You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 23:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #357941 Wysłany: 20 Kwi 2010, 19:18; 
 Temat postu: Problem z silnikiem punto 1.2 8v
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: wrocław
Rejestracja: 04 Paź 2009,
Posty: 48
witam

od dziś zaczął się mój problem z moim punciakiem, zacznę po kolei żeby miało to w miarę ręce i nogi, dziś rano przejechałem ok. 4 km i samochód potem stał 3 godziny, następnie po odpaleniu silnik przestał pracować na wszystkie cylindry ,w środku strasznie się wszystko trzęsie a z rury wydechowej czuć taki dziwny zapach paliwa, pomyślałem ,że to świece więc kupiłem je plus przewody wysokiego napięcia, od razu to wymieniłem i nic,zero poprawy , a jedynie co zaobserwowałem to ,że na tej czwartej świecy - nie wiem czy dobrze określam jej stronę, chodzi mi o tą z najkrótszym przewodem wysokiego napięcia, osadza się olej, jest mokra i czarna, nie mam pojęcia co dalej robić ,żeby jak najszybciej usunąć usterkę ,boje się nie potrzebnej roboty , bo mogę wymieniać wszystko po kolei a i tak usterki nie usunę a auto jest mi potrzebne na co dzień jak woda na pustyni, punto z 2000r 1.2 8v przebieg w tamtym tygodniu stuknęło 100 000 tys km. aha jeszcze jedno na desce nie pali mi się żadna kontrolka ,która mogła by sugerować jakąś usterkę

a może ktoś z Was zna jakiegoś dobrego mechanika od Punciaka we Wrocławiu lub okolicach?? bp u mnie bardzo o takiego trudno , mieszkam ok. 30 km od Wrocka także przyjadę bez problemu

dziękuję z góry za pomoc i dobre rady
pozdrawiam


Góra
 Profil  
 

 
 Post #357946 Wysłany: 20 Kwi 2010, 19:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 1029
Pomógł: 11
najprawdopodobniej cewka padła, :( zobacz czy jest iskra na tej świecy
Ale nie jestem pewien niech ktoś to jeszcze potwierdzi :E

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #357976 Wysłany: 20 Kwi 2010, 20:43; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: wrocław
Rejestracja: 04 Paź 2009,
Posty: 48
iskra jest ,ale w sumie nie za mocna , jest taka jak by to określić słabsza niż na innych świecach no ale jest , a może ktoś mi powie czy jest sens podmienić stronami cewki?? da mi coś ta zabawa bo już nie mam sił do tego ,myślałem ,że po wymianie kabli i świec będzie ok a tu lipa


Góra
 Profil  
 
 
 Post #357989 Wysłany: 20 Kwi 2010, 21:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lis 2009,
Posty: 113
w PII 1,2 8V jest jedna cewka zapłonowa z czterema wyjściami.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #357993 Wysłany: 20 Kwi 2010, 21:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
Cartman napisał(a):
w PII 1,2 8V jest jedna cewka zapłonowa z czterema wyjściami.

cewki sa 2

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #358005 Wysłany: 20 Kwi 2010, 21:19; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: wrocław
Rejestracja: 04 Paź 2009,
Posty: 48
no właśnie wydaje mi się ,że są dwie i chyba tak jest faktycznie , kolega to tu potwierdza i stąd też było moje pytanie co do ich podmiany


Góra
 Profil  
 
 
 Post #358007 Wysłany: 20 Kwi 2010, 21:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
są dwie na 100%


Góra
 Profil  
 
 
 Post #358014 Wysłany: 20 Kwi 2010, 21:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lis 2009,
Posty: 113
w "bogato ilustrowanym, fachowym poradniku dla posiadaczy PII" mam:

Cytuj:
Cewka zapłonowa
Zarówno pojedyncza cewka zapłonowa o 4 wyjściach wysokiego napięcia (silnik 8-zaworowy) jak i para cewek o podwójnych wyjściach wysokiego napięcia (silnik 16-zaworowy), są typu o zamkniętym obwodzie magnetycznym(...)


fail :?

tak czy siak, sorry za wprowadzenie w błąd


Góra
 Profil  
 
 
 Post #358024 Wysłany: 20 Kwi 2010, 22:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
pomyli ;) w szesnastce rzeczywiscie jest cewka z 4 wyjsciami

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #358436 Wysłany: 22 Kwi 2010, 08:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lis 2009,
Posty: 113
mam jeszcze pytanie dotyczące tych cewek: czy ma ktoś jakąś teorię na temat różnych rodzajów cewki w silnikach 8v i 16v ? Dlaczego nie są takie same, na czym polega ta różnica :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #358454 Wysłany: 22 Kwi 2010, 11:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród
Rejestracja: 01 Cze 2007,
Posty: 1038
są dwie cewki na 100% i tak po za tym skoro zmieniłeś swiece oraz kable i nic to nie zmienia sprawdź jakie jest napięcie bo podobny objaw był u mnie ale z popychu moglem tylko odpalić.
Jeżeli będziesz miał poniżej 14V to problem z masa albo z akumulatorem.
Jeżeli cewki to postaraj się od kogoś kto ma taki sam silnik podmienić i sprawdź efekty.
Najgorsze co może być to centralka komputera.

_________________
było moje ukochane Punto II
kolor - Czerwony Tiziano 199
album_personal.php?user_id=831


jest VW Passat B5


Góra
 Profil  
 
 
 Post #358474 Wysłany: 22 Kwi 2010, 13:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Krotoszyn
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 249
wojtass18 napisał(a):
są dwie na 100%

dwie cewki na 400% sam niedawno wymieniałem...nie spiesząc się albo innymi słowy robiąc to baaardzo pomału to pół godziny roboty

_________________
Był:
Fiat 126p FL - 1987r - 24 KM
Renault Clio 1,2 8V RN ph I - 1991r - 60 KM
Fiat Punto 1,2 8V ELX - 2001r - 60 KM
Jest
Renault Laguna RT 2,0 8V ph I 113KM



Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #358514 Wysłany: 22 Kwi 2010, 16:40; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: wrocław
Rejestracja: 04 Paź 2009,
Posty: 48
witam

już wszystko wiem , a więc po pomiarze ciśnienia na 4 cylindrze na którym nie pracuje mi świeca ,wyniosło ono 5 atm więc wszystko jasne, próba olejowa nic nie dała, ciśnienie się nie zwiększyło, podejrzewam ,że padł któryś z zaworów, od jakiegoś czasu mi postukiwał dosyć głośno, chciałem się tym zając no ale już nie zdążyłem ,w poniedziałek głowica do góry i się okaże co tam siedzi


Góra
 Profil  
 
 
 Post #358615 Wysłany: 22 Kwi 2010, 20:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR
Rejestracja: 05 Sty 2009,
Posty: 1252
kamilek-k1 napisał(a):
od jakiegoś czasu mi postukiwał dosyć głośno, chciałem się tym zając no ale już nie zdążyłem

tak śledziłem temat i nie chciałem nic pisać.....ale jednak....wyszło na to, że zbagatelizowanie pukającego zaworu przyniosło skutki....i po co....to jest właśnie najgorsze...odkładać wymianę na potem ( nie daj boże rozrządu w 16v )........wychodzą skutki :)....obyś kolego szybko się z tym uwikłał i żeby krop chodził jak należy :)

_________________
Twardo i nisko...jak mówi Pismo...
Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu :)
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO