You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 18:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #318345 Wysłany: 19 Gru 2009, 00:52; 
 Temat postu: Problemy po wymianie cewki - brak mocy, świst...
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 31 Maj 2008,
Posty: 64
Jak pisałem ostatnio padła mi cewka. Cewki wymieniłem dwie na wszelki wypadek, kupiłem nowe z Biazetu. Oprócz tego wcześniej wymieniłem kable i świece. Obroty są równe, wszystko niby gra ale... auto straciło moc. Powyżej 3000 obrotów mogę wciskać pedał gazu do podłogi ale nie ma to żadnego wpływu na przyspieszenie - jakby był przyduszany przez coś. Za to pojawia się taki niby świst niby pisk powyżej wspomnianych 3000 obrotów. O co może chodzić?

[ Dodano: 18 Gru 2009 23:52 ]
Zrobiłem drugą jazdę i jest jeszcze gorzej - auto prawie nie ma mocy, ciężko jest wjechać na wzniesienie, strasznie kopci - biały dym albo para, trudno stwierdzić.
Czy to może być przestawiony pasek rozrządu? Jutro jak będzie jasno, to posłucham co tak piszczy.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #318519 Wysłany: 19 Gru 2009, 13:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 07 Lut 2009,
Posty: 151
Kolego jeśli przed wymianą cewek było ok, a po wymianie już nie jest to...
nie szukał bym przestawionego rozrządu tylko innych cewek ,może jakiś znajomy ma kropka żeby podmienić cewki na godzinkę to na prawdę nie dużo roboty a może oszczędzić kosztów.A poza tym to czy na pewno dobre cewki kupiłeś?

_________________
PUNTO 1.2 75KM
A MIAŁO BYĆ TAK PIĘKNIE...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318522 Wysłany: 19 Gru 2009, 13:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 31 Maj 2008,
Posty: 64
No przed nie było ok, bo cewka padła i palił tylko na 2 gary. ;)
A tak serio to zastanawiam się, czy przy katowaniu silnika na 2 garach nie przeskoczył rozrząd.
Objawy mam teraz takie, że nie kręci powyżej 3K obrotów, a jak puszczę gaz z wysokich obrotów, to spada poniżej 500 i gaśnie.
Inna sprawa - wyjąłem czujnik położenia wału i wyczyściłem bo był zasyfiony ale tu ciekawostka - ani wypięcie CPW ani sondy nie zmienia pracy silnika, tzn. powyżej 3K już nie wchodzi na obroty.
Dużo zmiennych, więc nie wiem od czego zacząć szukanie, zaraz pół wyposażenia wymienię. :D

_________________
Mój Kropek - zapraszam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318525 Wysłany: 19 Gru 2009, 13:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Tobi napisał(a):
ani wypięcie CPW ani sondy nie zmienia pracy silnika, tzn. powyżej 3K już nie wchodzi na obroty.
Dużo zmiennych, więc nie wiem od czego zacząć szukanie, zaraz pół wyposażenia wymienię. :D

Chcesz powiedzieć, że silnik pracuje z odpiętym CPW ?? :>
Nie uwierzę, dopóki nie zobaczę.
Sprawdź przede wszystkim czy kable zapłonowe nie są pozamieniane i czy iskra jest na wszystkich świecach.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318527 Wysłany: 19 Gru 2009, 13:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 07 Lut 2009,
Posty: 151
Jeżeli pasek nie jest stary nie brakuje w nim zębów i jest dobrze naciągnięty to na prawdę musiał byś go bardzo ostro katować żeby przeskoczył a druga sprawa to dziwi mnie że silnik pracuje pomimo wypięcia CPW może czujnik padł

_________________
PUNTO 1.2 75KM
A MIAŁO BYĆ TAK PIĘKNIE...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318553 Wysłany: 19 Gru 2009, 15:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 31 Maj 2008,
Posty: 64
Przepraszam, źle się wyraziłem. Ani wypięcie przewodu sondy ani wyczyszczenie CPW nic nie dało. Tak miało być.
Jakie objawy daje padnięty CPW?

_________________
Mój Kropek - zapraszam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318564 Wysłany: 19 Gru 2009, 16:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 11 Lis 2009,
Posty: 250
Pomógł: 10
Nie chcę kraczyć, ale jeśli jechałeś na 2 garach, to głowica nierówno się nagrzewała i mogła pójść uszczelka pod głowicą i stąd biały dym.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318572 Wysłany: 19 Gru 2009, 16:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 31 Maj 2008,
Posty: 64
No nie wiem, ale mazi nie ma, płynu chłodniczego nie ubywa, a biały dym jest tylko jak mocno gazuję próbując przekroczyć 3000 obrotów, na wolnych chodzi tak ładnie, że prawie go nie słychać i trzyma obroty równiutko ~950.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318678 Wysłany: 19 Gru 2009, 23:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 07 Lut 2009,
Posty: 151
upierał bym się przy kiepskich cewkach, może po prostu nie pasują.

_________________
PUNTO 1.2 75KM
A MIAŁO BYĆ TAK PIĘKNIE...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #323252 Wysłany: 04 Sty 2010, 13:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 31 Maj 2008,
Posty: 64
Podmieniłem jedną z cewek na starą sprawną - bez zmian. Ale celowo opisałem w pierwotnym wątku dokładnie problem, uwzględniając to, że pomimo, że auto jechało na dwóch garach dość spory kawałek, częściowo pod górę i powinno się "zmęczyć", to temperatura na wskaźniku tylko trochę skoczyła, w normalnych warunkach na tej samej trasie spokojnie dobija do 90.
Dzisiaj odpaliłem - wypiąłem wtyczkę z czujnika temperatury... i silnik pracuje bez zmian. Czy to daje już pewność, że to właśnie czujnik? Bo za chwile pół auta wymienię. :D
A objawy teraz są takie - odpalam, działa równo ~950 obrotów - na jałowym biegu jakby nigdy nic. Natomiast w momencie dodawania gazu zaczyna się dusić. Pierwsze co przychodzi na myśl to za dużo powietrza lub za mało paliwa.
No więc w planach mam wymianę czujnika temperatury i filtra paliwa (nie zaszkodzi). Jeśli idę złym tropem to niech mnie ktoś nawróci. :E

PS
Coś jeszcze odkryłem - kopci spod uszczelki kolektora wydechowego, czyli jest nieszczelność - czy to może znacząco wpłynąć na zachowanie silnika?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #323272 Wysłany: 04 Sty 2010, 14:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 11 Lis 2009,
Posty: 250
Pomógł: 10
Oczywiście. Nieszczelność spod kolektora wydechu to nie tylko dmuchanie spalinami, ale może i zasysać powietrze (zwłaszcza na wyższych obrotach), co daje przekłamania na sondzie lambda, co zatym idzie zły dobór mieszanki.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #323297 Wysłany: 04 Sty 2010, 15:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
woncki Jak ci zassie powietrze do kolektora wydechowego no powiedz jak to możliwe? jeszcze przy wysokich obrotach to juz wogole jestem ciekawe :roll: :lol:

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #323409 Wysłany: 04 Sty 2010, 21:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 11 Lis 2009,
Posty: 250
Pomógł: 10
Podstawy dynamiki gazów.

Napiszę najprościej jak potrafię:

Powietrze przemieszczające się szybciej w pewnych warunkach zasysa powietrze otaczające i miesza z nim. Efekt się nasila przy pracy cyklicznej.

1Przykładem może być budowa niektórych gaźników (choć są tu dwa środowiska płynne i lotne), gdzie przepływające powietrze wywysa paliwo z dyszy.

2 Przykład z mojego samochodu. Mam niskociśnieniowy układ lpg. To znaczy, że przepływające przez mikser powietrze wysysa z niego gaz.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #323781 Wysłany: 06 Sty 2010, 00:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
woncki Byc może ale na pewno nie wystąpi to w układzie wydechowym gdzie spaliny napotykają opór tak jak np. katalizator i wola sie wydostać lżejszą drogą tak jak nieszczelność na łączeniu. :)

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #323870 Wysłany: 06 Sty 2010, 14:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 11 Lis 2009,
Posty: 250
Pomógł: 10
No tak Daniels. Dlatego napisałem w poprzednim poście, że "w pewnych warunkach", a dwa posty wyżej "może zasysać". Wszystko zależy od wielkości i miejsca nieszczelności.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #323880 Wysłany: 06 Sty 2010, 15:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 31 Maj 2008,
Posty: 64
A podsumowując - czy nieszczelność na styku kolektor wydechowy - rura wydechowa może powodować aż takie nieprawidłowości w działaniu silnika (kompletna dziura w gazie pow. 2K obrotów i gaśnięcie)?

_________________
Mój Kropek - zapraszam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #323963 Wysłany: 06 Sty 2010, 19:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 11 Lis 2009,
Posty: 250
Pomógł: 10
Raczej należy założyć, iż niepotrzebnie wymieniłeś cewki, a przyczyny należy szukać gdzie indziej.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #387582 Wysłany: 14 Sie 2010, 10:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 31 Maj 2008,
Posty: 64
Dawno tu nie zaglądałem, ale zaznaczę tylko, że winna była sonda lambda. Tyle tylko, że aby ją wymienić musiałem zdjąć cały wydech poczynając od kolektora wydechowego. Po zmianie oleju i filtrów pięknie kropek śmiga. :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #387592 Wysłany: 14 Sie 2010, 12:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
czemu cały wydech? Ja wykręcilem od gory

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #387604 Wysłany: 24 Wrz 2010, 19:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 31 Maj 2008,
Posty: 64
Dostęp do sondy nie jest rewelacyjny (no chyba, że się zdemontuje wiatrak), a siedziała tak mocno, że z trudem udało mi się ją wykręcić nawet po wymontowaniu wydechu. Wymieniałem też uszczelki - za kolektorem i za pierwszym tłumikiem - też bym tych elementów nie rozkręcił "na aucie". Tak więc zrobiłem sobie remoncik, jutro cyknę fotki auta i założę wątek, tam będą szczegóły. :)

[ Dodano: 24 Wrz 2010 18:14 ]
Obiecane fotostory tutaj: http://fiatpunto.com.pl/topic24477.html

Wszystkiemu winna była sonda lambda. Wymieniłem ją na używkę i niestety nadal nie jest różowo. Co prawda auto jeździ ale:
- zwiększyło się spalanie
- śmierdzi benzyną (na zewnątrz, nie wewnątrz auta - czuć jak się otworzy okno w trakcie jazdy)
- przymula go jak silnie dodać gazu

I teraz pytanie za 100 punktów! Obstawiam sondę lambda, szykuję kaskę na nową ale czy podobnych objawów nie da przypchana pompa paliwa???

(Wszystkie inne kluczowe elementy są nowe: świece, przewody WN, cewki, filtr paliwa, filtr powietrza.)

_________________
Mój Kropek - zapraszam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #398684 Wysłany: 24 Wrz 2010, 19:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
może być jak u mnie że sonda dawała parametry takie że auto cały czas jeździło na ssaniu i zwiększyło się spalanie i śmierdziało paliwem ponieważ auto część paliwa "wypluwało" przez wydech. Kup Magnetti ja mam i polecam.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO