You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 00:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 57 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #158231 Wysłany: 18 Sie 2008, 19:22; 
 Temat postu: Problem z gazem
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 27 Sty 2007,
Posty: 19
Witam
Mam problem z gazem tzn. od momentu ruszenia tak około 5km jak silnik sie rozgrzeje samochód mi gaśnie jak dojeżdzam do skrzyżowania(wrzucam sobie na luz) samochód mi gaśnie i mam duży problem z odpaleniem czy to na gazie czy benzynie a jak już odpali to śmierdzi gazem.Czy wystarczy mi tylko regulacja gazu czy będę musiał wymienić coś bardziej konkretnego tzn kolektor :(. Gazownik do którego mam jechać jutro powiedział żebym kupił filtr powietrza i oczywiście regulacja albo coś innego gorszego:(.A propos filtru powietrza jak wyjołem dzisiaj stary filtr strasznie śmierdzi benzyną, jak jest łączenie tego filtru mam trochę oleju(bo z tyłu pod plastikiem chyba jest gaźnik?). Czy to oznacza ze silnik mojego kropka umiera :( i kapitalny sie szykuje a przejechane mam 119 tyś.km.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 

 
 Post #159226 Wysłany: 21 Sie 2008, 10:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: sierpc. okolice
Rejestracja: 02 Maj 2008,
Posty: 113
nie gaznik tylko wtrysk paliwa, tym olejem i benzyną sie tak niemartw, ale bym przejzał u mechanika wtryski, i marchewka Ci sie nie zapala ?? twoj kropwk musi sie zalewac jak masz potem duzy problem z odpaleniem go .. wiec moze to byc i wina wtrysku.. a czemu mal bys wmieniac kolektor ?? co mapiernik do wiatraka

_________________
Punto 1997 1.1 S 55


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317742 Wysłany: 16 Gru 2009, 18:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: lubuskie [F]
Miejscowość: Krosno Odrzańskie
Rejestracja: 05 Gru 2009,
Posty: 78
Rozwinie ktoś ten temat bo ostatnio zauważyłem podobny problem u siebie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317745 Wysłany: 16 Gru 2009, 19:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
chcecie powiedziec koledzy, ze od razu przelaczacie na gaz, nie czekajac az sie zagrzeje silnik? :>

[ Dodano: 16 Gru 2009 18:12 ]
tommar9035 chyba chodzilo ci o reduktor nie kolektor

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317894 Wysłany: 17 Gru 2009, 02:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Ostróda
Rejestracja: 11 Lis 2009,
Posty: 68
U mnie automatycznie sam sie przełącza na gaz po odpaleniu na benzynie...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317903 Wysłany: 17 Gru 2009, 09:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
misiek71717 napisał(a):
U mnie automatycznie sam sie przełącza na gaz po odpaleniu na benzynie...

sekwencja?
jezeli tak i od razu sie przelacza to masz zle ustawiona temperature w sterowniku

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317907 Wysłany: 17 Gru 2009, 10:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 11 Lis 2009,
Posty: 250
Pomógł: 10
Jeżeli po rozgrzaniu silnika (sprawdzić ręką czy reduktor jest gorący) silnik gaśnie/szarpie/nie trzyma obrotów na gazie, a na benzynie jest ok - jechać do gaziarza do regulacji. Dobry gaziarz jeśli nie uda mu się wyregulować sam podpowie czy nowy filterek gazu, czy reduktor..... . Nie napisaliście od kiedy tak się dzieje. Prawdopodobnie sama regulacja wystarczy - ma to związek ze zmianą składu gazu propan-butan z letniego na zimowy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329449 Wysłany: 26 Sty 2010, 14:29; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Paź 2009,
Posty: 12
Witam!

Nie chce zakładać nowego tematu, podepne sie pod ten jesli pozwolicie:)

Wiadomo sa mrozy.. nawet -25C, moj zagazowany kropek nigdy nie mial problemu z jazda na gazie.. w lecie gdy tylko wskazowka od temperatury sie podniosla, pstryk i jechal na gazie. Gdy zaczely sie mrozy wiadomo.. po przejechaniu dobrych kilku kilometrow dopiero przelaczal automatycznie na gaz. Ale przy takich ujemnych temperaturach, z którymi teraz mamy do czynienia po przejechaniu calej drogi do pracy (ok. 27km) nie chce przelaczac na gaz. Albo przelaczy i zaraz z powrotem na benzynke. Czy to jest normalne? Przy tak niskich temaperaturach autko nie powinno w ogole pracowac na gazie? Prosze o odpowiedz. Z gory dzieki:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329455 Wysłany: 26 Sty 2010, 14:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 11 Lis 2009,
Posty: 250
Pomógł: 10
Zasada jest taka, że na gaz przełączamy, gdy reduktor jest ciepły/gorący. Jeżeli automat przełącza raz na gaz raz na benzynkę to znaczy, iż ten jest zbyt zimny. Problemem jest tylko i wyłącznie temperatura reduktora ogrzewanego z małego obiegu. Wyłączenie na chwilę ogrzewania wnętrza powinno pomóc, ale obstawiałbym że termostat do wymiany i puszcza gorącą ciecz na chłodnicę zamiast na reduktor/nagrzewnicę.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329505 Wysłany: 26 Sty 2010, 18:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork
Rejestracja: 07 Sty 2010,
Posty: 410
A takie pytanko czy w dodatnich temperaturach tez trzeba poczekać aż reduktor będzie ciepły czy odrazu można na gaz przełączyć ?
A jak zimą po odpaleniu obrazu przełączam na gaz to szkodzi ?

_________________
Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329523 Wysłany: 26 Sty 2010, 19:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Ostróda
Rejestracja: 11 Lis 2009,
Posty: 68
u mnie po odpaleniu na benzynie od razu sam sie przełącza na gaz...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329529 Wysłany: 26 Sty 2010, 19:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
PoldasSs napisał(a):
A takie pytanko czy w dodatnich temperaturach tez trzeba poczekać aż reduktor będzie ciepły czy odrazu można na gaz przełączyć ?
A jak zimą po odpaleniu obrazu przełączam na gaz to szkodzi ?

szkodzi, mebrany dostaja strasznie po dup..

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329530 Wysłany: 26 Sty 2010, 19:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 11 Lis 2009,
Posty: 250
Pomógł: 10
PoldasSs Nie ma znaczenia czy jest ciepło czy zimno, bardzo ważne, by gaz docierający do miksera/wtrysku był w 100% w stanie lotnym! Ogrzewanie go w reduktorze przyspiesza parowanie.
Butan wrze w temperaturze -12 st C, a izobutan w -1 st C i poniżej tej temperatury może być problem z dostarczeniem odpowiedniej ilości gazu do silnika(dla propanu -42 st C).
Dla mieszanki propan - butan przyjmuje się wartość -20 st C. Zatem jeśli temperatura będzie niższa- nigdzie nie pojedziesz(temperatura reduktora). Teraz nawet jeśli temperatura zewnętrzna jest wyższa, nie daje to gwarancji sprawności zasilania lpg. Problemem jest ilość gazu potrzebnego do zasilania silnika. Dlatego gaz się przegrzewa do temp. prawie 100 st C, by gaz w rurze rozprężnej( między reduktorem a mikserem lub wtryskiwaczami) szybciej parował.

Nie dotyczy wtrysku gazu w stanie płynnym.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329539 Wysłany: 26 Sty 2010, 20:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork
Rejestracja: 07 Sty 2010,
Posty: 410
woncki
a czy wystarczy żeby wskazówka od temp się trochę podniosła i można na gaz przełączyć ? (wtedy mniej benzyny pójdzie ;] )

_________________
Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329542 Wysłany: 26 Sty 2010, 20:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
al
PoldasSs napisał(a):
a czy wystarczy żeby wskazówka od temp się trochę podniosła i można na gaz przełączyć ? (wtedy mniej benzyny pójdzie )

ale może ci zdechnąć jak mieszalnik zamarznie :E

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329543 Wysłany: 26 Sty 2010, 20:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork
Rejestracja: 07 Sty 2010,
Posty: 410
to po przejechaniu 10 km dopiero na gaz przełączać ?

_________________
Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329554 Wysłany: 26 Sty 2010, 20:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
jak po tak dlugim czasie nagrzewa ci sie silnik to czas na zmiane termostatu

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329556 Wysłany: 26 Sty 2010, 20:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork
Rejestracja: 07 Sty 2010,
Posty: 410
Termostat wymieniony miesiąc temu :) szybciej się nagrzewa tylko wtedy ile trzeba przejechać żeby spokojnie na gaz przełączyć ? żeby reduktor nie dostawał po tyłku.

_________________
Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329574 Wysłany: 26 Sty 2010, 21:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Połomia/Czudec/Rzeszów
Rejestracja: 27 Cze 2009,
Posty: 523
Pomógł: 12
Ja u siebie przełączam po 3-ech minutach lekkiego przegazowania pod domem na benie i przeechanym jakimś 1km i jedzie kropek bez problemu. Robię tak bo po takich zabiegach już wzazówka temperatury rośnie.

_________________
Jest
Nowy kijek
Było
Mój "landrynkowy":E kropas


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329578 Wysłany: 26 Sty 2010, 21:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
ja przelaczam jak temperatura plyni chlodzacego jest w polowie

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329583 Wysłany: 26 Sty 2010, 21:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 11 Lis 2009,
Posty: 250
Pomógł: 10
PoldasSs Powiem tak: choć nie powiniennem :D Ja odpalam na gazie bo mam odciętą benzynę i nigdy nie miałem problemów - ale wiem, że reduktor robi mi się ciepły jak wyjeżdżam z parkingu (100m).
Przejedź 100m, 500m, 1km i pomacaj reduktor. Jak jest ciepły to możesz po takim dystansie na gaz przełączać. Nigdy nie sugeruj się wskazówką, tylko praktyką, bo Ci się zdarzy tak jak nickoo napisał :) Tylko nie mieszalnik a reduktor i bardziej niebezpieczne jest jak zamarznie elektrozawór w nim.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329586 Wysłany: 26 Sty 2010, 21:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork
Rejestracja: 07 Sty 2010,
Posty: 410
woncki muszę to sprawdzić :D
a ile wam pali gazu wasze kropki ? bo mi wychodzi 11-12 L ;/ jak to przeliczałem to na benzynie jak mi spali 7 L to o 3-5zł drożej bym jeździł ale przynajmniej bym się nie denerwował przez ten gaz ;]
wiem że to nie na temat ale mnie to ciekawi zanim kupiłem kropka w gazie to czytałem na necie ze pali do 8 l gazu wtedy to się opłaca ;]
a w rzeczywistości jest inaczej ;/

_________________
Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329727 Wysłany: 27 Sty 2010, 13:15; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Paź 2009,
Posty: 12
Woncki chyba masz racje.. pamietam jak wylaczylem ogrzewanie to przelaczylo na gaz.. i sie zastanawialem czy to przypadek czy co.. ale w sumie moj punciak od wakacji tak jezdzi i nie bylo problemu, temaperatura utrzymuje sie wciaz na pierwszej kresce tj 1/4 skali (nie wiem czy to dobrze, zawsze tak mialem i nie bylo problemów) teraz zimą utrzymuje sie minimalnie pod ta kreska.. to tez moze oznaczac ze cos z termostatem?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329759 Wysłany: 27 Sty 2010, 16:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Ostróda
Rejestracja: 11 Lis 2009,
Posty: 68
woncki kropek odpala Ci na gazie bez problemu przy takich temperaturach jakie teraz panują? :shock:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329780 Wysłany: 27 Sty 2010, 18:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 11 Lis 2009,
Posty: 250
Pomógł: 10
PoldasSs Nie bój żaby! Benzynki też w korkach i przy tej temperaturze też by 9-10l wypił :D
maly232 Tak - obstawiałbym termostat. Koszt ok 30 pln i 10 minut łatwej roboty, nawet na parkingu pod blokiem.
misiek71717Tak, odpala z wciśniętym gazem (do połowy) i wymaga utrzymywania 3000 rpm przez około 10 sekund. Póki miałem centralkę lovato nie było żadnych problemów z odpaleniem. Jednak miałem awarię na trasie i gaziarz zamontował centralkę STAG LECHO chyba WR. Wymagało to małej przeróbki i zamontowałem przycisk dodatkowej dawki gazu. Kupiłem najtańczy samoodskakujący włącznik(nie wiem jak fachowo taki się nazywa) i odpowiednio wpiąłem. Przy odpalaniu na zimnym trzeba go po prostu trzymać wduszonym. Efekt taki jak na zdjęciu (niebieski po lewej centralki).

Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 57 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO