You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 08:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #368987 Wysłany: 27 Maj 2010, 22:46; 
 Temat postu: Czerwona kontrolka w kształcie koła obok poziomu paliwa Pmk1
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 12 Maj 2009,
Posty: 897
Mam pytanko... dziś zaświeciła mi się czerwona kontrolka w kształcie koła po prawej stronie od poziomu paliwa Punto 1 '93 S...
na paru innych forach doczytałem, że to oznacza wysoką temperaturę chłodziwa... Jednak auta nie gotowałem, bo 15 min około pracował na biegu jałowym, miałem puszczone ogrzewanie, a zauważyłem kontrolkę podczas jazdy, ok 40km/h...
Co może być przyczyną jej zapalenia ?
Zgasiłem auto, odpaliłem na nowo i się już nie zaświeciła...

_________________
Music Our Destiny
Image
FFP

-------
MKI w pelnej okazalosci ;)
http://fiatpunto.com.pl/post321782.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #368991 Wysłany: 27 Maj 2010, 22:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Busko Zdrój
Rejestracja: 03 Lis 2009,
Posty: 270
zobacz czy np. nie przepalil Ci sie bezpiecznik pod maska od wentylatora, bo moze dlatego sie grzeje. ja zbagatelizowalem to ze wiatrak sie nie wlacza i mialem do zrobienia UPG :(

_________________
Fiat Punto SX. 1.1. 96r. Grigio Steel
http://fiatpunto.com.pl/post308466.html#308466


Góra
 Profil  
 
 
 Post #368994 Wysłany: 27 Maj 2010, 22:56; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
albo termostat się zablokował.... ale heh jak lampka się zapala to ogień bo wtedy jest juz 130*C :E (koniec skali na wskaźniku)
A UPG z reguły daje radę... do pierwszego przegrzania silnika.

Sprawdź czy węże do chłodnicy robią sie gorące no i czy wentylator działa.

[ Dodano: 27 Maj 2010 22:54 ]
van_cubek napisał(a):
Zgasiłem auto,

błąd, przegrzany silnik należy najpierw schłodzić a potem zgasić.... bo wszystko obrywa po tyłku... uszczelniacze itp itd.

ogrzewanie na max dmuchawa na max i bieg jałowy + od czasu do czasu przegazować na 1500-2000rpm. Jak to tylko wentylator to najlepiej jeszcze jechać.

[ Dodano: 27 Maj 2010 22:55 ]
A swoją drogą wskaźnik temp i woltomierz powinny być standardem w każdej wersji wyposażenia....

[ Dodano: 27 Maj 2010 22:56 ]
Albo jeszcze jedna najbardziej optymistyczna wersja - po prostu zdechł czujnik temperatury w ssącym.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #369082 Wysłany: 28 Maj 2010, 12:07; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 12 Maj 2009,
Posty: 897
ipiv tylko on stal na bezczynie dobre 15 minut, mialem dmuchawe sobie puszczona bo troche chlodno bylo na dworze... pozniej przejechalem dobre 100m i sie zapalila.... tak wydaje mi sie, zeby osiagnal 130 stopni to troche bym musial targac... ;>

_________________
Music Our Destiny
Image
FFP

-------
MKI w pelnej okazalosci ;)
http://fiatpunto.com.pl/post321782.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #369085 Wysłany: 28 Maj 2010, 12:18; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
1) spr czy wentylator sie swobodnie obraca
2) weź go odpal poczekaj aż zacznie lecieć ciepłe powietrze z ogrzewania i wtedy złap wąż dochodzący do chłodnicy i trzymaj i spr. czy się robi ciepły, cieplejszy, gorący jak tak to termostat jest ok.
3) jak po 2-3min od momentu kiedy wąż wylotowy z chłodnicy zacznie się robić gorący tak jak na wlocie to wtedy powinien się już włączyć wentylator... :> Oczywiście 1 PI jeszcze jest czujnik temp wentylatora z tego co kojarzę :|

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #369151 Wysłany: 28 Maj 2010, 18:26; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 12 Maj 2009,
Posty: 897
adasiek dzisiaj stal w korku i nic sie nie dzialo, a u nas 20 stopni dzis w cieniu ;) wiec wydaje mi sie, ze termo mogl sie zawiesic albo cus

_________________
Music Our Destiny
Image
FFP

-------
MKI w pelnej okazalosci ;)
http://fiatpunto.com.pl/post321782.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #369155 Wysłany: 28 Maj 2010, 18:32; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
ipIV napisał(a):
A swoją drogą wskaźnik temp i woltomierz powinny być standardem w każdej wersji wyposażenia....

teraz nowe samochody,nawet kompakty nie mają tego ... więc nie ma co wymagać .. producenci twierdzą,że normalnemu śmiertelnikowi nie jest to potrzebne ... nawet wersje usportowione ,np.Corsa,Fiest itp. nie mają takiego wskaźnika :O

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO