|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 09:18
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
dwolski121 |
#340952 Wysłany:
03 Mar 2010, 19:30; Temat postu: Punciak odpala na dwa cylindry pomocy |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 19
|
Witam posiadam fiata punto 1.2 i od prawie dwóch tygodni prubuje go naprawic. Wymienilem juz pompę paliwowa i kable gdy uporam sie z jednym psuje sie drugie a zaczęło się chyba od syfu w baku który skończył pompkę. W tym momencie punciak odpala z trudem na dwa cylindry i na tych cylindrach ktore nie pracuja świece sa zalane, ale cewka prąd podaje. Co robi Pomóżcie błagam.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
adrian055 |
#340959 Wysłany:
03 Mar 2010, 19:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 532 Pomógł: 1
|
jesli miales syf w baku to wyczysc wtryski jesli tego nie zrobiles bo mozliwe ze nabalo syfu do nich przez pompe , i filtr paliwa sprawdz i tez wymien
_________________ Punto 1.4 GT
Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice
|
|
Góra |
|
 |
dwolski121 |
#340964 Wysłany:
03 Mar 2010, 19:51; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 19
|
Czyściłem wszystko zaraz po wymianie pompy i wyczyszczeniu baku chwile bylo dobrze i punciak chodził jak nigdy i znowu stało sie to z tymi cylidrami a czy może to byc wina tej cewki do której podpiete sa te dwie świece chociaż nawet daje ona iskre??
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#340971 Wysłany:
03 Mar 2010, 20:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
dwolski121 |
#341046 Wysłany:
03 Mar 2010, 22:27; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 19
|
Juz tak robilem ale sam nie wiem czy cos sie zminilo wypróbuje jutro i napisze czy dalej potrzebuje pomocy
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#341096 Wysłany:
04 Mar 2010, 00:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Hej.  Sprawność cewki zapłonowej możesz sobie sprawdzić prostym miernikiem uniwersalnym. Po nastawieniu go na funkcję pomiaru rezystancji ( Ohm) możesz sprawdzić wpierw wyprowadzenia na niskim napięciu. Jeśli wskazanie przyrządu będzie mniejsze niż 0,5 Ohma, to cewka jest to wymiany. Podobnie postępujesz w przypadku wysokiego napięcia ( tego na świece zapłonowe) przykładasz końcówki pomiarowe do wyprowadzeń i powinno być tam ok. 12do 14 k Ohm. Jeśli uzyskasz pomiar z poza tego zakresu cewka również będzie wymagała wymiany. Prywatnie spotykałem się z dość słabym założeniem kabli wysokiego napięcia na świecach i cewkach, co później owocowało nierówną pracą silnika.  Pozdro. 
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
dwolski121 |
#341234 Wysłany:
04 Mar 2010, 19:26; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 19
|
Mówisz o nierównej pracy silinika a on zapala na kilka sekund jeżeli to mozna nazwazapaleniem. A jeżeli cewki sa sprawne co może by przyczyną iskra jest paliwo dochodzi????? Jutro sprawdze napięcię na cewkach a tymczasem proszę podeslijcie jakies kolejne pomysły gdyby cewki cudem były sprawne
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#341237 Wysłany:
04 Mar 2010, 19:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
dwolski121 |
#341238 Wysłany:
04 Mar 2010, 19:39; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 19
|
A jeszcze jedno dowiedziałem sie że może to byc czujnik położenia wału gdzie to jest w punciakach??
[ Dodano: 04 Mar 2010 18:38 ] Wiesz co nawet nie wiem wydaje mi sie że wiolepunktowy to jest punto z 95 roku silnik 1.2, 75 km
[ Dodano: 04 Mar 2010 18:39 ] Wiesz co nawet nie wiem wydaje mi sie że wiolepunktowy to jest punto z 95 roku silnik 1.2, 75 km
|
|
Góra |
|
 |
Crazydrake |
#341242 Wysłany:
04 Mar 2010, 19:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Połomia/Czudec/Rzeszów Rejestracja: 27 Cze 2009, Posty: 523 Pomógł: 12
|
CPW znajduje się przy dolnym kole zamachowym czy jak to się tam nazywa, od strony rozrządu, możesz też sprawdzić jego rezystancję ale jaka ma być to już ci nie powiem bo nie mam teraz dostępu do żadnej z książek.
_________________ Jest Nowy kijek Było Mój "landrynkowy":E kropas
|
|
Góra |
|
 |
dwolski121 |
#341245 Wysłany:
04 Mar 2010, 19:44; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 19
|
Dokopałem sie jaka powinna by ale wyczytałem też że gdy jest zesputy nie ma iskry i nie pompa nie pracuje
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#341247 Wysłany:
04 Mar 2010, 19:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Czujnik położenia wału Masz obok osłony rozrządu na dole.  Takie koło z ząbkami i czujnikiem obok. Rzuć okiem czy nie jest to wszystko brudne.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
dwolski121 |
#341265 Wysłany:
04 Mar 2010, 20:26; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 19
|
A słyszeliście coś może o jakimś bezpieczniku ktory jest przed cewką w kazdym razie ja chroni i gdy padnie moga być takie objawy????
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#341294 Wysłany:
04 Mar 2010, 21:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Przed cewkami jest przekaźnik wielofunkcyjny a przed nim zabezpieczenia:
1. układu wtryskowego ( 5 lub 10A)
2. pompy paliwa, sondy lambda i wtryskiwaczy (20A)
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
dwolski121 |
#341305 Wysłany:
04 Mar 2010, 21:39; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 19
|
czyli idąc po kablach przed cewkami dojde??
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#341347 Wysłany:
04 Mar 2010, 22:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Tych bezpieczników musisz szukać pod maską obok akumulatora. To tzw. Skrzynka bezpieczników głównych.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
dwolski121 |
#341484 Wysłany:
05 Mar 2010, 15:16; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 19
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#341571 Wysłany:
05 Mar 2010, 20:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Jak wypadła kontrola cewek zapłonowych?
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
dwolski121 |
#341697 Wysłany:
06 Mar 2010, 08:51; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 19
|
Jeszcze nie zdażyłem zmierzyć ( a juz mialem miernik w ręce) i zauwarzyłem że teraz nie chodzi na cylindry po jednym z kazdej cewki wykreciłem je obie i spróbuje na punciaku znajomego wieczorkiem napisze na pewno, jak w koncu jest z tymi cewkami.
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#341698 Wysłany:
06 Mar 2010, 09:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
dwolski121 |
#341778 Wysłany:
07 Mar 2010, 14:21; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 19
|
Cewki są ok dowiedziałem się że mogą być wypalone zawory.
[ Dodano: 07 Mar 2010 13:21 ] Jednak będę musiał odwieźc punciaka do fachowca bo najprawdopodobniej poszedł komputer wiecie może jak to jest z jego wymianą słyszałem ze nie jest to znowu takie proste
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#342181 Wysłany:
07 Mar 2010, 14:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
dwolski121 |
#342185 Wysłany:
07 Mar 2010, 14:42; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 19
|
Bo czytałem na jednym forum że jest jakieś cudowanie z immobilizerem czyli to nie prawda???
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#342187 Wysłany:
07 Mar 2010, 14:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
dwolski121 |
#342192 Wysłany:
07 Mar 2010, 15:00; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 19
|
Właśnie sam nie wiem u jednych komputer sam programuje sie pod immo inni piszą że odpieli go całkowicie i śmiga jak już pisałem punciak jest z 95r 1.2 75 km tak że myślę że immo jest
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|