|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 14:25
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
krakra88 |
#323188 Wysłany:
04 Sty 2010, 00:11; Temat postu: na wolnych obrotach zimne powietrze na gazie cieple?? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 23 Paź 2008, Posty: 143 Pomógł: 1
|
witam mam maly problem z ogrzewaniem mianowicie ladowalem akumulator i silnik nie chodzil ok 2 dni i po tym czasie jak zpalilem auto nie mam cieplego nawiewu jak dodam gazu to jest ok a jak jade na malych obrotach jest zimne powietrze to moze byc zapowietrzony uklad??
dodam ze przed ladowaniem akumulaora bylo wszystko ok i grzalo na kazdym biegu nawiewu.
_________________ Punto I, 1.2 S, 75KM, Kolor: Blue Capri.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
MarcinO |
#323199 Wysłany:
04 Sty 2010, 00:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: SWD Rejestracja: 05 Lut 2008, Posty: 328
|
|
Góra |
|
 |
garu47 |
#323214 Wysłany:
04 Sty 2010, 09:21; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 30 Sie 2009, Posty: 57
|
Miałem tak w innym Fiacie. Dokładnie są to objawy zapowietrzonego układu i co za tym idzie zbyt niskiego poziomu chłodziwa.
Pozdrawiam.
_________________ Cabrio Bertone 1.6 ELX
|
|
Góra |
|
 |
krakra88 |
#323242 Wysłany:
04 Sty 2010, 12:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 23 Paź 2008, Posty: 143 Pomógł: 1
|
tak wlasnie myslalem biore sie za odpowietrzanie dzieki pozdrawiam
_________________ Punto I, 1.2 S, 75KM, Kolor: Blue Capri.
|
|
Góra |
|
 |
garu47 |
#323264 Wysłany:
04 Sty 2010, 14:17; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 30 Sie 2009, Posty: 57
|
krakra88 napisał(a): tak wlasnie myslalem biore sie za odpowietrzanie dzieki pozdrawiam
Tylko uzupełnij płyn. Mała ilość chłodziwa powoduje zapowietrzanie.
Pozdro.
_________________ Cabrio Bertone 1.6 ELX
|
|
Góra |
|
 |
barthezz |
#323638 Wysłany:
05 Sty 2010, 18:07; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Poznań-Wlkp Rejestracja: 21 Gru 2009, Posty: 74
|
garu47 napisał(a): Tylko uzupełnij płyn. Mała ilość chłodziwa powoduje zapowietrzanie.
Od kiedy zbyt mała ilość płynu w zbiorniku wyrównawczym powoduje zapowietrzania?.
Ilość cieczy w nim samym(czy jest prawie pusto czy pełno aż po brzegi) nie ma na to żadnego wpływu, tylko trzeba porządnie odpowietrzyć(nawet parę razy)  . Podczas pierwszego wlewania płynu, pompa przepchnie to co ma przepchnąć i dalej już poziom nie schodzi z zbiornika. Inaczej przy każdym dolewaniu trzeba by odpowietrzać cały układ.
Wpierw trzeba wyeliminować potencjalne przyczyny dostawania się powietrza do układu np. przez słabo dociśnięte opaski na wężach gumowych czy uszkodzonym korku zbiorniczka. Jak nie będzie lekkiego ciśnienia w układzie, to nie będzie prawidłowo grzać.
Proponuję nie trzymać więcej niż pozycja minimum(sprawdzać po otwarciu termostatu), jak jest nadmiar to wyssać strzykawką. W ten sposób zimą szybciej rozgrzejemy samochód na małym obiegu(pojemność cieplna jest mniejsza), a w letnim korku przy sprawnym obiegu i reszcie elementów układu chłodzenia nie ma najmniejszej mowy o przegrzewaniu się silnika.
_________________ Z poważaniem
|
|
Góra |
|
 |
garu47 |
#324260 Wysłany:
07 Sty 2010, 17:40; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 30 Sie 2009, Posty: 57
|
barthezz napisał(a): garu47 napisał(a): Tylko uzupełnij płyn. Mała ilość chłodziwa powoduje zapowietrzanie.
Od kiedy zbyt mała ilość płynu w zbiorniku wyrównawczym powoduje zapowietrzania?. Ilość cieczy w nim samym(czy jest prawie pusto czy pełno aż po brzegi) nie ma na to żadnego wpływu, tylko trzeba porządnie odpowietrzyć(nawet parę razy)  . Podczas pierwszego wlewania płynu, pompa przepchnie to co ma przepchnąć i dalej już poziom nie schodzi z zbiornika. Inaczej przy każdym dolewaniu trzeba by odpowietrzać cały układ. Wpierw trzeba wyeliminować potencjalne przyczyny dostawania się powietrza do układu np. przez słabo dociśnięte opaski na wężach gumowych czy uszkodzonym korku zbiorniczka. Jak nie będzie lekkiego ciśnienia w układzie, to nie będzie prawidłowo grzać. Proponuję nie trzymać więcej niż pozycja minimum(sprawdzać po otwarciu termostatu), jak jest nadmiar to wyssać strzykawką. W ten sposób zimą szybciej rozgrzejemy samochód na małym obiegu(pojemność cieplna jest mniejsza), a w letnim korku przy sprawnym obiegu i reszcie elementów układu chłodzenia nie ma najmniejszej mowy o przegrzewaniu się silnika.
Nie napisałem, że zbyt mała ilość w wyrównawczym ale o skrajnej sytuacji gdy z wyrównawczego nie ma już czego ciągnąć.
Pozdrawiam.
_________________ Cabrio Bertone 1.6 ELX
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|