You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 17:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #38251 Wysłany: 10 Sie 2007, 21:36; 
 Temat postu: deszcz
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kędzierzyn
Rejestracja: 18 Maj 2007,
Posty: 424
dzis mialem ciekawa sytuacje,jak wracalem z Zabrza do Kedzierzyna turz przed Gliwicami zaczelo padac . W ciagu 5 min tak sie rozszalal deszcz , ze wody bylo rowno z kraweznikiem a w niektorych miejscach do zderzaka masakra. Z naprzeciwka jechal TIR zrobil taka fale ze cala woda poszla na silnik , chwile potem auto prawie zgaslo nie bylo wolnych obrotow. Zaraz zjechalem i zgasilem auto. Luklem pod maske wszystko zalane a tam gdzie jest wkrecona 2 swieca literatka wody i cos szczelalo. Zebralem szmatka wode odczekalem pol godz wolne obroty wrocily ale dalej chodzil jak troktor i zero mocy. Jakos ruszyl i powoli jechal. Tak po 10 km bylo ciut lepiej a przed Kedzierzynem nawet 80km/h osiagnelem. Pod domem wytarlem i osuszylem silnik auto stalo z cieplym silnikiem ok 2 godz a teraz znowu smiga jak ta lala :lol: czy to bylo przez ta wode :?: co o tym myslicie :idea:

_________________
Prawdziwa moc tkwi tylko w TDI :)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #38284 Wysłany: 11 Sie 2007, 00:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
możliwe, że zassał wode zamiast powietrza, jeśli tylko to się stało to filtr powietrza raczej do wymiany bo mógł stracić swoje właściwości

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
 
 Post #38301 Wysłany: 11 Sie 2007, 06:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zawiercie
Rejestracja: 04 Sie 2007,
Posty: 69
woda w filtrze powietrza troche musiało potrwać zanim wysechł


Góra
 Profil  
 
 
 Post #38314 Wysłany: 11 Sie 2007, 08:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Za granica...
Rejestracja: 14 Lut 2007,
Posty: 372
BobMF napisał(a):
możliwe, że zassał wode zamiast powietrza, jeśli tylko to się stało to filtr powietrza raczej do wymiany bo mógł stracić swoje właściwości


Co ty piszesz zassanie wody przez silnik....wiesz co by sie stało, pomyśl woda w cylindrach :shock: :shock:
Miałeś poprosty przebicie na 2 cylindrze zalało wodą fajke i świece i przebicie gotowe wyschnie i bedzie ok. jeśli masz wode w filtrze to nie śmigaj tylko dokładnie niech wszystko wyschnie :!: :!: Woda to zabujca dla silnika :twisted:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #38315 Wysłany: 11 Sie 2007, 09:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kędzierzyn
Rejestracja: 18 Maj 2007,
Posty: 424
ja mam uklad przerobiony i mam stozek , byl w takim miejscu ze nie zostal zalany,jak go dotykalem byl suchy, a po zdjeciu go w rurach nie bylo wody.
skadubek napisał(a):
Miałeś poprosty przebicie na 2 cylindrze zalało wodą fajke i świece i przebicie gotowe wyschnie i bedzie ok.

tez tak mysle ze to przebicie

_________________
Prawdziwa moc tkwi tylko w TDI :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #38344 Wysłany: 11 Sie 2007, 12:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
skadubek napisał(a):
Co ty piszesz zassanie wody przez silnik....wiesz co by sie stało, pomyśl woda w cylindrach :shock: :shock:


teoretyzuję a ty mi tu takie rzeczy... pomyśl, ile litrów powietrza nawet najmniejszy silnik potrafi zaciągnąć ??
w czasie jazdy oczywiście o wiele więcej, więc nie jest możliwe że mógł dostać pare kropel ??
w najlepszym przypadku filtr wychwyci, ale wilgotne powietrze i tak będzie leciało do komór

na szczęście tak się nie stało

w '97 roku we Wrocku była powódź i widziałem różne rzeczy...
auta zatrzymywały się na najmniejszych kałużach i falach

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
 
 Post #38350 Wysłany: 11 Sie 2007, 13:00; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
wczoraj w tej ulewie myślałem ze pasek mi piszczy, rozładował sie aku...
hmm czyzby tak luźny był... jakoś dojechałem ale wszystko przygasało... i pod blokiem zdechł... - mniej wiecej tak w skrócie...
dziś kupiłem nowy aku - tamten stary ma 5 lat wiec najwyższy czas... odpalam i dalej ten dźwięk... patrze pasek nie wygląda jak by sie slizgał, pogazowałem przepustnicą... i też nie wygląda żeby sie ślizgał... i dziwny zapach takiej spalenizny, troche gumy... taki w cholere dziwny... zgasiłęm silnik patrze a z altka mi dym leci... :evil: dotykam pasek - zimny... dotykam altka - oparzyłem sie...

będzie 400zł w plecy... :/

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #38351 Wysłany: 11 Sie 2007, 13:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
no ja się właśnie przymierzam do przejżenia altka żeby mieć pewność że jeszcze trochę pojeździ, ma 12 lat i 160k km - muszę go popieścić :lol:

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
 
 Post #38352 Wysłany: 11 Sie 2007, 13:07; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
to bedzie trzeci alter w tym aucie... :evil:

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #38565 Wysłany: 12 Sie 2007, 14:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kędzierzyn
Rejestracja: 18 Maj 2007,
Posty: 424
ja w 2 lata 4 zajechalem , teraz mam 5 altek na pokladzie i juz rok dziala :mrgreen:

_________________
Prawdziwa moc tkwi tylko w TDI :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #38587 Wysłany: 12 Sie 2007, 17:03; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Nie wiem czy to kwestia wieku, czy raczej przebiegu, bo od stania w miejscu altek raczej nie pęknie :P Ja mam od 10 lat (100tys km) jeden.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #38661 Wysłany: 12 Sie 2007, 22:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
może to kwestja lat albo miejsca produkcji

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
 
 Post #38667 Wysłany: 12 Sie 2007, 22:29; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
ten deszcz najprawdopodobniej dobił mój pęknięty altek :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #68769 Wysłany: 01 Gru 2007, 20:15; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Rejestracja: 01 Gru 2007,
Posty: 37
na taka oslone altka dobe sa oslony na silnik do punciaka plastki przymocowac od spodu i chroni to co trzeba

_________________
Kropek 1,2 75KM SX kat


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO