You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 18:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #335339 Wysłany: 13 Lut 2010, 19:47; 
 Temat postu: świecąca sie kontrolka od ładowania akumulatora
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Bielawa
Rejestracja: 22 Paź 2007,
Posty: 10
witam
mam fiata punto rocznik 1997, poj. 1.1
Mam taki problem a mianowicie;
podczas postoju na parkingu nagle zgasnął i po ponownym odpaleniu świeci się cały czas kontrolka ładowania (czerwony akumulator); pierwsze mysli to że pasek klinowy poszedł albo pasek od alternatora ale wszystkie są całe nadminie jeszcze że kropek odpala cały czas bez problemów.
Co się mogło stać??

Proszę o pomoc


Góra
 Profil  
 

 
 Post #335346 Wysłany: 13 Lut 2010, 20:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Sprawdż wszystkie połączenia przewodów od alternatora. Jeżeli w porządku, to konieczna wizyta u elektryka i sprawdzenie napiecia ładowania. W przypadku nieprawidłowości, winny będzie alternator. Nie możesz tak jeżdzić, bo daleko nie zajedziesz.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #335558 Wysłany: 14 Lut 2010, 19:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
narazie kropek pali bo bierze prąd z aku ale go nie doładowywuje. Pomierz prąd na zgaszonym ma być ponad 12v, a na odpalonym 14v.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #335793 Wysłany: 15 Lut 2010, 20:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Hej. :D Jeśli dysponujesz miernikiem uniwersalnym nawet takim prostym z pomiarem napięcia ( V ). Możesz sobie sprawdzić: jeśli na aku . w stanie spoczynku jest 12,4 to jest prawie rozładowany, jeśli ok. 12,6V stan normalny a więcej np. 12,7 to stan dobry. Przy okazji zwróć uwagę na stan klem bywa, że pokryte są korozją i brudem. Późnej można sprawdzić- jak pisał kolega napięcie ładowania, które powinno wynosić ok. 14,2 V- 14,4V odchyły od tych wartości świadczą o awarii. Trzeba zbadać też pasek klinowy alternatora- jego naciąg, by nie był luźny. Może być kilka scenariuszy:
1. Luźny pasek
2. Brak styku na połączeniach elektrycznych
3. Szczotki alternatora, które zakończyły swój żywot (starczają średnio na jakieś 80 tys. km)
4. Pęknięcie korpusu alternatora.
Przy jeździe z uszkodzonym alternatorem, polecam wyłączenie wszystkich zbędnych urządzeń ( dmuchawa, radio, podgrzew tylnej szyby itp.)
Pozdrawiam, i mam nadzieję, że to nie będzie nic drogiego w naprawie. :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #335800 Wysłany: 15 Lut 2010, 20:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
jak nie masz miernika to jest jeszcze ekstremalny sposób sprawdzenia czy altek ładuje na odpalonym silniku ściąg kleme jak zdechnie to altek padł. Lub zobacz bo klemy mogą być luźne.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #335803 Wysłany: 15 Lut 2010, 21:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
:E Zdejmowania klem przy pracującym silniku nie polecam. Kończy się to prawie zawsze awarią. Np. uszkodzeniem diod prostowniczych alternatora itp. :E

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #335815 Wysłany: 15 Lut 2010, 21:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
na 4-5 sekund nic mu nie będzie a problem sie rozwiąże

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #335819 Wysłany: 15 Lut 2010, 21:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Miernik kosztuje ok. 15 zł i ma więcej zastosowań. Naprawa i rozebranie alternatora jest znacznie droższe. Zdarzają się nietypowe diody i trzeba kombinować z ich umieszczeniem. Wiem coś na ten temat. Kilka dni temu wymieniałem taką samozaciskową klemę, która odpadła podczas jazdy na dziurze w śniegu. Wszystkie diody prostownicze alternatora były do wymiany. Do tego przepaliły się żarówki. Silnik pracował zaledwie kilka sekund, po czym się wyłączył. Polecam miernik. Nie eksperymentujmy. Szkoda pieniędzy. Pozdro.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #335823 Wysłany: 15 Lut 2010, 21:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
kolega pytal dostał opcje jak można rozwiązać problem, a zrobi i tak jak będzie chciał :) . Życze powodzenia w naprawie i jak najmniejszych kosztów.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #335831 Wysłany: 15 Lut 2010, 22:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
To prawda. Przy okazji chciałem również zwrócić uwagę na samozaciskowe klemy akumulatora. Uważajcie na nie. Niestety mają tendencję do odpadania podczas jazdy po naszych równych i bezpiecznych drogach. To nie pierwszy przypadek z jakim maiłem do czynienia. Pozdrawiam i życzę bezawaryjności.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #337121 Wysłany: 20 Lut 2010, 23:29; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Bielawa
Rejestracja: 22 Paź 2007,
Posty: 10
dzisiaj znalazłem chwile czasu i wymontowałem alternator i co się okazało niestęty pęknięta obudowa a co za tym idzie zblokowany wirnik
pozdro


Góra
 Profil  
 
 
 Post #337123 Wysłany: 20 Lut 2010, 23:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
no to problem braku ładowania rozwiązany :E

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #337733 Wysłany: 22 Lut 2010, 17:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
W prasie motoryzacyjnej czytałem swego czasu, że istnieją wzmocnione wersje alternatorów ( chyba ich obudów). Może przy okazji warto popatrzyć za czymś podobnym? :wink: Swoją drogą sam zastanawiam się czy np. kiedyś u siebie nie zaadoptować znacznie wytrzymalszego alternatora z modelu Uno. :D Ma on szczelniejszą obudowę i przynajmniej nie pęka. :>

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #337846 Wysłany: 22 Lut 2010, 21:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
zobacz czy mocowania podejdą. :?:

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #337859 Wysłany: 22 Lut 2010, 21:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Powinien spokojnie pasować, ponieważ to prawie taki sam korpus silnika. :wink: Jedyna zmiana, to koło pasowe. Muszę jeszcze porównać parametry elektryczne.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #337868 Wysłany: 22 Lut 2010, 22:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
jak zmajstrujesz i będzie sie sprawdzać to napewno niejeden z kolegow podłapie temat :)

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #337873 Wysłany: 22 Lut 2010, 22:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Pomysł nie jest mój, któryś z Kolegów z Forum wspominał o tym, że ma już założony w Swoim Kropku. :wink: Podstawowy parametr czyli : Maksymalny prąd (A) jest niestety różny, dla Uno zależnie od wersji od 45-55A dla Punto 65-85 (A) to spora różnica 10A około 120W mocy. :( Do wersji podstawowej może by jeszcze uszło. :?:

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #338000 Wysłany: 23 Lut 2010, 09:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Pękanie korpusu alternatora w Punto 1 najczęściej spowodowane jest korozją elektrochemiczną na styku aluminium i stali, czyli korpusu i blach stojana. Powstające tlenki zwiększają swoją objętość i korpus pęka.
Wystarczy raz na parę m-cy psiknąć WD40 na styk korpusu i blach i nie będzie pękać.
Generalnie żadnemu altkowi taki zabieg nie zaszkodzi, a może pomóc :wink:

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO