You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 00:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #358022 Wysłany: 20 Kwi 2010, 22:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork
Rejestracja: 07 Sty 2010,
Posty: 410
Pasek wymieniony szczotki też ale ładowanie dalej takie samo nawet mniejsze ;/
alternator sprawdzany na przyżadach w warsztacie i miał 14 V mechanik mówił ze może to być wina akumulatora czy to prawda ?

_________________
Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG


Góra
 Profil  
 

 
 Post #358101 Wysłany: 21 Kwi 2010, 05:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
raczej nie

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #358106 Wysłany: 21 Kwi 2010, 06:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork
Rejestracja: 07 Sty 2010,
Posty: 410
To czego to wina ?

_________________
Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #358303 Wysłany: 21 Kwi 2010, 20:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
PoldasSs nie rozumiem jednego. Napięcie ładowania 14 V i w czym problem :?: Norma to 13.8 - 14.4 V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #358337 Wysłany: 21 Kwi 2010, 20:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork
Rejestracja: 07 Sty 2010,
Posty: 410
Takie napięcie ładowania miał jak go elektryk sprawdzał wyciągnął i sprawdzał i tyle miał a teraz ma 13,50 jak włącze światła to spada do 13,30 ;/
Wiec zastanawia mnie czego to wina szczotki w alternatorze wymienione.

_________________
Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #358342 Wysłany: 21 Kwi 2010, 21:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Nie chcę wprowadzac w błąd, ale to może być regulator napięcia, pod warunkiem, że wirnik obraca się bez żadnych oporów.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #358347 Wysłany: 21 Kwi 2010, 21:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Witam. :D Mam drobne pytania: W którym miejscu mierzył Ci elektryk napięcie ładowania? Na alternatorze, czy na klemach akumulatora? Ostatnio badałem Punto z 1996 roku z przebiegiem ok. 137 tys. i miałem napięcie na aku. Na poziomie 14,07V do 14,15 V wahało się w zależności od obciążenia. Obawiam się, że elektryk u Ciebie nie będzie bawił się w pomiary na alternatorze, bo jest kiepski dostęp. Jeśli tam było na poziomie 14,2V do 14,4V oznacza to że powstają spadki napięcia w kablach elektrycznych ( korozja i powolna degradacja połączeń).

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #358430 Wysłany: 22 Kwi 2010, 06:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork
Rejestracja: 07 Sty 2010,
Posty: 410
AndyPol Mechanik wyciągnął alternator i poszedł z nim do elektryka samochodowego i on go sprawdził.

_________________
Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #358881 Wysłany: 23 Kwi 2010, 19:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Chodzi mi głównie o to, by sprawdzić również okablowanie. Jeśli Kupisz inny alternator ( nowy, zamiennik itp.) by uniknąć rozczarowania, że nadal Masz takie, czy niewiele różniące się napięcie ładowania. W Kropku pozostanie okablowanie z korozją. Ostatnio zmieniałem klemę plusową w aucie kolegi, była na śrubkę, po odizolowaniu okazało się , że wewnątrz żyły kabla jest pełno śniedzi i wszystko jest pokryte czarnym nalotem. Jak to miało przewodzić prąd? Dlatego pojawiają się później spadki napięcia.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #360074 Wysłany: 27 Kwi 2010, 17:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork
Rejestracja: 07 Sty 2010,
Posty: 410
Czyli sprawdzić kable ale tylko na klemach przy akumulatorze i przy alternatorze tak ?

_________________
Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #360180 Wysłany: 27 Kwi 2010, 20:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 02 Lip 2009,
Posty: 94
Ja miałem kiedys taką przygodę z alternatorem, tylko ze mierzenie nic nie dało po czasie padł alternator i wyszło na to, że raz ładował a raz nie i też wymieniałem akumulatory, naciągałem paski i wszystko inne:/

_________________
Fiat Punto Sx 1,6; 95 r :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #360184 Wysłany: 27 Kwi 2010, 20:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Chodziło mi o wyczyszczenie z korozji tych wszystkich połączeń ( alternator, klemy itd.) Mają one wpływ na powstające później spadki napięcia. To Możesz wykonać w swoim zakresie. Później przy temp. 20 st C zmierz napięcie ładowania. Istnieje też sposób na zmierzenie prądu ładowania przy pomocy specjalnych cęgów z funkcją pomiaru prądu stałego. Wtedy nie trzeba niczego rozłączać zakłada się kleszcze na przewód i włączając odbiorniki obserwuje, co daje z siebie alternator. Dobry elektryk samochodowy powinien mieć je na swoim wyposażeniu. Jeszcze jedno, zwróć uwagę na zamocowanie akumulatora, powinien być dobrze przymocowany i nie powinien się kiwać.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #360736 Wysłany: 29 Kwi 2010, 20:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork
Rejestracja: 07 Sty 2010,
Posty: 410
Ako jest bardzo sztywne i się nic nie rusza , muszę sprawdzić te kable na alternatorze bo na akumulatorze są ok.

_________________
Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO