|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 13:34
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
misiaczek88on |
#369419 Wysłany:
29 Maj 2010, 17:09; Temat postu: Kontrolka oleju mrugnie po zgaszeniu silnika |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Doblo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 25 Paź 2009, Posty: 598 Pomógł: 1
|
Witam mam problem na które niestety nie znalazłem odpowiedzi w ani jednym temacie:(. Problem polega na tym że po wymianie oleju na nowy tj. Mobil 15W 40 potrafi mi się zapalić kontrolka oleju na jakieś 2 sekundy przy zgaszaniu silnika.
Co może być przyczyną tego ? dodam że wcześniej miałem taki sam olej i nie było takiego problemu.
Czy można z tym jeździć czy raczej nie?
Kolejne moje pytanie do Posiadaczy Punto I z silnikiem 1.6 MPI ile wam wchodzi oleju do silnika ? pytam bo ost jak zmieniał mi mechanik to z 4 litrów zostało mu jeszcze z 200ml a w instrukcji obsługi jest napisane że do silnika 1,6 wchodzi 4,15 L
|
|
Góra |
|
 |
|
|
sebul |
#369427 Wysłany:
29 Maj 2010, 17:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 520 Pomógł: 1
|
Pewnie nie uwzglednil on tego, ze do filtra wchodzi tez troche. Zmierz sobie poziom oleju i jak za malo , to dolej.
|
|
Góra |
|
 |
misiaczek88on |
#369431 Wysłany:
29 Maj 2010, 17:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Doblo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 25 Paź 2009, Posty: 598 Pomógł: 1
|
właśnie chodzi o to że na miarce jest stan tak jak powinien tj połowa tak choć dziwne jest to że patrząc na miarkę oleju to wchodzi jakieś 3,8 litra a w instrukcji jest wpisane że powinno być 4,15 L. Co może być przyczyną mrugnięcia tej kontrolki za mało oleju czy za dużo a może ten 15 W 40 jest za gęsty czy coś?
|
|
Góra |
|
 |
norb |
#369497 Wysłany:
29 Maj 2010, 21:26; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Norbert
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KCH / KR Rejestracja: 02 Maj 2009, Posty: 64 Pomógł: 1
|
A miski olejowej nie masz wgniecionej? W służbowym Doblo miałem identyczny problem. Miska wgnieciona i takie same jajca robił. Przy obrotach jałowych czasami mrugała kontrolka ciśnienia oleju. Przy wymianie faktycznie mniej oleju się zalewało. Od momentu wyprostowania miski problemy zniknęły.
_________________
|
|
Góra |
|
 |
misiaczek88on |
#369511 Wysłany:
29 Maj 2010, 22:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Doblo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 25 Paź 2009, Posty: 598 Pomógł: 1
|
Miska jest idealna bo dziś jak spuszczałem olej i nalewa od nowa to dokładnie sobie ją obejrzałem. W zasadzie to moim zdaniem to co piszą w instrukcji obsługi to za dużo bo niby wchodzi 4,15 (pierwsze nalanie) nie wiem czy to chodzi o pierwsze fabryczne nalanie czy jakie. teraz mam jakieś 3,8 L i patrząc na bagnet niby jest połowa albo 3/4.
Nie mam pojęcia dlaczego po zgaszeniu silnika na jakieś 2 sekundy zapala się kontrolka oleju?.
Przed wymianą oleju tak nie było a olej mam tego samego producenta o tych samych parametrach. No i taką samą bańkę tz 4 litry za pierwszym razem jak wymieniał mi mechanik to z 4L zostało jeszcze coś w bańce i jak ja teraz robiłem wymianę to też mi zostało. A mechanik na pewno nie patrzył na to ile oleju wchodzi do danego silnika tylko patrząc na bagnet co chyba jest najlepszym rozwiązaniem?. Więc nie wiem w końcu ile powinno być tego oleju.
Czy mrugnięcie kontrolki może też sygnalizować za duży poziom oleju czy tylko zbyt mały?
|
|
Góra |
|
 |
FP |
#369909 Wysłany:
31 Maj 2010, 10:22; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 27 Maj 2010, Posty: 20
|
po wyłaczeniu silnika czujnik jeszcze dostaje sygnał o zaniku cisnienia i dlatego sie na moment zapali. Nie jest to żadna awaria wiec nie ciagnij dalej tematu
|
|
Góra |
|
 |
barthezz |
#369948 Wysłany:
31 Maj 2010, 15:41; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Poznań-Wlkp Rejestracja: 21 Gru 2009, Posty: 74
|
FP napisał(a): po wyłaczeniu silnika czujnik jeszcze dostaje sygnał o zaniku cisnienia i dlatego sie na moment zapali. Nie jest to żadna awaria wiec nie ciagnij dalej tematu
Nie ma prawa nic świecić z kontrolek po wyłączeniu fizycznie zapłonu kluczem. Jeżeli rzeczywiście mruga czy zarży się to znaczy tylko jedno-przebicie w kablach.
_________________ Z poważaniem
|
|
Góra |
|
 |
misiaczek88on |
#370375 Wysłany:
01 Cze 2010, 22:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Doblo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 25 Paź 2009, Posty: 598 Pomógł: 1
|
czyli powinienem zacząć od przeczyszczenia wszystkich końcówek kabli?
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#370774 Wysłany:
03 Cze 2010, 12:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Hej.  Co do samego czujnika to Możesz zdjąć z niego wtyczkę i zarazem osłonę hermetyczną i spróbować oczyścić złącza stykowe. W razie zwarcia na kablach lampka ostrzegawcza świeci cały czas. Co do samego sprawdzenia pracy czujnika, to można prowizorycznie poruszać sprężynką stykową w obie strony, może jest poluzowana. Ostatnio wymieniałem taki czujnik, który robił właśnie niespodzianki w postaci załączania lampki w różnych dziwnych losowych sytuacjach. Samochód miał ok. 90 tys. sam czujnik był mocno skorodowany a wtyka i złącza zalane oleistą mazią. Po wymianie czujnika i oczyszczeniu i osuszeniu wtyczki, wszystko się ustabilizowało i jest ok. Oczywiście to tylko moja sugestia. Pozdrawiam. 
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
misiaczek88on |
#370955 Wysłany:
03 Cze 2010, 22:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Doblo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 25 Paź 2009, Posty: 598 Pomógł: 1
|
A dojdę do tej sprężynki stykowej bez wykręcania czujnika z bloku silnika?.
Czujnik powinien być wkręcony do końca gwintu na nim czy np 2 zwoje gwintu na wierzchu
|
|
Góra |
|
 |
Courage |
#370996 Wysłany:
04 Cze 2010, 00:42; Temat postu: |
|
 |
Kukurydza |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 2911 Pomógł: 5
|
U mnie w 1.1 zaraz po zgaszeniu, mignie na chwilę kontrolka, ale wg mnie jest tak jak pisze FP
FP napisał(a): po wyłaczeniu silnika czujnik jeszcze dostaje sygnał o zaniku cisnienia i dlatego sie na moment zapali. Nie jest to żadna awaria wiec nie ciagnij dalej tematu
Chyba, ze się myle... 
_________________ 2010-12 = FIAT PUNTO Mk1 1.1 55KM "S" topic24306.html 2012-obecnie = FIAT PUNTO Mk2 1.2 60KM "SX" topic37122.html
Czy masz już darmowe FFP Assistance?
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|