|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 19:53
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kamilek-k1 |
#357941 Wysłany:
20 Kwi 2010, 19:18; Temat postu: Problem z silnikiem punto 1.2 8v |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: wrocław Rejestracja: 04 Paź 2009, Posty: 48
|
witam
od dziś zaczął się mój problem z moim punciakiem, zacznę po kolei żeby miało to w miarę ręce i nogi, dziś rano przejechałem ok. 4 km i samochód potem stał 3 godziny, następnie po odpaleniu silnik przestał pracować na wszystkie cylindry ,w środku strasznie się wszystko trzęsie a z rury wydechowej czuć taki dziwny zapach paliwa, pomyślałem ,że to świece więc kupiłem je plus przewody wysokiego napięcia, od razu to wymieniłem i nic,zero poprawy , a jedynie co zaobserwowałem to ,że na tej czwartej świecy - nie wiem czy dobrze określam jej stronę, chodzi mi o tą z najkrótszym przewodem wysokiego napięcia, osadza się olej, jest mokra i czarna, nie mam pojęcia co dalej robić ,żeby jak najszybciej usunąć usterkę ,boje się nie potrzebnej roboty , bo mogę wymieniać wszystko po kolei a i tak usterki nie usunę a auto jest mi potrzebne na co dzień jak woda na pustyni, punto z 2000r 1.2 8v przebieg w tamtym tygodniu stuknęło 100 000 tys km. aha jeszcze jedno na desce nie pali mi się żadna kontrolka ,która mogła by sugerować jakąś usterkę
a może ktoś z Was zna jakiegoś dobrego mechanika od Punciaka we Wrocławiu lub okolicach?? bp u mnie bardzo o takiego trudno , mieszkam ok. 30 km od Wrocka także przyjadę bez problemu
dziękuję z góry za pomoc i dobre rady
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Bytuś |
#357946 Wysłany:
20 Kwi 2010, 19:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 1029 Pomógł: 11
|
najprawdopodobniej cewka padła,  zobacz czy jest iskra na tej świecy
Ale nie jestem pewien niech ktoś to jeszcze potwierdzi 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
kamilek-k1 |
#357976 Wysłany:
20 Kwi 2010, 20:43; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: wrocław Rejestracja: 04 Paź 2009, Posty: 48
|
iskra jest ,ale w sumie nie za mocna , jest taka jak by to określić słabsza niż na innych świecach no ale jest , a może ktoś mi powie czy jest sens podmienić stronami cewki?? da mi coś ta zabawa bo już nie mam sił do tego ,myślałem ,że po wymianie kabli i świec będzie ok a tu lipa
|
|
Góra |
|
 |
Cartman |
#357989 Wysłany:
20 Kwi 2010, 21:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 113
|
w PII 1,2 8V jest jedna cewka zapłonowa z czterema wyjściami.
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#357993 Wysłany:
20 Kwi 2010, 21:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
Cartman napisał(a): w PII 1,2 8V jest jedna cewka zapłonowa z czterema wyjściami.
cewki sa 2
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
kamilek-k1 |
#358005 Wysłany:
20 Kwi 2010, 21:19; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: wrocław Rejestracja: 04 Paź 2009, Posty: 48
|
no właśnie wydaje mi się ,że są dwie i chyba tak jest faktycznie , kolega to tu potwierdza i stąd też było moje pytanie co do ich podmiany
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#358007 Wysłany:
20 Kwi 2010, 21:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
|
Góra |
|
 |
Cartman |
#358014 Wysłany:
20 Kwi 2010, 21:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 113
|
w "bogato ilustrowanym, fachowym poradniku dla posiadaczy PII" mam:
Cytuj: Cewka zapłonowa Zarówno pojedyncza cewka zapłonowa o 4 wyjściach wysokiego napięcia (silnik 8-zaworowy) jak i para cewek o podwójnych wyjściach wysokiego napięcia (silnik 16-zaworowy), są typu o zamkniętym obwodzie magnetycznym(...)
fail
tak czy siak, sorry za wprowadzenie w błąd
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#358024 Wysłany:
20 Kwi 2010, 22:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
pomyli  w szesnastce rzeczywiscie jest cewka z 4 wyjsciami
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
Cartman |
#358436 Wysłany:
22 Kwi 2010, 08:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 113
|
mam jeszcze pytanie dotyczące tych cewek: czy ma ktoś jakąś teorię na temat różnych rodzajów cewki w silnikach 8v i 16v ? Dlaczego nie są takie same, na czym polega ta różnica 
|
|
Góra |
|
 |
maciej85 |
#358454 Wysłany:
22 Kwi 2010, 11:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród Rejestracja: 01 Cze 2007, Posty: 1038
|
są dwie cewki na 100% i tak po za tym skoro zmieniłeś swiece oraz kable i nic to nie zmienia sprawdź jakie jest napięcie bo podobny objaw był u mnie ale z popychu moglem tylko odpalić.
Jeżeli będziesz miał poniżej 14V to problem z masa albo z akumulatorem.
Jeżeli cewki to postaraj się od kogoś kto ma taki sam silnik podmienić i sprawdź efekty.
Najgorsze co może być to centralka komputera.
_________________ było moje ukochane Punto II kolor - Czerwony Tiziano 199 album_personal.php?user_id=831
jest VW Passat B5
|
|
Góra |
|
 |
matti84 |
#358474 Wysłany:
22 Kwi 2010, 13:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Krotoszyn Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 249
|
wojtass18 napisał(a): są dwie na 100%
dwie cewki na 400% sam niedawno wymieniałem...nie spiesząc się albo innymi słowy robiąc to baaardzo pomału to pół godziny roboty
_________________ Był:
Fiat 126p FL - 1987r - 24 KM
Renault Clio 1,2 8V RN ph I - 1991r - 60 KM
Fiat Punto 1,2 8V ELX - 2001r - 60 KM
Jest
Renault Laguna RT 2,0 8V ph I 113KM
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
kamilek-k1 |
#358514 Wysłany:
22 Kwi 2010, 16:40; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: wrocław Rejestracja: 04 Paź 2009, Posty: 48
|
witam
już wszystko wiem , a więc po pomiarze ciśnienia na 4 cylindrze na którym nie pracuje mi świeca ,wyniosło ono 5 atm więc wszystko jasne, próba olejowa nic nie dała, ciśnienie się nie zwiększyło, podejrzewam ,że padł któryś z zaworów, od jakiegoś czasu mi postukiwał dosyć głośno, chciałem się tym zając no ale już nie zdążyłem ,w poniedziałek głowica do góry i się okaże co tam siedzi
|
|
Góra |
|
 |
fajgi |
#358615 Wysłany:
22 Kwi 2010, 20:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 1252
|
kamilek-k1 napisał(a): od jakiegoś czasu mi postukiwał dosyć głośno, chciałem się tym zając no ale już nie zdążyłem
tak śledziłem temat i nie chciałem nic pisać.....ale jednak....wyszło na to, że zbagatelizowanie pukającego zaworu przyniosło skutki....i po co....to jest właśnie najgorsze...odkładać wymianę na potem ( nie daj boże rozrządu w 16v )........wychodzą skutki  ....obyś kolego szybko się z tym uwikłał i żeby krop chodził jak należy 
_________________ Twardo i nisko...jak mówi Pismo... Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|