You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 13:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #369419 Wysłany: 29 Maj 2010, 17:09; 
 Temat postu: Kontrolka oleju mrugnie po zgaszeniu silnika
Offline
Puntoświr

Imię: Michał
Samochód: Doblo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 25 Paź 2009,
Posty: 598
Pomógł: 1
Witam mam problem na które niestety nie znalazłem odpowiedzi w ani jednym temacie:(. Problem polega na tym że po wymianie oleju na nowy tj. Mobil 15W 40 potrafi mi się zapalić kontrolka oleju na jakieś 2 sekundy przy zgaszaniu silnika.

Co może być przyczyną tego ? dodam że wcześniej miałem taki sam olej i nie było takiego problemu.
Czy można z tym jeździć czy raczej nie?

Kolejne moje pytanie do Posiadaczy Punto I z silnikiem 1.6 MPI ile wam wchodzi oleju do silnika ? pytam bo ost jak zmieniał mi mechanik to z 4 litrów zostało mu jeszcze z 200ml a w instrukcji obsługi jest napisane że do silnika 1,6 wchodzi 4,15 L


Góra
 Profil  
 

 
 Post #369427 Wysłany: 29 Maj 2010, 17:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz
Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 520
Pomógł: 1
Pewnie nie uwzglednil on tego, ze do filtra wchodzi tez troche. Zmierz sobie poziom oleju i jak za malo , to dolej.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #369431 Wysłany: 29 Maj 2010, 17:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Michał
Samochód: Doblo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 25 Paź 2009,
Posty: 598
Pomógł: 1
właśnie chodzi o to że na miarce jest stan tak jak powinien tj połowa tak choć dziwne jest to że patrząc na miarkę oleju to wchodzi jakieś 3,8 litra a w instrukcji jest wpisane że powinno być 4,15 L. Co może być przyczyną mrugnięcia tej kontrolki za mało oleju czy za dużo a może ten 15 W 40 jest za gęsty czy coś?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #369497 Wysłany: 29 Maj 2010, 21:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Norbert
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KCH / KR
Rejestracja: 02 Maj 2009,
Posty: 64
Pomógł: 1
A miski olejowej nie masz wgniecionej? W służbowym Doblo miałem identyczny problem. Miska wgnieciona i takie same jajca robił. Przy obrotach jałowych czasami mrugała kontrolka ciśnienia oleju. Przy wymianie faktycznie mniej oleju się zalewało. Od momentu wyprostowania miski problemy zniknęły.

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #369511 Wysłany: 29 Maj 2010, 22:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Michał
Samochód: Doblo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 25 Paź 2009,
Posty: 598
Pomógł: 1
Miska jest idealna bo dziś jak spuszczałem olej i nalewa od nowa to dokładnie sobie ją obejrzałem. W zasadzie to moim zdaniem to co piszą w instrukcji obsługi to za dużo bo niby wchodzi 4,15 (pierwsze nalanie) nie wiem czy to chodzi o pierwsze fabryczne nalanie czy jakie. teraz mam jakieś 3,8 L i patrząc na bagnet niby jest połowa albo 3/4.

Nie mam pojęcia dlaczego po zgaszeniu silnika na jakieś 2 sekundy zapala się kontrolka oleju?.

Przed wymianą oleju tak nie było a olej mam tego samego producenta o tych samych parametrach. No i taką samą bańkę tz 4 litry za pierwszym razem jak wymieniał mi mechanik to z 4L zostało jeszcze coś w bańce i jak ja teraz robiłem wymianę to też mi zostało. A mechanik na pewno nie patrzył na to ile oleju wchodzi do danego silnika tylko patrząc na bagnet co chyba jest najlepszym rozwiązaniem?. Więc nie wiem w końcu ile powinno być tego oleju.
Czy mrugnięcie kontrolki może też sygnalizować za duży poziom oleju czy tylko zbyt mały?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #369909 Wysłany: 31 Maj 2010, 10:22; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 27 Maj 2010,
Posty: 20
po wyłaczeniu silnika czujnik jeszcze dostaje sygnał o zaniku cisnienia i dlatego sie na moment zapali. Nie jest to żadna awaria wiec nie ciagnij dalej tematu


Góra
 Profil  
 
 
 Post #369948 Wysłany: 31 Maj 2010, 15:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań-Wlkp
Rejestracja: 21 Gru 2009,
Posty: 74
FP napisał(a):
po wyłaczeniu silnika czujnik jeszcze dostaje sygnał o zaniku cisnienia i dlatego sie na moment zapali. Nie jest to żadna awaria wiec nie ciagnij dalej tematu


Nie ma prawa nic świecić z kontrolek po wyłączeniu fizycznie zapłonu kluczem. Jeżeli rzeczywiście mruga czy zarży się to znaczy tylko jedno-przebicie w kablach.

_________________
Z poważaniem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #370375 Wysłany: 01 Cze 2010, 22:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Michał
Samochód: Doblo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 25 Paź 2009,
Posty: 598
Pomógł: 1
czyli powinienem zacząć od przeczyszczenia wszystkich końcówek kabli?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #370774 Wysłany: 03 Cze 2010, 12:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Hej. :D Co do samego czujnika to Możesz zdjąć z niego wtyczkę i zarazem osłonę hermetyczną i spróbować oczyścić złącza stykowe. W razie zwarcia na kablach lampka ostrzegawcza świeci cały czas. Co do samego sprawdzenia pracy czujnika, to można prowizorycznie poruszać sprężynką stykową w obie strony, może jest poluzowana. Ostatnio wymieniałem taki czujnik, który robił właśnie niespodzianki w postaci załączania lampki w różnych dziwnych losowych sytuacjach. Samochód miał ok. 90 tys. sam czujnik był mocno skorodowany a wtyka i złącza zalane oleistą mazią. Po wymianie czujnika i oczyszczeniu i osuszeniu wtyczki, wszystko się ustabilizowało i jest ok. Oczywiście to tylko moja sugestia. Pozdrawiam. :D

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #370955 Wysłany: 03 Cze 2010, 22:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Michał
Samochód: Doblo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 25 Paź 2009,
Posty: 598
Pomógł: 1
A dojdę do tej sprężynki stykowej bez wykręcania czujnika z bloku silnika?.

Czujnik powinien być wkręcony do końca gwintu na nim czy np 2 zwoje gwintu na wierzchu


Góra
 Profil  
 
 
 Post #370996 Wysłany: 04 Cze 2010, 00:42; 
 Temat postu:
Offline
Kukurydza
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 22 Sty 2008,
Posty: 2911
Pomógł: 5
U mnie w 1.1 zaraz po zgaszeniu, mignie na chwilę kontrolka, ale wg mnie jest tak jak pisze FP

FP napisał(a):
po wyłaczeniu silnika czujnik jeszcze dostaje sygnał o zaniku cisnienia i dlatego sie na moment zapali. Nie jest to żadna awaria wiec nie ciagnij dalej tematu


Chyba, ze się myle... :E

_________________
2010-12 = FIAT PUNTO Mk1 1.1 55KM "S"
topic24306.html
2012-obecnie = FIAT PUNTO Mk2 1.2 60KM "SX"
topic37122.html


Czy masz już darmowe FFP Assistance?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO