You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Mar 2024, 05:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #374560 Wysłany: 16 Cze 2010, 20:13; 
 Temat postu: Synchronizator 2-iego biegu.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Biecz/Kraków
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 495
Pomógł: 4
Szukałem, nie znalazłem, jeśli jest to proszę o przekierowanie. Od pewnego czasu mam problem z synchronizacją drugiego biegu. Tylko drugiego, chcę dodać. Szybka zmiana z 1 na 2 bez zgrzytu jest już niemożliwa. W związku z powyższym chciałbym dowiedzieć się, ile taki synchronizator kosztuje i jak bardzo trudna jest wymiana. Samochód mój to 1.2 8V.

_________________
WLBN


Góra
 Profil  
 

 
 Post #374564 Wysłany: 16 Cze 2010, 20:19; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13036
Pomógł: 54
powiem ci jak zrobię simmering wałka sprzęgłowego o ile obudowy skrzyni i trybów w reklamówce nie zaniosę do warsztatu, zeby to poskładał ktoś :E


http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4c0579837fe7f820.jpg

podejrzewam ze na tym etapie trzeba z drugiej strony odkręcic obudowe V biegu, odkręcic nakrętkę pozdejmować wszystkie tryba z tamtej strony i od tej wyjąć wałek główny i sprzęgłowy z resztą bo synch I i II biegu jest od tej strony.... ale nie wiem nie widziałem tego.
Co do kosztów.... nowy synch będzie niewiele tańszy od używanej skrzyni....

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #374565 Wysłany: 16 Cze 2010, 20:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Biecz/Kraków
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 495
Pomógł: 4
Oj, to nie dobrze, bo używane skrzynie na alledrogo w mało atrakcyjnych cenach.

_________________
WLBN


Góra
 Profil  
 
 
 Post #374568 Wysłany: 16 Cze 2010, 20:26; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13036
Pomógł: 54
do 500zł sie znajdzie chyba ze jakaś z małym nalotem :> powyżej 800 są 6tki jak będzie się troche czasu polować :E

[ Dodano: 16 Cze 2010 20:26 ]
co do ceny synchronizatora popytaj w aso lub sklepach wyspec. w częściach do fiatów.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #374572 Wysłany: 16 Cze 2010, 20:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Biecz/Kraków
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 495
Pomógł: 4
http://moto.allegro.pl/item1079891813_p ... siena.html

Czyżby to było to? Mój mechanik powinien to za 100 zł zrobić.

_________________
WLBN


Góra
 Profil  
 
 
 Post #374585 Wysłany: 16 Cze 2010, 21:03; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13036
Pomógł: 54
to jest trybo wstecznego + przesuwka synchronizująza 1 i 2 ale czy to to padło to nie wiem synchr ma jeszcze jakieś sprężynki itp....

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #374591 Wysłany: 16 Cze 2010, 21:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Biecz/Kraków
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 495
Pomógł: 4
Kurde, nie mogę tego synchronizatora nigdzie w sieci znaleźć. A po sklepach mogę się przejść dopiero w poniedziałek. Gdym wiedział ile ten synchronizator kosztuje, to mógłbym już coś z tą skrzynią kombinować. Używki nie chcę, moja ma tylko 120 000 i poza tą dwójką wszystko OK, a używanej trzeba by było dobry przegląd zrobić.

_________________
WLBN


Góra
 Profil  
 
 
 Post #374592 Wysłany: 16 Cze 2010, 21:24; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13036
Pomógł: 54
jak dwójka to raczej też 1 w ksiazce jest "synchr 1 i 2 biegu"

[ Dodano: 16 Cze 2010 21:24 ]
a za 100wke bym tego nie podjął sie :E wiecej pierniczenia niż przy robieniu sprzegła

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #374599 Wysłany: 16 Cze 2010, 21:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Biecz/Kraków
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 495
Pomógł: 4
Mam dobrego i zaufanego mechanika- rok temu za wymianę uszczelniaczy półosi wziął 100 razem z olejem. Tu w chyba dużo więcej roboty nie będzie miał, w 150 się raczej zmieści, dziś wymieniałem olej, filtry, świece, pasek alternatora i uszczelkę pod pokrywą zaworów. Za wymianę ww części, olej i filtr oleju zapłaciłem 166 zł. Resztę części oczywiście miałem ze sobą. Mechanik na prowincji, z którego usług korzysta się od 15 lat i u którego się serwisuje wszystkie 3 auta w rodzinie ma swoje zalety:)

[ Dodano: 16 Cze 2010 21:39 ]
Nie pamiętam ile brał za wymianę sprzęgła, coś mi się kołacze po głowie, że 120.

_________________
WLBN


Góra
 Profil  
 
 
 Post #374640 Wysłany: 16 Cze 2010, 22:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Siennica
Rejestracja: 06 Lut 2009,
Posty: 446
wymiana uszczelniaczy to nie rozebranie całej skrzyni w pył,powiem tak walcze właśnie ze skrzynią od HGt i powiem że drugi raz bym się nie podejmował tej roboty za żadną kase,skusiło mnie tylko to że udało mi się kupić drugą od barchetty za 180 zł i z dwóch złożyłem jedną roboty jest porostu od zajebania,polecam kupić używkę i nie bawić się w wymiane synchronizatora

_________________
Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #374665 Wysłany: 16 Cze 2010, 23:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
hgt131 co sie u ciebie działo??
WLBN słuchaj miałem tak samo! z 1 na 2 zgrzyt (z 3 na 2 tak samo) i strach pchać było dalej! dzwoniłem po warsztatach skrzyń i za remont z gwar. 1000zł.. bo wymieniają wszystko jakieś wodziki sprężynki pierdoły itp. także to nie jest zły pomysł, no albo w ciemno używke. ALE jeden warsztat polecił mi wymienić olej żeby choć troche dłużej polatała ta skrzynia.
No więc na warsztat, kupiony dobry olejek i wymiana.. Po przygodach zgubienia korka spustowego :shock: (wpadł do zlewu oleju i z nic go znaleźć nie mogłem i zamawiałem nowy spoko 15zł) no ale do rzeczy! Po wymianie cud! 0 jakikolwiek zgrzytów, nawet przy b. szybkiej zmianie przy wysokich prędkościach bez problemu 2 wchodzi. :E :P :E
dawaj na warsztat wymieniaj olej i daj znać czy pomogło. Jak nie pomoże to albo remont skrzynki albo używki szukaj.

ipIV sądzisz że skrzynia 5 i 6 biegowa może być stosowana zamiennie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #374668 Wysłany: 16 Cze 2010, 23:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Siennica
Rejestracja: 06 Lut 2009,
Posty: 446
u mnie na ostatnim miejscowym zlocie mechanizm różnicowy stwierdził że chce zobaczyć troche świata i rozerwał mi całą obudowe sprzęgła tzw kielich, pekła jedna z satelitek i się wszystko rozsypało

_________________
Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #374676 Wysłany: 16 Cze 2010, 23:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
:/
kurde bo ja mam jeszcze taki dziwny świst na 3 i 6 biegu najbardziej słychać jak dodaje gazu. Ale nic sie z tym nie dzieje, biegi bez problemu wchodzą, żadnych zgrzytów, więc nierobie nic z tym. A nie wiem nawet czy to skrzynia wogóle, bo to tylko tak świszczy delikatnie przy dodawaniu gazu, szczególnie leciutkim dodawaniu. A z tego co sie dowiadywałem to skrzynia rzadko świszczy, prędzej tak klepie charakterystycznie jak pada. A jak świszczy łożysko to okrutnie głośno i najbardziej jak sie puszcza gaz i jedzie na biegu, a u mnie wtedy cisza więc olewam sprawe.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #374693 Wysłany: 17 Cze 2010, 01:35; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
lakikwap napisał(a):
ipIV sądzisz że skrzynia 5 i 6 biegowa może być stosowana zamiennie?

jakby to było możliwe w wypadku silnika 1.2 8V o (z Punto 2) to bym zbierał na skrzynię :)

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #374696 Wysłany: 17 Cze 2010, 03:30; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13036
Pomógł: 54
xONx napisał(a):
jakby to było możliwe w wypadku silnika 1.2 8V o (z Punto 2) to bym zbierał na skrzynię Smile

to zbieraj ;) bo pasuje, tylko co tym zyskasz.... 0,25s do 100 pod warunkiem, że sprawniej machać będziesz bo w 8v jeszcze pogorszysz przyśp. :E. 6 bieg w 6 = 5tce w 5 ;) podobne przełożenie całkowite. Skrzynia różni się tylko flakami i chyba dekiel od strony L koła jest ciut większy.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #374697 Wysłany: 17 Cze 2010, 21:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Biecz/Kraków
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 495
Pomógł: 4
Olej roczny. Ale spróbujemy z olejem na początek, może jednak gdzieś uciekł?

[ Dodano: 17 Cze 2010 21:39 ]
Hm... A może jakiś cudowny specyfik typu ceramizer? W skrzyni zaszkodzić nie powinien (do silnika bym nigdy nie wlał). Może pomoże, a jak nie to stratny nie będę, skoro skrzynia dogorywa. Dziś jeździłem mało- tylko z pracy i do pracy, ok. 12 km rano i tyle samo z powrotem, udało się bez jednego zgrzytu. Zalety jazdy bez zgrzytu ze zgrzytającą skrzynią też są- na paliwie oszczędzam:) Ale na dłuższą metę przy mojej ciężkawej nodze się nie da.

_________________
WLBN


Góra
 Profil  
 
 
 Post #374951 Wysłany: 18 Cze 2010, 09:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 06 Cze 2008,
Posty: 230
lakikwap napisał(a):
:/
kurde bo ja mam jeszcze taki dziwny świst na 3 i 6 biegu najbardziej słychać jak dodaje gazu. Ale nic sie z tym nie dzieje, biegi bez problemu wchodzą, żadnych zgrzytów, więc nierobie nic z tym. A nie wiem nawet czy to skrzynia wogóle, bo to tylko tak świszczy delikatnie przy dodawaniu gazu, szczególnie leciutkim dodawaniu. A z tego co sie dowiadywałem to skrzynia rzadko świszczy, prędzej tak klepie charakterystycznie jak pada. A jak świszczy łożysko to okrutnie głośno i najbardziej jak sie puszcza gaz i jedzie na biegu, a u mnie wtedy cisza więc olewam sprawe.


Ojciec mial podobnie w uno, wymienilismy olej, przeszlo, po paru dniach wrocilo... co sie okazalo... byla nieszczelnosc w skrzyni i caly olej zaraz po wymianie wylecial, przez ta dziure nalalo sie troche wody, rozebral ze znajomym cala skrzynie, wszystko wyczyscili i nalali nowego oleju, teraz wszystko jest ok;)

_________________
Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja

Punto II 1.9 JTD 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #374985 Wysłany: 18 Cze 2010, 14:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
ja po wymianie oleju miałem to samo, wiec raczej nie to :/ a i obserwowałem czy olej nie ucieka i nic z niąkąd nie kapie więc pewnie jest w dobrym stanie.

[ Dodano: 18 Cze 2010 14:02 ]
jak ten świst będzie sie nasilał (bo narazie już do dłuugiego czasu jest taki sam, delikatny bardzo) to oddam gdzieś do mechanika od skrzyń żeby zbadał.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #374992 Wysłany: 18 Cze 2010, 14:35; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13036
Pomógł: 54
laki a weź dotknij sprzęgło jak swiszczy :> nie zeby wysprzęglić ale tak z 1cm je wciśnij :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #375002 Wysłany: 18 Cze 2010, 16:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
obczaje obczaje


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO