|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 19:03
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
abdul |
#30005 Wysłany:
27 Cze 2007, 10:03; Temat postu: Ile Wam wytrzymuje alternator |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Przeworsk Rejestracja: 11 Cze 2007, Posty: 136
|
J.W. też macie problemy co jakiś czas?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Thomas |
#30007 Wysłany:
27 Cze 2007, 10:14; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#30008 Wysłany:
27 Cze 2007, 10:16; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Thomas napisał(a): gdyz jak wiadomo glownie to przez dostajaca sie wode pekaja obudowy altka
Chyba na odwrót 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#30010 Wysłany:
27 Cze 2007, 10:22; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#30012 Wysłany:
27 Cze 2007, 10:40; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Woda nie ma prawa sie dostać do altka jak jest sprawny, jak się dostanie woda to od razu masz jakieś zwarcie i brak ładowania. Znam to z autopsji. Teraz znowu jest pęknięty na całej długości, ładowanie jeszcze jest ok, bo się jeszcze woda nie nalała. Takie jest moje zdanie na ten temat
[ Dodano: 27 Cze 2007 10:40 ]
strzelił w tym miejscu, tylko od spodu:
przy 15kkm fabryczny altek podczas deszczów przestał ładować - powód woda dostała sie przez pęknięcie, teraz ten drugi, od jakiś 5kkm jest pęknięty (tzn 5kkm temu sie dowiedziałem że jest pęknięty...  ), ale jeszcze ładuje więc poczekam aż przestanie 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV 27 Cze 2007, 10:44, edytowano w sumie 2 razy
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#30015 Wysłany:
27 Cze 2007, 10:43; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
abdul |
#30018 Wysłany:
27 Cze 2007, 10:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Przeworsk Rejestracja: 11 Cze 2007, Posty: 136
|
ja właśnie zmieniałem w tym tygodniu koszt z paskiem ok 400 zł (zostawiłem auto u mechanika)
_________________ świece bosch, cewka bosch, a maszyna nie idiosz
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#30019 Wysłany:
27 Cze 2007, 10:55; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
abdul |
#30021 Wysłany:
27 Cze 2007, 10:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Przeworsk Rejestracja: 11 Cze 2007, Posty: 136
|
dokładnie altek w sklepie kosztuje 325 zeta reszta to pasek i usługa
[ Dodano: 27 Cze 2007 10:58 ] jeszcze mam nagrzewnicę do wymiany jeśli ktoś może udzielić jakiejś porady będę wdzięczny
_________________ świece bosch, cewka bosch, a maszyna nie idiosz
|
|
Góra |
|
 |
kgorka |
#30027 Wysłany:
27 Cze 2007, 11:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 24 Lut 2007, Posty: 297
|
U mnie po wymianie altka (tez strzelila obudowa) to po kilku tysiacach szlag trafil regulator obudowa jak narazie jest ok, ale czeka mnie za niedlugo trasa 1400km i mysle czy nie brac jakiegos altka na zapas....
|
|
Góra |
|
 |
Tomo |
#30033 Wysłany:
27 Cze 2007, 11:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 906
|
ipIV napisał(a): Woda nie ma prawa sie dostać do altka jak jest sprawny, jak się dostanie woda to od razu masz jakieś zwarcie i brak ładowania. Znam to z autopsji. Teraz znowu jest pęknięty na całej długości, ładowanie jeszcze jest ok, bo się jeszcze woda nie nalała. Takie jest moje zdanie na ten temat przy 15kkm fabryczny altek podczas deszczów przestał ładować - powód woda dostała sie przez pęknięcie, teraz ten drugi, od jakiś 5kkm jest pęknięty (tzn 5kkm temu sie dowiedziałem że jest pęknięty...  ), ale jeszcze ładuje więc poczekam aż przestanie 
Ale samo pęknięcie powstaje właśnie od wody! Obudowa nie pęknie sama z siebie. Altek w Punciaku jest tak niefortunnie umieszczony (w Seju też) że wjazd w dużą kałużę może skończyć się pęknięciem (kontakt zimnej wody z gorącym materiałem). Od dawna wiadomo, że to czuły punkt Punto i Seicento. W moim SC na przełomie 8 lat i przebiegu 250tys.km. naprawiałem altka 3 razy: raz przez pęknięcie, drugi raz po prostu się spalił się, a trzeci raz to tylko regulator napięcia ale niestety samochód zdechł 120km od domu a była niedziela i takie zadupie, że nie było gdzie naprawić więc szybki telefon po ojca i powrót na holu 
_________________ Były: Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999) Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006) Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011) Jest: Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link Seicento 1,1MPI (2005)
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#30041 Wysłany:
27 Cze 2007, 13:03; Temat postu: |
|
|
Ja, jak na razie odpukać... mam fabrycznego altka i 123tys. przebiegu.
|
|
Góra |
|
 |
Krzysiek gda |
#30045 Wysłany:
27 Cze 2007, 13:35; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 18 Mar 2007, Posty: 29
|
a co myslicie o osłonach pod silnik, może jest to jakies rozwiązanie na zime
_________________ Krzysiek
|
|
Góra |
|
 |
abdul |
#30047 Wysłany:
27 Cze 2007, 13:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Przeworsk Rejestracja: 11 Cze 2007, Posty: 136
|
ale z czego ją zrobić i jak zamontować
_________________ świece bosch, cewka bosch, a maszyna nie idiosz
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#30049 Wysłany:
27 Cze 2007, 14:26; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#30060 Wysłany:
27 Cze 2007, 14:48; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Tomo napisał(a): Ale samo pęknięcie powstaje właśnie od wody! Obudowa nie pęknie sama z siebie. Altek w Punciaku jest tak niefortunnie umieszczony (w Seju też) że wjazd w dużą kałużę może skończyć się pęknięciem (kontakt zimnej wody z gorącym materiałem). Od dawna wiadomo, że to czuły punkt Punto i Seicento. W moim SC na przełomie 8 lat i przebiegu 250tys.km. naprawiałem altka 3 razy: raz przez pęknięcie, drugi raz po prostu się spalił się, a trzeci raz to tylko regulator napięcia ale niestety samochód zdechł 120km od domu a była niedziela i takie zadupie, że nie było gdzie naprawić więc szybki telefon po ojca i powrót na holu 
Możliwe, to była moja teoria 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Lotos |
#30103 Wysłany:
27 Cze 2007, 20:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
125 800 km i jeszcze nie zaglądane do alternatora. Musze w tym roku go wyjać i przegladnąć.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#30133 Wysłany:
27 Cze 2007, 21:54; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#30136 Wysłany:
27 Cze 2007, 22:05; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
BobMF |
#30196 Wysłany:
27 Cze 2007, 23:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
jak tak się chwalimy to:
12 lat, 160k km i oryginał na szczęście
co do osłon pod silnik gdzieś na forum był już ten temat szerzej poruszany
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
ka-8 |
#30205 Wysłany:
27 Cze 2007, 23:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 977 Pomógł: 3
|
Thomas napisał(a): gdyz jak wiadomo glownie to przez dostajaca sie wode pekaja obudowy altka 
U mnie wytrzymal cos kolo 100000km. Natomiast jezeli chodzi o przyczyne pekania, to ponoc alternator rozgrzewa sie i jak dostanie chlapniecie zimnej wody z drogi to lubi sobie podobno peknac - roznica temperatur i naprezenia w obudowie wlasnie tym spowodowane robia swoje.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#30232 Wysłany:
28 Cze 2007, 08:48; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
kgorka |
#30246 Wysłany:
28 Cze 2007, 09:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 24 Lut 2007, Posty: 297
|
Witam!
Co do osłon temat był poruszany bo sam go zalozylem i zdecydowalbym sie na taka osłonke gdyby nie brak kaski.
A co do pekniec alternatora to nie powstaje ono z tego ze poleje sie na niego woda. Tzn zimna woda na gorocy alternator. Przeciez alternator sie tak nie nagrzewa. Pekniecia powstaja w wyniku gromadzenia sie rdzy pomiedzy stojanem a wirnikiem no nie wiem jak to wytlumaczyc. Niech ktos wezmie altek np z poloneza i z Punto i zobaczy jak wygladaja stojany. Bardzo dobrym sposobem przed zalozeniem altka jest pomalowac ten stojan takim czerwonym "czyms" mam ta nazwe na koncu jezyka. Bylo to kiedys do uszczelnien silnika. Zabezpieczy to przed rdza altek ktora sie gromadzi przez wilgoc itd itp ale altki naprawde nie pekaja przez polanie woda. POZDRAWIAM
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#30255 Wysłany:
28 Cze 2007, 10:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Dokładnie. Jak nie można znaleźć winnego to się zrzuca na co popadnie  Jesli ktoś nie wierzy to niech do mnie przyjedzie. Znajde kawałek obudowy od jakiegoś silnika (taki sam materiał jak przy obudowie laternatora), nagrzeje go do powiedzmy 150 stopni (nierealne jest dla altka nagrzamie się powyżej 100 stopni ale niech będzie więcej) i schłodzeniu go zimną wodą. Gwarantuje że nic się nie stanie. Alumium jest zbyt plastyczne by pękać w taki sposób. A jeśli ktos jeszcze piszę że od wjechania w kałuże my pękł, to taka kałuża zrobi się w dziurze i właśnie od takiej dziury może pęknąć obudowa.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
kgorka |
#30459 Wysłany:
28 Cze 2007, 18:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 24 Lut 2007, Posty: 297
|
No to sie ciesze ze przynajmniej jedna osoba sie ze mna zgodzi:)
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|