You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 13:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #369929 Wysłany: 31 Maj 2010, 14:31; 
 Temat postu: Problem z obrotami
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 01 Wrz 2008,
Posty: 24
Witam!!
Jestem posiadaczem punta 1.2 60km z 96r.
Problem polega na tym że kiedy włączam samochód to trzeba chwilę poczekać zanim wejdzie na obroty, do tego momentu ma tak niskie obroty że wskazówka obrotomierza się nawet nie ruszy a samochód cały drży. Te same objawy są gdy silnik schodzi z obrotów (powiecmy np podjeżdżam do świateł i naciskam sprzęgło), zamiast zejść do tych ok 900obr/min to on schodzi tak nisko że drży i wskazówka opiera się na pręciku jednak po chwili znowu wchodzi na normalne obroty. Miałem już tak kiedyś wcześniej jednak było to chwilowe (1-2 dni), a teraz już tak mam prawie 2 tygodnie Co może być winne tym objawom?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc


Góra
 Profil  
 

 
 Post #369931 Wysłany: 31 Maj 2010, 14:34; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
sprawdź przepustnice, bo może być zawalona syfem

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #369932 Wysłany: 31 Maj 2010, 14:47; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Przepustnica jak przepustnica, raczej umieszczony w jej obudowie silnik krokowy potrzebuje wyczyszczenia.
Sprawdź też świece i kable tak profilaktycznie ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #369936 Wysłany: 31 Maj 2010, 14:57; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 01 Wrz 2008,
Posty: 24
silniczek czyściłem, świece wymieniałem kilka miesięcy temu i przewody. Ale też już je sprawdziłem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #369939 Wysłany: 31 Maj 2010, 15:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 07 Mar 2009,
Posty: 946
Ja mam podobny "problem" o ile można to tak nazwać, lecz tylko w momencie jak hamuję i wciskam sprzęgło. Wskaźnik obrotów niekiedy opiera się o ten pręcik i zaraz powraca na te 800 / 900 ... Ale nie zawsze tak jest. Przy odpaleniu nigdy jeszcze nie miałem takich problemów. Natomiast nie wiem czy jest to problem czy nie, w Skodzie mojego taty jest podobnie, też niekiedy podczas wciskania sprzęgła schodzi na ok 500 i powraca na ok 800...

_________________
Fiat Punto I, 96', 1.1 55KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #369940 Wysłany: 31 Maj 2010, 15:13; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 01 Wrz 2008,
Posty: 24
Tylko że czasami to tak spadnie że aż zgaśnie, ale to bardzo żadko


Góra
 Profil  
 
 
 Post #369941 Wysłany: 31 Maj 2010, 15:15; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
wilku122 napisał(a):
Tylko że czasami to tak spadnie że aż zgaśnie, ale to bardzo żadko

No to jak aż tak to powód może być inny - cewki. Ja miałem dokładnie takie objawy jak mi się cewka popsuła - opadające obroty przy wciśnięciu sprzęgła, czasem zgasł na luzie.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #369947 Wysłany: 31 Maj 2010, 15:39; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 01 Wrz 2008,
Posty: 24
Można to jakoś sprawdzić czy trzeba wymienić na nowe


Góra
 Profil  
 
 
 Post #369955 Wysłany: 31 Maj 2010, 15:51; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
http://fiatpunto.com.pl/topic22779.html tutaj napisałem jak to można pobieżnie sprawdzić, sposób nie jest idealny, ale jeśli iskra jest bardzo słaba to da się to zauważyć. Warto też podjechać do diagnosty, wtedy testerem można to sprawdzić.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #370247 Wysłany: 01 Cze 2010, 16:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 07 Mar 2009,
Posty: 946
STax, chcesz powiedzieć, że w moim przypadku również nie jest to "normalne zjawisko" i wina może leżeć po stornie silniczka krokowego lub cewki ?

_________________
Fiat Punto I, 96', 1.1 55KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #378985 Wysłany: 06 Lip 2010, 15:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR.
Rejestracja: 31 Sty 2010,
Posty: 2513
Pomógł: 12
witam, mam podobny problem jak opisują koledzy ale tylko wtedy gdy zapalam autko, to wogole nie wchodzi na obroty..;/ mam sposob na to ;) odepne minus od akumulatora i juz jest ok.. ale ilez mozna? co moze byc przyczyną?
dodam ze czesto mi gasnie podczas jazdy na lpg.. gaziarz uznał ze moze brakowac iskry przy zapłonie albo cos z cewkami lub przekaznik od lpg. mam probny przekaznik załozony i sprawdzam ale mało pomogło:/
jakies sugestie?

_________________
Było:
09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906
Jest:
02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #379134 Wysłany: 07 Lip 2010, 13:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 23 Sty 2008,
Posty: 146
Podepnę się pod temat bo widzę że nie jestem sama z takim problemem. Podobnie jak koledzy powyżej moje punto przy naciśnięciu sprzęgła <np. dojeżdżając do świateł) obroty spaja na chwilkę do samego dołu po czym wracają.Zauważyłem ostatnio że na postoju gdy wcisnę gaz mocniej obroty spadają do prawidłowej wartości, jednak jak nacisnę gaz delikatnie obroty spadają bardzo nisko. Wydaje mi się (pewny nie jestem) że jak nagrzeje się silnik to jakby te spadki zanikały.Również mam problem przy odpalaniu- odpali telepie autem obrotak się nie unosi i dopiero po chwili wzrasta. Poprzez takie spadki nigdy samochód sam z siebie mi nie zgasł.
Nie wiem czy może jest to z tym związane czy może tak ma być- gdy jadę (najbardziej na 1,2,3 biegu)i puszcze gaz to zwalnianiu towarzyszą takie szarpnięcia jakby zadławienia. również podobna historia dzieje się jak na 2,3 biegu przyśpieszam(dodając gazu)-najpierw szarpnięcie/zadławienie i dopiero auto zaczyna przyśpieszać. Co to może być?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #379152 Wysłany: 07 Lip 2010, 16:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 13 Wrz 2007,
Posty: 121
To ja również "podczepie" się pod temat, w moim puntolocie czasami występuje problem taki, że odpalając samochód na zimnym silniku wskakuje na wysokie obroty rzędu 1500-1800, później jak się "rozgrzeje" i przy ponownym odpalaniu już jest wszystko normalnie. Co to może być?

_________________
Był: "Zielony szerszeń" - 1.2 75KM ELX
Jest: wielkie nic :E


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO