You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 00:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #343775 Wysłany: 11 Mar 2010, 18:29; 
 Temat postu: kłopoty z silnikiem HGT (pływa na obrotach)
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Bieruń
Rejestracja: 14 Lut 2010,
Posty: 15
Witam was po raz drugi. :wink:

Dalej nie przedstawiłem wam mojego autka, ale to tylko temu że czekam na lepszą pogodę żeby porobić fajne fotki.

Piszę do was, bo mam drobne kłopoty z moim punciakiem. Jest to HGT i od pewnego czasu mam tak, że przy odpalaniu auto pływa na obrotach, odnosi się takie wrażenie jak by silnik był zalewany (jak w simsonku :P), nieraz zdarza się że auto zgaśnie i przy ponownym odpaleniu sytuacja ta powtarza się. Ostatnio miałem też problemy z odpaleniem ale to z powodu akumulatora, wczoraj go podładowałem i teraz ma napięcie na zaciskach prawie 13,6V i auto odpaliło bez problemu, zdziwiło mnie że samochód po podładowaniu aku troszkę mniej pływał na obrotach (wskazówka obrotmierza mniej pulsowała i obroty szybciej się ustabilizowały). Kompletnie nie wiem co może być przyczyną nierównej pracy silnika, a nie było w nim nic robione, wszystko seryjne i jedynie została założona sekwencja Landirenzo. Jedyna rzecz jaka została zmieniona w aucie to katalizator w którego miejsce jest wstawiona strumienica i wydech.

Mam jeszcze problem z płynem chłodzący, który mi gdzieś wycieka, i to w takim tępie że co 3-4 dni muszę dolewać, żeby uzupełnić jego poziom. Nie zajrzałem jeszcze pod auto więc jak ktoś ma jakieś pomysły gdzie znajduje się nieszczelność (skąd kapie) to pisać.

Aha i ostatnie pytanko: powiedzcie mi jak to jest z tym elektrycznym wspomaganiem kierownicy, bo już kilka razy zdarzyło mi się tak, że po prostu ono się wyłączyło i sytuacja wyglądała nieciekawie. Dodam że nie wjechałem w żadną ogromną dziurę ani też nie obróciłem kierownicy do końca , ale faktem jest, że często dzieje się tak przy skręcaniu. Miałem wcześniej calibre ze wspomaganiem hydraulicznym i tam wszystko działało niezawodnie. Dzieje wam się też tak jak mi???

Za wszelkie podpowiedzi, pomysły i informacje z góry wam dziękuję i pozdrawiam! :wink:


Góra
 Profil  
 

 
 Post #343777 Wysłany: 11 Mar 2010, 18:44; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Jeśli chodzi o ubywanie płynu chłodzącego, to zobacz pod korek wlewu oleju oraz rzuć okiem na bagnet, czy nie ma tam przypadkiem jakiejś białej mazi.

Co do wspomagania, to zapraszam do dosyć obszernej lektury: http://fiatpunto.com.pl/topic1114.html :)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #343792 Wysłany: 11 Mar 2010, 19:55; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Bieruń
Rejestracja: 14 Lut 2010,
Posty: 15
bagnet sprawdzony olej czysty, tak że do środka raczej nic się nie przedostaje i tyle dobrze :) myśle że będzie cieknąć gdzieś po drodze ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #343853 Wysłany: 11 Mar 2010, 21:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
co do obrotów to najpierw kilka prostych kroków: czyszczenie przepustnicy plus reset kompa, świece lub kable (możliwe też cewki). Spróbuje tego jak nie pomorze to sie będzie dalej kombinować bo może być dużo przyczyn. Ewentualnie oddaj na diagnoze i sami ci znajdą problem.. aha możesz jeszcze podłączyć pod kompa może wyjdzie jakiś błąd.
Wspomaganie to takie dziwne urządzenie w tych naszych kropkach :E ale u Ciebie wyłączało się sie IMO z powodu słabego akumulatora pozdr.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #343871 Wysłany: 11 Mar 2010, 22:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Niepołomice
Rejestracja: 30 Sty 2008,
Posty: 96
ja bym upatrywał winy w gazie. Najpierw bym się temu przyglądnął. jedź do "gaziorzy"


Góra
 Profil  
 
 
 Post #343963 Wysłany: 12 Mar 2010, 00:49; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Bieruń
Rejestracja: 14 Lut 2010,
Posty: 15
co do gazu to z instalacją jest wszystko ok... a gaz włączam dopiero jak auto sie zagrzeje więc wszystko się dzieje jak punciak chodzi na benzynie....

[ Dodano: 11 Mar 2010 23:49 ]
apropo tej przepustnicy, to rozumiem że trzeba wyczyścić benzyną ekstrakcyjną, może jakieś specjalne uwagi co do tej czynności ??? Co do świec, kabel i cewek to mechanik to sprawdzał i stwierdził że wszystko gra i buczy... i powiedz mi co to jest to IMO bo nie nie jestem zorientowany :( dzięki lakikwap za pomysły ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #343984 Wysłany: 12 Mar 2010, 09:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
HGT_Hanys IMO znaczy "in my opinion" :-o
co do przepustnicy zaraz ci wkleje linka jak robi sie to w 1.2 16v, niestety niemam pojęcia jak to wyglada w hgt, jak niechcesz sie sam babrać to oddaj to jakiegoś szpeca :wink: . Jak chcesz więcej dokładnych info na temat hgt (zwłaszcza silnika) to możesz napisać pw do kolegi Zoltar on zna go jak własna kieszeń.
Chymm mam nadzieje że co do świec kabli i cewek to mechanik sie nie mylił bo to tak subiektywnie tylko można sprawdzić raczej.
pozdr. pisz jak tam sie sytuacja rozwija a może coś wykąbinujemy i pomożemy tu na forum.

[ Dodano: 12 Mar 2010 09:18 ]
czyszczenie przepsutnicy 1.2 16v http://fiatpunto.com.pl/topic11234.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #344121 Wysłany: 12 Mar 2010, 19:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Siennica
Rejestracja: 06 Lut 2009,
Posty: 446
lakikwap w hgt nie ma kabli zapłonowych :roll: myśle że czyszczenie przepustnicy nie wiele tu da,powiedz z którego roku autko masz,maz przepustnice na linkę? czy elektroniczną Hitachi?

_________________
Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #344141 Wysłany: 12 Mar 2010, 20:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
hgt131 napisał(a):
lakikwap w hgt nie ma kabli zapłonowych

taaa :shock: serio? to jak to jest zrobione?
hgt i sportingi chyba wszystkie miały elektroniczną..
A czemu nic nie da czyszczenie przepustnicy, może silniczek krokowy jest zapaskudzony i dlatego.
Może być też coś z kompem ale to wróżenie z fusów.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #344174 Wysłany: 12 Mar 2010, 21:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Rejestracja: 23 Mar 2008,
Posty: 1138
lakikwap napisał(a):
taaa Shocked serio? to jak to jest zrobione?

nie znam hgt, ale tam chyba na cewkach to jest a nie kablach

_________________
Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+


Góra
 Profil  
 
 
 Post #344177 Wysłany: 12 Mar 2010, 22:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
prosto z cewek na świeczki idzie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #344185 Wysłany: 12 Mar 2010, 22:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Siennica
Rejestracja: 06 Lut 2009,
Posty: 446
tak każda świeca ma swoją cewke,od 2001 były już elektroniczne przepustnice a we wczesniejszych modelach było na linke,a i w przepustnicy Hitachi nie ma krokowca

_________________
Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #344186 Wysłany: 12 Mar 2010, 23:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
ja mam rok 2000 i do tej pory byłem przekonany że mam elektroniczną, w sumie dalej jestem gdyż zgodnie z instrukcją po naciśnięciu city gaz zdecydowanie inaczej chodzi.. a co do krokowca to terz byłem przekonany że go mam w przepustnicy.. choć na własne oczy niewidziałęem

[ Dodano: 12 Mar 2010 23:03 ]
w sumie to na bank mam eletroniczną bo linki nie mam żadnej.. a tu w tym linku jaka jest? http://fiatpunto.com.pl/topic11234.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #344191 Wysłany: 12 Mar 2010, 23:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Siennica
Rejestracja: 06 Lut 2009,
Posty: 446
elektroniczna

_________________
Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #344297 Wysłany: 13 Mar 2010, 11:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 28 Lut 2009,
Posty: 639
HGT_Hanys napisał(a):
Witam was po raz drugi. Wink

Dalej nie przedstawiłem wam mojego autka, ale to tylko temu że czekam na lepszą pogodę żeby porobić fajne fotki.

Piszę do was, bo mam drobne kłopoty z moim punciakiem. Jest to HGT i od pewnego czasu mam tak, że przy odpalaniu auto pływa na obrotach, odnosi się takie wrażenie jak by silnik był zalewany (jak w simsonku Razz), nieraz zdarza się że auto zgaśnie i przy ponownym odpaleniu sytuacja ta powtarza się. Ostatnio miałem też problemy z odpaleniem ale to z powodu akumulatora, wczoraj go podładowałem i teraz ma napięcie na zaciskach prawie 13,6V i auto odpaliło bez problemu, zdziwiło mnie że samochód po podładowaniu aku troszkę mniej pływał na obrotach (wskazówka obrotmierza mniej pulsowała i obroty szybciej się ustabilizowały). Kompletnie nie wiem co może być przyczyną nierównej pracy silnika, a nie było w nim nic robione, wszystko seryjne i jedynie została założona sekwencja Landirenzo. Jedyna rzecz jaka została zmieniona w aucie to katalizator w którego miejsce jest wstawiona strumienica i wydech.

Mam jeszcze problem z płynem chłodzący, który mi gdzieś wycieka, i to w takim tępie że co 3-4 dni muszę dolewać, żeby uzupełnić jego poziom. Nie zajrzałem jeszcze pod auto więc jak ktoś ma jakieś pomysły gdzie znajduje się nieszczelność (skąd kapie) to pisać.

Aha i ostatnie pytanko: powiedzcie mi jak to jest z tym elektrycznym wspomaganiem kierownicy, bo już kilka razy zdarzyło mi się tak, że po prostu ono się wyłączyło i sytuacja wyglądała nieciekawie. Dodam że nie wjechałem w żadną ogromną dziurę ani też nie obróciłem kierownicy do końca , ale faktem jest, że często dzieje się tak przy skręcaniu. Miałem wcześniej calibre ze wspomaganiem hydraulicznym i tam wszystko działało niezawodnie. Dzieje wam się też tak jak mi???

Za wszelkie podpowiedzi, pomysły i informacje z góry wam dziękuję i pozdrawiam! Wink



No wiec tak AD1 - Plywajace obroty
Z mojego doswiadczenia wiem ( bo przez to samo przechodzilem ) jest to uszkodzony alternator, silnik dostaje za malo proadu przez co zwiaksza obrotry zeby alternator szybciej sie krecil i dawal odpowiednie napiecie. Mialem tak samo przez 3 dni pozniej kompletnie alternator nie ladowal ( a byl nowy ) co sie okazalo bialy kabelek dochodzacy do alternatora ( ten cieniutki ) poluzowal sie przez co raz bylo ladnowanie a raz nie. Po dokreceniu wszystko stanelo na nogi.


ad 2 - Plyn chlodzacy - rowniez jestem po wymianie chlodnicy, okazalo sie ze na wolnych obrotach nic nie wylatuje ale przy wiekszych jest takie cisnienie ze wydostaje sie siurkiem na zewnatrz ( dziorka jak od uklucia igielki ) zapelpiacze i regeneratory pomogy na tydzien, pozniej problem powrociel, kupilem nowa i nie mam zadnego problemu.


AD3 - wspomaganie - tu wydaje mi sie ze to jest najwiesza wada punto2, wiekszosc uzytkownikow cierpi na problemu z wspomaganiem elektrycznym, raz one dziala raz nie raz samo sie wylacza, sprawa moze wygladac tak ze posiadasz zimne luty, poszukaj na forum naprawa wspomagania moze sie uda.

Pozdrawiam

_________________
"Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson

Moje obecne Punto - topic24359.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #344346 Wysłany: 13 Mar 2010, 13:42; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Bieruń
Rejestracja: 14 Lut 2010,
Posty: 15
Punto jest z 99 roku, a pierwsza rejestracja to 2000r. Tak więc przepustnica jest chyba linkowa, a faktycznie w aucie są cewki i świece :wink: Tą przepustnice jeszcze sprawdze :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #344353 Wysłany: 13 Mar 2010, 13:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
ja mam 2000r i przepustnica elektroniczna (taką samą jak tu http://fiatpunto.com.pl/topic11234.html) , ale ja mam sportinga może w hgt było inaczej.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #344381 Wysłany: 13 Mar 2010, 14:52; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Bieruń
Rejestracja: 14 Lut 2010,
Posty: 15
moje punto to rocznik 99 z pierwszą rejestracja w 2000r. faktycznie w ucie są cewki i tu masz racje, ostatnio źle napisałem :P a tą przepustnice sprawdze jak tylko pogoda się troszke poprawi bo narazie pada śnieg i nawet nie chce mi sie z domu wychodzić :?

[ Dodano: 13 Mar 2010 13:52 ]
kurcze sorki że sie powtarzam ale coś sie poblokowało i pierwszy wpis mi sie nie załadował a potem aba na raz :? mój komp coś szwankuje :x


Góra
 Profil  
 
 
 Post #344383 Wysłany: 13 Mar 2010, 15:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
spróbuj jeszcze jechać gdzieś kompa podłączyć może jakieś błędy wywalił


Góra
 Profil  
 
 
 Post #344521 Wysłany: 13 Mar 2010, 23:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Niepołomice
Rejestracja: 30 Sty 2008,
Posty: 96
nie wiem jak to się dokladnie nazywa...w dolocie do przepustnicy jest zazwyczaj taki czujnik, podobno jak sie zepsuje to też obroty falują


Góra
 Profil  
 
 
 Post #344523 Wysłany: 13 Mar 2010, 23:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
może też być głupi czujnik temp. i obroty falują (miałem tak w innym aucie, zaprowadziłem na diagnoze i wyszło szydło)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #344604 Wysłany: 14 Mar 2010, 10:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Mazowieckie
Rejestracja: 01 Paź 2008,
Posty: 1025
Pomógł: 2
HGT_Hanys napisał(a):
Punto jest z 99 roku, a pierwsza rejestracja to 2000r. Tak więc przepustnica jest chyba linkowa

Dokladniie moje z tych samych latek i jest linkowa.W mlodszych modelach wychodzila elektroniczna.
PshemoHGT napisał(a):
nie wiem jak to się dokladnie nazywa...w dolocie do przepustnicy

Moze chodzi o przeplywomierz.

_________________
Było HGT
topic14728.html
Obecnie
Grande Punto AirRide STANCE
Megane Coupe I PHII topic32579-25.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #344655 Wysłany: 14 Mar 2010, 12:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: kielce
Rejestracja: 04 Mar 2008,
Posty: 58
Pamietajcie koledzy ze te objawy moga byc zwiazane z uszkodzonym wariatorem (jak jest uszkodzony to zanim sie napelni po starcie silnika obr. potafia plywac a w skrajnych przypadkach auto gasnie).


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO