You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 01:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #318280 Wysłany: 18 Gru 2009, 14:12; 
 Temat postu: Ubywanie płynu chłodniczego
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 21 Maj 2008,
Posty: 22
Witam! Mam nietypowy problem a to dlatego ze kilku mechaników rozłożyło ręczę otóż: zaobserwowałem w moim punto, że od jakiegoś czasu ubywa mi płynu chłodniczego ale nie przybywa w oleju czyli na pierwszy rzut oka. Wszystko w porządku pomyślałem, ze mam wyciek pojechałem do mechanika auto stało u niego 2 dni i nic nie znalazł żadnych wycieków na silniku (i u kilku jeszcze podobnie) robili jakies testy po swojemu ale żaden nie powiedział mi ze to na pewno uszczelka pod głowica (tak sadziłem ze będzie), ale po swoich obserwacjach doszedłem do wniosku (nie jestem mechanikiem) ze płyn chłodniczy dostaje sie z silnika do wydechu????
Czy to możliwe? bo skoro nie ma wycieków a ucieka to gdzieś to musi jakby wydalać z silnika?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #318281 Wysłany: 18 Gru 2009, 14:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: woj. pomorskie
Rejestracja: 26 Wrz 2009,
Posty: 103
a nagrzewnicę sprawdzili?

_________________
Cult'owy punciak 1 z 1999 r. 1.2 60KM, czarniutki, pięciodrzwiowy :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318285 Wysłany: 18 Gru 2009, 14:43; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 21 Maj 2008,
Posty: 22
chyba nie bo nic mi nie mowili a mozesz mi powiedziec jak to sprawdzic metoda domowa czy sie da sprawdzic?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318290 Wysłany: 18 Gru 2009, 14:59; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Ja bym jednak na uszczelkę pod głowicą stawiał. Jeśli płyn dostaje sie do cylindrów i jest tam spalany, to może go nie być w oleju, a jedynie kolor spalin się zmieni. Jaki masz przebieg?

[ Dodano: 18 Gru 2009 13:59 ]
mark77777 napisał(a):
chyba nie bo nic mi nie mowili a mozesz mi powiedziec jak to sprawdzic metoda domowa czy sie da sprawdzic?

Musisz spojrzeć za konsolę środkową czy wykładzina tam nie jest wilgotna. Albo czy po włączeniu ogrzewania nie czuć takiego mocno słonego zapachu.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318303 Wysłany: 18 Gru 2009, 15:39; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 21 Maj 2008,
Posty: 22
przebieg 170 tys km a ta konsole to sprawdze jutro bo zaraz do robotki lece. Dziekuje za wszystkie odpowiedzi i jak jeszcze ktos bedzie cos mogl dodac w tym temacie to jestem otwarty na kazde sugestie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318315 Wysłany: 18 Gru 2009, 15:57; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
170tys km to dość prawdopodobne że to jednak upg. Jak nagrzewnica okaże się w porzadku, to chyba jednak uszczelka.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318322 Wysłany: 18 Gru 2009, 16:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
stawiam na uszczelke plyn przedostaje sie do silnika i jest spalany a czy nie stwierdziłeś ze bardziej ci dymi?

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318328 Wysłany: 18 Gru 2009, 16:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 17 Sty 2008,
Posty: 361
no z tym dymieniem to przy tej porze roku to normalka,grunt to zaobserwować czy to para czy dym w postaci że tak powiem dymu :E a w zapachu spalin nie powinno być jakieś różnicy??

_________________
Punto 97r 1.2 75 KM SX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318599 Wysłany: 19 Gru 2009, 17:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 08 Sie 2009,
Posty: 92
Mam to samo, ale mi do tego jeszcze cieknie olej i go ubywa... co spalin to zaobserwowałem większe dymienie na kolor biały ale wiadomo zima...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319112 Wysłany: 21 Gru 2009, 14:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań-Wlkp
Rejestracja: 21 Gru 2009,
Posty: 74
STax napisał(a):
170tys km to dość prawdopodobne że to jednak upg


Większej napisanej bzdury nie widziałem. Jak można oceniać po przebiegu padniętą uszczelkę głowicy. U jednego nigdy nie padła dotychczas(jak u mnie mimo ponad 200 tyś przebiegu, w tym 3/4 na LPG, wg drugiego licznika 256,8 tyś-pierwszy skończył[kółka zębate się posypały] się przy równych 190 tyś, a drugiego nie chciało mi się ustawiać na prawidłowy przebieg i tak zostawiłem), a w drugim samochodzie po 50 tyś.

Ale do rzeczy-Ja stawiam, że cieknie któraś chłodnica-albo ta na zderzaku, albo wewnątrz kabiny lub przy termostacie/pompie. Być może jest to na tyle mały wyciek że nie widać śladów(jak było to w moim wypadku dwa lata temu-chłodnica była dziurawa)-wyrzucany płyn na jałowych obrotach może nie być widoczny, a dopiero zwiększone obroty powodują jego ucieczkę(natychmiast paruje jak kapie na gorące elementy i nie widać wycieku). Oczywiście zakładam, że autor podociągał wszystkie opaski-nic w tym trudnego i mechanik jest zbędny.
Żeby zniszczyć UPG trzeba się naprawdę postarać. Ta zresztą ma specyficzne objawy(i nie wyjeżdżać mi tutaj z jakimś "masłem" pod korkiem wlewowym bo to żadna sugestia).
Proponuję wlać barwnik do zbiornika wyrównawczego/chłodnicy i parę razy zwiększyć obroty do 5-6k/min przez parę minut, następnie poszukać wycieku.

_________________
Z poważaniem


Ostatnio edytowany przez barthezz 21 Gru 2009, 19:31, edytowano w sumie 3 razy

Góra
 Profil  
 
 
 Post #319210 Wysłany: 21 Gru 2009, 19:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: łódzkie
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 55
u mnie płyn dostawał sie do cylindra, więc najprawdoposobniej u ciebie też tak jest, czyli upg.

_________________
Fiat Punto 1.1 55 KM, 95r, lpg


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319308 Wysłany: 21 Gru 2009, 21:12; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
barthezz napisał(a):
Większej napisanej bzdury nie widziałem

Mało widziałeś widocznie.
W tych silnikach, przy podanych objawach i takim przebiegu upg jest bardzo prawdopodobne.

barthezz napisał(a):
Jak można oceniać po przebiegu padniętą uszczelkę głowicy.

Nie oceniałem czy jest uszkodzona, tylko czy jest to prawdopodobne. Popatrz jeszcze raz, zwłaszcza na wcześniejsze posty.

[ Dodano: 21 Gru 2009 20:10 ]
barthezz napisał(a):
Żeby zniszczyć UPG trzeba się naprawdę postarać.

Hmm, postarać się trzeba żeby
barthezz napisał(a):
a w drugim samochodzie po 50 tyś

ją zepsuć. Przy normalnej eksploatacji zdarza się że już koło 120tys km pada, np u mnie tak właśnie było.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319312 Wysłany: 21 Gru 2009, 21:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
STax napisał(a):
Przy normalnej eksploatacji zdarza się że już koło 120tys km pada, np u mnie tak właśnie było.

prawie tyle zrobilem na gazie i nie pada ;)

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319316 Wysłany: 21 Gru 2009, 21:17; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
greg505: no dlatego nie piszę, że to jest jakaś reguła, czy granica, tylko że nawet przy takim przebiegu może się to zdarzyć.

No i chyba każdy przyzna, że im wiekszy przebieg, tym większa szansa że coś się zepsuje?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319336 Wysłany: 21 Gru 2009, 22:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
jasne ze im wikeszy przebieg tym prawdopodobienstwo rosnie,
chcialem tylko zaznaczyc ze ten 'lpg nie jest taki straszny jak go maluja/esz ' ;)

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319344 Wysłany: 21 Gru 2009, 22:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań-Wlkp
Rejestracja: 21 Gru 2009,
Posty: 74
STax napisał(a):
Hmm, postarać się trzeba żeby ją zepsuć


Owszem trzeba się postarać. Nawet awaria wiatraka chłodnicy nie zniszczy uszczelki tak szybko, ale wszystko zależy od wiedzy kierownika danego samochodu i jego reakcji na awarię, w tym szybkiej diagnozy. Mnie oprócz jeżdżenia nauczono też serwisować samochód w podstawowym zakresie.
Mi wiatrak chłodnicy siadł półtora roku temu i w korku samochód się zagotował, tak że troszkę poszło płynu(z pół litra) przez korek. Niektórzy by zaraz od razu wymieniali w ciemno uszczelkę, a wystarczyło dolać trochę płynu gdy trochę ciśnienie zeszło i trochę silnik przestygł. Powrót odbył się bez problemu na stale włączonym wentylatorze nagrzewnicy na 3 pozycji(później na drugiej). W ten sposób spędziłem godzinę w korku i nic się nie stało i nie miało jak.
Oczywiście kontrolka termometru nie świeciła gdy była potrzebna, więc nigdy nie polecam polegać tylko na wskaźnikach. Była wtedy lekka zimowa pora, koło -5 czyli tak jak dziś.

_________________
Z poważaniem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319388 Wysłany: 21 Gru 2009, 23:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: woj. pomorskie
Rejestracja: 26 Wrz 2009,
Posty: 103
tak jak dziś u Ciebie, u mnie dużo dużo więcej na minusie:D

_________________
Cult'owy punciak 1 z 1999 r. 1.2 60KM, czarniutki, pięciodrzwiowy :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319393 Wysłany: 21 Gru 2009, 23:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań-Wlkp
Rejestracja: 21 Gru 2009,
Posty: 74
kropek1999 napisał(a):
u mnie dużo dużo więcej na minusie :D


Pocieszę Cię-przez parę dni było tutaj nawet raz w nocy przy gruncie -20 :E . Sęk w tym, że musiałem wtedy niestety pracować i poczułem :? .

_________________
Z poważaniem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319449 Wysłany: 22 Gru 2009, 09:26; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
barthezz napisał(a):
Mi wiatrak chłodnicy siadł półtora roku temu i w korku samochód się zagotował, tak że troszkę poszło płynu(z pół litra) przez korek. Niektórzy by zaraz od razu wymieniali w ciemno uszczelkę, a wystarczyło dolać trochę płynu gdy trochę ciśnienie zeszło i trochę silnik przestygł. Powrót odbył się bez problemu na stale włączonym wentylatorze nagrzewnicy na 3 pozycji(później na drugiej). W ten sposób spędziłem godzinę w korku i nic się nie stało i nie miało jak


Ja miałem niemal identyczną sytuację. UPG poszła 4 lata i jakieś 50 tys km później, więc też z tym incydentem wielkiego związku to nie miało.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #320445 Wysłany: 25 Gru 2009, 22:40; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 21 Maj 2008,
Posty: 22
No tak koledzy, ale zauwazylem jeszcze jedna rzecz czasami mam malo plynu a czasami za duzo????? czy to moze byc wina termostatu? :( Na pocztku tego tematu napisalem ze tylko ubywa, ale teraz po dluzszej obserwacji widze ze czasami (nie regularnie) przybywa. Chyba ma to zwiazek z nagrzewnica czasami ja wylaczam( w sensie ustawiam nawiew na zimne powietrze) ale czasami zapominam i sie troche pogubilem.... z tym poziomem plynu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #320547 Wysłany: 26 Gru 2009, 18:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
co do upg niema regułu ja zmieniałem uszczelke po 137 tyś. i autko nie bylo katowane tylko normalna eksplatacja wiec wymiana upg to poprostu przypadek i tyle. tu kolega ma upg jak złoto :(

[ Dodano: 26 Gru 2009 18:07 ]
ja miałem 137 tysi jak mi poszla uszczelka i nic na to nie poradze więc z tą uszczelką to niema reguły :D

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #320707 Wysłany: 27 Gru 2009, 01:12; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
mark77777: to zależy ile ci tego płynu przybywa. Spróbuj odpowietrzyć układ.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #320813 Wysłany: 27 Gru 2009, 16:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
niestety niema reguły ja przy przebiegu 137 tysi wymienialem uszczelke pod głowicą i autko było normalnie używane.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO