|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 14:41
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Tobi |
#318345 Wysłany:
19 Gru 2009, 00:52; Temat postu: Problemy po wymianie cewki - brak mocy, świst... |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 31 Maj 2008, Posty: 64
|
Jak pisałem ostatnio padła mi cewka. Cewki wymieniłem dwie na wszelki wypadek, kupiłem nowe z Biazetu. Oprócz tego wcześniej wymieniłem kable i świece. Obroty są równe, wszystko niby gra ale... auto straciło moc. Powyżej 3000 obrotów mogę wciskać pedał gazu do podłogi ale nie ma to żadnego wpływu na przyspieszenie - jakby był przyduszany przez coś. Za to pojawia się taki niby świst niby pisk powyżej wspomnianych 3000 obrotów. O co może chodzić?
[ Dodano: 18 Gru 2009 23:52 ] Zrobiłem drugą jazdę i jest jeszcze gorzej - auto prawie nie ma mocy, ciężko jest wjechać na wzniesienie, strasznie kopci - biały dym albo para, trudno stwierdzić.
Czy to może być przestawiony pasek rozrządu? Jutro jak będzie jasno, to posłucham co tak piszczy.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
juma |
#318519 Wysłany:
19 Gru 2009, 13:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Lut 2009, Posty: 151
|
Kolego jeśli przed wymianą cewek było ok, a po wymianie już nie jest to...
nie szukał bym przestawionego rozrządu tylko innych cewek ,może jakiś znajomy ma kropka żeby podmienić cewki na godzinkę to na prawdę nie dużo roboty a może oszczędzić kosztów.A poza tym to czy na pewno dobre cewki kupiłeś?
_________________ PUNTO 1.2 75KM
A MIAŁO BYĆ TAK PIĘKNIE...
|
|
Góra |
|
 |
Tobi |
#318522 Wysłany:
19 Gru 2009, 13:21; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 31 Maj 2008, Posty: 64
|
No przed nie było ok, bo cewka padła i palił tylko na 2 gary.
A tak serio to zastanawiam się, czy przy katowaniu silnika na 2 garach nie przeskoczył rozrząd.
Objawy mam teraz takie, że nie kręci powyżej 3K obrotów, a jak puszczę gaz z wysokich obrotów, to spada poniżej 500 i gaśnie.
Inna sprawa - wyjąłem czujnik położenia wału i wyczyściłem bo był zasyfiony ale tu ciekawostka - ani wypięcie CPW ani sondy nie zmienia pracy silnika, tzn. powyżej 3K już nie wchodzi na obroty.
Dużo zmiennych, więc nie wiem od czego zacząć szukanie, zaraz pół wyposażenia wymienię. 
_________________ Mój Kropek - zapraszam.
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#318525 Wysłany:
19 Gru 2009, 13:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Tobi napisał(a): ani wypięcie CPW ani sondy nie zmienia pracy silnika, tzn. powyżej 3K już nie wchodzi na obroty. Dużo zmiennych, więc nie wiem od czego zacząć szukanie, zaraz pół wyposażenia wymienię. 
Chcesz powiedzieć, że silnik pracuje z odpiętym CPW ??
Nie uwierzę, dopóki nie zobaczę.
Sprawdź przede wszystkim czy kable zapłonowe nie są pozamieniane i czy iskra jest na wszystkich świecach.
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
juma |
#318527 Wysłany:
19 Gru 2009, 13:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Lut 2009, Posty: 151
|
Jeżeli pasek nie jest stary nie brakuje w nim zębów i jest dobrze naciągnięty to na prawdę musiał byś go bardzo ostro katować żeby przeskoczył a druga sprawa to dziwi mnie że silnik pracuje pomimo wypięcia CPW może czujnik padł
_________________ PUNTO 1.2 75KM
A MIAŁO BYĆ TAK PIĘKNIE...
|
|
Góra |
|
 |
Tobi |
#318553 Wysłany:
19 Gru 2009, 15:45; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 31 Maj 2008, Posty: 64
|
Przepraszam, źle się wyraziłem. Ani wypięcie przewodu sondy ani wyczyszczenie CPW nic nie dało. Tak miało być.
Jakie objawy daje padnięty CPW?
_________________ Mój Kropek - zapraszam.
|
|
Góra |
|
 |
woncki |
#318564 Wysłany:
19 Gru 2009, 16:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 250 Pomógł: 10
|
Nie chcę kraczyć, ale jeśli jechałeś na 2 garach, to głowica nierówno się nagrzewała i mogła pójść uszczelka pod głowicą i stąd biały dym.
|
|
Góra |
|
 |
Tobi |
#318572 Wysłany:
19 Gru 2009, 16:26; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 31 Maj 2008, Posty: 64
|
No nie wiem, ale mazi nie ma, płynu chłodniczego nie ubywa, a biały dym jest tylko jak mocno gazuję próbując przekroczyć 3000 obrotów, na wolnych chodzi tak ładnie, że prawie go nie słychać i trzyma obroty równiutko ~950.
|
|
Góra |
|
 |
juma |
#318678 Wysłany:
19 Gru 2009, 23:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Lut 2009, Posty: 151
|
upierał bym się przy kiepskich cewkach, może po prostu nie pasują.
_________________ PUNTO 1.2 75KM
A MIAŁO BYĆ TAK PIĘKNIE...
|
|
Góra |
|
 |
Tobi |
#323252 Wysłany:
04 Sty 2010, 13:31; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 31 Maj 2008, Posty: 64
|
Podmieniłem jedną z cewek na starą sprawną - bez zmian. Ale celowo opisałem w pierwotnym wątku dokładnie problem, uwzględniając to, że pomimo, że auto jechało na dwóch garach dość spory kawałek, częściowo pod górę i powinno się "zmęczyć", to temperatura na wskaźniku tylko trochę skoczyła, w normalnych warunkach na tej samej trasie spokojnie dobija do 90.
Dzisiaj odpaliłem - wypiąłem wtyczkę z czujnika temperatury... i silnik pracuje bez zmian. Czy to daje już pewność, że to właśnie czujnik? Bo za chwile pół auta wymienię.
A objawy teraz są takie - odpalam, działa równo ~950 obrotów - na jałowym biegu jakby nigdy nic. Natomiast w momencie dodawania gazu zaczyna się dusić. Pierwsze co przychodzi na myśl to za dużo powietrza lub za mało paliwa.
No więc w planach mam wymianę czujnika temperatury i filtra paliwa (nie zaszkodzi). Jeśli idę złym tropem to niech mnie ktoś nawróci.
PS
Coś jeszcze odkryłem - kopci spod uszczelki kolektora wydechowego, czyli jest nieszczelność - czy to może znacząco wpłynąć na zachowanie silnika?
|
|
Góra |
|
 |
woncki |
#323272 Wysłany:
04 Sty 2010, 14:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 250 Pomógł: 10
|
Oczywiście. Nieszczelność spod kolektora wydechu to nie tylko dmuchanie spalinami, ale może i zasysać powietrze (zwłaszcza na wyższych obrotach), co daje przekłamania na sondzie lambda, co zatym idzie zły dobór mieszanki.
|
|
Góra |
|
 |
Daniels |
#323297 Wysłany:
04 Sty 2010, 15:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 309
|
|
Góra |
|
 |
woncki |
#323409 Wysłany:
04 Sty 2010, 21:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 250 Pomógł: 10
|
Podstawy dynamiki gazów.
Napiszę najprościej jak potrafię:
Powietrze przemieszczające się szybciej w pewnych warunkach zasysa powietrze otaczające i miesza z nim. Efekt się nasila przy pracy cyklicznej.
1Przykładem może być budowa niektórych gaźników (choć są tu dwa środowiska płynne i lotne), gdzie przepływające powietrze wywysa paliwo z dyszy.
2 Przykład z mojego samochodu. Mam niskociśnieniowy układ lpg. To znaczy, że przepływające przez mikser powietrze wysysa z niego gaz.
|
|
Góra |
|
 |
Daniels |
#323781 Wysłany:
06 Sty 2010, 00:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 309
|
|
Góra |
|
 |
woncki |
#323870 Wysłany:
06 Sty 2010, 14:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 250 Pomógł: 10
|
No tak Daniels. Dlatego napisałem w poprzednim poście, że "w pewnych warunkach", a dwa posty wyżej "może zasysać". Wszystko zależy od wielkości i miejsca nieszczelności.
|
|
Góra |
|
 |
Tobi |
#323880 Wysłany:
06 Sty 2010, 15:21; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 31 Maj 2008, Posty: 64
|
A podsumowując - czy nieszczelność na styku kolektor wydechowy - rura wydechowa może powodować aż takie nieprawidłowości w działaniu silnika (kompletna dziura w gazie pow. 2K obrotów i gaśnięcie)?
_________________ Mój Kropek - zapraszam.
|
|
Góra |
|
 |
woncki |
#323963 Wysłany:
06 Sty 2010, 19:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 250 Pomógł: 10
|
Raczej należy założyć, iż niepotrzebnie wymieniłeś cewki, a przyczyny należy szukać gdzie indziej.
|
|
Góra |
|
 |
Tobi |
#387582 Wysłany:
14 Sie 2010, 10:39; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 31 Maj 2008, Posty: 64
|
Dawno tu nie zaglądałem, ale zaznaczę tylko, że winna była sonda lambda. Tyle tylko, że aby ją wymienić musiałem zdjąć cały wydech poczynając od kolektora wydechowego. Po zmianie oleju i filtrów pięknie kropek śmiga. 
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#387592 Wysłany:
14 Sie 2010, 12:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
Tobi |
#387604 Wysłany:
24 Wrz 2010, 19:14; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 31 Maj 2008, Posty: 64
|
Dostęp do sondy nie jest rewelacyjny (no chyba, że się zdemontuje wiatrak), a siedziała tak mocno, że z trudem udało mi się ją wykręcić nawet po wymontowaniu wydechu. Wymieniałem też uszczelki - za kolektorem i za pierwszym tłumikiem - też bym tych elementów nie rozkręcił "na aucie". Tak więc zrobiłem sobie remoncik, jutro cyknę fotki auta i założę wątek, tam będą szczegóły. [ Dodano: 24 Wrz 2010 18:14 ]Obiecane fotostory tutaj: http://fiatpunto.com.pl/topic24477.html
Wszystkiemu winna była sonda lambda. Wymieniłem ją na używkę i niestety nadal nie jest różowo. Co prawda auto jeździ ale:
- zwiększyło się spalanie
- śmierdzi benzyną (na zewnątrz, nie wewnątrz auta - czuć jak się otworzy okno w trakcie jazdy)
- przymula go jak silnie dodać gazu
I teraz pytanie za 100 punktów! Obstawiam sondę lambda, szykuję kaskę na nową ale czy podobnych objawów nie da przypchana pompa paliwa???
(Wszystkie inne kluczowe elementy są nowe: świece, przewody WN, cewki, filtr paliwa, filtr powietrza.)
_________________ Mój Kropek - zapraszam.
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#398684 Wysłany:
24 Wrz 2010, 19:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|