You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 20:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #318796 Wysłany: 20 Gru 2009, 16:04; 
 Temat postu: termostat po wymianie -czy jest ok?
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: wojciech
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin
Rejestracja: 12 Maj 2008,
Posty: 61
Witam!!
(Punto 1.9 JTD 2002r. 160tyś. km)
Ostatnio wymieniłem termostat w ASO na nowy oryginalny.
Pierwsze co zauważyłem to (w moim odczuciu) wolniejsze rozgrzewanie się silnika. Połowę skali osiąga po przejechaniu ok. 5-8 km przy spokojnej jeździe do 2 tyś. obr. i temp zewnętrznej ok. 5-6st. Czy tak powinno być?

Druga rzecz jaką zauważyłem to przy obecnym mrozie (-10st.) już po rozgrzaniu silnika, podczas jazdy podkręciłem ogrzewanie na maksa i tem silnika spadła do 1/4 skali. Wcześniej wydawało mi się że w JTD'kach po rozgrzaniu nic nie było wstanie ruszyć wskazówki z połowy skali.
A może się mylę?


Z gory dziękuję za pomoc!!


Góra
 Profil  
 

 
 Post #318816 Wysłany: 20 Gru 2009, 17:24; 
 Temat postu:
ja zarówno przed jak i po wymianie termostatu mam to samo - tzn przy obecnych mrozach gdy podkręce mocno ogrzewanie to temp zaczyna spadac - staram sie wiec tak utrzymywac ogrzewanie by temp silnika byla OK

co do nagrzewania silnika to bardzo wolno mi sie nagrzewa - z tego co piszesz to podobnie jak u Ciebie

przed wymiana termostatu szybkosc nagrzewania sie silnika byla jeszcze gorsza


Góra
  
 
 
 Post #318826 Wysłany: 20 Gru 2009, 18:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007,
Posty: 1844
Pomógł: 2
no to ja czegoś nie rozumiem, termostat ma za zadanie otwierać bądź zamyka 2 obiegi chodzenia, skoro termostat sprawny podczas rozgrzewania silnika jest zamknięty (obieg mały) to silnik powinien się szybciej nagrzewać, obieg duży otwiera się gdy tem wzrosła po wyżej 98 stop. Co innego gdyby stary termostat się przyciął i np został otwarty, wówczas ciężko było by rozgrzać silnik i osiągnąć żądaną temp silnika.

_________________
Było...PUNTO II 1.2 8V 2000 SX 5D ARANCIO CALIPSO VR.
Jest... Hyundai i30FL (2010) 1.4 16V CVVT 109KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318975 Wysłany: 20 Gru 2009, 23:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: wojciech
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin
Rejestracja: 12 Maj 2008,
Posty: 61
niedziu napisał(a):
no to ja czegoś nie rozumiem, termostat ma za zadanie otwierać bądź zamyka 2 obiegi chodzenia, skoro termostat sprawny podczas rozgrzewania silnika jest zamknięty (obieg mały) to silnik powinien się szybciej nagrzewać, obieg duży otwiera się gdy tem wzrosła po wyżej 98 stop. Co innego gdyby stary termostat się przyciął i np został otwarty, wówczas ciężko było by rozgrzać silnik i osiągnąć żądaną temp silnika.



masz rację kolego. dlatego napisałem "w moim odczuciu wolniej się nagrzewa" bo wczesniej zanim nie popsul sie pierwszy termostat, nie zwracalem uwagi jak szybko sie nagrzewa:(
To samo odnośnie w drugiej sprawy, ale tu forumowicze mogą pomóc sprawdzając jak to wygląda u nich:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318982 Wysłany: 20 Gru 2009, 23:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
zakladajac ze termostat jest sprawny (a bywa ze nowki nie sa) odpowietrz jeszcze raz caly uklad.
u mnie przed wymiana byly identyczne objawy jak u ciebie, po wymianie wszystko zniknelo

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #327910 Wysłany: 20 Sty 2010, 21:42; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 19 Wrz 2008,
Posty: 4
Witam ja mam podobny problem strasznie ciężko się grzeje po przejechaniu 8km bo tyle mam do pracy termostat nie otworzy dużego obiegu .wąż przed termostatem jest ciepły a za zimny czyli termostat jest sprawny ale po otwarciu temp. nie chce dojść do połowy ..poradżcie może miał ktoś taki przypadek..1.9jtd


Góra
 Profil  
 
 
 Post #328019 Wysłany: 21 Sty 2010, 09:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 23 Cze 2009,
Posty: 67
Ten typ chyba tak ma, ja wymieniałem termostat miesiąc temu i teraz połowę skali osiąga po przejechaniu 10-15 km.

Jak stanę i walne nawiew na 3 to wtedy też potrafi opaść skala. Już się tym nie przejmuje :lol:

_________________
Błękitna kropka 1.9 JTD 85 kucyków z 2002r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #328021 Wysłany: 21 Sty 2010, 09:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Cze 2009,
Posty: 133
roch ale nie dochodzi ci wogole do polowy

_________________
Clio Sport


Góra
 Profil  
 
 
 Post #328023 Wysłany: 21 Sty 2010, 10:07; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 13 Mar 2009,
Posty: 25
Po długiej jeździe przy mrozie -15 mam 1/4 skali, nie wiem ile to stopni ale jak dotykam chłodnicy to jest solidnie ciepła, trudno utrzymać rękę. Z silnika też bucha ciepło. Może w niektórych samochodach psuje się wskaźnik temperatury, a nie termostat?

Ogrzewanie wystarcza jeśli nie nastawić nawiewu na nogi, który u mnie jakoś nie wyrabia.

_________________
Punto II 1.9 JTD SX, 2001 r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #328026 Wysłany: 21 Sty 2010, 10:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: kraków
Rejestracja: 14 Lut 2009,
Posty: 152
Pomógł: 1
może nie jtd , ale hgt przed wymiana termostatu miałem dokładnie takie same objawy jak wy , teraz przy -8 po nocy wystarczy 5-7km i osiąga 90 stopni , nawet przy stałej jeździe na autostradzie i włączonym nawiewie temperatura niedrgnie , może coś nie tak z odpowietrzeniem układu ?


u wujka w stilo 1,9 jtd , wystarczy mniej więcej taki sam kawałek i łapie 90 po czym trzyma cały czas

_________________
OlszaRallyGarage


Ostatnio edytowany przez lukaszc, 21 Sty 2010, 10:27, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #328027 Wysłany: 21 Sty 2010, 10:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Cze 2009,
Posty: 133
watpe zeby to byl wskaznik w jtd lubia padac termostaty ja swoj wymienilem majac 130 tys i mam spokoj tez nagrzal mi sie do 1/4 skali a dalej nic
najgorse jest to ze palil mi wiecej

_________________
Clio Sport


Góra
 Profil  
 
 
 Post #328035 Wysłany: 21 Sty 2010, 11:16; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 13 Paź 2008,
Posty: 30
mam dokładnie to samo w jtd, ale chyba tez ju dam sobie z tym poki co spokoj :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #328036 Wysłany: 21 Sty 2010, 11:16; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 02 Cze 2009,
Posty: 31
To jest norma. Fiaty się nie dogrzewają. Miałem tak w Sienie (nówka z salonu) mam tak w HGT -> Fiat ot co.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #328053 Wysłany: 21 Sty 2010, 13:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 06 Cze 2008,
Posty: 230
Ugo: a moze to wplyw nie za duzego silnika ktory zima ciezko sie ma zagrzac? Najlepiej pisac tak fiat to zlom i tak ma, z innymi autami to nie ma nigdy podobnych problemow.

Jak kupilem mojego jtd to mialem padniety termostat, wymienilem w sumie dopiero niedawno, temperatura podnosi sie do ok. polowy po jakis 5-6km spokojnej jazdy. Trzyma sie na tym poziomie raczej bez problemu, no chyba ze ustawiam grzanie na max, nawiew na 2 i stoje gdzies w korku lub zjezdrzam z gorki na biegu, ale to sa niewielkie wachania raczej. Fizyki nie oszukacie. Szczegolnie dotyczy do diesla ktory generuje z paliwa mniej ciepla niz benzynowiec.

_________________
Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja

Punto II 1.9 JTD 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #328083 Wysłany: 21 Sty 2010, 15:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR
Rejestracja: 05 Sty 2009,
Posty: 1252
Ugo napisał(a):
To jest norma. Fiaty się nie dogrzewają

bzdura.....to mój 2 fiat i jeszcze jeździłem dwoma innymi ( sej i PII ojca ) i w żadnym nie miałem problemu z temp silnika.....

_________________
Twardo i nisko...jak mówi Pismo...
Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu :)
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #328134 Wysłany: 21 Sty 2010, 19:25; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 19 Wrz 2008,
Posty: 4
jak widzę różne wersje ja spalanie mam 18,1-18,3 to chyba niezłe ale do połowy nie chce dojść ale ogrzewanie jest ok.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #328139 Wysłany: 21 Sty 2010, 20:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 23 Cze 2009,
Posty: 67
rch1976 napisał(a):
jak widzę różne wersje ja spalanie mam 18,1-18,3 to chyba niezłe ale do połowy nie chce dojść ale ogrzewanie jest ok.


Ja przy tych mrozach mam spalanie 17,5-18 ale to też zależy jakie dystansy się robi. Ja generalnie mam dużo dystansów ok 15km więc trudno mi zbić te spalanie.

W lato 18.8 się utrzymuje ;) a prawda jest też taka, że komp mi o pół litra przekłamuje :P

_________________
Błękitna kropka 1.9 JTD 85 kucyków z 2002r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #328158 Wysłany: 21 Sty 2010, 21:33; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 11 Lis 2009,
Posty: 31
W swoim punciaku zauważyłem, że przy mrozach -10 C i poniżej, po nagrzaniu się silnika wskazówka czasem wędruje w zakresie od 1/2 do 1/4.
Tak się zastanawiam, może jakąś atrapę założyć?

_________________
Fiat Punto II 1.2 8V 3D '02r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #328168 Wysłany: 21 Sty 2010, 21:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Cze 2009,
Posty: 133
chyba kazdy komputer przeklamuje

_________________
Clio Sport


Góra
 Profil  
 
 
 Post #328248 Wysłany: 22 Sty 2010, 09:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 23 Cze 2009,
Posty: 67
damainos napisał(a):
W swoim punciaku zauważyłem, że przy mrozach -10 C i poniżej, po nagrzaniu się silnika wskazówka czasem wędruje w zakresie od 1/2 do 1/4.
Tak się zastanawiam, może jakąś atrapę założyć?


Ja mam założoną i nic nie daje...

_________________
Błękitna kropka 1.9 JTD 85 kucyków z 2002r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #328254 Wysłany: 22 Sty 2010, 09:55; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Wołomin
Rejestracja: 04 Sty 2010,
Posty: 18
Panowie, posprawdzajcie stan płynu chłodniczego i odpowietrzcie układ(Ci co zmieniali termostat)...(choć Ci co nie zmieniali też mogą zerknąć :) ).
Ja przed wymianą termostatu w 1,9JTD miałem takie objawy jak Wy, czyli wskazówka na 1/4 skali i duże trudności żeby pchnąć ją jeszcze w górę, ale po wymianie trzyma połowę skali i ani drgnie. Znikneło mi ogrzewanie, ale okazało się że to porządnie zapowietrzony układ i w tej chwili wraca do ładu.

_________________
______________________________
Punto II; 1,9 JTD; 01'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #328277 Wysłany: 22 Sty 2010, 11:54; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 02 Cze 2009,
Posty: 31
fajgi napisał(a):
Ugo napisał(a):
To jest norma. Fiaty się nie dogrzewają

bzdura.....to mój 2 fiat i jeszcze jeździłem dwoma innymi ( sej i PII ojca ) i w żadnym nie miałem problemu z temp silnika.....


Nie bzdura tylko Fiat :lol:

Znajomy mechanik z serwisu Fiata (ASO) też o tym mówił. Fiaty się nie dogrzewają to kolejna wada konstrukcyjna (albo dupiaty montaż makaronów) zaraz obok wymiany żarówek w Punto, wymiany pompy paliwa gdzie nawet klucz fabryczny nie pasuje bo konstrukcja zła i trza walić młotkiem i przecinakiem wg zaleceń serwisu owszem działa, słabej elektryce/elektronice sam wymieniałem już jedną centralkę sterującą w HGT a koszt wiecie jaki bo jest nienaprawialna (Hitachi), silnik wspomagania kiery itd. itp.

Owszem czasami może pomóc odpowietrzenie czy wymiana termostatu w "bardzo zapomnianym obiegu" ale na cuda bym nie liczył (czytaj przeskoczenie fabryki)

Zauważcie na drogach, że większość Fiatów zaczynając od Polonezów, Sien, Seji itd. mają tekturki w zdesiach kurcze jakby był 1970 rok hihihih :lol:

Wcześniej miałem HC RD 2.0 i przy -10 w aucie było ciepło po kilku minutach...

makkak napisał(a):
Ugo: Najlepiej pisac tak fiat to zlom i tak ma, z innymi autami to nie ma nigdy podobnych problemow.


No właśnie po co zachwalać skoro każdy widzi co jest? Ja na poziomie Punta straciłem cierpliwość do Fiata definitywnie. Niestety jest jeszcze sporo stereotypów, w które zaczynam wierzyć posiadając ten pojazd...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #328286 Wysłany: 22 Sty 2010, 12:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
Ugo napisał(a):

Wcześniej miałem HC RD 2.0 i przy -10 w aucie było ciepło po kilku minutach...


a jak wyjasnisz to ze mam u siebie tez cieplutko po kilku minutach?

jak dla ciebie wymiana zarowek w p2 jest problemem, to co maja powiedziec uzytkownicy aut w ktorych trzeba zdejmowac zderzak, zeby zarowke wymienic :>

btw polonez fiatem nie jest 8)

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #328330 Wysłany: 22 Sty 2010, 15:44; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 02 Cze 2009,
Posty: 31
greg505 napisał(a):
Ugo napisał(a):

Wcześniej miałem HC RD 2.0 i przy -10 w aucie było ciepło po kilku minutach...


a jak wyjasnisz to ze mam u siebie tez cieplutko po kilku minutach?

jak dla ciebie wymiana zarowek w p2 jest problemem, to co maja powiedziec uzytkownicy aut w ktorych trzeba zdejmowac zderzak, zeby zarowke wymienic :>

btw polonez fiatem nie jest 8)


Musisz mieć szczęście albo masz poważną usterkę silnika i się przegrzewa. Masz LPG całkiem możliwe, że wypalone jest to i owo w silniku.

A wymieniałeś kiedyś żarówkę w PII? Jeszcze powiedz, że wymieniasz żarówki od zespolonych przeciwmgłowych te skrajne bez zdejmowania zderzaka i reflektora to Harry Potter się chowa :D

greg505 napisał(a):
btw polonez fiatem nie jest 8)

Tak? No popatrz a ja zawsze myślałem, że Polonez jest na bazie Fiata 125p :lol:

Tutaj coś z wikipedii nt. Poloneza: "Powstał jako następca Polskiego Fiata 125p, który był jednak produkowany równorzędnie aż do 1991 roku. Polonez konstrukcyjnie opierał się na poprzedniku."

Nie będe się tutaj rozwodził i udowadniał rzeczy oczywiste, o których w dodatku wiem bo miałem już dwa Fiaty różnych modeli i roczników w tym jeden nówka z fabryki. Dużo znajomych też ma i problemy podobne nawet w sieci są odpowiednie tutoriale.

Fiat się psuje i jest bardzo drogi czasami sporo droższy niż renomowane marki. Termostat Punto HGT/Bravo/Brava/Marea o ile dobrze pamiętam 200 PLN na alledrogo najtańsze badziewie chyba 120 PLN a Opel, Skoda itd. 20-30 zeta.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #328332 Wysłany: 22 Sty 2010, 15:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
Ugo napisał(a):
Musisz mieć szczęście albo masz poważną usterkę silnika i się przegrzewa. Masz LPG całkiem możliwe, że wypalone jest to i owo w silniku.

przed wymiana termostatu tez mialem problemy z lapaniem temp, po wymiane caly czas utrzymuje sie w srodku skali
termostat wymieniony tylko raz, przy przebiegu 14X tys km


Cytuj:
A wymieniałeś kiedyś żarówkę w PII? Jeszcze powiedz, że wymieniasz żarówki od zespolonych przeciwmgłowych te skrajne bez zdejmowania zderzaka i reflektora to Harry Potter się chowa :D

nie mam przeciwmgielnych wiec problemu nie mam
lewa zarowke mijania wymieniam raz dwa

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO