You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 10:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #371091 Wysłany: 04 Cze 2010, 14:42; 
 Temat postu: Zmiana oleju...
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Darłowo
Rejestracja: 19 Lis 2007,
Posty: 14
Witam serdecznie Forumowicze.

Piszę bardziej w imienu kolegi niż własnym. Mianowicie, stał się szczęśliwym posiadaczem Kropasa MKI 1.1 55. Jak to zwykle bywa po zakupie dla własnej pewności chce wymienić olej, rozrządy, filtry itd, itp, etc. I tu wiadomo że w silniku olej Orlen 15W40 CG-4, nie jestem pewien - mineralny. Jeśli się również nie myle to olej raczej do 'dizli', choć nie jestem pewien. Auto ma przejechane przeszło 170k kilometrów.

Pytanie. Czy zostać dalej przy tym oleju, czy to nie szkodzi w jakikolwiek sposób, czy może gdy jest okazja zmienić na coś innego. Jeśli już, poradźcie proszę na jaki. Przeglądałem forum, mam kilka wniosków, ale liczę na indywidualne wskazówki w tym przypadku.

Pozdrawiam

_________________
Fiat Punto GT
..PuNtOPoWeR..
Original Abarth & Simoni Racing GT Styling ;]


Góra
 Profil  
 

 
 Post #371098 Wysłany: 04 Cze 2010, 15:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
0W40-syntetyk
5W40-syntetyk
10W40-półsyntetyk
15W40-mineralny
ja mam 150 tyś. przejechane i leje półsyntetyk,a mineralny to do aut z dużym przebiegiem i niekoniecznie diesli.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #371114 Wysłany: 04 Cze 2010, 17:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 03 Lis 2008,
Posty: 458
Ja do rovera ktory mial ok 170tys przbiegu lalem 10w40 valvoline.

_________________
www.g-force.pl

Valeting, Detailing, czyszczenie srodka samochodu. ZAPRASZAMY Warszawa, Bydgoszcz i okolice


Góra
 Profil  
 
 
 Post #371126 Wysłany: 04 Cze 2010, 18:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań-Wlkp
Rejestracja: 21 Gru 2009,
Posty: 74
Ja miałem w moim byłym seju syntetyk lotosa 5w40, mimo przebiegu ok 200 tyś(a ile cofnięte-pies wie) i ubywało prawie tyle co nic. Najwięcej z powodu korozji i puszczającej miski(kap kap). Problem z pokrywą zaworów w tym silniku 1.1 fire, rozwiązałem dawno temu przez przeszlifowanie stópek o 1mm.

Magdalena ma syntetyk totala(przebieg licznika to 151 tyś, a że produkowana na rynek Niemiecki to nie zdziwiłbym się jak było by 3x tyle, zwłaszcza, że wóz ma 23 lata :E ). Popychacze siedzą od pierwszej sekundy cicho. Jedyne co potrzeba wymienić to uszczelkę pokrywy zaworów, bo przyoszczędziłem na niej przy wymianie paska z napinaczem-sączy się ze starości.

Minerały to leje się do starych trupów :E . Po za tym czas skończyć z tymi plotkami po-komunistycznymi o rozszczelnieniach silnika przez syntetyk/pół. Tak samo jak gęstość nie jest równa lepkości. Zarówno 5w40 jak i 15w40 w temperaturze pracy czy pokojowej mają jednakową gęstość.

_________________
Z poważaniem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #371172 Wysłany: 04 Cze 2010, 21:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: GDAŃSK
Rejestracja: 03 Sty 2010,
Posty: 84
barthezz napisał(a):
Po za tym czas skończyć z tymi plotkami po-komunistycznymi o rozszczelnieniach silnika przez syntetyk/pół.

Doświadczyłem czegoś podobnego w Oplu, silnik SOFIM: po zmianie oleju z półsyntetyka na syntetyk (ten sam producent) zaczeły się nagle pocić olejem wszystkie możliwe uszczelki i simeringi. Po zmianie spowrotem na półsyntetyk problem zniknął - umyłem karszerem silnik i obserwowałem - zero potu olejowego :shock:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #371179 Wysłany: 04 Cze 2010, 21:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
z półsyntetka na syntetyk to zła zamiana inna lepkość oleju jak wiadomo silnik sie też zużywa więc traci na szczelności i syntetyk może kapać.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #371311 Wysłany: 05 Cze 2010, 14:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań-Wlkp
Rejestracja: 21 Gru 2009,
Posty: 74
0125gd napisał(a):
Doświadczyłem czegoś podobnego w Oplu, silnik SOFIM: po zmianie oleju z półsyntetyka na syntetyk (ten sam producent) zaczeły się nagle pocić olejem wszystkie możliwe uszczelki i simeringi. Po zmianie spowrotem na półsyntetyk problem zniknął - umyłem karszerem silnik i obserwowałem - zero potu olejowego :shock:


Marna prowokacja. Skoro silnik miał zużyte uszczelki, to należało je wymienić i lepkość oleju nie ma tutaj niczego do gadania-ciekło by na każdym. Olejem mineralnym jest kazdy. Jedynie metoda otrzymywania jest inna. Ten tańszy "mineralny"- otrzymuja metoda destyalcji z ropy naftowej-elementow ciezszych z niego po rozkladzie
na skladniki metoda syntezy=doboru składników otrzymuje sie syntetyk. Stad proces jest podwójny i cena tez! Oba mają tą samą bazę.

PS. Guma się też starzeje, zwłaszcza gdy pracuje w kwaśno-zasadowym środowisku jakim jest silnik.

_________________
Z poważaniem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #371384 Wysłany: 05 Cze 2010, 22:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: GDAŃSK
Rejestracja: 03 Sty 2010,
Posty: 84
barthezz napisał(a):
Marna prowokacja. Skoro silnik miał zużyte uszczelki, to należało je wymienić

Piszę jak było, nie jestem specem od olejów i ich produkcji, ba, a nawet nie wiem jakie są między nimi techniczne i technologiczne różnice. Zmieniłem olej spowrotem na taki jaki był, umyłem silnik i obserwowałem skąd najwięcej będzie się pociło żeby wymienić uszczelki bo mam uczulenie na silniki umazane w oleju, ale nigdzie (!) się nic nie pojawiło przez resztę okresu użytkowania. Nie chcesz wierzyć - twoja sprawa, nie jestem Ci w stanie tego udowodnić bo auto już skasowane.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO