|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 23:04
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
HGT_Hanys |
#343775 Wysłany:
11 Mar 2010, 18:29; Temat postu: kłopoty z silnikiem HGT (pływa na obrotach) |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bieruń Rejestracja: 14 Lut 2010, Posty: 15
|
Witam was po raz drugi.
Dalej nie przedstawiłem wam mojego autka, ale to tylko temu że czekam na lepszą pogodę żeby porobić fajne fotki.
Piszę do was, bo mam drobne kłopoty z moim punciakiem. Jest to HGT i od pewnego czasu mam tak, że przy odpalaniu auto pływa na obrotach, odnosi się takie wrażenie jak by silnik był zalewany (jak w simsonku  ), nieraz zdarza się że auto zgaśnie i przy ponownym odpaleniu sytuacja ta powtarza się. Ostatnio miałem też problemy z odpaleniem ale to z powodu akumulatora, wczoraj go podładowałem i teraz ma napięcie na zaciskach prawie 13,6V i auto odpaliło bez problemu, zdziwiło mnie że samochód po podładowaniu aku troszkę mniej pływał na obrotach (wskazówka obrotmierza mniej pulsowała i obroty szybciej się ustabilizowały). Kompletnie nie wiem co może być przyczyną nierównej pracy silnika, a nie było w nim nic robione, wszystko seryjne i jedynie została założona sekwencja Landirenzo. Jedyna rzecz jaka została zmieniona w aucie to katalizator w którego miejsce jest wstawiona strumienica i wydech.
Mam jeszcze problem z płynem chłodzący, który mi gdzieś wycieka, i to w takim tępie że co 3-4 dni muszę dolewać, żeby uzupełnić jego poziom. Nie zajrzałem jeszcze pod auto więc jak ktoś ma jakieś pomysły gdzie znajduje się nieszczelność (skąd kapie) to pisać.
Aha i ostatnie pytanko: powiedzcie mi jak to jest z tym elektrycznym wspomaganiem kierownicy, bo już kilka razy zdarzyło mi się tak, że po prostu ono się wyłączyło i sytuacja wyglądała nieciekawie. Dodam że nie wjechałem w żadną ogromną dziurę ani też nie obróciłem kierownicy do końca , ale faktem jest, że często dzieje się tak przy skręcaniu. Miałem wcześniej calibre ze wspomaganiem hydraulicznym i tam wszystko działało niezawodnie. Dzieje wam się też tak jak mi???
Za wszelkie podpowiedzi, pomysły i informacje z góry wam dziękuję i pozdrawiam! 
|
|
Góra |
|
 |
|
|
domin45670 |
#343777 Wysłany:
11 Mar 2010, 18:44; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Jeśli chodzi o ubywanie płynu chłodzącego, to zobacz pod korek wlewu oleju oraz rzuć okiem na bagnet, czy nie ma tam przypadkiem jakiejś białej mazi.
Co do wspomagania, to zapraszam do dosyć obszernej lektury: http://fiatpunto.com.pl/topic1114.html 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
HGT_Hanys |
#343792 Wysłany:
11 Mar 2010, 19:55; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bieruń Rejestracja: 14 Lut 2010, Posty: 15
|
bagnet sprawdzony olej czysty, tak że do środka raczej nic się nie przedostaje i tyle dobrze  myśle że będzie cieknąć gdzieś po drodze 
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#343853 Wysłany:
11 Mar 2010, 21:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
co do obrotów to najpierw kilka prostych kroków: czyszczenie przepustnicy plus reset kompa, świece lub kable (możliwe też cewki). Spróbuje tego jak nie pomorze to sie będzie dalej kombinować bo może być dużo przyczyn. Ewentualnie oddaj na diagnoze i sami ci znajdą problem.. aha możesz jeszcze podłączyć pod kompa może wyjdzie jakiś błąd.
Wspomaganie to takie dziwne urządzenie w tych naszych kropkach  ale u Ciebie wyłączało się sie IMO z powodu słabego akumulatora pozdr.
|
|
Góra |
|
 |
PshemoHGT |
#343871 Wysłany:
11 Mar 2010, 22:21; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Niepołomice Rejestracja: 30 Sty 2008, Posty: 96
|
ja bym upatrywał winy w gazie. Najpierw bym się temu przyglądnął. jedź do "gaziorzy"
|
|
Góra |
|
 |
HGT_Hanys |
#343963 Wysłany:
12 Mar 2010, 00:49; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bieruń Rejestracja: 14 Lut 2010, Posty: 15
|
co do gazu to z instalacją jest wszystko ok... a gaz włączam dopiero jak auto sie zagrzeje więc wszystko się dzieje jak punciak chodzi na benzynie.... [ Dodano: 11 Mar 2010 23:49 ]apropo tej przepustnicy, to rozumiem że trzeba wyczyścić benzyną ekstrakcyjną, może jakieś specjalne uwagi co do tej czynności ??? Co do świec, kabel i cewek to mechanik to sprawdzał i stwierdził że wszystko gra i buczy... i powiedz mi co to jest to IMO bo nie nie jestem zorientowany  dzięki lakikwap za pomysły 
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#343984 Wysłany:
12 Mar 2010, 09:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
HGT_Hanys IMO znaczy "in my opinion"
co do przepustnicy zaraz ci wkleje linka jak robi sie to w 1.2 16v, niestety niemam pojęcia jak to wyglada w hgt, jak niechcesz sie sam babrać to oddaj to jakiegoś szpeca  . Jak chcesz więcej dokładnych info na temat hgt (zwłaszcza silnika) to możesz napisać pw do kolegi Zoltar on zna go jak własna kieszeń.
Chymm mam nadzieje że co do świec kabli i cewek to mechanik sie nie mylił bo to tak subiektywnie tylko można sprawdzić raczej.
pozdr. pisz jak tam sie sytuacja rozwija a może coś wykąbinujemy i pomożemy tu na forum. [ Dodano: 12 Mar 2010 09:18 ]czyszczenie przepsutnicy 1.2 16v http://fiatpunto.com.pl/topic11234.html
|
|
Góra |
|
 |
hgt131 |
#344121 Wysłany:
12 Mar 2010, 19:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Siennica Rejestracja: 06 Lut 2009, Posty: 446
|
lakikwap w hgt nie ma kabli zapłonowych  myśle że czyszczenie przepustnicy nie wiele tu da,powiedz z którego roku autko masz,maz przepustnice na linkę? czy elektroniczną Hitachi?
_________________ Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#344141 Wysłany:
12 Mar 2010, 20:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
hgt131 napisał(a): lakikwap w hgt nie ma kabli zapłonowych
taaa  serio? to jak to jest zrobione?
hgt i sportingi chyba wszystkie miały elektroniczną..
A czemu nic nie da czyszczenie przepustnicy, może silniczek krokowy jest zapaskudzony i dlatego.
Może być też coś z kompem ale to wróżenie z fusów.
|
|
Góra |
|
 |
BARTEKcoupe |
#344174 Wysłany:
12 Mar 2010, 21:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 1138
|
lakikwap napisał(a): taaa Shocked serio? to jak to jest zrobione?
nie znam hgt, ale tam chyba na cewkach to jest a nie kablach
_________________ Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#344177 Wysłany:
12 Mar 2010, 22:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
prosto z cewek na świeczki idzie?
|
|
Góra |
|
 |
hgt131 |
#344185 Wysłany:
12 Mar 2010, 22:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Siennica Rejestracja: 06 Lut 2009, Posty: 446
|
tak każda świeca ma swoją cewke,od 2001 były już elektroniczne przepustnice a we wczesniejszych modelach było na linke,a i w przepustnicy Hitachi nie ma krokowca
_________________ Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#344186 Wysłany:
12 Mar 2010, 23:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
ja mam rok 2000 i do tej pory byłem przekonany że mam elektroniczną, w sumie dalej jestem gdyż zgodnie z instrukcją po naciśnięciu city gaz zdecydowanie inaczej chodzi.. a co do krokowca to terz byłem przekonany że go mam w przepustnicy.. choć na własne oczy niewidziałęem [ Dodano: 12 Mar 2010 23:03 ]w sumie to na bank mam eletroniczną bo linki nie mam żadnej.. a tu w tym linku jaka jest? http://fiatpunto.com.pl/topic11234.html
|
|
Góra |
|
 |
hgt131 |
#344191 Wysłany:
12 Mar 2010, 23:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Siennica Rejestracja: 06 Lut 2009, Posty: 446
|
|
Góra |
|
 |
posti |
#344297 Wysłany:
13 Mar 2010, 11:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 28 Lut 2009, Posty: 639
|
HGT_Hanys napisał(a): Witam was po raz drugi. Wink
Dalej nie przedstawiłem wam mojego autka, ale to tylko temu że czekam na lepszą pogodę żeby porobić fajne fotki.
Piszę do was, bo mam drobne kłopoty z moim punciakiem. Jest to HGT i od pewnego czasu mam tak, że przy odpalaniu auto pływa na obrotach, odnosi się takie wrażenie jak by silnik był zalewany (jak w simsonku Razz), nieraz zdarza się że auto zgaśnie i przy ponownym odpaleniu sytuacja ta powtarza się. Ostatnio miałem też problemy z odpaleniem ale to z powodu akumulatora, wczoraj go podładowałem i teraz ma napięcie na zaciskach prawie 13,6V i auto odpaliło bez problemu, zdziwiło mnie że samochód po podładowaniu aku troszkę mniej pływał na obrotach (wskazówka obrotmierza mniej pulsowała i obroty szybciej się ustabilizowały). Kompletnie nie wiem co może być przyczyną nierównej pracy silnika, a nie było w nim nic robione, wszystko seryjne i jedynie została założona sekwencja Landirenzo. Jedyna rzecz jaka została zmieniona w aucie to katalizator w którego miejsce jest wstawiona strumienica i wydech.
Mam jeszcze problem z płynem chłodzący, który mi gdzieś wycieka, i to w takim tępie że co 3-4 dni muszę dolewać, żeby uzupełnić jego poziom. Nie zajrzałem jeszcze pod auto więc jak ktoś ma jakieś pomysły gdzie znajduje się nieszczelność (skąd kapie) to pisać.
Aha i ostatnie pytanko: powiedzcie mi jak to jest z tym elektrycznym wspomaganiem kierownicy, bo już kilka razy zdarzyło mi się tak, że po prostu ono się wyłączyło i sytuacja wyglądała nieciekawie. Dodam że nie wjechałem w żadną ogromną dziurę ani też nie obróciłem kierownicy do końca , ale faktem jest, że często dzieje się tak przy skręcaniu. Miałem wcześniej calibre ze wspomaganiem hydraulicznym i tam wszystko działało niezawodnie. Dzieje wam się też tak jak mi???
Za wszelkie podpowiedzi, pomysły i informacje z góry wam dziękuję i pozdrawiam! Wink
No wiec tak AD1 - Plywajace obroty
Z mojego doswiadczenia wiem ( bo przez to samo przechodzilem ) jest to uszkodzony alternator, silnik dostaje za malo proadu przez co zwiaksza obrotry zeby alternator szybciej sie krecil i dawal odpowiednie napiecie. Mialem tak samo przez 3 dni pozniej kompletnie alternator nie ladowal ( a byl nowy ) co sie okazalo bialy kabelek dochodzacy do alternatora ( ten cieniutki ) poluzowal sie przez co raz bylo ladnowanie a raz nie. Po dokreceniu wszystko stanelo na nogi.
ad 2 - Plyn chlodzacy - rowniez jestem po wymianie chlodnicy, okazalo sie ze na wolnych obrotach nic nie wylatuje ale przy wiekszych jest takie cisnienie ze wydostaje sie siurkiem na zewnatrz ( dziorka jak od uklucia igielki ) zapelpiacze i regeneratory pomogy na tydzien, pozniej problem powrociel, kupilem nowa i nie mam zadnego problemu.
AD3 - wspomaganie - tu wydaje mi sie ze to jest najwiesza wada punto2, wiekszosc uzytkownikow cierpi na problemu z wspomaganiem elektrycznym, raz one dziala raz nie raz samo sie wylacza, sprawa moze wygladac tak ze posiadasz zimne luty, poszukaj na forum naprawa wspomagania moze sie uda.
Pozdrawiam
_________________ "Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson
Moje obecne Punto - topic24359.html
|
|
Góra |
|
 |
HGT_Hanys |
#344346 Wysłany:
13 Mar 2010, 13:42; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bieruń Rejestracja: 14 Lut 2010, Posty: 15
|
Punto jest z 99 roku, a pierwsza rejestracja to 2000r. Tak więc przepustnica jest chyba linkowa, a faktycznie w aucie są cewki i świece  Tą przepustnice jeszcze sprawdze 
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#344353 Wysłany:
13 Mar 2010, 13:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
HGT_Hanys |
#344381 Wysłany:
13 Mar 2010, 14:52; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bieruń Rejestracja: 14 Lut 2010, Posty: 15
|
moje punto to rocznik 99 z pierwszą rejestracja w 2000r. faktycznie w ucie są cewki i tu masz racje, ostatnio źle napisałem  a tą przepustnice sprawdze jak tylko pogoda się troszke poprawi bo narazie pada śnieg i nawet nie chce mi sie z domu wychodzić [ Dodano: 13 Mar 2010 13:52 ]kurcze sorki że sie powtarzam ale coś sie poblokowało i pierwszy wpis mi sie nie załadował a potem aba na raz  mój komp coś szwankuje 
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#344383 Wysłany:
13 Mar 2010, 15:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
spróbuj jeszcze jechać gdzieś kompa podłączyć może jakieś błędy wywalił
|
|
Góra |
|
 |
PshemoHGT |
#344521 Wysłany:
13 Mar 2010, 23:16; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Niepołomice Rejestracja: 30 Sty 2008, Posty: 96
|
nie wiem jak to się dokladnie nazywa...w dolocie do przepustnicy jest zazwyczaj taki czujnik, podobno jak sie zepsuje to też obroty falują
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#344523 Wysłany:
13 Mar 2010, 23:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
może też być głupi czujnik temp. i obroty falują (miałem tak w innym aucie, zaprowadziłem na diagnoze i wyszło szydło)
|
|
Góra |
|
 |
pilot |
#344604 Wysłany:
14 Mar 2010, 10:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Mazowieckie Rejestracja: 01 Paź 2008, Posty: 1025 Pomógł: 2
|
HGT_Hanys napisał(a): Punto jest z 99 roku, a pierwsza rejestracja to 2000r. Tak więc przepustnica jest chyba linkowa Dokladniie moje z tych samych latek i jest linkowa.W mlodszych modelach wychodzila elektroniczna. PshemoHGT napisał(a): nie wiem jak to się dokladnie nazywa...w dolocie do przepustnicy
Moze chodzi o przeplywomierz.
_________________ Było HGT topic14728.html Obecnie Grande Punto AirRide STANCE Megane Coupe I PHII topic32579-25.html
|
|
Góra |
|
 |
wisniahgt |
#344655 Wysłany:
14 Mar 2010, 12:52; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: kielce Rejestracja: 04 Mar 2008, Posty: 58
|
Pamietajcie koledzy ze te objawy moga byc zwiazane z uszkodzonym wariatorem (jak jest uszkodzony to zanim sie napelni po starcie silnika obr. potafia plywac a w skrajnych przypadkach auto gasnie).
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|