|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 17:29
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
nomac |
#448371 Wysłany:
04 Mar 2011, 11:24; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Szymon
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 04 Paź 2009, Posty: 1319 Pomógł: 2
|
buladag napisał(a): (...) Tak, ale nie kazdy wie jak jej używac.  Wazeliny nie dajemy między bolec a kleme ponieważ jest ona izolatorem. Wazelina ma zapobegać utlenianiu się metalu klemy i bolca akumulatora, tak więc czyścimi polec i klemę papierem ściernym, nakładamy klemę na bolec a następnie smarujemy wszystko wazeliną, która zapobiegnie dostawaniu się między połączenie wilgoci i spowolni proces utleniania.
O tak własnie 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
|
|
_marcin00_ |
#448372 Wysłany:
04 Mar 2011, 11:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
buladag napisał(a): Tak, ale nie kazdy wie jak jej używac. Razz Wazeliny nie dajemy między bolec a kleme ponieważ jest ona izolatorem. Wazelina ma zapobegać utlenianiu się metalu klemy i bolca akumulatora, tak więc czyścimi polec i klemę papierem ściernym, nakładamy klemę na bolec a następnie smarujemy wszystko wazeliną, która zapobiegnie dostawaniu się między połączenie wilgoci i spowolni proces utleniania.
Dokładnie tak, a na prawdę to ilu ludzi tyle opinii, jeden poleca wazelinę, drugi mówi że to izolator, a trzeci w ogóle nie smaruje klem. Ważne żeby środek którym się posmaruje klemy nie dopuszczał do utleniania klem i tyle.
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#448375 Wysłany:
04 Mar 2011, 11:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Osobiście praktykuje to ostatnie.  W Punto co zimę zimę po kilka razy był wyciagany aku więc nic nawet nie zdążyło zaśniedzieć. 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#448376 Wysłany:
04 Mar 2011, 11:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
kedly |
#455073 Wysłany:
21 Mar 2011, 23:35; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Nowy Sącz / Nawojowa Rejestracja: 04 Lip 2009, Posty: 44
|
kurczaki no ja także mam problem z ładowaniem, podobnie jak autor, przy włączonych swiatlach i 800rpm jakies 13,92V - gościu w sklepie gdzie kupilem akumulator mówi że akumulator może nie trzymać dobrze prądu jeżeli nie zostanie odpowiednio doładowany podczas jazdy. A nie jest dobrze bo co drugi dzień muszę prostować ;( może regulator napięcia cos nie tego? Jaki to wydatek mniej więcej u elektryka by zrobił przy regulatorze? A może to przepalony przewód masowy silnika? Nie znam się na elektryce jakoś specjalnie ale ojciec w seicento nie mógl zapalić autka bo sie taki przewód zjarał, gdzie taki przewód jest w punciaku bo jakos nie mogłem się dopatrzeć?
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#455093 Wysłany:
21 Mar 2011, 23:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
kedly |
#455126 Wysłany:
22 Mar 2011, 01:10; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Nowy Sącz / Nawojowa Rejestracja: 04 Lip 2009, Posty: 44
|
ale jak to sprawdzić? Dysponuję tylko zwykłym multimetrem.

|
|
Góra |
|
 |
b3liar |
#455129 Wysłany:
22 Mar 2011, 01:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 26 Lip 2010, Posty: 626 Pomógł: 1
|
musisz wpiac multimetr SZEREGOWO miedzy zrodlo a odbiornik. Cyli zdejmujesz kabel z + na aku i jeden kabelek od multimetru do AKU a drugi do zdjetego kabelka przytykasz 
|
|
Góra |
|
 |
kedly |
#455132 Wysłany:
22 Mar 2011, 01:29; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Nowy Sącz / Nawojowa Rejestracja: 04 Lip 2009, Posty: 44
|
dobra, a jak ustawić sam mierniczek? bo to chyba w mA się mierzy?
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#455169 Wysłany:
22 Mar 2011, 10:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Multimetr masz dobry. Wpinasz się szerwgowo między klemę, a bolec akumulatora, dowolnie albo w + albo w -. Multimetr ustawiasz na zakres do 20A myślę, że wystarczy. Pamiętaj aby czerwoną sondę multimetra wpiąć w gniazdo do pomiaru Amperażu.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
b3liar |
#455174 Wysłany:
22 Mar 2011, 10:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 26 Lip 2010, Posty: 626 Pomógł: 1
|
kedly napisał(a): dobra, a jak ustawić sam mierniczek? bo to chyba w mA się mierzy?
ustawiasz najwyzszy mozliwy amperaz i jak pokazuje 0 to zmniejszasz, az sie cos pokaze 
|
|
Góra |
|
 |
kedly |
#455209 Wysłany:
22 Mar 2011, 14:32; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Nowy Sącz / Nawojowa Rejestracja: 04 Lip 2009, Posty: 44
|
testowalem na minusowej klemie i wykazalo:
0.04 - 0.05
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#455211 Wysłany:
22 Mar 2011, 14:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|