You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 18:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #321977 Wysłany: 30 Gru 2009, 16:51; 
 Temat postu: Alternator-diody, pierścienie, regulator?
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań-Wlkp
Rejestracja: 21 Gru 2009,
Posty: 74
Wczoraj niestety szlag trafił alternator-co mu jest nie mam pojęcia. Silnik 1.1 spi, alternator typowy 65A o następującym wyglądzie-Link
Opiszę nieco sytuację, może ktoś spotkał się z podobnym problemem i w jakich kosztach się on zamknął:

- po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon czasem świeci, czasem nie kontrolka akumulatora,
- podczas kręcenia rozrusznikiem zaczyna migać pulsując,

- przy uruchomionym silniku żarzy się i gaśnie dopiero(stopniowo-im większe obroty powyżej 2 tyś, tym mniej się żarzy) jak się doda obrotów do około 5-6 tyś i wtedy już nie świeci. Niestety efekt powtarza się za parę metrów,

- napięcie ładowania podczas żarzącej się kontrolki absolutnie brak, gdy się zwiększa obroty do około 3-4 tyś, napięcie wzrasta o około 1V, a gdy zwiększy się do tych 5-6 tyś, to dopiero pokazuje 14V. Prądu nie jestem wstanie zmierzyć-nie mam takiego miernika do takich wielkich wartości,

- mocniejsze napięcie paska niczego nie zmieniło.

Dzień wcześniej wszystko działało jak należy-napięcie pod pełnym obciążeniem(dmuchawa, awaryjne, długie, p/m przednie i tylne, radio) na biegu jałowym nie spadało poniżej 13,6V(bez obciążenia wynosiło stale 14,3-14,4V i nie miało tendencji do większych tętnień. Przy mej standardowej jeździe przy załączonych mijania+cała deska naturalnie i czasem dmuchawa na 1 stopniu, napięcie zawsze wynosiło ok 13,9-14V).
Myśląc, że to wina przewodu wzbudzenia oczyściłem(podnosząc samochód) wszystkie styk(również te przy rozruszniku)i i psiknąłem elektrosolem-niestety bez rezultatu.
Regulator napięcia był wymieniony(oryginalny) niecały rok temu-przejechał +/-25 tyś km, chociaż na poprzednim regulatorze gdy szczotek już zaczynało brakować objawy były inne-nie trzymał napięcia pod obciążeniem(im więcej odbiorników, tym bardziej spadało), ale kontrolka ładowania się nie świeciła czy żarzyła.

Spotkał się ktoś z podobnym problemem?-nie wiem co mam robić, w sensie-czy zakupić ten z w/w aukcji czy jednak naprawiać aktualny. Obudowa nie jest nigdzie pęknięta-to nie ten typ co pęka.
Nie użyczałem też nikomu prądu ani nikt mi nie musiał dotychczas podawać.

_________________
Z poważaniem


Góra
 Profil  
 

 
 Post #322111 Wysłany: 30 Gru 2009, 23:41; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: lubuskie [F]
Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Rejestracja: 28 Gru 2009,
Posty: 14
na początek proponuje sprawdzić szczotki oraz połączenia przewodów


Góra
 Profil  
 
 
 Post #322172 Wysłany: 31 Gru 2009, 10:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jarosław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 27 Maj 2008,
Posty: 127
Pomógł: 2
Witam tez od pewnego czasu mam podobny problem. U mnie podczas jazdy zapalila sie kontrolka ladowania podejchalem do mechanika i okazalo sie ze przyczyna byla woda w alternatorze. I dzisiaj rano z nowu to samo podczas jazdy zaczela mrygac i przy lekkim podbiciu na diurze problem powraca narazie jest ok ale po nowym roku czeka mnie wizyta u mechanika

_________________
JAREK


Góra
 Profil  
 
 
 Post #322246 Wysłany: 31 Gru 2009, 16:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań-Wlkp
Rejestracja: 21 Gru 2009,
Posty: 74
punto98 napisał(a):
U mnie podczas jazdy zapalila sie kontrolka ladowania podejchalem do mechanika i okazalo sie ze przyczyna byla woda w alternatorze


Zapewne obudowa pękła i jak dostała się tam woda to masz do wymiany mostek prostowniczy, a czy reszta jeszcze się nada to nie wiem. Wymień jak masz ten sam silnik cały alternator na ten co podałem w/w linku-ta obudowa nie pęka.


Cytuj:
na początek proponuje sprawdzić szczotki oraz połączenia przewodów


Przewody to już sprawdziłem na wstępie przed sezonem zimowym-oczyszczone wszystkie styki i opór przewodów poniżej 0,1R(sprawdzałem wczoraj profilaktycznie ponownie).
Wymontować ten alternator to jest makabra-śruba regulacyjna jest obok łapy silnika, klucz tam ledwo wchodził(żeby napiąć pasek), a co dopiero całkowite wykręcenie tej śruby bez opuszczenia silnika będzie niewykonalne bez kanału.

_________________
Z poważaniem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #322298 Wysłany: 31 Gru 2009, 19:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jarosław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 27 Maj 2008,
Posty: 127
Pomógł: 2
mam silnik 1,2 60km punto sx i nie wiem czy bedzie pasowal

_________________
JAREK


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO