You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 01:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #293353 Wysłany: 28 Wrz 2009, 13:54; 
 Temat postu: Problem z chłodzeniem na postoju
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Orneta
Rejestracja: 29 Lip 2008,
Posty: 7
Witam. Mam Punto I 1,2 SX ...i niestety głównym problemem z którym nie mogę sobie poradzić jest przegrzewający się silnik;/ Autko podczas postoju szybko nabiera temperatury , Wymieniłem w nim płyn na zalecany w fiacie Paraflu 11 ,odpowietrzyłem chłodnicę i nagrzewnicę , wszystko było dobrze , jak temperatura podchodziła trochę wyżej niż średnia wtedy włączał się dodatkowy wentylator . Jednak po paru dniach zaczęło się robic znów to samo , nic nie jest zapowietrzone gdyż sprawdzałem termostat działa a nadal dostaje temperatury a wentylator nie działa . Ma ktoś może jakąś radę co zdobić ...oprócz sprzedać ;p


Góra
 Profil  
 

 
 Post #293374 Wysłany: 28 Wrz 2009, 15:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
jackking88 napisał(a):
włączał się dodatkowy wentylator .


Co znaczy dodatkowy?

Może czujnik załączenia wentylatora nawala

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #293407 Wysłany: 28 Wrz 2009, 16:25; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Orneta
Rejestracja: 29 Lip 2008,
Posty: 7
No zawsze u mnie w punto było coś takiego że gdy nabierał temperatury włączał się ten wentylator za chłodnicą . Nawet gdy wyłączyło się silnik to on nadal przez jakiś czas pracował .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #293435 Wysłany: 28 Wrz 2009, 18:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Czyli wskazówka rośnie ponad połowe skali a wentylator sie nie zalącza.
Układ nie jest zapowietrzony, termostat sprawny i stan płynu jest w normie tak?(nie ubywa go)

Jezeli wszystko w.w. jest ok to na moje albo wskaznik temp. podaje błędne wskazania albo czujnik załączenia wentylatora nawala.

Najlepiej to podmienic jezeli jest taka opcja na sprawny czujnik temp. cieczy chłodzącej i czujnik zal. wentylatora i zobaczyc czy sie poprawi, ewentualnie mozna kupic bo kosmiczne kwoty to nie są wiec jakby co to nie zrujnuje Ci to portfela :wink:

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #293460 Wysłany: 28 Wrz 2009, 20:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 07 Lut 2009,
Posty: 151
a ja bym obstawiał termostat miałem to samo i pomogło koszt nie jest duży a różnica ogromna. Nie koniecznie musiał się zawiesić wystarczy że nie otworzy się do końca a przy postoju obroty są niskie pompa nie wyrabia i się grzeje , założę się że w czasie jazdy problem znika 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #293526 Wysłany: 28 Wrz 2009, 21:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Dołączam się do wypowiedzi juma. Warto to sprawdzić, np. poprzez dodanie gazu na postoju. Wtedy, jeżeli wentylator się załączy, to termostat do wymiany. Oczywiście nie czekać aż temp. wejdzie na czerwone pole.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #293531 Wysłany: 28 Wrz 2009, 21:40; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Popieram przedmówców - termostat, albo uszkodzony jeden z czujników temperatury.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #294477 Wysłany: 01 Paź 2009, 20:36; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Orneta
Rejestracja: 29 Lip 2008,
Posty: 7
Oczyściłem styki z tej wtyczki od czujnika włączania wentylatora i wszystko zaczęło chodzić normalnie....Ale dla pewności wymienię go na nowy bo nie duży koszt :) A mam jeszcze jedno pytanie . Wie ktoś może jak zdejmuje sie gałkę zmiany biegów ???


Góra
 Profil  
 
 
 Post #294489 Wysłany: 01 Paź 2009, 21:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Waldek
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Paź 2007,
Posty: 692
Pomógł: 2
Też miałem ostatnio taki problem, wszystko było ok, jak temp. przekroczyła połowę wystarczyło poruszać kostkę na czujniku temperatury i zaraz załączał się wentylator, gałkę na silę zdjąć albo przepiłować :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #294497 Wysłany: 01 Paź 2009, 21:35; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 31 Sie 2008,
Posty: 20
Ja miałem bardzo podobny problem. Z tym, że zaczęło ubywać mi płynu chłodniczego (kapało delikatnie z pompy wody - jakieś 100ml dziennie). Objawy były takie, że na postoju temperatura drastycznie wzrastała na 3/4 skali i nie zawsze włączał się wentylator. Wystarczyło wtedy przegazować parę razy, żeby obieg cieczy się poprawił i temp. malała. To samo działo się przy wolnej jeździe na niskich obrotach. Wtedy trzeba było pociągnać dość wysoko na obrotach przez pół minuty i temp potrafiła nagle zmaleć z 3/4 na 1/4 skali. Po wymianie pompy wentylator włącza się prawidłowo i temperatura nigdy nie przekroczy połowy. Zastanawiam się jeszcze nad wymianą termostatu (nie wymieniany od nowości - 14 lat), gdyż mimo, iż auto się nie przegrzewa, to mam wrażenie ze wskaźnik trochę "lata" po skali w zależności od tego czy stoimy w korku, jedziemy z dużą predkością autostradą czy jedziemy spokojnie. Inne samochody raczej trzymają to 90st cały czas obojętnie od stylu czy warunków jazdy i tylko w upalne dni bądź przy długim postoju włącza im się wentylator. A nie po 30s, np podczas stania na światłach. Z drugiej jednak strony auto nagrzewa się prawidłowo i po minucie od rozruchu leci już ciepłe powietrze do kabiny. P.S Pompa najprawdopodobniej popsuła mi się po wymianie płynu chłodniczego na nowy (zaraz po tym zaczęła przeciekać), który wypłukał po wcześniejszym (bardzo starym) wszystkie osady. Ale to tylko moje przypuszczenie...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #295202 Wysłany: 04 Paź 2009, 13:40; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Orneta
Rejestracja: 29 Lip 2008,
Posty: 7
Wczoraj przed w dłuższa trasę wszystko jeszcze raz sprawdziłem ,dolałem płynu poruszalem kablami i takie tam i o dziwo przez cały czas gdy stałem w korku wentylator co róż chłodził silnik nie dopuszczając temperatury do połowy:D co mnie niezmiernie cieszy :D .. Lecz zauważyłem inny problem w moim punto . Przy wciśniętym do końca sprzęgle pojawia się dziwny stukot (ala silnik diesla) gdy je puszcze stukotu tego nie ma . Co może się sypać?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #295221 Wysłany: 04 Paź 2009, 14:53; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Stronie Śląskie
Rejestracja: 12 Maj 2008,
Posty: 23
Ja miałem też ten problem, auto szybko sie grzało, niby wentylator sie załączał ale temperatura rosła dalej, musiałem sie ratować ciepłym nawiewem. Wymieniłem wczoraj termostat, odpowietrzyłem układ i teraz jest wszystko okej. I jak już kots wyzej napisał nie był on zawieszony ale sądzę ze nie otwierał sie do konca.

_________________
Fiat Punto 75 ELX - klik


Góra
 Profil  
 
 
 Post #295256 Wysłany: 04 Paź 2009, 16:32; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Swietokrzyskie
Rejestracja: 13 Kwi 2007,
Posty: 21
Sprawdz sobie czy ci nie ubywa plynu . Jesli tak to pewnie ci sie rozszczelnila pompa chlodzenia zobacz czy gdzies nie ma wycieku. Wentylator nie bedzie sie zalanczal jak bedzie niski poziom plynu bo uklad bedzie zapowietrzony.Jak chcesz zeby sprawdzic czy ci dziala sam wentlator to wyjmij wtyczke od termowylacznika wentylatora znajdujacego sie na chlodnicy po prawej stronie i w ta wtyczke wloz przewod dwoma koncami i w ten sposob ominiesz termowlacznik i zacznie dzialac sam wentylator .Ta probe mozesz przeprowadzic przy zgaszonym silniku .

[ Dodano: 04 Paź 2009 16:32 ]
No wlasnie dolales plynu i to zalonczylo termowyllacznik wentylatora i na razie wszystko jest ok. ale podejrzewam ze zaraz ci tego plynu ubedzie bo jest gdzies wyciek i znowu bedziesz mial to samo a mianowicaie bedzie rosla temperatura silnika i nie bedzie ogrzewania

_________________
PuntoI1996


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO