|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 10:38
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
mihał |
#338340 Wysłany:
24 Lut 2010, 01:33; Temat postu: Kropek 1.6 8v bierze olej po remoncie:( |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wln Rejestracja: 24 Lut 2010, Posty: 5
|
Witam. Mój kropek 1.6 8V po remoncie silnika dalej bierze olej (1 litr na 2 tys km na dotarciu jeżdżone bardzo ostrożnie) Wymieniłem pierścienie i komplet uszczelek na silniku. Silnik teraz jest suchy nie ma nawet kropelki nigdzie. Co dalej robić?? Gdzie sprawdzać?? Dodam że jest LPG
|
|
Góra |
|
 |
|
|
2rotor |
#338344 Wysłany:
24 Lut 2010, 09:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
A co dokładnie obejmował ten remont?
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
pies86 |
#338432 Wysłany:
24 Lut 2010, 15:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wodzisław Śl. Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 973 Pomógł: 3
|
moja rada najpierw pomiar ciśnien koszt ok 20zl i tam bedziesz widzial możesz miec ten sam problem co ja u mnie mechanik nie dopasował pierscieni do tłoka ..były za lużne w tłoku i przedwczesnie się wyeksploatowały mając 30tys wyglądały jakby miały ponad 150tys i w efekcie ubywal olej....ja udowodnilem mu jego bląd i kase spowrotem dostalem
_________________ topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki
topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp
Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz
|
|
Góra |
|
 |
mihał |
#338691 Wysłany:
24 Lut 2010, 23:54; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wln Rejestracja: 24 Lut 2010, Posty: 5
|
Dokładnie to były wymienione pierścienie na nowe i założona uszczelki nowe na całym silniku. Nigdzie teraz nie cieknie silnik jest suchy. A na dotarciu przez pierwsze 2 tys km zjadł około litr oleju (10w40 shell). No i jak się rozgrzeje to śmierdzi z tłumika, chyba olejem ale pewny nie jestem. Ciśnienie będę mierzył w piątek zobaczymy co wyjdzie. Ale mechanik przy remoncie mówił że tłoki są oki...
|
|
Góra |
|
 |
pies86 |
#338812 Wysłany:
25 Lut 2010, 11:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wodzisław Śl. Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 973 Pomógł: 3
|
jak z niego taki mechanik jak z mojego to zobaczysz...u mnie też tłoki są ok ale pierscieni dobrze nie dopasował na 2 tłokach i miały luz i się "wytrzaskały"
_________________ topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki
topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp
Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#338813 Wysłany:
25 Lut 2010, 11:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Tłoki ok, a jak wyglądały gładzie cylindrów?
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
mihał |
#338827 Wysłany:
25 Lut 2010, 13:46; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wln Rejestracja: 24 Lut 2010, Posty: 5
|
tez mi pokazywał gładzie cylindrów i było super, zalewał je takim płynem i nic nie puszczały, no to dał du.. przy tych pierścionkach. chyba go zaj.....
[ Dodano: 25 Lut 2010 11:36 ] I tak z innej beczki, gdzie jest silnik krokowy w tych silnikach?? Chyba musze go lekko wyczyścić.
[ Dodano: 25 Lut 2010 12:46 ] Teraz odpaliłem Kropka temperatura plusowa silnik zimny a on z wydechu puszcza biały dym. Nie wiem czy tak być powinno ale u ojca w fabii tego nie ma ani na benzynie ani na gazie. Akropek kopci na beznynie i na gazie i po przegazowaniu jak podstawiłem karton to takie małe czarne kropki były. Może to być olej czy raczej jakieś resztki z tłumika sadzy czy czegoś takiego????
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#338865 Wysłany:
25 Lut 2010, 13:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
pali olej,
nie jezdzij nim, tylko oddaj do tego partacza, zeby naprawil to w ramach gwarancji
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#338878 Wysłany:
25 Lut 2010, 14:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Ciekawe czy chociaż zamki pierścieni ustawił co 120st 
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
pies86 |
#339179 Wysłany:
26 Lut 2010, 11:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wodzisław Śl. Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 973 Pomógł: 3
|
jedz najpierw na pomiar ciśnień żebyś po poprawce widział czy czasem nie spieprzył ci tego bardziej...bo jak znów zawali będziesz mógł się ubiegać o całkowity zwrot kasy.Bo po takim zabiegu cisnienia na cylindrach powinne wynosic ok 13b max odchylenia 0.3b jeśli po poprawce będą większe spadki powiedz że chcesz zwrot kasy.Jak się nie zgodzi zadzwoń do niezależnego rzeczoznawcy on ci poradzi ...
_________________ topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki
topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp
Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz
|
|
Góra |
|
 |
raxon |
#339193 Wysłany:
26 Lut 2010, 13:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: korczyna k krosna Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 487
|
pies86
mam pytanie, jeśli sie wymienia tylko pierścienie to napewno różnica ma być max 0,3bara?
_________________ GP 1.4 8v
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#339212 Wysłany:
26 Lut 2010, 14:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
raxon, jeśli wymienia sie tylko pierścienie to gładzie muszą być idealne. I różnicy wogóle być nie powinno. Chociaż można o jakiejś tolerancji mówić...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#339223 Wysłany:
26 Lut 2010, 14:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Ja miałem wymienione tylko pierścienie w GTku i oleju od zmiany do zmiany bierze może z 0,2-0,3 litra. Ale dół był ideał.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
puntolot |
#339330 Wysłany:
26 Lut 2010, 23:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andrzej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 30 Kwi 2008, Posty: 217
|
... może zły rozmiar pierścieni, może źle założył pierścienie, może taka ich beznadziejna jakość (aby sztuka) ...albo są już takie wżery na tulejach że już po nich i wymiana pierścieni zbytnio tu nie pomaga. [ Dodano: 26 Lut 2010 21:48 ]dodam jeszcze abyś sprawdził filtr powietrza silnika. Mój puncik nie brał oleju ale na jesieni strasznie wziął mi olej aż się wystraszyłem i myślałem już o najgorszym... ale zajrzałem do filtra powietrza - a tam sajgon dosłownie - pełno nasionek trawy i pełno słomy (w lato jeździłem polną drogą na środku której rosła trawa tak wysoka jak mój kropek  i się zapchał filtr) a to wszystko mokre i zaklejone - wysuszyłem filtr i wydmuchałem (chociaż wiem że powinienem kupić nowy w tak ekstremalnej sytuacji ale nie kupiłem bo był w miarę nowy - wymieniany wiosną)
Od tego zabiegu nie mam problemów z ubytkiem oleju. [ Dodano: 26 Lut 2010 21:50 ]z tego co pamiętam to w instrukcji obsługi mam napisane że w moim 1,2 8v 0,7L/1000 km to dopuszczalne zużycie ( chyba żeby nie było tylu reklamacji haha ) [ Dodano: 26 Lut 2010 22:04 ]
_________________ topic20970.html
Możecie się śmiać z naszych PUNCIKÓW i innych FIACIKÓW, ale wiedzcie, że jakbyście usiedli do jazdy za nasze "kółeczka" to wtedy KROPASKI nasze by się z was nieźle śmiały
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#339384 Wysłany:
26 Lut 2010, 23:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Wszystko powyzej 0,5l/1000km kwalifikuje silnik do remontu. Te normy producentów...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#339399 Wysłany:
27 Lut 2010, 00:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
panowie a tak na łoko to 0,5l to ile to jest na bagnecie? aha niewiem czy jest różnica ale w p2.
|
|
Góra |
|
 |
pies86 |
#339503 Wysłany:
27 Lut 2010, 13:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wodzisław Śl. Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 973 Pomógł: 3
|
raxon tak max0.3b i jak dzikidaniel napisał powierzchnie muszą być idealne a co najważniejsze mechanik powinien przejechać tuleje papierem sciernym ok 600-700 aby tuleje nie były idealnie gładziutkie i aby olej się na nich trzymał co nie spowoduje uszkodzenia nowych pierscieni po złożeniu musi wszystko być ok jeśli coś znów jest nie tak to wynika to tylko z niedopatrzenia mechanika
_________________ topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki
topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp
Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz
|
|
Góra |
|
 |
mihał |
#340791 Wysłany:
03 Mar 2010, 11:13; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wln Rejestracja: 24 Lut 2010, Posty: 5
|
Ciśnienie zmierzona jest idealne, gładzie cylindrów idealne, także nie wiem. Dam do innego mechanika żeby sprawdził czy pierścienie są oki. innego wyjścia chyba nie ma.
Wie ktoś gdzie jest silnik krokowy w moim kropku???
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#340807 Wysłany:
03 Mar 2010, 12:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
mihał, o krokowym juz było. Gdzieś są fotki nawet. Ale na szybko to Ci powiem że w kolektorze patrząc z przodu to z lewej strony masz 2 wtyczki, ta bliżej wchodzi do krokowca (2 śruby, nie pamiętam rozmiaru ale albo mały imbus albo klucz  .
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
mihał |
#340832 Wysłany:
03 Mar 2010, 13:55; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wln Rejestracja: 24 Lut 2010, Posty: 5
|
Ok dzieki dzikidaniel. Muszę go przeczyścić bo coś faluje na obrotach. Skoro norma zużycia na 1000km wg obrazka jest ok to litr na dotarciu przez 2000km to chyba jest ok. Sam już nie wiem co o tym myśleć. Zobaczymy co się dalej będzie działo. Dziękuję wszystkim za pomoc.
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#340849 Wysłany:
03 Mar 2010, 15:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Pojeździj jeszcze, u mnie po wymianie pierścieni auto przez pierwsze 500km spiło ok 0,5 litra oleju a potem już praktycznie nic nie brało i nie bierze. Musi się dotrzeć.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#350750 Wysłany:
31 Mar 2010, 20:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
lakikwap napisał(a): panowie a tak na łoko to 0,5l to ile to jest na bagnecie?
Między dolnym znakiem, a górnym znakiem na bagnecie wychodzi ok. 1 litr. [ Dodano: 31 Mar 2010 19:54 ]
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|