|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 00:37
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
PoldasSs |
#358022 Wysłany:
20 Kwi 2010, 22:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork Rejestracja: 07 Sty 2010, Posty: 410
|
Pasek wymieniony szczotki też ale ładowanie dalej takie samo nawet mniejsze ;/
alternator sprawdzany na przyżadach w warsztacie i miał 14 V mechanik mówił ze może to być wina akumulatora czy to prawda ?
_________________ Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG
|
|
Góra |
|
 |
|
|
nickoo |
#358101 Wysłany:
21 Kwi 2010, 05:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
PoldasSs |
#358106 Wysłany:
21 Kwi 2010, 06:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork Rejestracja: 07 Sty 2010, Posty: 410
|
To czego to wina ?
_________________ Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#358303 Wysłany:
21 Kwi 2010, 20:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
PoldasSs nie rozumiem jednego. Napięcie ładowania 14 V i w czym problem  Norma to 13.8 - 14.4 V
|
|
Góra |
|
 |
PoldasSs |
#358337 Wysłany:
21 Kwi 2010, 20:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork Rejestracja: 07 Sty 2010, Posty: 410
|
Takie napięcie ładowania miał jak go elektryk sprawdzał wyciągnął i sprawdzał i tyle miał a teraz ma 13,50 jak włącze światła to spada do 13,30 ;/
Wiec zastanawia mnie czego to wina szczotki w alternatorze wymienione.
_________________ Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#358342 Wysłany:
21 Kwi 2010, 21:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Nie chcę wprowadzac w błąd, ale to może być regulator napięcia, pod warunkiem, że wirnik obraca się bez żadnych oporów.
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#358347 Wysłany:
21 Kwi 2010, 21:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Witam.  Mam drobne pytania: W którym miejscu mierzył Ci elektryk napięcie ładowania? Na alternatorze, czy na klemach akumulatora? Ostatnio badałem Punto z 1996 roku z przebiegiem ok. 137 tys. i miałem napięcie na aku. Na poziomie 14,07V do 14,15 V wahało się w zależności od obciążenia. Obawiam się, że elektryk u Ciebie nie będzie bawił się w pomiary na alternatorze, bo jest kiepski dostęp. Jeśli tam było na poziomie 14,2V do 14,4V oznacza to że powstają spadki napięcia w kablach elektrycznych ( korozja i powolna degradacja połączeń).
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
PoldasSs |
#358430 Wysłany:
22 Kwi 2010, 06:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork Rejestracja: 07 Sty 2010, Posty: 410
|
AndyPol Mechanik wyciągnął alternator i poszedł z nim do elektryka samochodowego i on go sprawdził.
_________________ Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#358881 Wysłany:
23 Kwi 2010, 19:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Chodzi mi głównie o to, by sprawdzić również okablowanie. Jeśli Kupisz inny alternator ( nowy, zamiennik itp.) by uniknąć rozczarowania, że nadal Masz takie, czy niewiele różniące się napięcie ładowania. W Kropku pozostanie okablowanie z korozją. Ostatnio zmieniałem klemę plusową w aucie kolegi, była na śrubkę, po odizolowaniu okazało się , że wewnątrz żyły kabla jest pełno śniedzi i wszystko jest pokryte czarnym nalotem. Jak to miało przewodzić prąd? Dlatego pojawiają się później spadki napięcia.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
PoldasSs |
#360074 Wysłany:
27 Kwi 2010, 17:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork Rejestracja: 07 Sty 2010, Posty: 410
|
Czyli sprawdzić kable ale tylko na klemach przy akumulatorze i przy alternatorze tak ?
_________________ Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG
|
|
Góra |
|
 |
krystek132 |
#360180 Wysłany:
27 Kwi 2010, 20:21; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 02 Lip 2009, Posty: 94
|
Ja miałem kiedys taką przygodę z alternatorem, tylko ze mierzenie nic nie dało po czasie padł alternator i wyszło na to, że raz ładował a raz nie i też wymieniałem akumulatory, naciągałem paski i wszystko inne:/
_________________ Fiat Punto Sx 1,6; 95 r
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#360184 Wysłany:
27 Kwi 2010, 20:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Chodziło mi o wyczyszczenie z korozji tych wszystkich połączeń ( alternator, klemy itd.) Mają one wpływ na powstające później spadki napięcia. To Możesz wykonać w swoim zakresie. Później przy temp. 20 st C zmierz napięcie ładowania. Istnieje też sposób na zmierzenie prądu ładowania przy pomocy specjalnych cęgów z funkcją pomiaru prądu stałego. Wtedy nie trzeba niczego rozłączać zakłada się kleszcze na przewód i włączając odbiorniki obserwuje, co daje z siebie alternator. Dobry elektryk samochodowy powinien mieć je na swoim wyposażeniu. Jeszcze jedno, zwróć uwagę na zamocowanie akumulatora, powinien być dobrze przymocowany i nie powinien się kiwać.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
PoldasSs |
#360736 Wysłany:
29 Kwi 2010, 20:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork Rejestracja: 07 Sty 2010, Posty: 410
|
Ako jest bardzo sztywne i się nic nie rusza , muszę sprawdzić te kable na alternatorze bo na akumulatorze są ok.
_________________ Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|