|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 17:11
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
van_cubek |
#368987 Wysłany:
27 Maj 2010, 22:46; Temat postu: Czerwona kontrolka w kształcie koła obok poziomu paliwa Pmk1 |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Arek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 12 Maj 2009, Posty: 897
|
Mam pytanko... dziś zaświeciła mi się czerwona kontrolka w kształcie koła po prawej stronie od poziomu paliwa Punto 1 '93 S...
na paru innych forach doczytałem, że to oznacza wysoką temperaturę chłodziwa... Jednak auta nie gotowałem, bo 15 min około pracował na biegu jałowym, miałem puszczone ogrzewanie, a zauważyłem kontrolkę podczas jazdy, ok 40km/h...
Co może być przyczyną jej zapalenia ?
Zgasiłem auto, odpaliłem na nowo i się już nie zaświeciła...
_________________ Music Our Destiny
FFP
-------
MKI w pelnej okazalosci
http://fiatpunto.com.pl/post321782.html
|
|
Góra |
|
 |
|
|
SMOX |
#368991 Wysłany:
27 Maj 2010, 22:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Busko Zdrój Rejestracja: 03 Lis 2009, Posty: 270
|
zobacz czy np. nie przepalil Ci sie bezpiecznik pod maska od wentylatora, bo moze dlatego sie grzeje. ja zbagatelizowalem to ze wiatrak sie nie wlacza i mialem do zrobienia UPG 
_________________ Fiat Punto SX. 1.1. 96r. Grigio Steel
http://fiatpunto.com.pl/post308466.html#308466
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#368994 Wysłany:
27 Maj 2010, 22:56; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
albo termostat się zablokował.... ale heh jak lampka się zapala to ogień bo wtedy jest juz 130*C  (koniec skali na wskaźniku)
A UPG z reguły daje radę... do pierwszego przegrzania silnika.
Sprawdź czy węże do chłodnicy robią sie gorące no i czy wentylator działa. [ Dodano: 27 Maj 2010 22:54 ]van_cubek napisał(a): Zgasiłem auto,
błąd, przegrzany silnik należy najpierw schłodzić a potem zgasić.... bo wszystko obrywa po tyłku... uszczelniacze itp itd.
ogrzewanie na max dmuchawa na max i bieg jałowy + od czasu do czasu przegazować na 1500-2000rpm. Jak to tylko wentylator to najlepiej jeszcze jechać. [ Dodano: 27 Maj 2010 22:55 ]A swoją drogą wskaźnik temp i woltomierz powinny być standardem w każdej wersji wyposażenia.... [ Dodano: 27 Maj 2010 22:56 ]Albo jeszcze jedna najbardziej optymistyczna wersja - po prostu zdechł czujnik temperatury w ssącym.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
van_cubek |
#369082 Wysłany:
28 Maj 2010, 12:07; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Arek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 12 Maj 2009, Posty: 897
|
ipiv tylko on stal na bezczynie dobre 15 minut, mialem dmuchawe sobie puszczona bo troche chlodno bylo na dworze... pozniej przejechalem dobre 100m i sie zapalila.... tak wydaje mi sie, zeby osiagnal 130 stopni to troche bym musial targac... ;>
_________________ Music Our Destiny
FFP
-------
MKI w pelnej okazalosci
http://fiatpunto.com.pl/post321782.html
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#369085 Wysłany:
28 Maj 2010, 12:18; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
1) spr czy wentylator sie swobodnie obraca
2) weź go odpal poczekaj aż zacznie lecieć ciepłe powietrze z ogrzewania i wtedy złap wąż dochodzący do chłodnicy i trzymaj i spr. czy się robi ciepły, cieplejszy, gorący jak tak to termostat jest ok.
3) jak po 2-3min od momentu kiedy wąż wylotowy z chłodnicy zacznie się robić gorący tak jak na wlocie to wtedy powinien się już włączyć wentylator...  Oczywiście 1 PI jeszcze jest czujnik temp wentylatora z tego co kojarzę 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
|