|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 08:04
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
andrzejkaczor |
#325542 Wysłany:
11 Sty 2010, 23:59; Temat postu: Prąd spoczynkowy za duży? Kłopoty z odpalaniem poniżej -15C |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 11 Sty 2010, Posty: 6
|
Ponieważ mam kłopoty z odpaleniem silnika po zimnej nocy (poniżej -15st. C), zmierzyłem prąd spoczynkowy w mojej kropce (Fiat Punto II 1.2 16V). Czy nie jest za duży? Średnio wyszło 26.1mA. Mam migającą czerwoną diodę LED, ale nie wiem czy ona jest oryginalna, bo nie jestem pierwszym właścicielem kropki. Ta dioda to chyba straszak na złodzieja, bo żadnej syreny nie mam.
PRĄD [mA] MAX MIN AVG
1. Normalnie: 36.4 16.7 26.1
2. Wyjęty F03 20A (dioda): 21.2 15.5 15.8
3. Wyjęty F01 70A (komp.): 16.8 1.8 11.3
4. Wyjęte oba F01 i F03: 1.1 1.0 1.0
Prąd na bezpieczniku 10A od Radia i oświetlenia przy podsufitce [mA]: MAX 7.0, MIN 1.2, AVG 1.5. Ten bezpiecznik znajduje się na wysokości lewego kolana kierowcy w kabinie. Pomiar zrobiłem, aby wyeliminować radio jako największego 'poborcę'.
Pozdr.
Andrzej
|
|
Góra |
|
 |
|
|
buladag |
#325557 Wysłany:
12 Sty 2010, 00:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
przy fabrycznym alarmie dioda była by w liczniku.
co do poboru to 0,26 to sporo, poprawnie powinno byc około 0.1 max.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#325567 Wysłany:
12 Sty 2010, 01:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#325581 Wysłany:
12 Sty 2010, 08:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
buladag napisał(a): co do poboru to 0,26 to sporo, poprawnie powinno byc około 0.1 max.
Tylko, że andrzejkaczor napisał, że u niego średni prąd jest 0,026 A, a to całkiem OK
Prąd do radia płynie ( mam nadzieję ) tylko jak radio włączone ??
Podtrzymanie pamięci w radiu bierze kilka/kilkanaście mA.
Gęstość elektrolitu, napięcie na klemach podczas rozruchu i napięcie ładowania trzeba by pomierzyć.
Jeśli aku starszy niż 5 lat, to pewnie już mówi bye-bye 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
andrzejkaczor |
#325586 Wysłany:
12 Sty 2010, 09:36; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 11 Sty 2010, Posty: 6
|
Jeszcze raz napiszę wynik pomiaru: ok. 26mA, czyli 0.026A. A radio musi brać w trybie stand-by (pomiar prądu jest właśnie w tym trybie, ale nie tylko radio jest podłączone na tym bezpieczniku).
Po nocy z temp. poniżej -15st. C samochód zapala po trzecim razie. Aku ma 2,5 roku. Poprzedni akumulator rozładował się gdy samochód nie był uruchamiany dwa tygodnie.
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#325591 Wysłany:
12 Sty 2010, 09:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
26 mA, to jest 0,62 Ah/24h, czyli tyle co nic
Przy dobrym aku nawet po miesiącu stania powinien odpalić.
Zresztą skoro rozrusznik kręci, to problem nie leży po stronie aku.
Zmierz oporność czujnika temp. silnika i czujnika temp. powietrza, może układ wtryskowy za ubogą mieszankę daje na zimnym silniku.
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
andrzejkaczor |
#325652 Wysłany:
15 Sty 2010, 22:52; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 11 Sty 2010, Posty: 6
|
Proszę o wskazówki gdzie mogę znaleźć czujniki temp. silnika i powietrza.
Dodam, że silnik kropki od dłuższego czasu czasami szarpie przy ok. 1500 obr/min gdy wcisnę mocniej na pedał gazu (np. na biegu II). Owe szarpanie najczęściej się objawiało jak silnik był zimny (max. do 10 minut od odpalenia). Byłem z tym w ASO, tam zasugerowali się tą moją wskazówką ('zimny silnik') i wymienili przewody wysokiego napięcia - podejrzewali, że po rozgrzaniu przebicie ustaje. Od czasu wizyty w ASO jakiś tydzień nie było problemów, ale później szarpanie powróciło. Teraz szarpie nawet gdy silnik jest ciepły (po przebiegu 20km).
[size=9:][ [i:][b:]Dodano[/b:]: 15 Sty 2010 21:52[/i:] ][/size:] Dzięki uprzejmości kolegi zmierzyłem prąd spoczynkowy w jego samochodzie, tyle że to nieco inne Punto niż moje, bo Punto II FL rok 2003 1.2 8V. Wyszło ok. 11mA, czyli ponad dwa razy mniej niż u mnie. Moje Punto II to 1.2 16V rok 2001.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|