|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 18:58
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
grzesztof |
#335339 Wysłany:
13 Lut 2010, 19:47; Temat postu: świecąca sie kontrolka od ładowania akumulatora |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bielawa Rejestracja: 22 Paź 2007, Posty: 10
|
witam
mam fiata punto rocznik 1997, poj. 1.1
Mam taki problem a mianowicie;
podczas postoju na parkingu nagle zgasnął i po ponownym odpaleniu świeci się cały czas kontrolka ładowania (czerwony akumulator); pierwsze mysli to że pasek klinowy poszedł albo pasek od alternatora ale wszystkie są całe nadminie jeszcze że kropek odpala cały czas bez problemów.
Co się mogło stać??
Proszę o pomoc
|
|
Góra |
|
 |
|
|
czech22 |
#335346 Wysłany:
13 Lut 2010, 20:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Sprawdż wszystkie połączenia przewodów od alternatora. Jeżeli w porządku, to konieczna wizyta u elektryka i sprawdzenie napiecia ładowania. W przypadku nieprawidłowości, winny będzie alternator. Nie możesz tak jeżdzić, bo daleko nie zajedziesz.
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#335558 Wysłany:
14 Lut 2010, 19:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#335793 Wysłany:
15 Lut 2010, 20:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Hej.  Jeśli dysponujesz miernikiem uniwersalnym nawet takim prostym z pomiarem napięcia ( V ). Możesz sobie sprawdzić: jeśli na aku . w stanie spoczynku jest 12,4 to jest prawie rozładowany, jeśli ok. 12,6V stan normalny a więcej np. 12,7 to stan dobry. Przy okazji zwróć uwagę na stan klem bywa, że pokryte są korozją i brudem. Późnej można sprawdzić- jak pisał kolega napięcie ładowania, które powinno wynosić ok. 14,2 V- 14,4V odchyły od tych wartości świadczą o awarii. Trzeba zbadać też pasek klinowy alternatora- jego naciąg, by nie był luźny. Może być kilka scenariuszy:
1. Luźny pasek
2. Brak styku na połączeniach elektrycznych
3. Szczotki alternatora, które zakończyły swój żywot (starczają średnio na jakieś 80 tys. km)
4. Pęknięcie korpusu alternatora.
Przy jeździe z uszkodzonym alternatorem, polecam wyłączenie wszystkich zbędnych urządzeń ( dmuchawa, radio, podgrzew tylnej szyby itp.)
Pozdrawiam, i mam nadzieję, że to nie będzie nic drogiego w naprawie. 
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#335800 Wysłany:
15 Lut 2010, 20:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#335803 Wysłany:
15 Lut 2010, 21:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
 Zdejmowania klem przy pracującym silniku nie polecam. Kończy się to prawie zawsze awarią. Np. uszkodzeniem diod prostowniczych alternatora itp. 
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#335815 Wysłany:
15 Lut 2010, 21:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#335819 Wysłany:
15 Lut 2010, 21:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Miernik kosztuje ok. 15 zł i ma więcej zastosowań. Naprawa i rozebranie alternatora jest znacznie droższe. Zdarzają się nietypowe diody i trzeba kombinować z ich umieszczeniem. Wiem coś na ten temat. Kilka dni temu wymieniałem taką samozaciskową klemę, która odpadła podczas jazdy na dziurze w śniegu. Wszystkie diody prostownicze alternatora były do wymiany. Do tego przepaliły się żarówki. Silnik pracował zaledwie kilka sekund, po czym się wyłączył. Polecam miernik. Nie eksperymentujmy. Szkoda pieniędzy. Pozdro.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#335823 Wysłany:
15 Lut 2010, 21:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#335831 Wysłany:
15 Lut 2010, 22:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
To prawda. Przy okazji chciałem również zwrócić uwagę na samozaciskowe klemy akumulatora. Uważajcie na nie. Niestety mają tendencję do odpadania podczas jazdy po naszych równych i bezpiecznych drogach. To nie pierwszy przypadek z jakim maiłem do czynienia. Pozdrawiam i życzę bezawaryjności.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
grzesztof |
#337121 Wysłany:
20 Lut 2010, 23:29; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bielawa Rejestracja: 22 Paź 2007, Posty: 10
|
dzisiaj znalazłem chwile czasu i wymontowałem alternator i co się okazało niestęty pęknięta obudowa a co za tym idzie zblokowany wirnik
pozdro
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#337123 Wysłany:
20 Lut 2010, 23:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#337733 Wysłany:
22 Lut 2010, 17:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
W prasie motoryzacyjnej czytałem swego czasu, że istnieją wzmocnione wersje alternatorów ( chyba ich obudów). Może przy okazji warto popatrzyć za czymś podobnym?  Swoją drogą sam zastanawiam się czy np. kiedyś u siebie nie zaadoptować znacznie wytrzymalszego alternatora z modelu Uno.  Ma on szczelniejszą obudowę i przynajmniej nie pęka. 
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#337846 Wysłany:
22 Lut 2010, 21:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#337859 Wysłany:
22 Lut 2010, 21:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Powinien spokojnie pasować, ponieważ to prawie taki sam korpus silnika.  Jedyna zmiana, to koło pasowe. Muszę jeszcze porównać parametry elektryczne.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#337868 Wysłany:
22 Lut 2010, 22:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#337873 Wysłany:
22 Lut 2010, 22:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Pomysł nie jest mój, któryś z Kolegów z Forum wspominał o tym, że ma już założony w Swoim Kropku.  Podstawowy parametr czyli : Maksymalny prąd (A) jest niestety różny, dla Uno zależnie od wersji od 45-55A dla Punto 65-85 (A) to spora różnica 10A około 120W mocy.  Do wersji podstawowej może by jeszcze uszło. 
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#338000 Wysłany:
23 Lut 2010, 09:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Pękanie korpusu alternatora w Punto 1 najczęściej spowodowane jest korozją elektrochemiczną na styku aluminium i stali, czyli korpusu i blach stojana. Powstające tlenki zwiększają swoją objętość i korpus pęka.
Wystarczy raz na parę m-cy psiknąć WD40 na styk korpusu i blach i nie będzie pękać.
Generalnie żadnemu altkowi taki zabieg nie zaszkodzi, a może pomóc 
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|