|
Obecny czas: 24 Kwi 2025, 06:11
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
WLBN |
#374560 Wysłany:
16 Cze 2010, 20:13; Temat postu: Synchronizator 2-iego biegu. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Szukałem, nie znalazłem, jeśli jest to proszę o przekierowanie. Od pewnego czasu mam problem z synchronizacją drugiego biegu. Tylko drugiego, chcę dodać. Szybka zmiana z 1 na 2 bez zgrzytu jest już niemożliwa. W związku z powyższym chciałbym dowiedzieć się, ile taki synchronizator kosztuje i jak bardzo trudna jest wymiana. Samochód mój to 1.2 8V.
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
 |
|
|
ipIV |
#374564 Wysłany:
16 Cze 2010, 20:19; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
powiem ci jak zrobię simmering wałka sprzęgłowego o ile obudowy skrzyni i trybów w reklamówce nie zaniosę do warsztatu, zeby to poskładał ktoś
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4c0579837fe7f820.jpg
podejrzewam ze na tym etapie trzeba z drugiej strony odkręcic obudowe V biegu, odkręcic nakrętkę pozdejmować wszystkie tryba z tamtej strony i od tej wyjąć wałek główny i sprzęgłowy z resztą bo synch I i II biegu jest od tej strony.... ale nie wiem nie widziałem tego.
Co do kosztów.... nowy synch będzie niewiele tańszy od używanej skrzyni....
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
WLBN |
#374565 Wysłany:
16 Cze 2010, 20:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Oj, to nie dobrze, bo używane skrzynie na alledrogo w mało atrakcyjnych cenach.
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#374568 Wysłany:
16 Cze 2010, 20:26; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
do 500zł sie znajdzie chyba ze jakaś z małym nalotem  powyżej 800 są 6tki jak będzie się troche czasu polować [ Dodano: 16 Cze 2010 20:26 ]co do ceny synchronizatora popytaj w aso lub sklepach wyspec. w częściach do fiatów.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
WLBN |
#374572 Wysłany:
16 Cze 2010, 20:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#374585 Wysłany:
16 Cze 2010, 21:03; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
to jest trybo wstecznego + przesuwka synchronizująza 1 i 2 ale czy to to padło to nie wiem synchr ma jeszcze jakieś sprężynki itp....
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
WLBN |
#374591 Wysłany:
16 Cze 2010, 21:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Kurde, nie mogę tego synchronizatora nigdzie w sieci znaleźć. A po sklepach mogę się przejść dopiero w poniedziałek. Gdym wiedział ile ten synchronizator kosztuje, to mógłbym już coś z tą skrzynią kombinować. Używki nie chcę, moja ma tylko 120 000 i poza tą dwójką wszystko OK, a używanej trzeba by było dobry przegląd zrobić.
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#374592 Wysłany:
16 Cze 2010, 21:24; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
jak dwójka to raczej też 1 w ksiazce jest "synchr 1 i 2 biegu" [ Dodano: 16 Cze 2010 21:24 ]a za 100wke bym tego nie podjął sie  wiecej pierniczenia niż przy robieniu sprzegła
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
WLBN |
#374599 Wysłany:
16 Cze 2010, 21:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Mam dobrego i zaufanego mechanika- rok temu za wymianę uszczelniaczy półosi wziął 100 razem z olejem. Tu w chyba dużo więcej roboty nie będzie miał, w 150 się raczej zmieści, dziś wymieniałem olej, filtry, świece, pasek alternatora i uszczelkę pod pokrywą zaworów. Za wymianę ww części, olej i filtr oleju zapłaciłem 166 zł. Resztę części oczywiście miałem ze sobą. Mechanik na prowincji, z którego usług korzysta się od 15 lat i u którego się serwisuje wszystkie 3 auta w rodzinie ma swoje zalety:)
[ Dodano: 16 Cze 2010 21:39 ] Nie pamiętam ile brał za wymianę sprzęgła, coś mi się kołacze po głowie, że 120.
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
 |
hgt131 |
#374640 Wysłany:
16 Cze 2010, 22:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Siennica Rejestracja: 06 Lut 2009, Posty: 446
|
wymiana uszczelniaczy to nie rozebranie całej skrzyni w pył,powiem tak walcze właśnie ze skrzynią od HGt i powiem że drugi raz bym się nie podejmował tej roboty za żadną kase,skusiło mnie tylko to że udało mi się kupić drugą od barchetty za 180 zł i z dwóch złożyłem jedną roboty jest porostu od zajebania,polecam kupić używkę i nie bawić się w wymiane synchronizatora
_________________ Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#374665 Wysłany:
16 Cze 2010, 23:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
hgt131 co sie u ciebie działo??
WLBN słuchaj miałem tak samo! z 1 na 2 zgrzyt (z 3 na 2 tak samo) i strach pchać było dalej! dzwoniłem po warsztatach skrzyń i za remont z gwar. 1000zł.. bo wymieniają wszystko jakieś wodziki sprężynki pierdoły itp. także to nie jest zły pomysł, no albo w ciemno używke. ALE jeden warsztat polecił mi wymienić olej żeby choć troche dłużej polatała ta skrzynia.
No więc na warsztat, kupiony dobry olejek i wymiana.. Po przygodach zgubienia korka spustowego  (wpadł do zlewu oleju i z nic go znaleźć nie mogłem i zamawiałem nowy spoko 15zł) no ale do rzeczy! Po wymianie cud! 0 jakikolwiek zgrzytów, nawet przy b. szybkiej zmianie przy wysokich prędkościach bez problemu 2 wchodzi.
dawaj na warsztat wymieniaj olej i daj znać czy pomogło. Jak nie pomoże to albo remont skrzynki albo używki szukaj.
ipIV sądzisz że skrzynia 5 i 6 biegowa może być stosowana zamiennie?
|
|
Góra |
|
 |
hgt131 |
#374668 Wysłany:
16 Cze 2010, 23:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Siennica Rejestracja: 06 Lut 2009, Posty: 446
|
u mnie na ostatnim miejscowym zlocie mechanizm różnicowy stwierdził że chce zobaczyć troche świata i rozerwał mi całą obudowe sprzęgła tzw kielich, pekła jedna z satelitek i się wszystko rozsypało
_________________ Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#374676 Wysłany:
16 Cze 2010, 23:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
kurde bo ja mam jeszcze taki dziwny świst na 3 i 6 biegu najbardziej słychać jak dodaje gazu. Ale nic sie z tym nie dzieje, biegi bez problemu wchodzą, żadnych zgrzytów, więc nierobie nic z tym. A nie wiem nawet czy to skrzynia wogóle, bo to tylko tak świszczy delikatnie przy dodawaniu gazu, szczególnie leciutkim dodawaniu. A z tego co sie dowiadywałem to skrzynia rzadko świszczy, prędzej tak klepie charakterystycznie jak pada. A jak świszczy łożysko to okrutnie głośno i najbardziej jak sie puszcza gaz i jedzie na biegu, a u mnie wtedy cisza więc olewam sprawe.
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#374693 Wysłany:
17 Cze 2010, 01:35; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
lakikwap napisał(a): ipIV sądzisz że skrzynia 5 i 6 biegowa może być stosowana zamiennie?
jakby to było możliwe w wypadku silnika 1.2 8V o (z Punto 2) to bym zbierał na skrzynię 
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#374696 Wysłany:
17 Cze 2010, 03:30; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
xONx napisał(a): jakby to było możliwe w wypadku silnika 1.2 8V o (z Punto 2) to bym zbierał na skrzynię Smile
to zbieraj  bo pasuje, tylko co tym zyskasz.... 0,25s do 100 pod warunkiem, że sprawniej machać będziesz bo w 8v jeszcze pogorszysz przyśp.  . 6 bieg w 6 = 5tce w 5  podobne przełożenie całkowite. Skrzynia różni się tylko flakami i chyba dekiel od strony L koła jest ciut większy.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
WLBN |
#374697 Wysłany:
17 Cze 2010, 21:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Olej roczny. Ale spróbujemy z olejem na początek, może jednak gdzieś uciekł?
[ Dodano: 17 Cze 2010 21:39 ] Hm... A może jakiś cudowny specyfik typu ceramizer? W skrzyni zaszkodzić nie powinien (do silnika bym nigdy nie wlał). Może pomoże, a jak nie to stratny nie będę, skoro skrzynia dogorywa. Dziś jeździłem mało- tylko z pracy i do pracy, ok. 12 km rano i tyle samo z powrotem, udało się bez jednego zgrzytu. Zalety jazdy bez zgrzytu ze zgrzytającą skrzynią też są- na paliwie oszczędzam:) Ale na dłuższą metę przy mojej ciężkawej nodze się nie da.
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
 |
makkak |
#374951 Wysłany:
18 Cze 2010, 09:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
lakikwap napisał(a): :/ kurde bo ja mam jeszcze taki dziwny świst na 3 i 6 biegu najbardziej słychać jak dodaje gazu. Ale nic sie z tym nie dzieje, biegi bez problemu wchodzą, żadnych zgrzytów, więc nierobie nic z tym. A nie wiem nawet czy to skrzynia wogóle, bo to tylko tak świszczy delikatnie przy dodawaniu gazu, szczególnie leciutkim dodawaniu. A z tego co sie dowiadywałem to skrzynia rzadko świszczy, prędzej tak klepie charakterystycznie jak pada. A jak świszczy łożysko to okrutnie głośno i najbardziej jak sie puszcza gaz i jedzie na biegu, a u mnie wtedy cisza więc olewam sprawe.
Ojciec mial podobnie w uno, wymienilismy olej, przeszlo, po paru dniach wrocilo... co sie okazalo... byla nieszczelnosc w skrzyni i caly olej zaraz po wymianie wylecial, przez ta dziure nalalo sie troche wody, rozebral ze znajomym cala skrzynie, wszystko wyczyscili i nalali nowego oleju, teraz wszystko jest ok;)
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#374985 Wysłany:
18 Cze 2010, 14:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
ja po wymianie oleju miałem to samo, wiec raczej nie to  a i obserwowałem czy olej nie ucieka i nic z niąkąd nie kapie więc pewnie jest w dobrym stanie. [ Dodano: 18 Cze 2010 14:02 ]jak ten świst będzie sie nasilał (bo narazie już do dłuugiego czasu jest taki sam, delikatny bardzo) to oddam gdzieś do mechanika od skrzyń żeby zbadał.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#374992 Wysłany:
18 Cze 2010, 14:35; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
laki a weź dotknij sprzęgło jak swiszczy  nie zeby wysprzęglić ale tak z 1cm je wciśnij 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#375002 Wysłany:
18 Cze 2010, 16:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|