|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 17:57
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
krzysiek82 |
#335669 Wysłany:
15 Lut 2010, 10:35; Temat postu: Procedura odpowietrzania punto 2 1.9 jtd |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice Rejestracja: 20 Sty 2009, Posty: 282
|
Witajcie
Jaka jest prawidłowa procedura odpowietrzania w tym modelu.
Ja do tej pory robiłem tak, nalewałem płynu i przy odkręconym korku czekał, aż silnik nabierze temperatury. Ale chyba to zły sposób przez ostatnie 30tyś km, ciągle ubywa mi płynu spada lekko poniżej min i tak się utrzymuje. Dolewam i znowu spada  Z góry dzięki za wszelkie sugestie w tym temacie.
_________________ Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR GSM: 600-827-446
|
|
Góra |
|
 |
|
|
czoko_ziom |
#335737 Wysłany:
15 Lut 2010, 16:07; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 19 Sty 2010, Posty: 11
|
Rozumiem że chodzi o płyn w chłodnicy??
Który korek odkręcałeś?? ten w zbiorniczku wyrównawczym??
Na chłodnicy jest jeszcze taki mały czarny korek po lewej stronie.
Jak wymieniałem termostat i płyn to odkręcałem te dwa korki i lałem. Po nalaniu odczekałem chwile później odpaliłem silnik i do domu. Po dojechaniu do domu (jakieś15km) poziom jeszcze trochę spadł więc znów dolałem (oczywiście jak zrobił się zimny). Później już było ok.
A jakiś miesiąc później ta sama historia co u Ciebie ze co chwila dolewałem i okazało się że zbiorniczek nie trzymał na łączeniach (od spodu uciekał płyn).
Wymieniłem zbiorniczek (koszt 70zl) i teraz ani kropelka nie ubywa.
Pzdr 
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek82 |
#335909 Wysłany:
16 Lut 2010, 02:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice Rejestracja: 20 Sty 2009, Posty: 282
|
Będę musiał zdemontować zbiorniczek bo pod niego nie zaglądałem, dzięki za sugestię.
_________________ Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR GSM: 600-827-446
|
|
Góra |
|
 |
makkak |
#335937 Wysłany:
16 Lut 2010, 12:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
Mam identycznie w moim JTD, jak doleje plynu to wypluje gdzies i schodzi do min i tak sie utrzymuje. Zauwazylem ze jak sie zagrzeje to poziom plynu skacze wyzej tak kolo max wiec pewnie jak doleje pod max to jak sie zagrzeje to gdzies wypluwa;)
Ja z tym nic nie robie mam caly czas na min, silnik sie nie przegrzewa wiec nic sie nie dzieje. U mnie chyba gora sie gdzies wylewa jak jest wiecej plynu, poniewaz nic to mi nie szkodzi nic nie robie, sprawdzam tylko co jakis czas poziom na wszelki wypadek.
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek82 |
#336240 Wysłany:
17 Lut 2010, 17:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice Rejestracja: 20 Sty 2009, Posty: 282
|
Zapomniałem o odpowietrzniku z lewej strony chłodnicy nie był dokręcony i tamtędy trochę ubywało  zrobię kilka tras wawa-łódź w weekend to się zobaczy czy to to czy może gdzieś indziej jeszcze wywala,ale chyba tylko to.
_________________ Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR GSM: 600-827-446
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#336256 Wysłany:
17 Lut 2010, 18:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
krzysiek82 sprawa jest co ciekawe prosta w JTD, D.
Przy zalewaniu układu to wystarczy odkręcić korek zbiorniczka i korek na chłodnicy oraz przed nagrzewnicą na przewodach. Wolno wlać płyn, samo wlatuje.
Układ na 100% odpowietrzy się dalej sam dzięki prostej zasadzie. Jeśli damy po obrotach to w układzie zrobi się piana i cały gaz w postaci pęcherzyków zgromadzony w układzie przedostanie się do zbiorniczka wyrównawczego. Powinieneś włączyć ogrzewanie na maximum ponieważ wtedy będzie niższe ciśnienie i temperatura w układzie. Trzeba trochę się przejechać kontrolując wskazania temperatury na cyferblacie oraz to czy jest płyn w zbiorniku. Sprawdź czy masz szczelny układ chłodzenia jak ubywa ci płynu to oznaka że albo uszczelka pod głowica, albo masz gdzieś nieszczelność. Najczęściej na przewodach ( kamień kotłowy... ) lub może nieszczelna chłodnica / nagrzewnica. Sprawdź czy po nagrzaniu masz twarde węże od termostatu do chłodnicy. W układzie musi być ciśnienie w czasie pracy.
Jeśli komuś się zapowietrza układ to niestety przyczyną może być nieszczelny układ. W wyniku skroplenia pary w układzie powstaje próżnia i podciśnienie. Powietrze jest zasysane z otoczenia przez nieszczelności.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|