You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 13:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 45 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #34322 Wysłany: 20 Lip 2007, 21:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
kgorka napisał(a):
Nie do siebie a OD siebie w strone zegarow.


HEJ !! to ja mam odwrotnie !! już 11 miechów jeżdżę a Wy dopiero teraz mi to mówice ?? :?

jakaś szybka instrukcja na zamianę podłączenia

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 

 
 Post #34327 Wysłany: 20 Lip 2007, 22:20; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Może w pewnych latach robili tak a w późniejszych inaczej

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #34360 Wysłany: 21 Lip 2007, 12:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
raczej mam nakopane bo gdy spryskuję przednią szybę to tylna wycieraczka zaczyna się ruszać

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
 
 Post #34367 Wysłany: 21 Lip 2007, 13:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006,
Posty: 2789
Pomógł: 3
wow

_________________
byłe mk2 FL : topic38980.html
obecne: w trakcie przygotowania :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #34391 Wysłany: 21 Lip 2007, 16:31; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
No to musi być skopane, bo u mnie tylny spryskiwacz działa razem z tylną wycieraczką

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #34623 Wysłany: 23 Lip 2007, 09:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 17 Lip 2007,
Posty: 221
Ok - przetestowałem wszystko.

spryskiwacz tylni działa. Jak jest wyjście wody ze zbiorniczka jest tam taki zworek - nie wiem do końca jaka jest jego funkcja - woda się z niego lała i opróżniał mi zbiornik na wode, gdy chciałem zassać do tyłu, to urządzonko zasysało powietrze - włożyliśmy zwyklą rurkę i wszystko gra. Niestety wszystko wskazuje, że wycieraczka z tyłu nie działa. Jak sprawdzić czy to silniczek czy co?

_________________
Kropek 55s 97r, 1.1, 55KM
Astra II, 98r, 1.8 16v, 116 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #34720 Wysłany: 23 Lip 2007, 19:10; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 22 Lip 2007,
Posty: 19
Silniczek napewno sie zatarl i musisz wykrecic caly sprzet (czyli sciagnac wycieraczke z tylu,wykrecic silniczek) wtedy bierzesz rozkrecasz caly silniczek
i go trzeba oczyscic.Ja mam u siebie to samo tylko niemam czasu sie zabrac za to. :lol:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #34795 Wysłany: 23 Lip 2007, 23:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 13 Lip 2007,
Posty: 62
Pomógł: 1
Co do tylnej wycieraczki(była długo nieużywana), to sprawdź , czy prąd dochodzi do silniczka wycieraczek. Jeśli dochodzi i silniczek się grzeje , to zapieczony jest trzpień - poprostu zaśniedział w środku. Wystarczy odkręcić pióro i potraktować go WD-40 (kilka razy) i rozruszać. Trochę popiszczy ale wszystko wróci do normy.
W moim przypadku pomogło.

_________________
było Punto 1.2 SX, 1997
jest Brava 1.2 16V SX, 2000
fiatwlkp.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #34845 Wysłany: 06 Sie 2007, 08:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 17 Lip 2007,
Posty: 221
Dzięki wszystkim za pomoc.
Już wykręcałem tylnią wycieraczkę, przy okazji sprawdzania rurki doprowadzającej wodę do wycieraczki - także z tym sobie poradzę. Natomiast martwi mnie sama część związana z silniczkiem. Jak ja mogę sprawdzić, czy jest tam prąd? wiem, że na progach drzwi od bagażnika są styki - tylko nie wiem czy dotyczą również wycieraczek. Ciężko do widzę, ale się nie załamuje.

[ Dodano: 30 Lip 2007 08:58 ]
Ponownie zabraliśmy się za tylną wycieraczkę. Zgodnie z poradami powyżej rozebraliśmy cały układ mechaniczny - był cały we rdzy i nie tylko. Jak jest taka plastikowa tulejka w której znajduje się ten metalowy przekaźnik obrotu - była cała zapakowana syfem - takim kilkuletnim, trzymaliśmy te elementy kilka godzin w wd40. W końcu puściło. Silnik nie wygląda na spalony, nowiutki aż się błyszczy. Niestety nie działa, próbowaliśmy podłączyć sam silnik zanim zamontowaliśmy całość - ani się nie ruszył. Chyba jednak spalony bo na pewno układ mechaniczny jest sprawdzony na wylot.
Ciekawe, ze żaden bezpiecznik nie poszedł - być może jednak silniczek się skończył przez tą rdzę.
Ile będzie mnie kosztowała wymiana tej części? silniczek z układem mechanicznym (podejrzewam, ze osobno tego nie kupię).,
Musze to jeszcze sprawdzić, bo mierzi mnie sprawa okrutnie.

[ Dodano: 06 Sie 2007 08:43 ]
Maciej napisał(a):
Co do tylnej wycieraczki(była długo nieużywana), to sprawdź , czy prąd dochodzi do silniczka wycieraczek. Jeśli dochodzi i silniczek się grzeje , to zapieczony jest trzpień - poprostu zaśniedział w środku. Wystarczy odkręcić pióro i potraktować go WD-40 (kilka razy) i rozruszać. Trochę popiszczy ale wszystko wróci do normy.
W moim przypadku pomogło.


Rozebraliśmy tylną wycieraczkę po raz kolejny. Chcieliśmy sprawdzić czy prąd tam dochodzi - co by się nie okazało, że to wada elektryczna (z pominięciem silniczka). Jest OK, silnik dostaje odpowiednie napięcie. Więc rozebraliśmy go ponownie i zabraliśmy do elektryka, aby spojrzał na to cudo. Mistrzu powiedział, że w silniczku starły się zupełnie szczotki, sam zwój jest w porządku. Próbowaliśmy dorobić takie szczoteczki, ale nie udało się. Myślicie, że można gdzieś coś takiego dostać?

_________________
Kropek 55s 97r, 1.1, 55KM
Astra II, 98r, 1.8 16v, 116 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #38512 Wysłany: 12 Sie 2007, 08:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: mazowieckie
Rejestracja: 06 Lip 2007,
Posty: 57
a może macie fotki jak powinny układać się zębatki w mechanizmie wycieraczki bo rozebrałem i nie zaznaczyłem :oops: ich położenia składam i mi coś nie pasuje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #38780 Wysłany: 13 Sie 2007, 13:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 17 Lip 2007,
Posty: 221
szkoda, że wcześniej nie powiedziałeś - teraz nie chce tego otwierać bo DZIAłA :!: :!: :!: :!: :!:
wojna wygrana, mało tego, to nie były szczotki, tylko spalony ten biały pół - kondensator czy jak kolwiek to sie nazywa. Goście "zmostkowali" go i silniczek ruszył.

Zastanawiam się w głębi, ile ludzi wyrzuca takie silniczki nie będąc świadomym usterki, zresztą nie każdy wie gdzie leży przyczyna i nie każdy ma odpowiedni sprzęt aby go wykryć.

_________________
Kropek 55s 97r, 1.1, 55KM
Astra II, 98r, 1.8 16v, 116 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #57972 Wysłany: 25 Paź 2007, 22:48; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 22 Paź 2007,
Posty: 10
Jestem świeżo po naprawie tylnej wycieraczki. Też miałem spalony silniczek, a raczej ten przekaźnik (u mnie był w kolorze niebieskim). Zmostkowałem go i wycieraczka śmiga jak nowa :D Ale nasuwa się pytanie: skoro jest tam wsadzony to do czego on służy?
Czy dobrze rozumuje, że jest to "przerywacz" wycieraczki? Po zmostkowaniu tego przekaźnika, gdy włączam wycieraczkę działa bez przerwy. W moim poprzednim aucie, tylna wycieraczka załączała się co kilka sekund.

wampir_wawelski - dzięki za informacje o "zmostkowaniu", bez tej informacji miałbym parę złoty mniej w kieszeni :)

_________________
Punto I 75 SX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #61201 Wysłany: 06 Lis 2007, 21:52; 
 Temat postu: Układ chłodzenia
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Dąbrowa Gornicza/Katowice
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 5
czy ktoś posiada schemat układu chłodzenia dp Punto I 75 SX ?
gdzie znajdują się odpowietrzniki i jak wymienić pompę wody?
objawy sa dziwne bo woda się gotuje a silnik zimny i cieknie z okolic pompy wody....


Góra
 Profil  
 
 
 Post #118998 Wysłany: 25 Kwi 2008, 16:36; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Dolnośląskie
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 45
witam
tez mam problem z tylną wyczeraczką
chcialem sie dostać do silniczka ale zatrzaski mocno trzymaja sie klapy. wykręciłem śróbę od wewnątrz klapy a zatrzaski mocno tryzmają! nie iwem cyz mam szarpac czy nie bo boje sie że sie polamia :?

z wyciagnieciem wycieraczki tez jest problem_ mam ja czymś poodważyć ??
pozdro

_________________
------------------------------------------------------
posiadacz czerwonego punciaka I 75 wersja HSD + LPG
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #119769 Wysłany: 28 Kwi 2008, 14:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: mazowieckie
Rejestracja: 06 Lip 2007,
Posty: 57
musisz podważyć śrubokrętem masz zatrzaski po dwuch stronach wyciągnąć cały mechanizm musisz go wepchnąć do środkka klapy od zewnątrz bo zardzewiało ja ułamałem plastik na obudowie wycieraczki tej puszki ze smarem i zębatkami


Góra
 Profil  
 
 
 Post #292668 Wysłany: 26 Wrz 2009, 18:14; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Dolnośląskie
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 45
1.
Rozebralem silniczek wszytko niby ok , tylko trzeba go zmostkować! i tu sie pojawia problem :( na wtyczce są 3 przewody do gniazda dochadza 3 blaszki a poza przerywaczem sa 2 kable do silnika. Jak podlącyzc te 2 kable do kostki?
obrazek:
Image


2.
Z chłodnicą też mam problem: wymieniałem ją niedawno i dziś na postoju jak wróciłem z jazdy zaczęło cieknąć z chłodnicy okazalo sie ze korek puscił bo ciśnienie wewnatrz zbiornika z cieczą chłodzącą bylo za wysokie.czyzby nie do końca się odpowietrzyło?
Po ostudzeniu cieczy zbiornik pokazuje stan płynu prawie na max.

Pozdrawiam :?

_________________
------------------------------------------------------
posiadacz czerwonego punciaka I 75 wersja HSD + LPG
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #292756 Wysłany: 26 Wrz 2009, 21:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 14 Lut 2009,
Posty: 74
arus napisał(a):
korek puscił bo ciśnienie wewnatrz zbiornika z cieczą chłodzącą bylo za wysokie.czyzby nie do końca się odpowietrzyło?

spróbuj odpiowietrzyc, ale sa to objawy UPG :(

_________________
punto I S 1,2 Cabrio


Góra
 Profil  
 
 
 Post #292787 Wysłany: 26 Wrz 2009, 22:16; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Dolnośląskie
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 45
gardi1 napisał(a):
spróbuj odpowietrzyc, ale sa to objawy UPG :(


Odpowietrzałem tylko tym małym zaworkiem na chłodnicy.

Co to znaczy objawy UPG ? :?

_________________
------------------------------------------------------
posiadacz czerwonego punciaka I 75 wersja HSD + LPG
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #292798 Wysłany: 26 Wrz 2009, 22:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Generalnie to masz 2 odpowietrzniki, jeden przy chłodnicy a drugi na wezu tuż przy nagrzewnicy.
Był juz temat o odpowietrzaniu ale ja zazwyczaj robie tak ze odkrecam odpowietrznik na chlodnicy i wlewam płynu tak dlugo az sie z niego poleje i zakrecam.
Potem odpalasz i czekasz az sie wlaczy wentyl i termostat włączy obieg wtedy odkrecasz ten przy nagrzewnicy i gazujesz go troche tak dlugo az poleci płyn bez powietrza (tak pozadnie niech sie z niego poleje) potem zakrecasz i sprawdzasz czy po wlaczeniu ogrzewania leci cieple powietrze. Jezeli leci najpierw chlodne i po chwili coraz cieplejsze znaczy ze układ jeszcze jest zapowietrzony.

A jesli chodzi o UPG to niech sie koledzy wypowiedza bo jeszcze nie wymieniałem wiec nie bede tu rzucał mądrościami :E

Pozdro.

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #292872 Wysłany: 27 Wrz 2009, 09:30; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
arus napisał(a):
Co to znaczy objawy UPG

Uszczelka Pod Głowicą.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 45 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO