|
Obecny czas: 08 Maj 2025, 07:51
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
weksla |
#334854 Wysłany:
11 Lut 2010, 20:35; Temat postu: Niskie napięcie ładowania |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 112
|
Poradźcie Koledzy
naładowałem akumulator do pełna tz. 10godzin ładowałem prądem 1A ( prostownik bez potencjometru amperażu)
Włożyłem akumulator do kropka, przejechałem 20km po czym dokonałem pomiarów oto one:
ładowanie bez obciążeń: 13,98V
ładowanie z włączonymi światłami: :13,93V
ładowanie z włączonymi światłami+dmuchawa II bieg : 13,91V
ładowanie+światła+dmuchawa full:13,85V
ładowanie+światła+full dmuchawa+radio+ogrzewanie szyby:12,65V
na postoju 12,67V
Powiedzcie panowie, czy nie jest zbyt niskie napięcie ładowania??
|
|
Góra |
|
 |
|
|
buladag |
#334857 Wysłany:
11 Lut 2010, 20:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Moim zdaniem nie, rozumiem że pomiary bez "przegazowania" itd
weksla napisał(a): naładowałem akumulator do pełna tz. 10godzin ładowałem prądem 1A
to raczej nie do pełna.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
weksla |
#334858 Wysłany:
11 Lut 2010, 20:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 112
|
Sam mierzyłem także bez przegazowania, a co do ładowania akumulatora, to prostownik sam ładował prądem 1A, bez możliwości zwiększenia, napięcie na akumulatorze po ładowaniu 12,8V
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#334861 Wysłany:
11 Lut 2010, 20:52; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
weksla napisał(a): Powiedzcie panowie, czy nie jest zbyt niskie napięcie ładowania??
prawidłowo, dodaj gazu to wejdzie na ponad 14. [ Dodano: 11 Lut 2010 19:49 ]alternator pełną wydajność ma przy ja wiem 10 000rpm? [ Dodano: 11 Lut 2010 19:52 ]akumulator rozładowany ma poniżej 12V, naładowany od 12,5 w górę.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
weksla |
#334862 Wysłany:
11 Lut 2010, 20:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 112
|
Nie dodałem jednej rzeczy mianowicie, pewnego ranka nie uruchomiłem samochodu, ogrzanie akum, w temp pokojowej pomogło.
Akumulator kupiłem w maju 2009roku, codziennie pokonuje blisko 70km
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#334873 Wysłany:
11 Lut 2010, 21:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
weksla napisał(a): Nie dodałem jednej rzeczy mianowicie, pewnego ranka nie uruchomiłem samochodu, ogrzanie akum, w temp pokojowej pomogło. Akumulator kupiłem w maju 2009roku, codziennie pokonuje blisko 70km
Moze to Centra?
A jak ma się pobór pradu na wyłaczonym silniku?
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
weksla |
#334875 Wysłany:
11 Lut 2010, 21:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 112
|
to nie Centra, to Bosh Silver
pobór prądu jest rzedu 0,04A
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#334878 Wysłany:
11 Lut 2010, 21:23; Temat postu: Re: Niskie napięcie ładowania |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
weksla napisał(a): Poradźcie Koledzy naładowałem akumulator do pełna tz. 10godzin ładowałem prądem 1A ( prostownik bez potencjometru amperażu) Włożyłem akumulator do kropka, przejechałem 20km po czym dokonałem pomiarów oto one: ładowanie bez obciążeń: 13,98V ładowanie z włączonymi światłami: :13,93V ładowanie z włączonymi światłami+dmuchawa II bieg : 13,91V ładowanie+światła+dmuchawa full:13,85V ładowanie+światła+full dmuchawa+radio+ogrzewanie szyby:12,65V na postoju 12,67V
Powiedzcie panowie, czy nie jest zbyt niskie napięcie ładowania??
Trochę za niskie. 2 ostatnie pomiary = brak ładowania.
Jeśli pasek się nie ślizga, to albo regulator alt padnięty, albo ( co jest coraz częstsze nawet w nowych aku ) zwarcie wewnętrzne między płytami.
Załóż inny aku i zmierz napięcia.
Alternator nie jest gorący po kilkunastu minutach jazdy ?
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#334882 Wysłany:
11 Lut 2010, 21:42; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
AF napisał(a): Jeśli pasek się nie ślizga, to albo regulator alt padnięty, albo ( co jest coraz częstsze nawet w nowych aku ) zwarcie wewnętrzne między płytami. Jak przy takim obciążeniu na wolnych obrotach alternator ma pluć prądem rzędu... 30A? jak jego wydajność maks to 75A@10000rpm [ Dodano: 11 Lut 2010 20:39 ]na wolnych obrotach co najwyżej uciąga światła mijania + przyzwoite ładowanie aku. [ Dodano: 11 Lut 2010 20:40 ]AF napisał(a): zwarcie wewnętrzne między płytami. jak jest zwarcie to masz napiecie aku w stanie jałowym 12 minus 2V i tego wielokorotnosci przy 6ciu celach. [ Dodano: 11 Lut 2010 20:42 ]AF napisał(a): to albo regulator alt padnięty
objawia się skokami napiecia do 20V.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#334883 Wysłany:
11 Lut 2010, 21:43; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Ustosunkuję się do kwestii ładowania prostownikiem, a nie napięciem z alternatora.
U mnie naładowany aku ma zdecydowanie powyżej 12V (tak jak wyżej napisał ipIV). Jeśli się nie mylę, to jest to w okolicach 14V. Ładowanie przez okres 10h prądem 1A naładuje Ci akumulator zaledwie do pojemności 10Ah, a wątpię żebyś miał o takiej niskiej pojemności  Zapewne masz 45Ah lub większy. Zatem musiałbyś go poładować w temp. pokojowej powiedzmy te 2 całe dni. Chociaż osobiście polecam prostownik z możliwością regulacji prądu ładowania: na początku ustawmy mu powiedzmy 2-3A, a później na spokojnie niech sobie dochodzi do pełna prądem 1A. Przy okazji należy sprawdzić czy cele są wypełnione elektrolitem. Jeśli jest go za mało wówczas należy dolać wody destylowanej.
Jest jeszcze inna metoda mierzenia naładowania akumulatora: poprzez pomiar gęstości elektrolitu. Służy do tego aerometr 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
Ostatnio edytowany przez domin45670, 11 Lut 2010, 21:45, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
weksla |
#334885 Wysłany:
11 Lut 2010, 21:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 112
|
ipIV napisał(a): na wolnych obrotach co najwyżej uciąga światła mijania + przyzwoite ładowanie aku. ipIV napisał(a): jak jest zwarcie to masz napiecie aku w stanie jałowym 12 minus 2V i tego wielokorotnosci przy 6ciu celach.
fachowiec nad fachowcami:)
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#334886 Wysłany:
11 Lut 2010, 21:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
moim zdaniem ładowanie ~13V przy pełnym obciążeniu i minimum obrotów jest OK.
Co do ładowania akumulatora to dokładnie jak napisał domin45670 .
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#334893 Wysłany:
11 Lut 2010, 22:05; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
weksla weź włącz wszystko co się da i dodaj gazu [ Dodano: 11 Lut 2010 21:05 ]domin45670 napisał(a): Jeśli się nie mylę, to jest to w okolicach 14V
Mylisz się, nie więcej niż 13. jak jest więcej to aku jest przeładowany.
prawidłowe nappiecie ładowania dla aku kwasowych: 13,5-14,5V
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#334914 Wysłany:
11 Lut 2010, 22:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
ipIV od 13,9 do 14,4 V dla kwasowego, mierzone na końcówkach aku podczas pracy silnika.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
weksla |
#335175 Wysłany:
12 Lut 2010, 23:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 112
|
powiedzcie mi jeszcze jedno, jakie powinno być napięcie na akumulatorze na postoju, dziś zmierzyłem i miałem 12,36V zimny silnik, na mrozie 6 godzin
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#335583 Wysłany:
14 Lut 2010, 21:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
weksla |
#336488 Wysłany:
18 Lut 2010, 16:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 112
|
panowie, poradźcie coś, byłem u mechanika elektryka powiedział, że elketryka w samochodzie w porządku, byłem u sprzedawcy akumululatora, twierdzi, ze akum dobry i ładowanie słabe przy obciążeniu.
Ostatnio napięcie na akumulatorze wynosi 12,2V
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#336490 Wysłany:
18 Lut 2010, 16:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
ładowanie jest ok. Przegazuj auto nawet przy pełnym obciążeniu a wzrośnie.
moim zdaniem wszystko jest ok.
Spróbuj jeszcze raz naładować ten akumulator zgodnie z podanymi wcześniej wskazówkami i wtedy sprawdź. jak nadal będzie padał to prawdopodobnie jest uszkodzony.
napięcie w okolicach 12V po dłuższym postoju jest poprawne.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
weksla |
#406782 Wysłany:
25 Paź 2010, 11:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 112
|
weksla napisał(a): to nie Centra, to Bosh Silver pobór prądu jest rzedu 0,04A
Zmierzyłem, że pobór prądu jest rzędu 0,47A
Pomocy
|
|
Góra |
|
 |
fullxda |
#406786 Wysłany:
25 Paź 2010, 11:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 357 Pomógł: 5
|
po dłuższym postoju napięcie powinno nie spaść poniżej 12,40 v jak jest niższe to trzeba go doładować akmulator nowy ma napiecie 12,7-12,8v normalnie eksplatowany w samochodzie jeżdzącym codziennie,co drugi dzień ma ok. 12,5 -12,6v i to jest napięcie optymalne normalnie naładowanego akmulatora

|
|
Góra |
|
 |
weksla |
#407489 Wysłany:
27 Paź 2010, 12:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 112
|
Witam ponownie, powiedzcie mi jeszcze jedno, sprawdziłem dokładnie miliamperomierzem pobór pradu na postoju i okazało się, że jak przyłoże miernik to Ampery spadają do 46mA po kilku sekundach, czy to zjawisko jest normalne?
Nadmienię, że po przejechaniu kilkunastu km napięcie wieczorem po kilkudziesieciu minutach na aku jest w ok 12,60-12,70 a rano po nocnym postoju jest w okolicach 12,2V czy to jest normalne? nadmienię że tem w nocy w ok 0'C
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#407499 Wysłany:
27 Paź 2010, 12:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
weksla napisał(a): Witam ponownie, powiedzcie mi jeszcze jedno, sprawdziłem dokładnie miliamperomierzem pobór pradu na postoju i okazało się, że jak przyłoże miernik to Ampery spadają do 46mA po kilku sekundach, czy to zjawisko jest normalne? Nadmienię, że po przejechaniu kilkunastu km napięcie wieczorem po kilkudziesieciu minutach na aku jest w ok 12,60-12,70 a rano po nocnym postoju jest w okolicach 12,2V czy to jest normalne? nadmienię że tem w nocy w ok 0'C
Jeżeli samochód w stanie spoczynku bierze 46ma, to jest to poprawna wartość i po jednej nocy na pewno nie rozładuje akumulatora. To że prąd spada po kilku sekundach również jest normalne ponieważ w tym czasie ładują się kondensatory w układach zasilających chociażby radio, ecu, body itp. Natomiast napięcie mierzone na zaciskach akumulatora przez noc może spaść, ale 12,2V po nocy wskazuje na słabe naładowanie akumulatora.
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
fullxda |
#407515 Wysłany:
27 Paź 2010, 14:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 357 Pomógł: 5
|
Nadmienię, że po przejechaniu kilkunastu km napięcie wieczorem po kilkudziesieciu minutach na aku jest w ok 12,60-12,70 a rano po nocnym postoju jest w okolicach 12,2V czy to jest normalne? nadmienię że tem w nocy w ok 0'C[/quote]
raczej twój akmulator kończy swój żywot,nie trzyma już prądu,ale spróbuj go porządnie naładować i zobacz wtedy jak będzie się zachowywał jak dalej będą takie spadki to kupisz nowy i 3-5 lat bedziesz miał spokój
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#407686 Wysłany:
27 Paź 2010, 21:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
fullxda Napięcie przy mroźnych nocach wynoszące 12,2V to koniec akumulatora?  Ciekawe...
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
weksla |
#407734 Wysłany:
27 Paź 2010, 23:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 112
|
akumulator jest nowy tz ma rok, dzis wymienili mi na czas testów akumulator, i zobaczymy jak sie sprawuje,
kupiłem Bosha silver 44Ah myślałem że to dobry akum, ale okazało się po przeczytaniu na forum, że to jeden ze słabszych akum radzących sobie z zimnem etc.
Ładowanie mam książkowe te. 14,32V pod "obciążeniem użytkowym" także jest bardzo dobrze.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|