|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 16:43
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
misiekg |
#292625 Wysłany:
26 Wrz 2009, 11:54; Temat postu: Płyn chłodniczy+wycie pompy |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Wrz 2007, Posty: 9
|
Witam. Mam 2 pytania:
-gdy sprawdzę rano w garażu poziom płynu chłodniczego jest zawsze poniżej minimum - ledwo go widać w zbiorniczku, doleję, ale później po włączeniu silnika i zagrzaniu auta wyrzuca mi nadmiar... i zostaje tyle ile było na początku po ostudzeniu. Czy coś jest nie tak? Zaznaczę, że mogą być tam różne płyny w środku, ale wszystkie na bazie glikolu na pewno. Czy jest sens zmienić płyn na nowy (jakby co mam zakupiony DYNAGEL2000)?
-drugą, może nawet związaną z tym sprawą jest wycie po pompy wodnej (wiem, że to to, bo jakieś pół roku temu była wymieniana i po wymianie chwilkę nic nie wyło...), jak się przygazuje to bardziej, na małych obrotach mniej, ale słyszalne wyraźnie. Pompę ze względu na to wycie wymieniałem, okazało się, że stara nawet tak na sucho w ręce nie chodziła cicho. Niestety mechanik, mimo mojej wyraźnej decyzji nie założył SKF, tylko jakąś inną tańszą, czy mogła się już też zużyć trochę? Jaka może byś tego przyczyna?
Z góry dziękuje za informację i pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Misiu |
#292692 Wysłany:
26 Wrz 2009, 19:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Krosno Rejestracja: 08 Cze 2009, Posty: 235
|
Jeżeli chodzi o wyrzucanie płynu to powodem może być zapowietrzony układ
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#292712 Wysłany:
26 Wrz 2009, 20:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Wyrzucanie płynu świadczy również o padniętej uszczelce pod głowicą. Po prostu komresja wyrzuca płyn. Z kolei Dynagel to jeden z lepszych plynow i nie jest powodem takich problemów. Pompa może wyć, kiedy pasek jest zbyt mocno naciągnięty. Może również być tak, że trafiłeś na taki egzemplarz. Tak w ogóle może coś innego wyje, nie pompa.
|
|
Góra |
|
 |
Misiu |
#292727 Wysłany:
26 Wrz 2009, 21:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Krosno Rejestracja: 08 Cze 2009, Posty: 235
|
Tu się z Tobą nie zgodzę do końca ponieważ też miałem padniętą uszczelkę pod głowicą i jedynym problemem był uciekający płyn a płynu nie wyrzucał spalał go. Może być walnięta nagrzewnica
Ostatnio edytowany przez Misiu, 26 Wrz 2009, 21:12, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#292729 Wysłany:
26 Wrz 2009, 21:09; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
misiekg: może być po prostu układ zapowietrzony.
Misiu: UPG też niewykluczona, objawy jej padnięcia są różne, od żadnych po wyrzucanie płynu.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Melon |
#292734 Wysłany:
26 Wrz 2009, 21:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: WARSZAWA/NADARZYN Rejestracja: 11 Paź 2008, Posty: 221
|
Panowie nie zapominajcie ,że wszelakie płyny chłodzące się pod wpływem temperatury rozszerzają
_________________ I <3 my H
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#292736 Wysłany:
26 Wrz 2009, 21:14; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Melon napisał(a): Panowie nie zapominajcie ,że wszelakie płyny chłodzące się pod wpływem temperatury rozszerzają
Owszem, ale w sprawnym układzie poziom płynu na zagrzanym silniku powinien być tylko minimalnie wyższy niż na zimnym.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Misiu |
#292737 Wysłany:
26 Wrz 2009, 21:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Krosno Rejestracja: 08 Cze 2009, Posty: 235
|
ok ja tego tez nie wykluczam ale nie można powiedzieć jednoznacznie że to akurat UPG, niech najpierw odpowietrzy układ
|
|
Góra |
|
 |
rajtek |
#292956 Wysłany:
27 Wrz 2009, 12:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009, Posty: 243
|
Melon napisał(a): Panowie nie zapominajcie ,że wszelakie płyny chłodzące się pod wpływem temperatury rozszerzają
po to wymyslono układ cisnieniowy ,zwiekszenie cisnienia powoduje ze ciecz ma wyzszy punt wrzenia (termodynamika w uproszczeniu),zaworki powinny byc w korku i pozwalac na zasysanie powietrza a nie pozwalac na wypuszczanie go,co do pompy ,do 1.3 jtd wystepuje ona w zestawie z kołem pasowym 250 zł ,gwarancja jest,jezeli zalana była płynem fiata-paraflu,inaczej gwary brak
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|