|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:09
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
liedar |
#335969 Wysłany:
16 Lut 2010, 16:04; Temat postu: UPG po raz kolejny. |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 02 Lis 2007, Posty: 35
|
Witam,
Jest problem z autem kumpla ma 1.2 16v 2002r.
W czerwcu rok temu była robiona UPG. Potem bodajże listopad znowu padła UPG. I ta sama sytuacja się powtórzyła wczoraj. Kumpel załamuję ręce nie wie co z tym zrobić. Dodam, że auto chodzi na 2 garach (3 i 4), zaś na 1 i 2 nie chodzi i jest przedmuch gdzieś na nich.
Rozumiem, że w najgorszym wypadku to mogą być pierścienie lub coś innego ??
_________________ Fiat Punto II 1.2 16V Dynamic 2002r. + ELPIGAZ
|
|
Góra |
|
 |
|
|
fajgi |
#335977 Wysłany:
16 Lut 2010, 16:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 1252
|
a głowica przy wymianach poprzednich była planowana ?????
_________________ Twardo i nisko...jak mówi Pismo... Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu
|
|
Góra |
|
 |
liedar |
#335993 Wysłany:
16 Lut 2010, 17:57; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 02 Lis 2007, Posty: 35
|
Tak za każdym razem.
_________________ Fiat Punto II 1.2 16V Dynamic 2002r. + ELPIGAZ
|
|
Góra |
|
 |
woncki |
#335999 Wysłany:
16 Lut 2010, 18:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 250 Pomógł: 10
|
A przy poprzednich awariach też była przepalona na tych samych garach?(1i2)
Pierścienie mają się nijak do UPG.
Jeśli uszczelka stale się przepala w tych samych miejscach musicie się przyjrzeć blokowi silnika. Niektóre zakłady planują także bloki, ale koszty wysokie.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#336033 Wysłany:
16 Lut 2010, 19:45; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
liedar napisał(a): Dodam, że auto chodzi na 2 garach (3 i 4), zaś na 1 i 2 nie chodzi i jest przedmuch gdzieś na nich.
Ja bym się zastanowił dlaczego nie chodzi na tych 2 cylindrach. U mnie jak upg padła to normalnie wszystkie chodziły. Może coś jest nie tak z tymi cylindrami i to powoduje wypalanie upg a nie odwrotnie?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#336054 Wysłany:
16 Lut 2010, 20:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
woncki napisał(a): A przy poprzednich awariach też była przepalona na tych samych garach?(1i2)
Pierścienie mają się nijak do UPG.
Jeśli uszczelka stale się przepala w tych samych miejscach musicie się przyjrzeć blokowi silnika. Niektóre zakłady planują także bloki, ale koszty wysokie.
Płaciłem 70zł za blok 1,4. Jak głowica sama w sobie nie ma pęknięć, splanujemy ją i blok to nie ma siły żeby to nie działało. Chyba że notorycznie przegrzewa się motor to na to nie ma rady żeby UPG nie klękło.
BTW Ważna rzecz w silniku FIRE - za każdym razem nowe śruby głowicy, zresztą w innych też.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
liedar |
#336117 Wysłany:
16 Lut 2010, 23:11; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 02 Lis 2007, Posty: 35
|
Trochę świeżych danych.
Uszczelka jest przepalona naśrodku łączenia między pierwszym a drugim garem. Koleś, który mu ją wcześniej robił dał papierową i nie splanował głowicy (bynajmniej tak twierdzi znajomy). Nie było żadnego masła ani nic.
Także uczelka teraz prawdopodobnie metalowa, a właśnie a oryginał jaka jest ??
Pojawił się jeszcze jeden problem. Prawdopodobnie nie da się już głowicy splanować, bo zawory mogą być wyżej niż głowica.
_________________ Fiat Punto II 1.2 16V Dynamic 2002r. + ELPIGAZ
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#336126 Wysłany:
16 Lut 2010, 23:32; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#336129 Wysłany:
16 Lut 2010, 23:37; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
a szukałeś jakiejś używanej głowicy
albo może dać grubszą uszczelkę 
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#336149 Wysłany:
17 Lut 2010, 08:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
liedar napisał(a): Trochę świeżych danych.
Uszczelka jest przepalona naśrodku łączenia między pierwszym a drugim garem. Koleś, który mu ją wcześniej robił dał papierową i nie splanował głowicy (bynajmniej tak twierdzi znajomy). Nie było żadnego masła ani nic.
Także uszczelka teraz prawdopodobnie metalowa, a właśnie a oryginał jaka jest ??
Pojawił się jeszcze jeden problem. Prawdopodobnie nie da się już głowicy splanować, bo zawory mogą być wyżej niż głowica.
Oryginał bankowo metalowy, wszystkie nowsze FIRE mają metalową. W mojej poprzedniej Bravie 99 już była metalowa. I absolutnie nie można ich stosowań wymiennie gdyż taka metalowa ma grubość ok 0,5mm a zwykła załóżmy 1,8m co ma oczywiście kluczowy wpływ na stopień sprężania.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
liedar |
#336182 Wysłany:
17 Lut 2010, 12:09; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 02 Lis 2007, Posty: 35
|
Tylko jest jeden problem. Nikt nigdzie nie ma metalowej. Niektórzy twierdzą, że nie ma takiej. W ASO podali cenę 103zł (nie wydaje mi się, że to metal)
_________________ Fiat Punto II 1.2 16V Dynamic 2002r. + ELPIGAZ
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#336218 Wysłany:
17 Lut 2010, 15:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
W katalogu Foty podają że do 2003 włóknowo metalowa a od 2003 metalowa więc może w 1,2 16V w Punto były montowane metalowe później.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
liedar |
#337032 Wysłany:
20 Lut 2010, 17:36; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 02 Lis 2007, Posty: 35
|
czy przyczyną mógłbyć źle ustawiony rozrząd w sensie przyśpieszony
_________________ Fiat Punto II 1.2 16V Dynamic 2002r. + ELPIGAZ
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|