|
Obecny czas: 26 Cze 2025, 12:52
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
STax |
#290426 Wysłany:
21 Wrz 2009, 08:32; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Dudek2006 |
#290435 Wysłany:
21 Wrz 2009, 08:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 15 Wrz 2009, Posty: 116
|
to sa z wersji z ABS bo na allegro jest taki  mnie tylko zastanawia jak działają te w puncie czy sprężyny złe już ciągną ze samo to nie dziala
u mnie to wyglada tak
]
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#290438 Wysłany:
21 Wrz 2009, 08:53; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Dudek2006: bo nazwa samoregulator jest trochę mylna, generalnie to się samo nie wyreguluje, tzn samoregulator trzeba rozciągnąć i on się conajwyżej potem ściśnie i tyle. Sprężynki w sumie tylko to w kupie utrzymują.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Dudek2006 |
#290441 Wysłany:
21 Wrz 2009, 08:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 15 Wrz 2009, Posty: 116
|
czyli to trzeba po wymianie szczek / bębnów samemu ustawić rozumiem ??
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#290444 Wysłany:
21 Wrz 2009, 09:01; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
Dudek2006 |
#290446 Wysłany:
21 Wrz 2009, 09:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 15 Wrz 2009, Posty: 116
|
No powiem ze po takiej regulacji auto porpostu hamuje dzieki za pomoc pozdrawiam
Temat do zamknięcia
|
|
Góra |
|
 |
MarcinO |
#293600 Wysłany:
28 Wrz 2009, 23:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: SWD Rejestracja: 05 Lut 2008, Posty: 328
|
STax napisz krok po kroku jak ustawic te samoregulatory bo nie bardzo rozumiem po tym co pisaliscie wyzej. Pytam, bo ja wlasnie wymienialem szczeki i nic tam nie ustawialem, jak bylo tak zalozylem a mam wslasnie cholerny problem z tylnymi chamulcami, wlasciwie to z jednym (prawym). [ Dodano: 28 Wrz 2009 22:20 ]dzikidaniel napisał(a): Jeśli komuś mimo zrobienia tylnych hamulców wciąż wydaje się że słabo hamuje to niech pobawi się samoregulatorem i ustawi sobie ostrzej tył.
To jak to zrobic??
_________________ Punto S 1.1 55 KM 97r
http://fiatpunto.com.pl/post216895.html#216895
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#293610 Wysłany:
28 Wrz 2009, 23:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Instrukcja się kłania...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#293634 Wysłany:
29 Wrz 2009, 09:07; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Cytuj: Instrukcja się kłania...
Nie pamiętam czy to jest w instrukcji, ale wątpię, bo ona raczej uproszczona jest.
MarcinO
Chodzi o tą część zaznaczoną na czerowono
Składa się to z dwóch elementów które się ściskają i zazębiają. Trzeba ten element ze sprężyną nieco odciągnąć w dół a następnie ten drugie lement wypchnąć minimalnie w kierunku środka bębna. Tylko uważać, żeby nie przesadzić, bo potem bedzie problem z założeniem bębna.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Dudek2006 |
#293638 Wysłany:
29 Wrz 2009, 09:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 15 Wrz 2009, Posty: 116
|
tylko lepiej kupić dobrej firmy ja kupiłem harty i po tygodniu ta cześć na sprężynce się ugięła (materiał marny) i musiałem podkładkę dać pod nita żeby docisnąć  i nie musisz odciągać tej sprężynki wkładasz cienki śrubokręt i lekutko pchasz w stronę osi kola
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#293642 Wysłany:
29 Wrz 2009, 09:26; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Jak szczęki są zdjęte to łatwiej odciągnąć, jak są założone (ja ostatnio na założonych regulowałem) to w sumie też odciągałem tylko że z pomocą śrubokręta.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
MarcinO |
#294507 Wysłany:
01 Paź 2009, 22:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: SWD Rejestracja: 05 Lut 2008, Posty: 328
|
|
Góra |
|
 |
marcin358077 |
#294988 Wysłany:
03 Paź 2009, 18:59; Temat postu: re |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: krosno podkarpackie Rejestracja: 07 Sie 2009, Posty: 125
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#294989 Wysłany:
03 Paź 2009, 19:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
jezeli hamowales z tej predkosci do 0, kilka razy pod rzad to 'przysmazyles' sobie niedotarte jeszcze klocki
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#295001 Wysłany:
03 Paź 2009, 19:54; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
marcin358077 napisał(a): i ile powinna mieć tarcza grubości bo moja ma 7mm:D
9,2mm to wartość graniczna jeśli dobrze pamiętam (z abs 10,2mm), więc tarcze natychmiast do wymiany.
Oprócz tego albo tak jak greg505 napisał, przysmażyłes klocki albo po prostu przy ich zakładaniu nie cofnąłeś ręcznie tłoczków i klocki cały czas trą o tarczę.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
sebul |
#295602 Wysłany:
05 Paź 2009, 17:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 520 Pomógł: 1
|
Ja mam pytanko. Wlasnie zalozylem nowe klocki i tarcze, wszystko spoko relax , tloczki wcisniete, wszystk ogra, tylko ze jak troche pojezdzilemszybko i pohamowalem to tarcze gorace byly. Czy to normalne na poczatku bo klocki sie musza dotrzec troszke czy cos jest nie tak ? Punto 1 1998 bez absu
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#295774 Wysłany:
06 Paź 2009, 00:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
A myślisz że tarcze nie nagrzewają się od hamowania?...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#295775 Wysłany:
06 Paź 2009, 00:28; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#295792 Wysłany:
06 Paź 2009, 03:31; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Zasada działania hamulców polega na zamianie energii mechanicznej w ciepło 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
sebul |
#295859 Wysłany:
06 Paź 2009, 15:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 520 Pomógł: 1
|
ja pie****e no przeciez wiem, ale zeby odrazu gorace sie stawaly ? dobra nie wazne...
|
|
Góra |
|
 |
Dudek2006 |
#295861 Wysłany:
06 Paź 2009, 15:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 15 Wrz 2009, Posty: 116
|
no bo muszą się dotrzeć i ułożyć do bębna możliwe ze nie tra cala powierzchnia i dlatego sie tak szybko grzeja za 2- 3 dni zależy ile bedziesz hamowac sie to ureguluje ja jak założyłem 1 raz to potem felgi nie dało sie dotknąć tak sie nagrzało
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#295863 Wysłany:
06 Paź 2009, 15:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Co znaczy od razu? Do przegrzania hamulców 240 mm wystarczy 1 dobre hamowanie...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#295864 Wysłany:
06 Paź 2009, 15:35; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
dzikidaniel napisał(a): Co znaczy od razu? Do przegrzania hamulców 240 mm wystarczy 1 dobre hamowanie...
Dobrze prawisz
Hardkor to hamowanie 5os onboard + pełny bagaj ze 150 do 70 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
karolbednarski |
#295865 Wysłany:
06 Paź 2009, 15:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Lodz Rejestracja: 29 Paź 2008, Posty: 489
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#295868 Wysłany:
06 Paź 2009, 16:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Trzeba było zainwestować w porządne klocki i by nie piszczało...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|