You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 19:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #325542 Wysłany: 11 Sty 2010, 23:59; 
 Temat postu: Prąd spoczynkowy za duży? Kłopoty z odpalaniem poniżej -15C
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Sty 2010,
Posty: 6
Ponieważ mam kłopoty z odpaleniem silnika po zimnej nocy (poniżej -15st. C), zmierzyłem prąd spoczynkowy w mojej kropce (Fiat Punto II 1.2 16V). Czy nie jest za duży? Średnio wyszło 26.1mA. Mam migającą czerwoną diodę LED, ale nie wiem czy ona jest oryginalna, bo nie jestem pierwszym właścicielem kropki. Ta dioda to chyba straszak na złodzieja, bo żadnej syreny nie mam.

PRĄD [mA] MAX MIN AVG
1. Normalnie: 36.4 16.7 26.1
2. Wyjęty F03 20A (dioda): 21.2 15.5 15.8
3. Wyjęty F01 70A (komp.): 16.8 1.8 11.3
4. Wyjęte oba F01 i F03: 1.1 1.0 1.0

Prąd na bezpieczniku 10A od Radia i oświetlenia przy podsufitce [mA]: MAX 7.0, MIN 1.2, AVG 1.5. Ten bezpiecznik znajduje się na wysokości lewego kolana kierowcy w kabinie. Pomiar zrobiłem, aby wyeliminować radio jako największego 'poborcę'.

Pozdr.
Andrzej


Góra
 Profil  
 

 
 Post #325557 Wysłany: 12 Sty 2010, 00:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
przy fabrycznym alarmie dioda była by w liczniku.

co do poboru to 0,26 to sporo, poprawnie powinno byc około 0.1 max.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #325567 Wysłany: 12 Sty 2010, 01:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Wrz 2008,
Posty: 578
Pomógł: 3
Z tego co pamiętam standard to jest jakieś 12,4 mA.

_________________
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #325581 Wysłany: 12 Sty 2010, 08:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
buladag napisał(a):
co do poboru to 0,26 to sporo, poprawnie powinno byc około 0.1 max.

Tylko, że andrzejkaczor napisał, że u niego średni prąd jest 0,026 A, a to całkiem OK :>
Prąd do radia płynie ( mam nadzieję ) tylko jak radio włączone ??
Podtrzymanie pamięci w radiu bierze kilka/kilkanaście mA.
Gęstość elektrolitu, napięcie na klemach podczas rozruchu i napięcie ładowania trzeba by pomierzyć.
Jeśli aku starszy niż 5 lat, to pewnie już mówi bye-bye :E

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #325586 Wysłany: 12 Sty 2010, 09:36; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Sty 2010,
Posty: 6
Jeszcze raz napiszę wynik pomiaru: ok. 26mA, czyli 0.026A. A radio musi brać w trybie stand-by (pomiar prądu jest właśnie w tym trybie, ale nie tylko radio jest podłączone na tym bezpieczniku).
Po nocy z temp. poniżej -15st. C samochód zapala po trzecim razie. Aku ma 2,5 roku. Poprzedni akumulator rozładował się gdy samochód nie był uruchamiany dwa tygodnie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #325591 Wysłany: 12 Sty 2010, 09:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
26 mA, to jest 0,62 Ah/24h, czyli tyle co nic :E
Przy dobrym aku nawet po miesiącu stania powinien odpalić.
Zresztą skoro rozrusznik kręci, to problem nie leży po stronie aku.
Zmierz oporność czujnika temp. silnika i czujnika temp. powietrza, może układ wtryskowy za ubogą mieszankę daje na zimnym silniku.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #325652 Wysłany: 15 Sty 2010, 22:52; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Sty 2010,
Posty: 6
Proszę o wskazówki gdzie mogę znaleźć czujniki temp. silnika i powietrza.
Dodam, że silnik kropki od dłuższego czasu czasami szarpie przy ok. 1500 obr/min gdy wcisnę mocniej na pedał gazu (np. na biegu II). Owe szarpanie najczęściej się objawiało jak silnik był zimny (max. do 10 minut od odpalenia). Byłem z tym w ASO, tam zasugerowali się tą moją wskazówką ('zimny silnik') i wymienili przewody wysokiego napięcia - podejrzewali, że po rozgrzaniu przebicie ustaje. Od czasu wizyty w ASO jakiś tydzień nie było problemów, ale później szarpanie powróciło. Teraz szarpie nawet gdy silnik jest ciepły (po przebiegu 20km).

[size=9:][ [i:][b:]Dodano[/b:]: 15 Sty 2010 21:52[/i:] ][/size:]
Dzięki uprzejmości kolegi zmierzyłem prąd spoczynkowy w jego samochodzie, tyle że to nieco inne Punto niż moje, bo Punto II FL rok 2003 1.2 8V. Wyszło ok. 11mA, czyli ponad dwa razy mniej niż u mnie. Moje Punto II to 1.2 16V rok 2001.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO