|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:55
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
PoldasSs |
#381403 Wysłany:
18 Lip 2010, 20:52; Temat postu: Mocniejszy alternator |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork Rejestracja: 07 Sty 2010, Posty: 410
|
Mam pytanie czy do kropki 1.1 można wsadzić jakiś mocniejszy altek ? jakiś od diesela ?
Bo mój mnie nie zadowala a mianowicie mam prąd ładowania 13,9 jak włacze światła to spada do 13,7 a radio dmuchawe to już do 13,5 i tak trzyma jak wszystko wyłączę to daje dalej 13,9 i ako od marca mi nie padło ani razu ale denerwuje mnie to teraz jak są wakacje to autem jeżdżę codziennie do pracy 10km i są takie momenty że jak odpalam silnik to tak słabo zakręci czuć poprostu że ako słabe po pracy czyli po 9 godzinach gdy wsiadam do auta to tez tak bez życia kręci i obawiam się że zimą będe mógł mieć problemy ;/
Ako w marcu nowe 45 Ah altek szczotki wymienione i pasek i tak się dzieje z tym ładowaniem ;/
czy to robi to że kotkie trasy robię codziennie ?
czy wstawienie mocniejszego alternatora pomoże i czy można wogóle ?
Ostatnio edytowany przez PoldasSs, 18 Lip 2010, 21:56, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#381419 Wysłany:
18 Lip 2010, 21:34; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
PoldasSs napisał(a): pomorze
nie, mazowsze
Ortografia się kłania
Co do tematu - mocniejszy alternator raczej nie jest potrzebny, albo ten który masz teraz jest po prostu nie do końca sprawny, albo coś jest z rozrusznikiem (skoro słabo kręci).
Poza tym to napięcie masz chyba dobre, jakie byś chciał mieć?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
PoldasSs |
#381432 Wysłany:
18 Lip 2010, 21:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork Rejestracja: 07 Sty 2010, Posty: 410
|
STax napisał(a): PoldasSs napisał: pomorze
nie, mazowsze Razz Ortografia się kłania Szczerbol
A widzisz nie zauważyłem
A rozrusznik to chyba dobry bo jak ako naładuje prostownikiem to kręci aż miło "czuć kopa " , a co do ładowania to chciałbym mieć takie jak być powinno 14,5 V.
_________________ Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#381436 Wysłany:
18 Lip 2010, 22:05; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
PoldasSs napisał(a): mieć takie jak być powinno 14,5 V Ale nie powinno być aż takie  ipIV napisał(a): prawidłowe nappiecie ładowania dla aku kwasowych: 13,5-14,5V remind napisał(a): od 13,9 do 14,4 V dla kwasowego
Twoje 13,5 przy pełnym obciążeniu akumulatora jest wg mnie jak najbardziej ok, sprawdź jeszcze czy przy przegazowaniu rośnie, jak tak to wszystko ok. [ Dodano: 18 Lip 2010 21:05 ]Jak coś, to możesz się pobawić np w alternator od punto 75, on jest chyba ciut mocniejszy, ale wg mnie nie jest to potrzebne.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
PoldasSs |
#381440 Wysłany:
18 Lip 2010, 22:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork Rejestracja: 07 Sty 2010, Posty: 410
|
Ale przecież prąd ładowania nie powinien spadać gdy włączy się same światła prawda ?
A przy przegazowaniu jest takie samo.
_________________ Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG
|
|
Góra |
|
 |
misiaczek88on |
#381441 Wysłany:
18 Lip 2010, 22:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Doblo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 25 Paź 2009, Posty: 598 Pomógł: 1
|
Jak był byś zainteresowany to mogę ci sprzedać mój altek od 1,6 MPI nigdy mnie nie zawiódł nawet tej zimy przy tych mrozach pomimo stania samochodu na dworze. Sprzedaję bo montuję klimę
|
|
Góra |
|
 |
PoldasSs |
#381445 Wysłany:
18 Lip 2010, 22:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork Rejestracja: 07 Sty 2010, Posty: 410
|
a od 1,6 pasuje ?
_________________ Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#381447 Wysłany:
18 Lip 2010, 22:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
PoldasSsInny alternator zapewne będzie miał inne mocowania.
Wsadzając alternator większej wydajności nie poprawisz "szybkości" ładowania, akumulator zapewne jest niedoładowywany bo robisz krótkie dystanse bądź, coś nie tak jest z samym akumulatorem (Jak Centra to zacznij od tego.  )
Ładowanie 13,5V przy pełnym obciążeniu jest poprawne.
Jeśli zauważasz jakieś problemy z ładowaniem to przeczyść kable wychodzące z alternatora i klemy oraz sprawdź/wymień regulator napięcia.
Utrzymanie stałego ładowania 14,5V niezależnie od warunków jest praktycznie nie do osiągnięcia.
PoldasSs napisał(a): Ale przecież prąd ładowania nie powinien spadać gdy włączy się same światła prawda ?
Weź na wzgląd, że same światła mijania to na oko jakieś 10A  110W. Do tego radio, dmuchawa itp itd
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
Ostatnio edytowany przez buladag 18 Lip 2010, 22:48, edytowano w sumie 2 razy
|
|
Góra |
|
 |
PoldasSs |
#381450 Wysłany:
18 Lip 2010, 22:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork Rejestracja: 07 Sty 2010, Posty: 410
|
Obawiam się że te krótkie trasy też swoje robią ;/
Bo gdy w soboty robię dłuższe trasy 90km w jedną stronę i auto stoi od 20 do niedzieli do 16-17 i wtedy zakręci jakby był ako prostownikiem ładowany A w tygodniu po nocy rano jak odpalam to tak "bez życia" kręci.
_________________ Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#381451 Wysłany:
18 Lip 2010, 22:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
PoldasSs |
#381454 Wysłany:
18 Lip 2010, 22:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork Rejestracja: 07 Sty 2010, Posty: 410
|
buladag napisał(a): Weź na wzgląd, że same światła to na oko jakieś 10A Smile Do tego Radio, dmuchawa itp itd Chodzi mi o same światła mijania w ojca aucie VW polo prąd ładowania 14,2V i po włączeniu świateł dalej tak trzyma , dopiero po włączeniu radia i dmuchawy minimalnie spada. [ Dodano: 18 Lip 2010 21:35 ]buladag napisał(a): Tu jakimś tam wyjściem byłby akumulator większej pojemności.
Większej ? A nie mniejszej ? żeby był bardziej doładowany ?
_________________ Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#381494 Wysłany:
18 Lip 2010, 23:28; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
buladag napisał(a): Tu jakimś tam wyjściem byłby akumulator większej pojemności. Raczej nie było by to dobre, tzn na początek tak, bo dłużej by trwało jego rozładowanie, ale przez jazdę na krótkich trasach i notoryczne nienaładowanie by za długo nie posłużył. PoldasSs napisał(a): Większej ? A nie mniejszej ? żeby był bardziej doładowany ? Odpowiedź powyżej. PoldasSs napisał(a): Chodzi mi o same światła mijania
Światła to taki sam odbiornik prądu jak każdy inny, dlatego ładowanie spada.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
PoldasSs |
#381497 Wysłany:
18 Lip 2010, 23:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork Rejestracja: 07 Sty 2010, Posty: 410
|
Cytuj: Światła to taki sam odbiornik prądu jak każdy inny, dlatego ładowanie spada.
To dlaczego u ojca nie spada ładowanie dopiero jak co innego się włączy radio dmuchawę i inne.
U kumpla w Fiacie Punto też ładowanie 14,1 i nie spada jak się światła mijania włączy dopiero inne tam odbiorniki, jak Jest u was spada prąd czy trzyma taki sam ?
_________________ Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#381500 Wysłany:
18 Lip 2010, 23:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Spada a przy zwiększeniu obrotów rośnie.
Sprawdź regulator napięcia jeśli bardzo Ci to przeszkadza.
Cytuj: Raczej nie było by to dobre, tzn na początek tak, bo dłużej by trwało jego rozładowanie, ale przez jazdę na krótkich trasach i notoryczne nienaładowanie by za długo nie posłużył.
Dlatego napisałem "jakimś". Tak czy siak jeżdżąc na b. krótkich dystansach trzeba kwestię akumulatora kontrolować.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#381501 Wysłany:
18 Lip 2010, 23:43; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
PoldasSs napisał(a): To dlaczego u ojca nie spada ładowanie dopiero jak co innego się włączy radio dmuchawę i inne.
Obstawiam że ma większy aku i pewnie był akurat dobrze naładowany.
U siebie napięć nie sprawdzałem bo nie mam miernika, ale przy normalnych przejazdach (a też głównie krótkie trasy robię) nigdy mi się aku (42Ah) nie rozładował.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#381503 Wysłany:
18 Lip 2010, 23:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
PoldasSs Ponawiam pytanie z wcześniej, jakiej marki to akumulator?
Sprawdzałeś jaki jest pobór prądu przy wyłączonym zapłonie?
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#381506 Wysłany:
18 Lip 2010, 23:49; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
buladag napisał(a): Sprawdzałeś jaki jest pobór prądu przy wyłączonym zapłonie?
O, dobre pytanie, może coś "kradnie" prąd i dlatego akumulator się szybko rozładowuje?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
PoldasSs |
#381533 Wysłany:
19 Lip 2010, 08:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork Rejestracja: 07 Sty 2010, Posty: 410
|
STax napisał(a): Obstawiam że ma większy aku i pewnie był akurat dobrze naładowany.
Niemieckie ako 36 Ah a silnik ma 1,4 i auto ma ponad 3 lata i ani razu ako nie widziało prostownika
A sprawdzałem miernikiem pobór prądu ale bez zapłonu i był dobry bo 0,01. [ Dodano: 19 Lip 2010 07:29 ]Ako GOLD MASTER 45 Ah prąd rozruchowy 390A.
W marcu kupiony.
_________________ Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG
|
|
Góra |
|
 |
esik1982 |
#381555 Wysłany:
19 Lip 2010, 10:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Jakubowice/koło Krakowa Rejestracja: 21 Lip 2008, Posty: 119
|
Na dzień dobry proponuję przeczyścić wszystkie złącza od alternatora i rozrusznika na koniec posmarować je smarem miedziowym i sprawdzić napięcie ładowania, przy tzw pełnym obciążeniu i przy 3000 obr/min powinno być ładowanie około 14-14,4[V].
|
|
Góra |
|
 |
PoldasSs |
#381582 Wysłany:
19 Lip 2010, 11:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork Rejestracja: 07 Sty 2010, Posty: 410
|
Przecież obroty silnika nic nie mają do napięcia ładowania po to jest regulator napięcia żeby ciągle takie samo było napięcie i nie większe niż 14,5 V
czy się koledzy mylę ?
Sprawdzałem teraz i bez żadnego odbiornika 13,7 a jak na maksa wszystko włączone radio, tuba, CB , światła mijania i drogowe to 12,2 V ;/ i podczas dodawania gazu nie wzrasta.
_________________ Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG
|
|
Góra |
|
 |
wojsiw |
#381592 Wysłany:
19 Lip 2010, 12:27; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Piekary Śląskie Rejestracja: 01 Cze 2010, Posty: 50
|
PoldasSs napisał(a): Przecież obroty silnika nic nie mają do napięcia ładowania po to jest regulator napięcia żeby ciągle takie samo było napięcie i nie większe niż 14,5 V czy się koledzy mylę ? Sprawdzałem teraz i bez żadnego odbiornika 13,7 a jak na maksa wszystko włączone radio, tuba, CB , światła mijania i drogowe to 12,2 V ;/ i podczas dodawania gazu nie wzrasta.
Prawidłowe napięcie ładowania alternatora dla instalacji 12V powinno wynosić niezależnie od obrotów silnika 14-14,4V.
Masz zwalony alternator, prawdopodobnie regulator napięcia dogorywa.
_________________ Wojciech Siwek, Piekary Śląskie
Obecnie:Punto I 1995 1.1 55KM, Ford Escort VAN 1997, poprzednio: Skody 110 i 120, maluch, Hyundai Pony, Escort 1.8 kombi,Citroeny AX i ZX
Zapraszam na www.siwek.com.pl oraz www.tanietusze.eu
|
|
Góra |
|
 |
BooMbeL |
#381596 Wysłany:
19 Lip 2010, 12:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kamil
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 130
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#381599 Wysłany:
19 Lip 2010, 13:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
PoldasSs |
#381601 Wysłany:
19 Lip 2010, 13:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork Rejestracja: 07 Sty 2010, Posty: 410
|
wojsiw Czyli miałem racje że takie powinno być niezależnie od ładowania.
BooMbeL napisał(a): PoldasSs jak mierzysz napięcie to aku masz naładowane czy nie? Aku tak jak jest w samochodzie bez ładowania prostownikiem. BooMbeL napisał(a): Napięcie ładowania powinno się mierzyć przy w pełni naładowanym akumulatorze, tylko wtedy wynik będzie rzeczywisty. Gdy akumulator jest rozładowany będą duże przekłamania. Przynajmniej tak twierdzi znajomy elektryk. tego nie wiedziałem  Cytuj: Pierwszy raz widze taką firmę. Szczerbol
Ja też  ale przecież teraz to jeden pies jakie ako i tak 2 lata wytrzyma wiecej nie , kiedyś to tak ojciec miał w maluchu 7 lat ako i trzymało jak nowe.
a taki zwykły regulator jest dobry ? bo jak mi jeden w sklepie mówił to 130zł za to chcieli. taka przebitkę mają czy po prostu jakiś lepszy ?
a dużo z tym roboty z jego wymiana?
_________________ Punciak 94r 1.1 55KM 6 SPEED + LPG
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#381603 Wysłany:
19 Lip 2010, 13:35; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
PoldasSs napisał(a): ako i tak 2 lata wytrzyma wiecej nie
A to co za pomysły? Mnie poprzednia centra 7 lat wytrzymała, teraz też z centry mam już chyba 3 rok i zero problemów.
Akumulator spokojnie te min. 5 lat powinien wytrzymać
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|