You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 21:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #381734 Wysłany: 19 Lip 2010, 21:52; 
 Temat postu: przegrzanie silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 16 Kwi 2010,
Posty: 234
Witam
Podczas podróży okazało się, że miałem pękniętą UPG i wylał się płyn chłodniczy. Musiałem dojechać ok 40 km chłodząc silnik tylko wentylatorem. W domu uszczelka została wymieniona układ napełniony w aso. Pytanie to: czy silnik mógł trafić szlak i czym się to może objawiać? Na razie nie narzekam na chodzenie osiągi ma takie jakie miał, przynajmniej pod nogą bo nie mierzyłem np ciśnienia na cylindrach.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #381737 Wysłany: 19 Lip 2010, 21:55; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Przegrzanie silnika może prowadzić do uszkodzenia UPG, no ale to już masz za sobą ;)
Poza tym przegrzanie nie powinno nic więcej popsuć, ew silnik mógł się zatrzeć, ale to byś poczuł ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381738 Wysłany: 19 Lip 2010, 21:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
skoro dojechałeś, silnik po naprawie odpalił, dźwięku nie zmienił, osiągi ma ( i zakładam,że nie puszcza niebieskich kłębów z rury wydechowej) i kręci się tak jak wcześniej, to będzie raczej wsio OK.

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #384129 Wysłany: 30 Lip 2010, 08:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa - Bemowo
Rejestracja: 06 Sty 2009,
Posty: 113
Pomógł: 1
Ja się podłączę do tematu, z tym że mam trochę inny problem.

Od paru dni zauważyłem, że grzeje mi się silnik. Dzieje się to wyłącznie w korku (powolna jazda). Wskaźnik temperatury wyskakuje szybko ponad połowę skali i dochodzi nawet do czerwonego pola. Kiedy już wyjadę z korka wszystko wraca do normy nic się nie grzeje.
Sprawdzałem też na postoju ja kto działa. Odpaliłem silnik na 10 min, pogazowałem trochę i wszystko ok. Wskazówka na połowie skali, wentylator chodzi aż miło. (Dziwne...) :?

Zauważyłem, że na zimnym silniku poziom płynu jest gdzieś na poziomie MIN. Ale nie zauważyłem ,żeby coś gdzieś ciekło...

Czy to jest spowodowane niską ilością płynu chłodniczego, czy coś z termostatem?
Dzieki.

_________________
Złoty Fiat Punto II SX 1.2 8v - Sprzedany :(

Srebrne Renault Clio Grandtour TCe


Góra
 Profil  
 
 
 Post #384133 Wysłany: 30 Lip 2010, 09:11; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Niski poziom płynu na pewno nie wpływa korzystnie na chłodzenie, natomiast termostat też jest podejrzany, prawdopodobnie się nie otwiera.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #384143 Wysłany: 30 Lip 2010, 09:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Garand napisał(a):
Czy to jest spowodowane niską ilością płynu chłodniczego, czy coś z termostatem?
Dzieki.


Raczej coś z termostatem a jeżeli przegrzałeś kilka razy silnik to może paść albo już pada UPG.
slimaq napisał(a):
Pytanie to: czy silnik mógł trafić szlak i czym się to może objawiać? Na razie nie narzekam na chodzenie osiągi ma takie jakie miał, przynajmniej pod nogą bo nie mierzyłem np ciśnienia na cylindrach.


Też musiałem kiedyś na walniętej UPG przejechać 80km, po naprawie wszystko wróciło do normy, ale po jakimś czasie silnik zaczął zostawiać chmury dymu przy ruszaniu i palić ok. 0,5l/1000km oleju. Prawdopodobnie w moim przypadku stwardniały od temperatury uszczelniacze zaworów. Ale tematu nie zgłębiałem i samochodu się pozbyłem.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #384145 Wysłany: 30 Lip 2010, 09:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa - Bemowo
Rejestracja: 06 Sty 2009,
Posty: 113
Pomógł: 1
STax napisał(a):
Niski poziom płynu na pewno nie wpływa korzystnie na chłodzenie, natomiast termostat też jest podejrzany, prawdopodobnie się nie otwiera.

Ale na postoju wszystko było ok. Silnik się nie przegrzewał, wentylator działał.
Chyba najpierw spróbuje dolać płynu, a potem wezmę się za termostat, jak to nie pomoże.

_________________
Złoty Fiat Punto II SX 1.2 8v - Sprzedany :(

Srebrne Renault Clio Grandtour TCe


Góra
 Profil  
 
 
 Post #384152 Wysłany: 30 Lip 2010, 10:07; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Może coś jest nie tak z wentylatorem i raz działa a raz nie? Bo w sumie warunki w korku i na postoju są praktycznie takie same...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #384668 Wysłany: 01 Sie 2010, 18:44; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Jaworzno
Rejestracja: 01 Maj 2007,
Posty: 37
1 .Koledzy muszę się podłączyć do tematu. Wymieniałem rok temu (koło 10 tys km) uszczelkę pod głowicą koszty lepiej nie wspominać 600 pln, Teraz weźmie mnie chyba ku....ca bo jakiś miesiąc temu pod głowicą na całym obwodzie zaczął sie pocić , Nie ubywa jeszcze oleju i płyn chłodniczego ale jak ostatnio tak zaczął cyrkować to po 1.5 msc dymił białym dymem na pół masta. uszczelka była wymieniona głowica splanowana wiec o co chodzi ??? ( przy robocie nie byłem wiec nie wiem jak tam z rzetelnością usługi . możliwe że po roku walnęło UPG jeżdżę spokojnie a pod maską syf i zapach smażonego oleju !

2. druga sprawa pękła mi ta ,obejma , chyba trzeba bedzie udać sie do fiata bo jakos w innych sklepach sie nie moge dogadać nawet nie wiem jaki to ma kształt nazywa bawił sie ktoś z tym moze da sie zastapić jakaś inna obejmą ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #384673 Wysłany: 01 Sie 2010, 19:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
a dokładniej o jaką obejmę Ci chodzi ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #384679 Wysłany: 01 Sie 2010, 19:55; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
No właśnie, jaka obejma? A co do reszty, to upg musiała być źle położona albo źle skręcona skoro się poci, no i pewnie spala płyn chłodniczy i stąd biały dym.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #384685 Wysłany: 01 Sie 2010, 20:33; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Jaworzno
Rejestracja: 01 Maj 2007,
Posty: 37
obejma jak na fotce Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #385028 Wysłany: 03 Sie 2010, 08:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa - Bemowo
Rejestracja: 06 Sty 2009,
Posty: 113
Pomógł: 1
Ja już mam problem z głowy. Dolałem płynu do chłodnicy i teraz nic się nie przegrzewa. :D
Powiedzcie mi tylko proszę, co muszę teraz sprawdzić po tym jak pojeździłem trochę na zbyt rozgrzanym silniku? :)

_________________
Złoty Fiat Punto II SX 1.2 8v - Sprzedany :(

Srebrne Renault Clio Grandtour TCe


Góra
 Profil  
 
 
 Post #385035 Wysłany: 03 Sie 2010, 08:54; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Patrz czy nie zużywa oleju albo płynu chłodniczego, czy jeden się z drugim nie miesza i kontroluj temperaturę, bo jak pisałem w innym temacie przegrzanie ma niezbyt dobry wpływ na uszczelkę pod głowicą.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO