You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 12:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 63 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 
 Post #448371 Wysłany: 04 Mar 2011, 11:24; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Szymon
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 04 Paź 2009,
Posty: 1319
Pomógł: 2
buladag napisał(a):
(...)
Tak, ale nie kazdy wie jak jej używac. :P Wazeliny nie dajemy między bolec a kleme ponieważ jest ona izolatorem. Wazelina ma zapobegać utlenianiu się metalu klemy i bolca akumulatora, tak więc czyścimi polec i klemę papierem ściernym, nakładamy klemę na bolec a następnie smarujemy wszystko wazeliną, która zapobiegnie dostawaniu się między połączenie wilgoci i spowolni proces utleniania.


O tak własnie :)

_________________
Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #448372 Wysłany: 04 Mar 2011, 11:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
buladag napisał(a):
Tak, ale nie kazdy wie jak jej używac. Razz Wazeliny nie dajemy między bolec a kleme ponieważ jest ona izolatorem. Wazelina ma zapobegać utlenianiu się metalu klemy i bolca akumulatora, tak więc czyścimi polec i klemę papierem ściernym, nakładamy klemę na bolec a następnie smarujemy wszystko wazeliną, która zapobiegnie dostawaniu się między połączenie wilgoci i spowolni proces utleniania.


Dokładnie tak, a na prawdę to ilu ludzi tyle opinii, jeden poleca wazelinę, drugi mówi że to izolator, a trzeci w ogóle nie smaruje klem. Ważne żeby środek którym się posmaruje klemy nie dopuszczał do utleniania klem i tyle.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448375 Wysłany: 04 Mar 2011, 11:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Osobiście praktykuje to ostatnie. :E W Punto co zimę zimę po kilka razy był wyciagany aku więc nic nawet nie zdążyło zaśniedzieć. :P

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448376 Wysłany: 04 Mar 2011, 11:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Ja na starym akumulatorze też miałem na sucho złożone, ale teraz jak mam nówkę to jest posmarowane smarem miedziowym bo mam nadzieję na przynajmniej 2 lata zapomnieć co to akumulator :wink:

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #455073 Wysłany: 21 Mar 2011, 23:35; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Nowy Sącz / Nawojowa
Rejestracja: 04 Lip 2009,
Posty: 44
kurczaki no ja także mam problem z ładowaniem, podobnie jak autor, przy włączonych swiatlach i 800rpm jakies 13,92V - gościu w sklepie gdzie kupilem akumulator mówi że akumulator może nie trzymać dobrze prądu jeżeli nie zostanie odpowiednio doładowany podczas jazdy. A nie jest dobrze bo co drugi dzień muszę prostować ;( może regulator napięcia cos nie tego? Jaki to wydatek mniej więcej u elektryka by zrobił przy regulatorze? A może to przepalony przewód masowy silnika? Nie znam się na elektryce jakoś specjalnie ale ojciec w seicento nie mógl zapalić autka bo sie taki przewód zjarał, gdzie taki przewód jest w punciaku bo jakos nie mogłem się dopatrzeć?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #455093 Wysłany: 21 Mar 2011, 23:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
z tego co napisałeś napięcie jest w normie. sprawdź pobór.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #455126 Wysłany: 22 Mar 2011, 01:10; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Nowy Sącz / Nawojowa
Rejestracja: 04 Lip 2009,
Posty: 44
ale jak to sprawdzić? Dysponuję tylko zwykłym multimetrem.

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #455129 Wysłany: 22 Mar 2011, 01:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 26 Lip 2010,
Posty: 626
Pomógł: 1
musisz wpiac multimetr SZEREGOWO miedzy zrodlo a odbiornik. Cyli zdejmujesz kabel z + na aku i jeden kabelek od multimetru do AKU a drugi do zdjetego kabelka przytykasz ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #455132 Wysłany: 22 Mar 2011, 01:29; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Nowy Sącz / Nawojowa
Rejestracja: 04 Lip 2009,
Posty: 44
dobra, a jak ustawić sam mierniczek? bo to chyba w mA się mierzy?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #455169 Wysłany: 22 Mar 2011, 10:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Multimetr masz dobry. Wpinasz się szerwgowo między klemę, a bolec akumulatora, dowolnie albo w + albo w -. Multimetr ustawiasz na zakres do 20A myślę, że wystarczy. Pamiętaj aby czerwoną sondę multimetra wpiąć w gniazdo do pomiaru Amperażu.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #455174 Wysłany: 22 Mar 2011, 10:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 26 Lip 2010,
Posty: 626
Pomógł: 1
kedly napisał(a):
dobra, a jak ustawić sam mierniczek? bo to chyba w mA się mierzy?


ustawiasz najwyzszy mozliwy amperaz i jak pokazuje 0 to zmniejszasz, az sie cos pokaze :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #455209 Wysłany: 22 Mar 2011, 14:32; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Nowy Sącz / Nawojowa
Rejestracja: 04 Lip 2009,
Posty: 44
testowalem na minusowej klemie i wykazalo:
0.04 - 0.05


Góra
 Profil  
 
 
 Post #455211 Wysłany: 22 Mar 2011, 14:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
40mA-50mA to pobór w normie.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 63 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO