|
Obecny czas: 19 Cze 2025, 00:49
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
dzikidaniel |
#331723 Wysłany:
02 Lut 2010, 00:05; Temat postu: 1.6 MPI nie odpala |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Problem jest następujący: auto nie zapala, jak załapie to na ułamek sekundy i "pierdzi". Sprawdzone: cewka (wymieniona), czujnik wału (530 ohm - powinno być 550 więc nie wiem czy jest oby dobra), paliwo jest. Problem taki że iskra pojawia się na chwile (tylko na początku kręcenia rozrusznikiem) i znika całkowicie. Tak na każdej świecy.
Poprzednio miał problem z paleniem na ciepło. Nie pali od tygodnia czyli od czasu wielkich mrozów. Dzień przed silnik chodził wręcz wyśmienicie bez żadnych problemów.
Pytanie: czujnik halla czy gdzie indziej szukać problemu?
Czy ktoś mógłby sprawdzić opór na czujniku halla?
Wszelkie pomocne sugestie mile widziane.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Rafalinek |
#331739 Wysłany:
02 Lut 2010, 00:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Mar 2007, Posty: 626
|
miałem kiedyś problem, do którego nie mogłem dojść-podmieniłem dosłownie chyba wszystko, co się dało, a winowajcą okazał się moduł zapłonowy-z tym że u mnie auto chodziło na dwóch garach, ale może warto sprawdzić 
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#331741 Wysłany:
02 Lut 2010, 00:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
O jaki moduł zapłonowy Ci chodzi?
W GTku jest inaczej. Zresztą 1.6 MPI w Punto to wogóle jakiś odosobniony układ...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Rafalinek |
#331744 Wysłany:
02 Lut 2010, 00:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Mar 2007, Posty: 626
|
no właśnie nie wiem czy w 1.6 to jest, silniki podobne więc może... Jak znajdę jakieś foto tego to wrzucę [ Dodano: 01 Lut 2010 23:59 ]
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#331746 Wysłany:
02 Lut 2010, 01:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
1.6 MPI to ciekawy patent, mało o nim info i wszystkie części cieżko dostępne. Wątpie bym znalazł to o co Ci chodzi ale foto zapodaj bo może się przydać.
EDIT Nie ma takiego bajeru...
Ostatnio edytowany przez dzikidaniel, 02 Lut 2010, 10:43, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#331759 Wysłany:
02 Lut 2010, 08:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
dzikidaniel napisał(a): 1.6 MPI to ciekawy patent, mało o nim info i wszystkie części cieżko dostępne. Wątpie bym znalazł to o co Ci chodzi ale foto zapodaj bo może się przydać.
No proszę Cię, info jest w pip bo to zwykły Fiatowski SOHC rodem z Tempry tylko że MPI. Silnik w zasadzie jest identyczny jak w GTKu, ma tylko większą pojemność ze względu na średnicę cylindów. A części są dostępne bez problemów. BTW 1,6 ma bajerancką pokrywę zaworów 
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#331770 Wysłany:
06 Lut 2010, 22:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
2rotor, nie mówie o bloku a o elektronice. Po to dopisałem MPI by zwrócić na to uwagę.
I to ja proszę o pomoc
No panowie nikt nie ma pojęcia gdzie szukać problemu?
Może ktoś niech chociaż poda mi jaki ma opór (bo powinien być 550ohm) na czujniku położenia wału...
[ Dodano: 06 Lut 2010 21:51 ]
Już pali i śmiga. Wymienione cewka (niepotrzebnie), czujnik wału i przewody zapłonowe (profilaktycznie).
Nowy czujnik ma omowość na poziomi 553ohm (stary 20 ohm za mało).
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|