|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 10:49
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
miki1004 |
#350848 Wysłany:
31 Mar 2010, 23:03; Temat postu: Spalanie przy hamowaniu silnikiem |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 122
|
Czy wtryski w Punto są tak "nowoczesne" aby odcinały paliwo przy hamowaniu silnikiem?. Mowa dokładniej o wersjach MPI
|
|
Góra |
|
 |
|
|
greg505 |
#350856 Wysłany:
31 Mar 2010, 23:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
do pewnych obrotow spalanie wynosi 0.00
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
Courage |
#350857 Wysłany:
31 Mar 2010, 23:11; Temat postu: |
|
 |
Kukurydza |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 2911 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
 |
woncki |
#350859 Wysłany:
31 Mar 2010, 23:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 250 Pomógł: 10
|
|
Góra |
|
 |
pies86 |
#350906 Wysłany:
01 Kwi 2010, 00:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wodzisław Śl. Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 973 Pomógł: 3
|
małe pytanie ?jak silnik pracując może nie spalić ani ml benzyny bo ciekawi mnie to?a chętnie się nauczę czegoś albo rozwieję wątpliwości
_________________ topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki
topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp
Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz
|
|
Góra |
|
 |
Courage |
#350908 Wysłany:
01 Kwi 2010, 01:01; Temat postu: |
|
 |
Kukurydza |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 2911 Pomógł: 5
|
pies86 napisał(a): małe pytanie ?jak silnik pracując może nie spalić ani ml benzyny bo ciekawi mnie to?a chętnie się nauczę czegoś albo rozwieję wątpliwości
Jadąc np. 70km/h, masz tam przypuśćmy 4000 obrotów... puszczając gaz, odcinasz dopływ paliwa, auto zaczyna powoli zwalniać, tzw. hamowanie silnikiem i jedzie siłą rozpędu, tak samo silnik chodzi tą siłą rozpędu
A jak dojdzie do tych 1500 obrotów, to już bierze paliwko, bo to jest tak, jakbyś na 1 biegu ruszył na sprzęgle i nic nie naciskał, autko będzie powoli jechać... [ Dodano: 01 Kwi 2010 01:01 ]Musi na tych niskich obrotach coś spalać, zeby się nie zadławić... Trzeba mu też już wtedy pomóc sprzegłem, lub zredukować go o kolejny bieg...
_________________ 2010-12 = FIAT PUNTO Mk1 1.1 55KM "S" topic24306.html 2012-obecnie = FIAT PUNTO Mk2 1.2 60KM "SX" topic37122.html
Czy masz już darmowe FFP Assistance?
|
|
Góra |
|
 |
Cartman |
#350915 Wysłany:
01 Kwi 2010, 01:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 113
|
fakt 1: podczas hamowania silnikiem, silnik pracuje, nie gaśnie
fakt 2: uproszczona praca silnika (benzyna): sprężona mieszanka paliwowo-powietrzna, iskra, bum.
mam rozumieć ze podczas hamowania silnikiem nie wystepuje sprezanie, ani iskra, ani bum ? Skąd więc praca silnika ? Czy te tłoki chodzą "na sucho" ?
Potrzebuje wytłumaczenia od strony technicznej, co się dzieje w silniku itp. 
|
|
Góra |
|
 |
woncki |
#350916 Wysłany:
01 Kwi 2010, 01:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 250 Pomógł: 10
|
Cartman silnik pracuje podczas przyspieszania na maksymalnej dawce paliwowo powietrznej. Podczas utrzymywania stałej prędkości - na mniejszej ilości paliwa i powietrza, podczas hamowania silnikiem, zasysa tylko powietrze i odcina dla oszczędności wtrysk paliwa. Wtedy silnik nie pracuje - jest napędzany siłą bezwładności pojazdu tzn kręci się bezwładnie, a każdy opór jest tarciem, czyli hamowaniem - stąd nazwa hamowanie silnikiem.
2. nie występuje bum. jest ssanie, sprężanie, jest iskra ale nie ma pracy (nie ma wtrysku - nie ma bum), wydech czystego powietrza.
Jeśli coś niejasne - pisz.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#350924 Wysłany:
01 Kwi 2010, 06:31; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Jak ktoś nie wierzy  Kolumna "Czas wtrysku"

_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
pies86 |
#350945 Wysłany:
01 Kwi 2010, 09:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wodzisław Śl. Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 973 Pomógł: 3
|
teoretycznie masz rację ale dziwi mnie trochę że w samochodach takiej generacji jak punto I jest komp sam odcina doplyw paliwa i sam wie kiedy ma go znów podać nie posiadając chyba żadnych czujników w tym torze i co dziwne skoro paliwo zostale odciete to dlaczego pompa paliwa w tym czasie nadal pracuje?moja teza wydaję się logiczna gdyż uważam że silnik po zdjęciu nogi z gazu pobiera paliwo,minimalny skład do podtrzymania efektu :mieszanka->iskra->bum. wtedy zużycie spada jednak nie maleje do zera
_________________ topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki
topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp
Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#350946 Wysłany:
01 Kwi 2010, 09:12; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
pies86 napisał(a): nie posiadając chyba żadnych czujników w tym torze
ma TPS'a?  Ma. Ma czujnik wału? Ma
Wiec w czym problem
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#350950 Wysłany:
01 Kwi 2010, 09:43; Temat postu: Re: Spalanie przy hamowaniu silnikiem |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
miki1004 napisał(a): Czy wtryski w Punto są tak "nowoczesne" aby odcinały paliwo przy hamowaniu silnikiem?. Mowa dokładniej o wersjach MPI
Tak dla informacji:
Ta "nowoczesność" była już 30 lat temu w niektórych silnikach gaźnikowych.
Dysza biegu jałowego była zamykana zaworem elektromagnetycznym, a zawór był sterowany 2 mikroprzełącznikami:
- 1 włączany mechanicznie cięgnem przepustnicy, w chwili gdy pedał gazu był zwolniony,
- 2 włączany przez siłownik pneumatyczny sterowany podciśnieniem zza przepustnicy.
Dla odcięcia dopływu paliwa musiały być spełnione 2 warunki: zamknięta przepustnica +koła napędzają silnik.
Brzmi mądrzej niż wygląda w realu
Miało to wady, jak wszystkie rozwiązania mechaniczno - pneumatyczne ( ale zalety też  )
Ale da się zrobić odcinanie dopływu paliwa przy hamowaniu silnikiem nie używając żadnej elektroniki.
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#350966 Wysłany:
01 Kwi 2010, 10:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
pies86, ma czujnik położenia przepustnicy i ma czujnik położenia wału, to wytarczy by wiedzieć kiedy wyłączyć wtryskiwacze, a że one są sterowane impulsem z kompa jest to banalniejsze niż sterowanie dawka paliwa. Pompa musi działać bo po otwarcziu przepustnicy trzeba jakoś paliwo dać, a gdyby pompa była wyłączona to raczej ciśnienie by uciekło paliwa i zanim by dopompowało chwile by potrzebowała.
I nikt nie pisał że paliwo jest odcinane. Nie może być! Po prostu wtryskiwacze nie dają paliwa i tyle.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Puntez |
#350973 Wysłany:
01 Kwi 2010, 11:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 10 Maj 2009, Posty: 334
|
A przy jeździe na LPG II generacji, też przy hamowaniu silnikiem jest odcinany dopływ LPG?
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#350978 Wysłany:
01 Kwi 2010, 11:41; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
z tego co kojarzę sygnał do centralki LPG jest zdejmowany z wtrysków benzyny 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#351020 Wysłany:
01 Kwi 2010, 14:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
Joint32 |
#351095 Wysłany:
01 Kwi 2010, 19:19; Temat postu: |
|
|
Czyli na LPG też odcina podczas hamowania?
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#351098 Wysłany:
01 Kwi 2010, 19:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#351188 Wysłany:
01 Kwi 2010, 21:55; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Joint32 napisał(a): Czyli na LPG też odcina podczas hamowania? nickoo napisał(a): tak Nie. A dokładniej zależy to od instalacji, w najprostszych nie, w lepszych tak. [ Dodano: 01 Kwi 2010 20:55 ]pies86 napisał(a): małe pytanie ?jak silnik pracując może nie spalić ani ml benzyny bo ciekawi mnie to?a chętnie się nauczę czegoś albo rozwieję wątpliwości Cartman napisał(a): fakt 1: podczas hamowania silnikiem, silnik pracuje, nie gaśnie fakt 2: uproszczona praca silnika (benzyna): sprężona mieszanka paliwowo-powietrzna, iskra, bum.
mam rozumieć ze podczas hamowania silnikiem nie wystepuje sprezanie, ani iskra, ani bum ? Skąd więc praca silnika ? Czy te tłoki chodzą "na sucho" ?
Heh, sorki, ale jak się czyta takie posty, to człowieka czarna rozpacz ogarnia, czemu na kursach prawa jazdy takich podstaw nie uczą...
Silnik jest spięty z kołami przez skrzynię biegów. Jak wciskasz gaz to silnik napędza koła. Jak już sie auto toczy i puścisz gaz, będąc nadal na biegu, to wtedy paliwo nie jest potrzebne, bo to koła "kręcą" silnikiem. Prościej opisać tego nie można.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#351190 Wysłany:
01 Kwi 2010, 21:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
Puntez |
#351251 Wysłany:
02 Kwi 2010, 08:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 10 Maj 2009, Posty: 334
|
[/quote]
Nie. A dokładniej zależy to od instalacji, w najprostszych nie, w lepszych tak.
[/quote]
A przy instal. II gen. ze sterownikiem STAG2-L? Da się po tym określić?
|
|
Góra |
|
 |
rahol |
#351294 Wysłany:
02 Kwi 2010, 11:49; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 08 Sie 2009, Posty: 92
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|