You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 19 Cze 2025, 00:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #331723 Wysłany: 02 Lut 2010, 00:05; 
 Temat postu: 1.6 MPI nie odpala
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Problem jest następujący: auto nie zapala, jak załapie to na ułamek sekundy i "pierdzi". Sprawdzone: cewka (wymieniona), czujnik wału (530 ohm - powinno być 550 więc nie wiem czy jest oby dobra), paliwo jest. Problem taki że iskra pojawia się na chwile (tylko na początku kręcenia rozrusznikiem) i znika całkowicie. Tak na każdej świecy.
Poprzednio miał problem z paleniem na ciepło. Nie pali od tygodnia czyli od czasu wielkich mrozów. Dzień przed silnik chodził wręcz wyśmienicie bez żadnych problemów.

Pytanie: czujnik halla czy gdzie indziej szukać problemu?
Czy ktoś mógłby sprawdzić opór na czujniku halla?

Wszelkie pomocne sugestie mile widziane.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #331739 Wysłany: 02 Lut 2010, 00:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 07 Mar 2007,
Posty: 626
miałem kiedyś problem, do którego nie mogłem dojść-podmieniłem dosłownie chyba wszystko, co się dało, a winowajcą okazał się moduł zapłonowy-z tym że u mnie auto chodziło na dwóch garach, ale może warto sprawdzić :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #331741 Wysłany: 02 Lut 2010, 00:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
O jaki moduł zapłonowy Ci chodzi?
W GTku jest inaczej. Zresztą 1.6 MPI w Punto to wogóle jakiś odosobniony układ...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #331744 Wysłany: 02 Lut 2010, 00:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 07 Mar 2007,
Posty: 626
no właśnie nie wiem czy w 1.6 to jest, silniki podobne więc może... Jak znajdę jakieś foto tego to wrzucę

[ Dodano: 01 Lut 2010 23:59 ]
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #331746 Wysłany: 02 Lut 2010, 01:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
1.6 MPI to ciekawy patent, mało o nim info i wszystkie części cieżko dostępne. Wątpie bym znalazł to o co Ci chodzi ale foto zapodaj bo może się przydać.

EDIT Nie ma takiego bajeru...


Ostatnio edytowany przez dzikidaniel, 02 Lut 2010, 10:43, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #331759 Wysłany: 02 Lut 2010, 08:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1680
dzikidaniel napisał(a):
1.6 MPI to ciekawy patent, mało o nim info i wszystkie części cieżko dostępne. Wątpie bym znalazł to o co Ci chodzi ale foto zapodaj bo może się przydać.


No proszę Cię, info jest w pip bo to zwykły Fiatowski SOHC rodem z Tempry tylko że MPI. Silnik w zasadzie jest identyczny jak w GTKu, ma tylko większą pojemność ze względu na średnicę cylindów. A części są dostępne bez problemów. BTW 1,6 ma bajerancką pokrywę zaworów :)

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #331770 Wysłany: 06 Lut 2010, 22:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
2rotor, nie mówie o bloku a o elektronice. Po to dopisałem MPI by zwrócić na to uwagę.

I to ja proszę o pomoc ;)

No panowie nikt nie ma pojęcia gdzie szukać problemu?

Może ktoś niech chociaż poda mi jaki ma opór (bo powinien być 550ohm) na czujniku położenia wału...

[ Dodano: 06 Lut 2010 21:51 ]

Już pali i śmiga. Wymienione cewka (niepotrzebnie), czujnik wału i przewody zapłonowe (profilaktycznie).

Nowy czujnik ma omowość na poziomi 553ohm (stary 20 ohm za mało).


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO