You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 19 Cze 2025, 01:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 39 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #294647 Wysłany: 02 Paź 2009, 16:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: suwałki
Rejestracja: 16 Cze 2008,
Posty: 119
boo niewiem co mam robic boo mowia mii ze bedzie zauwazalna i nie oplaca sie
wiecc niemam pojecia co robic a chce zrobic to przyz zamku i wycieraczce


Góra
 Profil  
 

 
 Post #294661 Wysłany: 02 Paź 2009, 17:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
A więc tak, instrukcja malowania już się tutaj znalazła wiec wiesz jak sie za to zabrać.
Najważniejsze przed malowaniem to żeby powierzchnia była jak najbardziej gładka...jak pupcia niemowlaka albo super modeleczki :wink:
Im gladkosc lepsza tym lepszy efekt koncowy uwierz mi, malowalem tez przy zamku i na bagazniku i przy progach...itp. i zawsze najwiecej czasu spedzalem na polerce podkładu papierem wodnym do uzyskania idealnej gładkości i wychodzilo super.
Druga sprawa to taka czy masz lakier metalic. Jeżeli nie to napewno roznica bedzie mniej zauwazalna a po spolerowaniu to nawet wogole nie bedziesz widzial roznicy. Ja kładłem u siebie klar na lakier i to zmieniło troche jego odcień. Malowałem też znajomego seicento w kolorze czerwonym bez klaru i nawet nie widac gdzie było malowane po spolerowaniu.

Pozdrawiam.

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #294662 Wysłany: 02 Paź 2009, 17:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Kańczuga / podkarpacie
Rejestracja: 16 Wrz 2009,
Posty: 364
krzy-ys napisał(a):
ale jeśli gdzieś przy zamku, czy szybie, to w ogóle nie dawałbym podkładu.


Właśnie w tym wszystkim chodzi o to żeby podkład był. Jeśli zeszlifujesz lakier do gołej blachy to musisz dac najpierw podkład. W przeciwnym razie lakier będzie się łuszczył i cały zabieg malowania nie ma wtedy sensu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #294924 Wysłany: 03 Paź 2009, 15:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: suwałki
Rejestracja: 16 Cze 2008,
Posty: 119
lakier mam wlasnie w metalikuu i niewiem co robic???;>
too wpierww gruby, papierem wyrwac rdze nastepnie odtlusiic i podklad na podklad papier wodny baza i lakier tak a szpachli warto uzywac ii jak ja klas too odrazu na blache czy na podklad a potem jeszce raz podklad ii reszta


Góra
 Profil  
 
 
 Post #294993 Wysłany: 03 Paź 2009, 19:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Kańczuga / podkarpacie
Rejestracja: 16 Wrz 2009,
Posty: 364
Ok, masz metalik więc zrób tak: weź sobie papier 120 i przeszlifuj te skorodowane miejsca do gołej blachy, wtedy oceń czy rdza zrobiła w blasze wżery - jeśli tak to musisz to cieniutko zaszpachlowac aby je zgubic, potem papierem 150 przetrzyj szpachlówkę i pomaluj podkładem. Kiedy podkład wyschnie weź papier wodny 400 i ładnie to przetrzyj, na gładko tylko staraj się nie przetrzec podkładu do szpachlówki ! Potem zmatuj papierem wodnym 2000 jakieś 10 cm wkoło zaprawki. Pomaluj lakierem bazowym, poczekaj aż podeschnie i wtedy pomaluj to lakierem bezbarwnym, wysusz dokładnie i po kilku dniach przetrzyj lekko całosc papierem wodnym 2000 i zapoleruj. Jeśli zrobisz to dobrze, nie będzie śladu po zaprawce, a jeśli nigdy tego nie robiłeś i nie czujesz się na siłach oddaj to lepiej do lakiernika, to nie są duże pieniądze a przynajmniej będziesz miał zrobione tak jak należy.

_________________
1.2 ELX, GAZ lepszy niż diesel, wiedzą to chłopaki ...
http://fiatpunto.com.pl/topic25963.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #295037 Wysłany: 03 Paź 2009, 22:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Kolego szynski ani razu nie wspomniałes aby odtłuścić np benzyna ekstrakcyjna powierzchnie przed nakladaniem podkładu i lakieru (bazy) a to bardzo wazne choc juz bylo o tym napisane wiec mozna samemu wyciagnac wnioski :D.
Ze swojej strony moge dodac tylko ze przyzwoity efekt uzyskalem kladac 3 warstwy lakieru i tyle samo klaru z tym ze ostatnia warstwe klaru trzeba polozyc tak by uzyskać jak największy połysk a nie porobić zacieków. Kwestia wprawy.

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #295059 Wysłany: 03 Paź 2009, 23:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Kańczuga / podkarpacie
Rejestracja: 16 Wrz 2009,
Posty: 364
devon58 napisał(a):
Kolego szynski ani razu nie wspomniałes aby odtłuścić np benzyna ekstrakcyjna powierzchnie przed nakladaniem podkładu i lakieru (bazy) a to bardzo wazne choc juz bylo o tym napisane wiec mozna samemu wyciagnac wnioski :D.


no właśnie :D

Jeśli chodzi o nakładanie bazy to ilosc warstw zależy od koloru (od krycia lakieru) oraz wielkości zaprawki. Jeśli baza dobrze kryje wystarczy dwie warstwy a czasami i jedna. Duże znaczenie ma też jakosc lakieru ... no ale już mniejsza z tym ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299810 Wysłany: 18 Paź 2009, 14:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bochnia
Rejestracja: 16 Sie 2007,
Posty: 393
a czym polerowac na koncu ? czy np tempo lekkoscierna moze byc ?

_________________
Punto 1,2 ELX 75 KM, 1996 benzyna +Lpg
----------------------------------------------------
Im mniej wiesz, tym lepiej śpisz.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299828 Wysłany: 18 Paź 2009, 15:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Kańczuga / podkarpacie
Rejestracja: 16 Wrz 2009,
Posty: 364
Z tego co słyszałem ponoc dobra pasta :)

_________________
1.2 ELX, GAZ lepszy niż diesel, wiedzą to chłopaki ...
http://fiatpunto.com.pl/topic25963.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299832 Wysłany: 18 Paź 2009, 15:51; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
dzana napisał(a):
a czym polerowac na koncu ? czy np tempo lekkoscierna moze byc ?

Może być, jest świetna.
Mniejszą granulację ma tzw. plastmal, a jeszcze mniejszą... pasta do zebów (to nie joke) :)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299850 Wysłany: 18 Paź 2009, 17:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bochnia
Rejestracja: 16 Sie 2007,
Posty: 393
ostatnio , jak połozylam na koncu lakier bezbarwny (jako ze mam metalik) to wcale nie blyszczal, wrecz przeciwnie, ten obszar karoserii jest calkiem matowy :/ znajomy mechanik mowil mi, ze ta ostatnią wartwę bezbarwnego lakieru powinno sie kłaść na rozgrzana blache, wtedy nie bedzie mat ... :>
i jeszcze moze glupie pytanie , ale po co kłaśc ten clear , skoro na bazowym lakierze pisze, ze jest metalik, czy to nie wystarczy?

[ Dodano: 18 Paź 2009 17:38 ]
domin45670 napisał(a):
pasta do zebów (to nie joke)

ale chyba tylko ta wybielająca bo ma drobinki ścierne ;)

_________________
Punto 1,2 ELX 75 KM, 1996 benzyna +Lpg
----------------------------------------------------
Im mniej wiesz, tym lepiej śpisz.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299855 Wysłany: 18 Paź 2009, 18:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Nie radze polerowac tempo po lakierowaniu!!! To jest pasta lekkoscierna czyli wtedy jak macie drobne rysy i chcecie sie ich pozbyc a nie do polerowania świeżej powierzchni.
Polecam Farecla G3, może nie najtańsza ale za to bardzoo dobra.

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #299996 Wysłany: 18 Paź 2009, 23:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Kańczuga / podkarpacie
Rejestracja: 16 Wrz 2009,
Posty: 364
dzana napisał(a):
znajomy mechanik mowil mi, ze ta ostatnią wartwę bezbarwnego lakieru powinno sie kłaść na rozgrzana blache, wtedy nie bedzie mat ... :>

hehehe :D czegoś takiego jeszcze nie słyszałem :P

dzana napisał(a):
i jeszcze moze glupie pytanie , ale po co kłaśc ten clear , skoro na bazowym lakierze pisze, ze jest metalik, czy to nie wystarczy?

No tak, jest to metalik ale żeby uzyskac ten jego metaliczny połysk musisz go pomalowac warstwą bezbarwnego. Żeby nie wiem jak malowac to sama baza zawsze będzie matowa ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #300004 Wysłany: 19 Paź 2009, 00:22; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
dzana napisał(a):
ostatnio , jak połozylam na koncu lakier bezbarwny (jako ze mam metalik) to wcale nie blyszczal, wrecz przeciwnie, ten obszar karoserii jest calkiem matowy Ekhm... znajomy mechanik mowil mi, ze ta ostatnią wartwę bezbarwnego lakieru powinno sie kłaść na rozgrzana blache, wtedy nie bedzie mat ... Smile
i jeszcze moze glupie pytanie , ale po co kłaśc ten clear , skoro na bazowym lakierze pisze, ze jest metalik, czy to nie wystarczy?

[ Dodano: 18 Paź 2009 17:38 ]
domin45670 napisał:
pasta do zebów (to nie joke)

ale chyba tylko ta wybielająca bo ma drobinki ścierne Wink

Za cienka warstwa klaru. Nałóż jeszcze ze 2 i powinno być ok :)
Co do pasty: jakaś taka zwykła, biała ;)
szynski napisał(a):
No tak, jest to metalik ale żeby uzyskac ten jego metaliczny połysk musisz go pomalowac warstwą bezbarwnego. Żeby nie wiem jak malowac to sama baza zawsze będzie matowa Wink

Kiedyś na upartego metallic wypolerowałem... efekt był niezły. No ale i tak jak wiadomo należy na metallic nałożyć klar. Z tego co się niedawno dowiedziałem, to należy go nakładać zanim idealnie wyschnie metallic, aby w miarę się z nim klar związał.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 39 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO