|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 21:29
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kamilek-k1 |
#296436 Wysłany:
08 Paź 2009, 19:27; Temat postu: kiedy odpowietrzyć chłodnicę ?? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: wrocław Rejestracja: 04 Paź 2009, Posty: 48
|
witam serdecznie
jestem tu nowym użytkownikiem i przyznam,że forum jest całkiem fajne tyle na wstępie, teraz moje pytanie od kilku dni jestem użytkownikiem punto 2 1.2 8v, chodzi o to ,że bulgotało mi przy nogach pasażera, podczas odpowietrzenia chłodnicy za bardzo poluzowałem te koreczki i mi je ciśnienie wywaliło i wyciekło trochę płynu, teraz pytanie czy po dolanie 1 litra płynu trzeba ponownie odpowietrzać chłodnicę ????? i drugie pytanie, po moim odpowietrzeniu nadali mi bulgocze, temperatura jest ok, ogrzewanie także w porządku ,czy powodem bulgotania może być za niski poziom płynu chłodniczego ?? bo jak wyżej napisałem trochę mi go wyleciało
dzięki za pomoc
|
|
Góra |
|
 |
|
|
fajgi |
#296441 Wysłany:
08 Paź 2009, 19:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 1252
|
kamilek-k1 napisał(a): po moim odpowietrzeniu nadali mi bulgocze
Dolegliwość MK II
mi bulgocze od stycznia, wymieniłem płyn na nowy ( bo auto było sprowadzone i wolałem wiedzieć, co mam wlane ), odpowietrzyłem i bulgotanie jak było tak jest. Mi to osobiście nie przeszkadza bo buglocze tylko 2 min po uruchomieniu silnika i do tego nie słuchać tego zbyt mocno
a po dolaniu litra nie trzeba odpowietrzać układu, choć jak się komuś budzi mocno to pewnie nie zaszkodzi 
_________________ Twardo i nisko...jak mówi Pismo... Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu
|
|
Góra |
|
 |
kamilek-k1 |
#296465 Wysłany:
08 Paź 2009, 20:31; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: wrocław Rejestracja: 04 Paź 2009, Posty: 48
|
dzięki za odpowiedz, z tym odpowietrzaniem to mam trochę złe wspomnienia, wczoraj odkręcałem odpowietrznik na gumowym przewodzie i mi się ukręciła tak że ten cały środek został w wężu, musiałem to rozwiercić mały wiertłem i teraz mam włożony taki metalowy kołeczek i na razie trzyma, swoją drogą ciekawe rozwiązanie fiata plastikowa śrubka , kilka wkręceń i wykręceń i koniec, ciekaw jestem czy jest gdzieś dostępna tak śrubka na węża albo na chłodnicę ,znając moje szczęście pewnie i to niedługo ukręcę ,dlatego wolę nie odpowietrzać tego bez potrzeby, już niech mi to bulgota, zobaczę jeszcze jak doleję płynu bo na razie mam tak na równo z minimum
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#296479 Wysłany:
08 Paź 2009, 20:55; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Chopaki, a czy wam po prostu nie bulgocze zapowietrzona nagrzewnica? Nie wiem jak w mk II ale w mk I na przewodach idących do nagrzewnicy (pod maską) jest drugi zaworek do odpowietrzania...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
kamilek-k1 |
#296525 Wysłany:
08 Paź 2009, 22:13; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: wrocław Rejestracja: 04 Paź 2009, Posty: 48
|
u mnie w 1.2 8v są też dwa odpowietrzniki ,jeden przy chłodnicy i drugi tak jak mówisz na wężu ,i tu właśnie ukręcił mi się ta śrubka do odpowietrzania i faktycznie miałem zapowietrzoną nagrzewnicę bo po odkręceniu odpowietrzników wyleciało z nich full powietrza, po ich zakręceniu niby wszystko jest ok, ale nadal bulgocze delikatnie nie wiem może płynu do chłodnicy za mało, i dlatego dalej się tam przelewa
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#296528 Wysłany:
08 Paź 2009, 22:17; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Nagrzewnice jest ciężko skutecznie odpowietrzyć, jeśli dobrze kojarzę, ktoś kiedyś opisywał, że postawił auto tak, żeby przód był nieco wyżej, to wtedy łatwiej się powietrza pozbyć.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
kamilek-k1 |
#296531 Wysłany:
08 Paź 2009, 22:28; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: wrocław Rejestracja: 04 Paź 2009, Posty: 48
|
ja odpowietrzałem kilkakrotnie, aż w końcu ukręciłem jeden z odpowietrzników ,teraz mam śrubę ,na razie to zostawię w spokoju, doleje tylko płynu do chłodnicy aha jedno pytanko, czy niski poziom płynu w chłodnicy może być powodem słabego ogrzewania tzn. brak gorącego powietrza z nawiewów , niby leci ciepłe ale nie jest takie mocno gorące nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć, leci ale nie do końca  nie wiem czy tak ma być, nie miałem nigdy do czynienia z puntami to mój pierwszy z fiatów
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#296532 Wysłany:
08 Paź 2009, 22:30; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
minimetr |
#300469 Wysłany:
20 Paź 2009, 19:08; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Wojciechów / Olesno / Opole Rejestracja: 08 Kwi 2008, Posty: 32
|
Tak przy okazji podpowiedzcie koledzy jaki płyn wlać do kropka z 2000r?? Zabarwienie zielonkawo/niebieskie czy pomaranczowe bo to jednak jakaś tam różnica jest. Obecnie mam wode w układzie i przed zimą musiałbym się z tym uporać.
_________________ P II __ 2000r__1,2__8V__i szczęśliwa kobietka z jego posiadania :]
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#300499 Wysłany:
20 Paź 2009, 20:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
minimetr |
#300643 Wysłany:
21 Paź 2009, 10:30; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Wojciechów / Olesno / Opole Rejestracja: 08 Kwi 2008, Posty: 32
|
Kufell napisał(a): Ja osobiście używam Paraflu, no niby nie tanie itd. ale dobre polecam Paraflu. Paraflu
A napisz mi jeszcze jak możesz jakie zabarwienie ma ten płyn..
_________________ P II __ 2000r__1,2__8V__i szczęśliwa kobietka z jego posiadania :]
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#300645 Wysłany:
21 Paź 2009, 10:33; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Zielonkawo-niebieskie.
Barwa płynu ma znaczenie przy dolwekach - nie powinno się mieszać tych o róznych kolorach. Jednak w momencie gdy wymieniasz caly płyn kolor nie ma znaczenia.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
minimetr |
#300649 Wysłany:
21 Paź 2009, 10:55; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Wojciechów / Olesno / Opole Rejestracja: 08 Kwi 2008, Posty: 32
|
OK w takim razie wiem juz czego szukac. Ostatnie dopytanie jeszcze, ile litrów płynu pomieści cały układ??
_________________ P II __ 2000r__1,2__8V__i szczęśliwa kobietka z jego posiadania :]
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#300659 Wysłany:
21 Paź 2009, 12:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
STax precie np. petrygo i borygo to to samo tylko gdzie indziej produkowane, no i zabarwione innym kolorem, podobno bez znaczenia, podobno bo niestosowałem
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#300664 Wysłany:
21 Paź 2009, 12:25; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Różne kolory używane są dlatego, żeby odróżnić płyny o różnych składnikach. Pomieszanie ich może sprawić, że płyn np straci właściwości antykorozyjne itd. Oczywiście nie jest tak, że jak chociaz minimalnie pomieszamy to na bak coś się stanie, po prostu jest pewne ryzyko niepożądanych efektów (przynajmniej tak czytałem).
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
minimetr |
#300668 Wysłany:
21 Paź 2009, 12:38; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Wojciechów / Olesno / Opole Rejestracja: 08 Kwi 2008, Posty: 32
|
Kolorystyka ma równiez na celu odróżnienie ich od siebie, gdyż jeden jest do stali i żeliwa, drugi zaś do aluminium (jeden z nich nie zawiera zwiazków krzemianu). Ile w tym prawdy to jedynie producenci tego ustrojstwa wiedzą.
Ponawiam jednak pytanie - ile płynu jestem w stanie wlac w kropka ??
_________________ P II __ 2000r__1,2__8V__i szczęśliwa kobietka z jego posiadania :]
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#300676 Wysłany:
21 Paź 2009, 12:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
ok. 4,5l, jest napisane w instrukcji
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|