You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 14:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #323188 Wysłany: 04 Sty 2010, 00:11; 
 Temat postu: na wolnych obrotach zimne powietrze na gazie cieple??
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 23 Paź 2008,
Posty: 143
Pomógł: 1
witam mam maly problem z ogrzewaniem mianowicie ladowalem akumulator i silnik nie chodzil ok 2 dni i po tym czasie jak zpalilem auto nie mam cieplego nawiewu jak dodam gazu to jest ok a jak jade na malych obrotach jest zimne powietrze to moze byc zapowietrzony uklad??
dodam ze przed ladowaniem akumulaora bylo wszystko ok i grzalo na kazdym biegu nawiewu.

_________________
Punto I, 1.2 S, 75KM, Kolor: Blue Capri.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #323199 Wysłany: 04 Sty 2010, 00:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: SWD
Rejestracja: 05 Lut 2008,
Posty: 328
Najprawdopodobniej zapowietrzony uklad.

_________________
Punto S 1.1 55 KM 97r

http://fiatpunto.com.pl/post216895.html#216895

Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #323214 Wysłany: 04 Sty 2010, 09:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Legnica
Rejestracja: 30 Sie 2009,
Posty: 57
Miałem tak w innym Fiacie. Dokładnie są to objawy zapowietrzonego układu i co za tym idzie zbyt niskiego poziomu chłodziwa.

Pozdrawiam.

_________________
Cabrio Bertone 1.6 ELX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #323242 Wysłany: 04 Sty 2010, 12:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 23 Paź 2008,
Posty: 143
Pomógł: 1
tak wlasnie myslalem biore sie za odpowietrzanie dzieki pozdrawiam

_________________
Punto I, 1.2 S, 75KM, Kolor: Blue Capri.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #323264 Wysłany: 04 Sty 2010, 14:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Legnica
Rejestracja: 30 Sie 2009,
Posty: 57
krakra88 napisał(a):
tak wlasnie myslalem biore sie za odpowietrzanie dzieki pozdrawiam


Tylko uzupełnij płyn. Mała ilość chłodziwa powoduje zapowietrzanie.

Pozdro.

_________________
Cabrio Bertone 1.6 ELX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #323638 Wysłany: 05 Sty 2010, 18:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań-Wlkp
Rejestracja: 21 Gru 2009,
Posty: 74
garu47 napisał(a):
Tylko uzupełnij płyn. Mała ilość chłodziwa powoduje zapowietrzanie.

Od kiedy zbyt mała ilość płynu w zbiorniku wyrównawczym powoduje zapowietrzania?.
Ilość cieczy w nim samym(czy jest prawie pusto czy pełno aż po brzegi) nie ma na to żadnego wpływu, tylko trzeba porządnie odpowietrzyć(nawet parę razy) :!: . Podczas pierwszego wlewania płynu, pompa przepchnie to co ma przepchnąć i dalej już poziom nie schodzi z zbiornika. Inaczej przy każdym dolewaniu trzeba by odpowietrzać cały układ.

Wpierw trzeba wyeliminować potencjalne przyczyny dostawania się powietrza do układu np. przez słabo dociśnięte opaski na wężach gumowych czy uszkodzonym korku zbiorniczka. Jak nie będzie lekkiego ciśnienia w układzie, to nie będzie prawidłowo grzać.

Proponuję nie trzymać więcej niż pozycja minimum(sprawdzać po otwarciu termostatu), jak jest nadmiar to wyssać strzykawką. W ten sposób zimą szybciej rozgrzejemy samochód na małym obiegu(pojemność cieplna jest mniejsza), a w letnim korku przy sprawnym obiegu i reszcie elementów układu chłodzenia nie ma najmniejszej mowy o przegrzewaniu się silnika.

_________________
Z poważaniem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #324260 Wysłany: 07 Sty 2010, 17:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Legnica
Rejestracja: 30 Sie 2009,
Posty: 57
barthezz napisał(a):
garu47 napisał(a):
Tylko uzupełnij płyn. Mała ilość chłodziwa powoduje zapowietrzanie.

Od kiedy zbyt mała ilość płynu w zbiorniku wyrównawczym powoduje zapowietrzania?.
Ilość cieczy w nim samym(czy jest prawie pusto czy pełno aż po brzegi) nie ma na to żadnego wpływu, tylko trzeba porządnie odpowietrzyć(nawet parę razy) :!: . Podczas pierwszego wlewania płynu, pompa przepchnie to co ma przepchnąć i dalej już poziom nie schodzi z zbiornika. Inaczej przy każdym dolewaniu trzeba by odpowietrzać cały układ.

Wpierw trzeba wyeliminować potencjalne przyczyny dostawania się powietrza do układu np. przez słabo dociśnięte opaski na wężach gumowych czy uszkodzonym korku zbiorniczka. Jak nie będzie lekkiego ciśnienia w układzie, to nie będzie prawidłowo grzać.

Proponuję nie trzymać więcej niż pozycja minimum(sprawdzać po otwarciu termostatu), jak jest nadmiar to wyssać strzykawką. W ten sposób zimą szybciej rozgrzejemy samochód na małym obiegu(pojemność cieplna jest mniejsza), a w letnim korku przy sprawnym obiegu i reszcie elementów układu chłodzenia nie ma najmniejszej mowy o przegrzewaniu się silnika.


Nie napisałem, że zbyt mała ilość w wyrównawczym ale o skrajnej sytuacji gdy z wyrównawczego nie ma już czego ciągnąć.


Pozdrawiam.

_________________
Cabrio Bertone 1.6 ELX


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO