|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 03:28
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
krzy-ys |
#291290 Wysłany:
22 Wrz 2009, 20:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 362
|
A sam wymieniałeś olej?
_________________ "Co masz zrobić jutro, zrób pojutrze! Będziesz miał dwa dni wolnego."
|
|
Góra |
|
 |
|
|
marcin358077 |
#291291 Wysłany:
22 Wrz 2009, 20:14; Temat postu: :P |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: krosno podkarpackie Rejestracja: 07 Sie 2009, Posty: 125
|
|
Góra |
|
 |
krzy-ys |
#291295 Wysłany:
22 Wrz 2009, 20:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 362
|
Trochę szkoda, bo jak już nie raz jeden pisałem na tym forum - autoryzowane warsztaty mają specjalne napełniacze ciśnieniowe, a nie leją "na oko". Ponadto w takim wypadku, jak Twój można złożyć reklamację  .
_________________ "Co masz zrobić jutro, zrób pojutrze! Będziesz miał dwa dni wolnego."
|
|
Góra |
|
 |
marcin358077 |
#291298 Wysłany:
22 Wrz 2009, 20:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: krosno podkarpackie Rejestracja: 07 Sie 2009, Posty: 125
|
|
Góra |
|
 |
krzy-ys |
#291308 Wysłany:
22 Wrz 2009, 20:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 362
|
Nie, nie... Chodziło mi o to, że jeśli nie robiłbyś tego sam, tylko w warsztacie, to pewnie byłaby taka opcja.
_________________ "Co masz zrobić jutro, zrób pojutrze! Będziesz miał dwa dni wolnego."
|
|
Góra |
|
 |
Barak |
#291386 Wysłany:
22 Wrz 2009, 22:35; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 27 Gru 2008, Posty: 39
|
Ja leje 10w40 polecam selenie, mobil. titan unic plus
|
|
Góra |
|
 |
saimon500 |
#291521 Wysłany:
23 Wrz 2009, 13:17; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: z nad morza Rejestracja: 16 Lip 2009, Posty: 52
|
marcin358077 napisał(a): słuchajcie ja nalałem półsyntetyk lotos i na bagnecie nie pokazuje w ogóle ile jest oleju wiec nalałem 4l a na bagnecie dalej nic tylko jak go zapale to wyskakuje ponad miarke... a i jak autko stało chwile na prostej nawierzchni ti pod silnikiem jest spora plama oleju... co sie mogło stać niewiem z kąd sie leje wszystko suche. mogło go rozszczelnić??
Napisz coś więcej czy to od razu po zalaniu miało miejsce może plama jest od innego samochodu ??? to na parkingu pod blokiem czy w garażu (to już nie od innego)
Trochę więcej szczegółów a jak miałeś mineralkę i zalałeś półsynteyka i górą wlałeś a dołem wyleciało (na przykład) i pytasz czy go rozszczelniło to wybacz stary ale prawie pękłem ze śmiechu nic olej na pewno nie rozszczelnił.
Więcej szczegółów .......
_________________ Punto 1,9D + seicento 900
|
|
Góra |
|
 |
marcin358077 |
#291613 Wysłany:
23 Wrz 2009, 18:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: krosno podkarpackie Rejestracja: 07 Sie 2009, Posty: 125
|
|
Góra |
|
 |
saimon500 |
#291615 Wysłany:
23 Wrz 2009, 18:20; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: z nad morza Rejestracja: 16 Lip 2009, Posty: 52
|
To i takie cuda się zdarzają? Na pewno się nie przegrzeje w lecie a w zimie więcej do grzania.
_________________ Punto 1,9D + seicento 900
|
|
Góra |
|
 |
dworzan |
#291714 Wysłany:
23 Wrz 2009, 21:41; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Czikago Rejestracja: 08 Maj 2009, Posty: 50
|
ja mam u siebie Lotos diesel mineralny 15W/40
stan licznika 186 300 km
|
|
Góra |
|
 |
slawko_81 |
#293190 Wysłany:
27 Wrz 2009, 22:41; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Jastrzębie Zdrój Rejestracja: 27 Wrz 2009, Posty: 15
|
Niedawno wymieniałem - olej, filtr oleju i filtr powietrza olej mam mineralny Lotos 15W40
|
|
Góra |
|
 |
krzy-ys |
#293196 Wysłany:
27 Wrz 2009, 22:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 362
|
Mineralny? To jaki masz przebieg ;>?
_________________ "Co masz zrobić jutro, zrób pojutrze! Będziesz miał dwa dni wolnego."
|
|
Góra |
|
 |
slawko_81 |
#293203 Wysłany:
27 Wrz 2009, 22:54; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Jastrzębie Zdrój Rejestracja: 27 Wrz 2009, Posty: 15
|
Sam się zaciekawiłem dlaczego mineralny, od zawsze byłem przekonany że półsyntetyk lub syntetyk, ale ostatnim razem taki wlewał to tym razem również ten sam Lotos 15W40 (na necie poczytałem że to mineralny) oznaczenie 10W40 oznacza półsyntetyk. Co było 3-4 lata wcześniej to niewiem, bo autem jeżdżę od 2 lat. Przebieg auta autentyczny 102.750km wcześniej jeździli rodzice (pierwsi właściciele auta)
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#293268 Wysłany:
28 Wrz 2009, 07:12; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
slawko_81 napisał(a): oznaczenie 10W40 oznacza półsyntetyk
Niekoniecznie. 10W40 to tylko oznaczenie sprawności temperaturowej zimą i latem i nie ma bezpośredniego przełożenia na to czy to mineralny czy syntetyk itd.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
matiEX |
#293510 Wysłany:
28 Wrz 2009, 21:28; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Sie 2009, Posty: 22
|
A ja mam pytanko bo autko zaraz po sprowadzeniu miało karteczkę że olej to mobil 15w40 no i taki był lany ale tak się zastanawiam czy na półsyntetyk nie zmienić, jeżdżę głównie w mieście i zauważam że troszkę tego oleju sobie bierze, nigdzie się nie poci ani nie cieknie ale czasami od zmiany do zmiany to tak 1/4 miarki (patrząc od pełnego) to zleci, i moje pytanie brzmi czy warto mi zmieniać? na np. jakiś półsyntetyk 10w40. Dodam że jeżdżę głównie w mieście czasem dla wygrzania silnika jadę gdzieś dalej no i przebieg to 170tys km...
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#293516 Wysłany:
28 Wrz 2009, 21:33; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#293533 Wysłany:
28 Wrz 2009, 21:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Również proponuje nie zmieniać, bo można sobie problemów narobić.
|
|
Góra |
|
 |
matiEX |
#293741 Wysłany:
29 Wrz 2009, 15:12; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Sie 2009, Posty: 22
|
Myślałem że jakby trochę się wypłukał silnik to może by też trochę się uszczelnił w środku...a co moze być tym spowodowane skoro nigdzie nie cieknie?? gumki na zaworach??jakiś uszczelniacz??
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#293744 Wysłany:
29 Wrz 2009, 15:18; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
matiEX napisał(a): Myślałem że jakby trochę się wypłukał silnik to może by też trochę się uszczelnił w środku
Niestety, ale jak ci wypłuka w środku to prawdopodobnie zacznie właśnie wtedy ciec...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
saimon500 |
#293754 Wysłany:
29 Wrz 2009, 15:33; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: z nad morza Rejestracja: 16 Lip 2009, Posty: 52
|
STax napisał(a): ja bym nie zmieniał. Jeśli silnik bierze olej to lepiej nie kombinować. matiEX pisze że ubywa 1/4 miarki od wymiany do wymiany to nie jest branie oleju. 0,5litra na 1000km to jest branie oleju. STax napisał (Niestety, ale jak ci wypłuka w środku to prawdopodobnie zacznie właśnie wtedy ciec..). Panowie to że olej jest mineralny czy nawet syntetyczny nie ma związku z tym czy jest olejem bardziej myjącym czy mniej takie gadanie jest bez sensu. czech22 napisał(a): Również proponuje nie zmieniać, bo można sobie problemów narobić.
Jakich problemów ???? Piszesz tak z przezorności chyba.
Jeśli nie ma żadnych wycieków to spokojnie możesz wymienić na półsyntetyk lepiej będzie zapalał rano i lepiej będzie trzymał ciśnienie przy wysokich temperaturach (półsyntetyk jest bardziej stabilny i zapewnia wyższą lepkość w wysokich temperaturach silnika) do jazdy po mieście tym bardziej nadaje się semisyntetic, polecam LOTOSA thermal control 10W40 ma naprawdę dobre parametry i jeszcze lepszą cenę.
Jako dowód na to że nic się nie stanie podam fakt jakim jest to że w moim seicento po przebiegu około 100tyś zmieniłem na półsyntetyk (jezdziłem na shellu helix 15w40 a teraz lotos 10w40) różnica jest nie do opisania naprawdę polecam nie ma się czego bać.
_________________ Punto 1,9D + seicento 900
|
|
Góra |
|
 |
slawko_81 |
#293764 Wysłany:
29 Wrz 2009, 15:57; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Jastrzębie Zdrój Rejestracja: 27 Wrz 2009, Posty: 15
|
Po tym jak przeczytałem ostatni post to naprawdę zastanawiam się nad tym by przy następnej wymianie olej przejść z lotos 15W40 (mineralny) na 10W40 (półsyntetyczny) w zeszłym tygodniu wymieniałem olej więc muszę jeszcze trochę poczekać sobie.
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#293772 Wysłany:
29 Wrz 2009, 16:07; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
saimon500 napisał(a): STax napisał (Niestety, ale jak ci wypłuka w środku to prawdopodobnie zacznie właśnie wtedy ciec..).
Panowie to że olej jest mineralny czy nawet syntetyczny nie ma związku z tym czy jest olejem bardziej myjącym czy mniej takie gadanie jest bez sensu.
jak to bez sensu ...
oleje mineralne są jednymi z najgorszych olei ... wytrącają się po nich różne osady , nagary ... mają słabe właściwości płuczące i czyszczące zarazem w porównaniu do syntetyka ... więc zalej sobie później taki olej to zobaczysz ...
myślisz,że zarówno mineralny i syntetyk to to samo i że ani w tym i tamtym nic się nie wytrąca ?? w syntetyku ok,ale w mineralu ??!!
ehhh .........
_________________ Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly <-- Klik  "A passion for perfection" Punto II FL 1.2 16V Butterfly II <-- KLIK 
<-- Punto II FL 1.2 16V Essence Of Shine  https://www.facebook.com/EssenceOfShine/
|
|
Góra |
|
 |
matiEX |
#293778 Wysłany:
29 Wrz 2009, 16:28; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Sie 2009, Posty: 22
|
|
Góra |
|
 |
saimon500 |
#293779 Wysłany:
29 Wrz 2009, 16:30; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: z nad morza Rejestracja: 16 Lip 2009, Posty: 52
|
Thomas napisał(a): oleje mineralne są jednymi z najgorszych olei ... wytrącają się po nich różne osady , nagary ... mają słabe właściwości płuczące i czyszczące zarazem Wytrącanie się osadów zależy między innymi od częstości zmian oleju ale to prawda że tendencje do wytwarzania zanieczyszczeń najbardziej można przypisać olejom mineralnym. Właściwości myjące nie mają związku z rodzajem oleju i jego lepkością (jeśli wiesz że jest inaczej to udowodnij) Thomas napisał(a): zalej sobie później taki olej to zobaczysz ... już dawno zalałem i zobaczyłem Thomas napisał(a): myślisz,że zarówno mineralny i syntetyk to to samo i że ani w tym i tamtym nic się nie wytrąca ?? Nie wiem coś się tak uczepił tego wytrącania nie wiem o co ci chodzi dyskutujemy o zamianie oleju mineralnego na olej półsyntetyczny co do tego ma to że się wytrąca... Thomas napisał(a): ehhh .........
Ahhh...........
_________________ Punto 1,9D + seicento 900
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#293868 Wysłany:
29 Wrz 2009, 19:47; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
saimon500 napisał(a): Jeśli nie ma żadnych wycieków to spokojnie możesz wymienić na półsyntetyk lepiej będzie zapalał rano i lepiej będzie trzymał ciśnienie przy wysokich temperaturach Albo po prostu rozcieknie ci się silnik i będziesz się bawił w remonty... saimon500 napisał(a): Jako dowód na to że nic się nie stanie podam fakt jakim jest to że w moim seicento po przebiegu około 100tyś zmieniłem na półsyntetyk (jezdziłem na shellu helix 15w40 a teraz lotos 10w40) różnica jest nie do opisania naprawdę polecam nie ma się czego bać.
Jako dowód już podawałem - mój tata zmienił w maluchu mineralny na pólsyntetyk i z dnia na dzień pojawiły się duże wycieki.
Lubisz ryzyko? To zmieniaj olej na lepszy przy dużym przebiegu i w silniku biorącym olej...
Ty zalałeś przy 100tys km i ok, to jest jeszcze spoko przebieg, ale przy większych, rzędu 150tys i więcej zmiana oleju na teoretycznie lepszy ma większą szansę coś popsuć niz poprawić.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|