You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #34662 Wysłany: 23 Lip 2007, 13:16; 
 Temat postu: Problem z chłodzeniem?
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 28 Cze 2007,
Posty: 4
Witam,
jestem jeszcze początkującym posiadaczem kropka, autko jest z 2000 r. wersja 1.2 8v. z LPG i nie jestem pewny czy wentylator na chłodnicy w moim kropku działa poprawnie, tzn. nigdy nie zauważyłem żeby się włączył... i tu pytanie do Was: czy załączenie się wentylatora jest w sposób wyraźny słyszalne dla kierowcy?

Moje autko nie posiada wskaźnika temperatury, a kontrolka temperatury nigdy się nie świeciła, więc są dwie możliwości albo wszystko jest ok, albo mam uszkodzony czujnik temperatury... co Wy na to :?:

Nie chciałbym przegrzać silnika, a po przejechaniu ok 40 km, w czasie ostatnich upałów podniosłem maskę nie wyłączając silnika i wentylator nie pracował... czy to normalne? Czy można jakoś inaczej sprawdzić że układ chłodzenia działa poprawnie? :?

Z góry dzięki za odpowiedzi...


Góra
 Profil  
 

 
 Post #34667 Wysłany: 23 Lip 2007, 13:51; 
 Temat postu: Re: Problem z chłodzeniem?
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 07 Maj 2007,
Posty: 56
intraelan napisał(a):
Witam,
jestem jeszcze początkującym posiadaczem kropka, autko jest z 2000 r. wersja 1.2 8v. z LPG i nie jestem pewny czy wentylator na chłodnicy w moim kropku działa poprawnie, tzn. nigdy nie zauważyłem żeby się włączył... i tu pytanie do Was: czy załączenie się wentylatora jest w sposób wyraźny słyszalne dla kierowcy?

Moje autko nie posiada wskaźnika temperatury, a kontrolka temperatury nigdy się nie świeciła, więc są dwie możliwości albo wszystko jest ok, albo mam uszkodzony czujnik temperatury... co Wy na to :?:

Nie chciałbym przegrzać silnika, a po przejechaniu ok 40 km, w czasie ostatnich upałów podniosłem maskę nie wyłączając silnika i wentylator nie pracował... czy to normalne? Czy można jakoś inaczej sprawdzić że układ chłodzenia działa poprawnie? :?

Z góry dzięki za odpowiedzi...


Witam

tez miałem takie liczniki bez temperatutki i zminiełem te z obrotomierzem i temperatuką i dzieki temu uratowałem moje kropka od przegrzania :)
jak łatwo mozesz sprawdzic wentylator, benzynka bardzo szybko sie nagrzewa i po 5 min ma odpowiednią temperaturę czyli około 90st., proponuje odpalic samochód i poczekac z 10 min po tym czasie powinien sie właczyc wentylator jesli sie nie właczy to wtedy bym sie zastanawiał czy działa i mozna wtedy kombinowac i podłaczyć bezpośrednio napiecie do wentylatora, albo po powrocie do domu z traski postaw samochód i poczekaj chwile na postoju powinien szybko złapać temperaturki i załaczyć wiatraki.

_________________
Punto II 1.2 8v + LPG sekwencja


Góra
 Profil  
 
 
 Post #34674 Wysłany: 23 Lip 2007, 14:22; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Wentylator sie włącza tylko na postoju... jak jedziesz z V> 20km/h to sie nie włączy.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #34691 Wysłany: 23 Lip 2007, 16:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
DO luki7wwl

: A jak zmienić liczniki, czy te z temperaturką nie są szerszę?? wejdzie mi w kokpit ?? Proszę o dość Dokładny Opis, bo też mam ten zwykły licznik

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #34823 Wysłany: 24 Lip 2007, 07:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 07 Maj 2007,
Posty: 56
Adas napisał(a):
DO luki7wwl

: A jak zmienić liczniki, czy te z temperaturką nie są szerszę?? wejdzie mi w kokpit ?? Proszę o dość Dokładny Opis, bo też mam ten zwykły licznik


poszło na priv :lol:

_________________
Punto II 1.2 8v + LPG sekwencja


Góra
 Profil  
 
 
 Post #34927 Wysłany: 24 Lip 2007, 15:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
dzieki..jak coś będziemy w Kontakcie:D

pozdr.!

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #484825 Wysłany: 26 Cze 2011, 00:40; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Anglia
Rejestracja: 26 Cze 2011,
Posty: 10
Witam ja mam zupełnie na odwrót i nie wiem czy tak ma być, chodzi o to, ze jak przejade chociaż pól kilosa tO wiatrak się od razu włącza i chodzi jeszcze jakieś 30 sekund jak wyłącze silnik. Czy tak ma być?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #484904 Wysłany: 26 Cze 2011, 12:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk
Rejestracja: 12 Cze 2007,
Posty: 574
Pomógł: 18
Legal222 na pewno nie powinien się włączać po takim krótkim czasie pracy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #484905 Wysłany: 26 Cze 2011, 12:53; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Anglia
Rejestracja: 26 Cze 2011,
Posty: 10
To jutro podjade do mechanika.. A masz może jakiś pomysl czemu tak się dzieje?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #484909 Wysłany: 26 Cze 2011, 13:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy
Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 813
Pomógł: 2
czujnik temperatury który załącza wentelator pewnie siada i za wcześnie daje sygnał komputerowi gdy jeszcze silnik niedogrzany.
To tak na moje oko (o_O) :)

_________________
Punto Selecta, swap manual
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #484910 Wysłany: 26 Cze 2011, 13:20; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Anglia
Rejestracja: 26 Cze 2011,
Posty: 10
Czyli raczej nic poważnego ? Dzieki za odp, a orientujesz sie czy to drogie rzeczy są?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #485309 Wysłany: 27 Cze 2011, 15:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk
Rejestracja: 12 Cze 2007,
Posty: 574
Pomógł: 18
sprawdź czy przewody idące do chlodnicy są ciepłe ,może by tak że dziala tylko tzw mały obieg płynu chłodzącego i nie otwiera termostat przepływu na chłodnicę.
wtedy jest to poważna usterka grozi to w przyszlości wymianą upg


napisz jaki masz silnik


Góra
 Profil  
 
 
 Post #485320 Wysłany: 28 Cze 2011, 16:09; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Anglia
Rejestracja: 26 Cze 2011,
Posty: 10
Mam 1.2 8v z 2000r. Umowilem się na jutro z mechanikiem, zeby zajrzał co się dzieje, ale tu w Anglii czasem takie bzdury gadają, ze wole najpierw tu się zapytać, dzieki

[ Dodano: 28 Cze 2011 16:09 ]
Rozmawiałem dziś wstępnie ze znajomym mechanikiem i nie jest dobrze, są dwie wersje, albo to termostat co jest wersja optymistyczna, albo uszczelka pod glawica, co będzie kosztować jakieś £500 :/ w czwartek się weźmiemy za punciorka i zobaczymy ...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #485785 Wysłany: 28 Cze 2011, 18:23; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Czewa
Rejestracja: 21 Mar 2011,
Posty: 49
Legal222
Czytam, myślę i nawet nie wiem co powiedzieć, a właściwie napisać.

Nie znam się na silniku 1.2 w PII, ale i tak nie wiem jak można powiedzieć że włączający się wentylator zbyt wcześnie może być oznaką walniętego termostatu, czy UPG, jak było by na odwrót żeby się nie włączał to jak najbardziej.

No chyba, że włączaniem wentylatora steruje czujnik przy termostacie, czy w bloku silnika, ale i tak coś mi tu nie pasuje. Miałem PI 1,1 i tam był czujnik na chłodnicy bo nawet zdarzyło mi się go wymienić.

A teraz pytanie masz klime? Bo może po prostu włączasz klime i razem z nią załącza się wiatrak.

I pytanie do tych co też mają klime czy tak czasem u niech też nie ma?

Jeśli się mylę to bardzo przepraszam:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #485796 Wysłany: 28 Cze 2011, 18:59; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Anglia
Rejestracja: 26 Cze 2011,
Posty: 10
Wiec tak: nie mam klimy, mechanik dziś tak na szybko poogladal co i jak, i okazało się, ze płyn chlodniczy nie krąży, próbował odpowietrzyc układ, ale nic to nie dało. W czwartek go zbada dokładnie bo dziś nie miał jak. Silnik cały Czas się nagrzewa i nic go nr chlodzi wiec kazał mi go odstawić i nie jeździć bo uszczelka całkiem pójdzie.

[ Dodano: 28 Cze 2011 18:59 ]
A przy odpowietrzaniu ply wylewa się ze zbiornika. Prawda jest taka, ze nie mam za bardzo pojęcia o mechanice wiec możliwe, ze pisze czasem coś bez sensu wiec jak coś to prostujcie moje posty ,pozdres i dzięki


Góra
 Profil  
 
 
 Post #485801 Wysłany: 28 Cze 2011, 19:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
termostat pewnie się zaciął i nie puszcza płynu


Góra
 Profil  
 
 
 Post #485813 Wysłany: 28 Cze 2011, 19:29; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Anglia
Rejestracja: 26 Cze 2011,
Posty: 10
Czyli jeśli się zacial to da się go odblokować czy trzeba wymienić? Jest to bardziej prawdopodobne niz upg? Mam nadzieje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #485818 Wysłany: 28 Cze 2011, 19:33; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Czewa
Rejestracja: 21 Mar 2011,
Posty: 49
Jak termostat się zatnie to nawet jeżeli go odblokujesz to i tak znów sie zatnie więc trzeba wymienić.

Pewnie że prędzej termostat bo UPG to zazwyczaj pęka przez przegrzanie silnika, a termostaty no czasami przychodzi ich czas.

A nic nie pisałeś o tym co dzieje się ze wskaźnikiem temperatury płynu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #485821 Wysłany: 28 Cze 2011, 19:42; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Anglia
Rejestracja: 26 Cze 2011,
Posty: 10
Nie pisałem bo nie mam jest tylko kontrolka, ale jeszcze się nie zaswiecila, wymiana twe Oscary będzie na prawdę zbawieniem bo koszt uszczelki to jakaś maskakra tutaj

[ Dodano: 28 Cze 2011 19:42 ]
Twe oskary- termostatu miało być ale Pisze z telefonu bo w pracy jestem wiec Sorkes za literowki


Góra
 Profil  
 
 
 Post #486119 Wysłany: 29 Cze 2011, 15:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk
Rejestracja: 12 Cze 2007,
Posty: 574
Pomógł: 18
weź najpierw zmień termostat może tu tkwi problem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #486121 Wysłany: 29 Cze 2011, 15:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
wymień ten termostat, możesz zrobić to sam, w dziale zrób to sam jest opisane co i jak


Góra
 Profil  
 
 
 Post #486136 Wysłany: 29 Cze 2011, 16:13; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Czewa
Rejestracja: 21 Mar 2011,
Posty: 49
A wie ktoś jak jest włączany wiatrak? Bo też patrzałem u siebie i nie ma czujnika w chłodnicy, wiec pewnie włączane przez czujnik z małego obiegu. Znalazłem informacje ze włącza się przy 98 pierwszy bieg i przy 101 drugi.
Image

Źródło "Sam naprawiam Fita Punto II"

Z tego wynika że włącza go komp. I może po prostu przekaźnik, albo czujnik.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #486143 Wysłany: 29 Cze 2011, 16:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
drugi bieg wiatraka jest jak masz klime, jeśli jej brak jest tylko jeden bieg


Góra
 Profil  
 
 
 Post #486590 Wysłany: 01 Lip 2011, 01:27; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Anglia
Rejestracja: 26 Cze 2011,
Posty: 10
bylem dzis u mechanika i faktycznie termostat byl zablokowany i nie puszczal plynu, ale to nie jest wszystko. zdjelismy termostat i podlaczylismy wszystko bez niego i dalej to samo, woda nie chce plynac. robilismy tez test na uszczelke pod glowica, mechanik mial taki tester z niebieskim plynem i nic nie wykazal wiec jest spora szansa, ze to nie UPG. mechanik powiedzial, ze prawdopodobnie to pompa wody i w sobote ja wymienimy i zobaczymy, co o tym myslicie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #486600 Wysłany: 01 Lip 2011, 06:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
może być i pompa wody, nigdzie z niej nie cieknie ? nie wyje, świszczę ?
jak będziesz wymieniał pompę to od razu lepiej pasek rozrządu wymienić z rolką


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO