You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 08 Maj 2025, 07:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 63 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #334854 Wysłany: 11 Lut 2010, 20:35; 
 Temat postu: Niskie napięcie ładowania
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 112
Poradźcie Koledzy
naładowałem akumulator do pełna tz. 10godzin ładowałem prądem 1A ( prostownik bez potencjometru amperażu)
Włożyłem akumulator do kropka, przejechałem 20km po czym dokonałem pomiarów oto one:
ładowanie bez obciążeń: 13,98V
ładowanie z włączonymi światłami: :13,93V
ładowanie z włączonymi światłami+dmuchawa II bieg : 13,91V
ładowanie+światła+dmuchawa full:13,85V
ładowanie+światła+full dmuchawa+radio+ogrzewanie szyby:12,65V
na postoju 12,67V

Powiedzcie panowie, czy nie jest zbyt niskie napięcie ładowania??


Góra
 Profil  
 

 
 Post #334857 Wysłany: 11 Lut 2010, 20:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Moim zdaniem nie, rozumiem że pomiary bez "przegazowania" itd


weksla napisał(a):
naładowałem akumulator do pełna tz. 10godzin ładowałem prądem 1A

to raczej nie do pełna.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334858 Wysłany: 11 Lut 2010, 20:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 112
Sam mierzyłem także bez przegazowania, a co do ładowania akumulatora, to prostownik sam ładował prądem 1A, bez możliwości zwiększenia, napięcie na akumulatorze po ładowaniu 12,8V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334861 Wysłany: 11 Lut 2010, 20:52; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
weksla napisał(a):
Powiedzcie panowie, czy nie jest zbyt niskie napięcie ładowania??

prawidłowo, dodaj gazu to wejdzie na ponad 14.

[ Dodano: 11 Lut 2010 19:49 ]
alternator pełną wydajność ma przy ja wiem 10 000rpm? :lol:

[ Dodano: 11 Lut 2010 19:52 ]
akumulator rozładowany ma poniżej 12V, naładowany od 12,5 w górę.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334862 Wysłany: 11 Lut 2010, 20:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 112
Nie dodałem jednej rzeczy mianowicie, pewnego ranka nie uruchomiłem samochodu, ogrzanie akum, w temp pokojowej pomogło.
Akumulator kupiłem w maju 2009roku, codziennie pokonuje blisko 70km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334873 Wysłany: 11 Lut 2010, 21:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
weksla napisał(a):
Nie dodałem jednej rzeczy mianowicie, pewnego ranka nie uruchomiłem samochodu, ogrzanie akum, w temp pokojowej pomogło.
Akumulator kupiłem w maju 2009roku, codziennie pokonuje blisko 70km

Moze to Centra? :E :E


A jak ma się pobór pradu na wyłaczonym silniku?

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334875 Wysłany: 11 Lut 2010, 21:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 112
to nie Centra, to Bosh Silver
pobór prądu jest rzedu 0,04A


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334878 Wysłany: 11 Lut 2010, 21:23; 
 Temat postu: Re: Niskie napięcie ładowania
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
weksla napisał(a):
Poradźcie Koledzy
naładowałem akumulator do pełna tz. 10godzin ładowałem prądem 1A ( prostownik bez potencjometru amperażu)
Włożyłem akumulator do kropka, przejechałem 20km po czym dokonałem pomiarów oto one:
ładowanie bez obciążeń: 13,98V
ładowanie z włączonymi światłami: :13,93V
ładowanie z włączonymi światłami+dmuchawa II bieg : 13,91V
ładowanie+światła+dmuchawa full:13,85V
ładowanie+światła+full dmuchawa+radio+ogrzewanie szyby:12,65V
na postoju 12,67V

Powiedzcie panowie, czy nie jest zbyt niskie napięcie ładowania??

Trochę za niskie. 2 ostatnie pomiary = brak ładowania.
Jeśli pasek się nie ślizga, to albo regulator alt padnięty, albo ( co jest coraz częstsze nawet w nowych aku ) zwarcie wewnętrzne między płytami.
Załóż inny aku i zmierz napięcia.
Alternator nie jest gorący po kilkunastu minutach jazdy ?

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334882 Wysłany: 11 Lut 2010, 21:42; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
AF napisał(a):
Jeśli pasek się nie ślizga, to albo regulator alt padnięty, albo ( co jest coraz częstsze nawet w nowych aku ) zwarcie wewnętrzne między płytami.

Jak przy takim obciążeniu na wolnych obrotach alternator ma pluć prądem rzędu... 30A? jak jego wydajność maks to 75A@10000rpm

[ Dodano: 11 Lut 2010 20:39 ]
na wolnych obrotach co najwyżej uciąga światła mijania + przyzwoite ładowanie aku.

[ Dodano: 11 Lut 2010 20:40 ]
AF napisał(a):
zwarcie wewnętrzne między płytami.

jak jest zwarcie to masz napiecie aku w stanie jałowym 12 minus 2V i tego wielokorotnosci przy 6ciu celach.

[ Dodano: 11 Lut 2010 20:42 ]
AF napisał(a):
to albo regulator alt padnięty

objawia się skokami napiecia do 20V.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334883 Wysłany: 11 Lut 2010, 21:43; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Ustosunkuję się do kwestii ładowania prostownikiem, a nie napięciem z alternatora.

U mnie naładowany aku ma zdecydowanie powyżej 12V (tak jak wyżej napisał ipIV). Jeśli się nie mylę, to jest to w okolicach 14V. Ładowanie przez okres 10h prądem 1A naładuje Ci akumulator zaledwie do pojemności 10Ah, a wątpię żebyś miał o takiej niskiej pojemności ;) Zapewne masz 45Ah lub większy. Zatem musiałbyś go poładować w temp. pokojowej powiedzmy te 2 całe dni. Chociaż osobiście polecam prostownik z możliwością regulacji prądu ładowania: na początku ustawmy mu powiedzmy 2-3A, a później na spokojnie niech sobie dochodzi do pełna prądem 1A. Przy okazji należy sprawdzić czy cele są wypełnione elektrolitem. Jeśli jest go za mało wówczas należy dolać wody destylowanej.

Jest jeszcze inna metoda mierzenia naładowania akumulatora: poprzez pomiar gęstości elektrolitu. Służy do tego aerometr :)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Ostatnio edytowany przez domin45670, 11 Lut 2010, 21:45, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #334885 Wysłany: 11 Lut 2010, 21:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 112
ipIV napisał(a):
na wolnych obrotach co najwyżej uciąga światła mijania + przyzwoite ładowanie aku.


ipIV napisał(a):
jak jest zwarcie to masz napiecie aku w stanie jałowym 12 minus 2V i tego wielokorotnosci przy 6ciu celach.

fachowiec nad fachowcami:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334886 Wysłany: 11 Lut 2010, 21:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
moim zdaniem ładowanie ~13V przy pełnym obciążeniu i minimum obrotów jest OK.

Co do ładowania akumulatora to dokładnie jak napisał domin45670 .

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334893 Wysłany: 11 Lut 2010, 22:05; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
weksla weź włącz wszystko co się da i dodaj gazu ;)

[ Dodano: 11 Lut 2010 21:05 ]
domin45670 napisał(a):
Jeśli się nie mylę, to jest to w okolicach 14V

Mylisz się, nie więcej niż 13. jak jest więcej to aku jest przeładowany.

prawidłowe nappiecie ładowania dla aku kwasowych: 13,5-14,5V

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334914 Wysłany: 11 Lut 2010, 22:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
ipIV od 13,9 do 14,4 V dla kwasowego, mierzone na końcówkach aku podczas pracy silnika.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #335175 Wysłany: 12 Lut 2010, 23:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 112
powiedzcie mi jeszcze jedno, jakie powinno być napięcie na akumulatorze na postoju, dziś zmierzyłem i miałem 12,36V zimny silnik, na mrozie 6 godzin


Góra
 Profil  
 
 
 Post #335583 Wysłany: 14 Lut 2010, 21:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Jest OK.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #336488 Wysłany: 18 Lut 2010, 16:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 112
panowie, poradźcie coś, byłem u mechanika elektryka powiedział, że elketryka w samochodzie w porządku, byłem u sprzedawcy akumululatora, twierdzi, ze akum dobry i ładowanie słabe przy obciążeniu.
Ostatnio napięcie na akumulatorze wynosi 12,2V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #336490 Wysłany: 18 Lut 2010, 16:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
ładowanie jest ok. Przegazuj auto nawet przy pełnym obciążeniu a wzrośnie.

moim zdaniem wszystko jest ok.

Spróbuj jeszcze raz naładować ten akumulator zgodnie z podanymi wcześniej wskazówkami i wtedy sprawdź. jak nadal będzie padał to prawdopodobnie jest uszkodzony.

napięcie w okolicach 12V po dłuższym postoju jest poprawne.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #406782 Wysłany: 25 Paź 2010, 11:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 112
weksla napisał(a):
to nie Centra, to Bosh Silver
pobór prądu jest rzedu 0,04A


Zmierzyłem, że pobór prądu jest rzędu 0,47A
Pomocy


Góra
 Profil  
 
 
 Post #406786 Wysłany: 25 Paź 2010, 11:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 357
Pomógł: 5
po dłuższym postoju napięcie powinno nie spaść poniżej 12,40 v jak jest niższe to trzeba go doładować akmulator nowy ma napiecie 12,7-12,8v normalnie eksplatowany w samochodzie jeżdzącym codziennie,co drugi dzień ma ok. 12,5 -12,6v i to jest napięcie optymalne normalnie naładowanego akmulatora :D

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #407489 Wysłany: 27 Paź 2010, 12:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 112
Witam ponownie, powiedzcie mi jeszcze jedno, sprawdziłem dokładnie miliamperomierzem pobór pradu na postoju i okazało się, że jak przyłoże miernik to Ampery spadają do 46mA po kilku sekundach, czy to zjawisko jest normalne?
Nadmienię, że po przejechaniu kilkunastu km napięcie wieczorem po kilkudziesieciu minutach na aku jest w ok 12,60-12,70 a rano po nocnym postoju jest w okolicach 12,2V czy to jest normalne? nadmienię że tem w nocy w ok 0'C


Góra
 Profil  
 
 
 Post #407499 Wysłany: 27 Paź 2010, 12:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
weksla napisał(a):
Witam ponownie, powiedzcie mi jeszcze jedno, sprawdziłem dokładnie miliamperomierzem pobór pradu na postoju i okazało się, że jak przyłoże miernik to Ampery spadają do 46mA po kilku sekundach, czy to zjawisko jest normalne?
Nadmienię, że po przejechaniu kilkunastu km napięcie wieczorem po kilkudziesieciu minutach na aku jest w ok 12,60-12,70 a rano po nocnym postoju jest w okolicach 12,2V czy to jest normalne? nadmienię że tem w nocy w ok 0'C


Jeżeli samochód w stanie spoczynku bierze 46ma, to jest to poprawna wartość i po jednej nocy na pewno nie rozładuje akumulatora. To że prąd spada po kilku sekundach również jest normalne ponieważ w tym czasie ładują się kondensatory w układach zasilających chociażby radio, ecu, body itp. Natomiast napięcie mierzone na zaciskach akumulatora przez noc może spaść, ale 12,2V po nocy wskazuje na słabe naładowanie akumulatora.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #407515 Wysłany: 27 Paź 2010, 14:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 357
Pomógł: 5
Nadmienię, że po przejechaniu kilkunastu km napięcie wieczorem po kilkudziesieciu minutach na aku jest w ok 12,60-12,70 a rano po nocnym postoju jest w okolicach 12,2V czy to jest normalne? nadmienię że tem w nocy w ok 0'C[/quote]

raczej twój akmulator kończy swój żywot,nie trzyma już prądu,ale spróbuj go porządnie naładować i zobacz wtedy jak będzie się zachowywał jak dalej będą takie spadki to kupisz nowy i 3-5 lat bedziesz miał spokój


Góra
 Profil  
 
 
 Post #407686 Wysłany: 27 Paź 2010, 21:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
fullxda Napięcie przy mroźnych nocach wynoszące 12,2V to koniec akumulatora? :P Ciekawe...

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #407734 Wysłany: 27 Paź 2010, 23:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 112
akumulator jest nowy tz ma rok, dzis wymienili mi na czas testów akumulator, i zobaczymy jak sie sprawuje,
kupiłem Bosha silver 44Ah myślałem że to dobry akum, ale okazało się po przeczytaniu na forum, że to jeden ze słabszych akum radzących sobie z zimnem etc.
Ładowanie mam książkowe te. 14,32V pod "obciążeniem użytkowym" także jest bardzo dobrze.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 63 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO