You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 12:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #317016 Wysłany: 27 Mar 2010, 12:10; 
 Temat postu: Wyje - buczy po najechaniu na nierówności
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 01 Lut 2009,
Posty: 27
Witam Szanownych Kolegów po dłuższej przerwie :)
Mam taki oto problem z Kropkiem.
Od pewnego czasu zaczęło odzywać się coś czego nie potrafię do końca zdiagnozować. Mam pewne przypuszczenia ale ciekaw jestem Waszej opinii. Sprawa wygląda następująco. Gdy najadę lewym kołem na nierówność drogi, (dziura/garb) o które nie trudno w na naszych drogach przy prędkości powyżej 50-60km/h coś zaczyna wyć/buczeć z okolic lewej strony przedniego zawieszenia. Dźwięk ustępuje po wytraceniu prędkości do 20-30 km/h a czasem do 0. Pierwsze co mi przyszło do głowy to łożysko koła, byłem wręcz przekonany iż ono właśnie zawiodło. Po diagnozie dwóch "doktorów" w dwóch różnych "klinikach" łożysko koła zostało wykluczone. Poszukiwania źródła upierdliwego dźwięku przeszły przez alternator oraz wiatrak, niestety nie były to trafione strzały. Temat zatrzymał się gdy wraz z "doktorem" zwróciliśmy uwagę podczas pracy silnika na klekot dochodzący ze skrzyni biegów. Jak się okazało klekot ustępuje po wciśnięciu sprzęgła i na tej podstawie padła teoretyczna diagnoza iż winę za wspomniany dźwięk wycia/buczenia ponosi łożysko oporowe.
Nie jestem biegły w moto-medycynie stąd pytanie do Was.
Co sądzicie o tej diagnozie? Faktycznie może być tak iż to łożysko zaczyna się w opisany sposób odzywać gdy półoś złapie nierówność drogi?

P.S.
Temat pewnie bardziej pasuje do działu PIIFL - Silnik, układ napędowy i wydech jeśli moderator ma takie samo zdanie to proszę o przeniesienie

[ Dodano: 27 Mar 2010 11:10 ]
Problem rozwiązany, być może kogoś to zainteresuje jeśli będzie miał taką samą przypadłość.
Zacznijmy od tego, że usterka ma się nijak do działu Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy gdyż problem dotyczy wentylatora chłodnicy.
Jak wiadomo podczas jazdy pęd powietrza obraca wirnik wentylatora i nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie dość nietypowo zatarta tuleja wirnika. Gdy najeżdżałem na nierówność drogi to drganie wywołane tym faktem nazwijmy sobie to umownie "podrażniało" elementy obrotowe wirnika wywołując upierdliwy do granic możliwości dźwięk. Przy wytracaniu prędkości mniejszy pęd powietrza siłą rzeczy zmniejszał obroty wirnika i przykry dźwięk ustawał aż do kolejnego najechania na nierówność.
Rozwiązanie doraźnie problemu step by step:
Demontaż czterech śrub mocujących obudowę wirnika, odpięcie kostki zasilającej, wyjęcie całości następuje bez żadnych dodatkowych przeszkód.
Patrząc na korpus silnika od strony wiatraka widzimy otwartą przestrzeń w którą możemy zastosować preparat typu WD40.
Następnie należy odwrócić całość wirnikiem do podłoża, nawiercić delikatnie na środku korpusu silnika otwór (całość jest z tworzywa sztucznego) i wpuścić np. smaru ceramicznego (proponuję użyć strzykawki)
Odczekać chwilę by smar wpłynął swobodnie, można obrócić ręcznie wirnikiem by mu w tym trochę pomóc.
Na koniec oczyścić do sucha nawierconą stronę i zabezpieczyć otwór silikonem.
Zmontować całość w kolejności odwrotnej do demontażu.

W moim przypadku objaw ustąpił jak ręką odjął, oczywiście jest to co podkreślę raz jeszcze, pomoc doraźna. W przypadku ponownego wystąpienia 'upierdliwości" należy zastąpić wiatrak nowym a to już koszt w przybliżeniu 300zł za oryginał Valeo.

Jeśli gdzieś już na tym forum tego typu rozwiązanie było opisane (przepraszam nie doszukałem się z braku czasu) to proszę moderatora o usunięcie tematu


Góra
 Profil  
 

 
 Post #349027 Wysłany: 27 Mar 2010, 13:29; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Sounder napisał(a):
Temat zatrzymał się gdy wraz z "doktorem" zwróciliśmy uwagę podczas pracy silnika na klekot dochodzący ze skrzyni biegów. Jak się okazało klekot ustępuje po wciśnięciu sprzęgła i na tej podstawie padła teoretyczna diagnoza iż winę za wspomniany dźwięk wycia/buczenia ponosi łożysko oporowe.

A z tym coś robisz? ;)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #349109 Wysłany: 27 Mar 2010, 16:17; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 01 Lut 2009,
Posty: 27
domin45670 napisał(a):
Sounder napisał(a):
Temat zatrzymał się gdy wraz z "doktorem" zwróciliśmy uwagę podczas pracy silnika na klekot dochodzący ze skrzyni biegów. Jak się okazało klekot ustępuje po wciśnięciu sprzęgła i na tej podstawie padła teoretyczna diagnoza iż winę za wspomniany dźwięk wycia/buczenia ponosi łożysko oporowe.

A z tym coś robisz? ;)


A i owszem, sprzęgło wymienione. Zdążyło się w międzyczasie rozsypać


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO