|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:01
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
slimaq |
#381734 Wysłany:
19 Lip 2010, 21:52; Temat postu: przegrzanie silnika |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 16 Kwi 2010, Posty: 234
|
Witam
Podczas podróży okazało się, że miałem pękniętą UPG i wylał się płyn chłodniczy. Musiałem dojechać ok 40 km chłodząc silnik tylko wentylatorem. W domu uszczelka została wymieniona układ napełniony w aso. Pytanie to: czy silnik mógł trafić szlak i czym się to może objawiać? Na razie nie narzekam na chodzenie osiągi ma takie jakie miał, przynajmniej pod nogą bo nie mierzyłem np ciśnienia na cylindrach.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#381737 Wysłany:
19 Lip 2010, 21:55; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Przegrzanie silnika może prowadzić do uszkodzenia UPG, no ale to już masz za sobą
Poza tym przegrzanie nie powinno nic więcej popsuć, ew silnik mógł się zatrzeć, ale to byś poczuł 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Kamillo |
#381738 Wysłany:
19 Lip 2010, 21:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
skoro dojechałeś, silnik po naprawie odpalił, dźwięku nie zmienił, osiągi ma ( i zakładam,że nie puszcza niebieskich kłębów z rury wydechowej) i kręci się tak jak wcześniej, to będzie raczej wsio OK.
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
 |
Garand |
#384129 Wysłany:
30 Lip 2010, 08:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa - Bemowo Rejestracja: 06 Sty 2009, Posty: 113 Pomógł: 1
|
Ja się podłączę do tematu, z tym że mam trochę inny problem.
Od paru dni zauważyłem, że grzeje mi się silnik. Dzieje się to wyłącznie w korku (powolna jazda). Wskaźnik temperatury wyskakuje szybko ponad połowę skali i dochodzi nawet do czerwonego pola. Kiedy już wyjadę z korka wszystko wraca do normy nic się nie grzeje.
Sprawdzałem też na postoju ja kto działa. Odpaliłem silnik na 10 min, pogazowałem trochę i wszystko ok. Wskazówka na połowie skali, wentylator chodzi aż miło. (Dziwne...)
Zauważyłem, że na zimnym silniku poziom płynu jest gdzieś na poziomie MIN. Ale nie zauważyłem ,żeby coś gdzieś ciekło...
Czy to jest spowodowane niską ilością płynu chłodniczego, czy coś z termostatem?
Dzieki.
_________________ Złoty Fiat Punto II SX 1.2 8v - Sprzedany 
Srebrne Renault Clio Grandtour TCe
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#384133 Wysłany:
30 Lip 2010, 09:11; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Niski poziom płynu na pewno nie wpływa korzystnie na chłodzenie, natomiast termostat też jest podejrzany, prawdopodobnie się nie otwiera.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#384143 Wysłany:
30 Lip 2010, 09:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
Garand napisał(a): Czy to jest spowodowane niską ilością płynu chłodniczego, czy coś z termostatem? Dzieki. Raczej coś z termostatem a jeżeli przegrzałeś kilka razy silnik to może paść albo już pada UPG. slimaq napisał(a): Pytanie to: czy silnik mógł trafić szlak i czym się to może objawiać? Na razie nie narzekam na chodzenie osiągi ma takie jakie miał, przynajmniej pod nogą bo nie mierzyłem np ciśnienia na cylindrach.
Też musiałem kiedyś na walniętej UPG przejechać 80km, po naprawie wszystko wróciło do normy, ale po jakimś czasie silnik zaczął zostawiać chmury dymu przy ruszaniu i palić ok. 0,5l/1000km oleju. Prawdopodobnie w moim przypadku stwardniały od temperatury uszczelniacze zaworów. Ale tematu nie zgłębiałem i samochodu się pozbyłem.
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
Garand |
#384145 Wysłany:
30 Lip 2010, 09:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa - Bemowo Rejestracja: 06 Sty 2009, Posty: 113 Pomógł: 1
|
STax napisał(a): Niski poziom płynu na pewno nie wpływa korzystnie na chłodzenie, natomiast termostat też jest podejrzany, prawdopodobnie się nie otwiera.
Ale na postoju wszystko było ok. Silnik się nie przegrzewał, wentylator działał.
Chyba najpierw spróbuje dolać płynu, a potem wezmę się za termostat, jak to nie pomoże.
_________________ Złoty Fiat Punto II SX 1.2 8v - Sprzedany 
Srebrne Renault Clio Grandtour TCe
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#384152 Wysłany:
30 Lip 2010, 10:07; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
miro2318 |
#384668 Wysłany:
01 Sie 2010, 18:44; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Jaworzno Rejestracja: 01 Maj 2007, Posty: 37
|
1 .Koledzy muszę się podłączyć do tematu. Wymieniałem rok temu (koło 10 tys km) uszczelkę pod głowicą koszty lepiej nie wspominać 600 pln, Teraz weźmie mnie chyba ku....ca bo jakiś miesiąc temu pod głowicą na całym obwodzie zaczął sie pocić , Nie ubywa jeszcze oleju i płyn chłodniczego ale jak ostatnio tak zaczął cyrkować to po 1.5 msc dymił białym dymem na pół masta. uszczelka była wymieniona głowica splanowana wiec o co chodzi ??? ( przy robocie nie byłem wiec nie wiem jak tam z rzetelnością usługi . możliwe że po roku walnęło UPG jeżdżę spokojnie a pod maską syf i zapach smażonego oleju !
2. druga sprawa pękła mi ta ,obejma , chyba trzeba bedzie udać sie do fiata bo jakos w innych sklepach sie nie moge dogadać nawet nie wiem jaki to ma kształt nazywa bawił sie ktoś z tym moze da sie zastapić jakaś inna obejmą ?
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#384673 Wysłany:
01 Sie 2010, 19:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
a dokładniej o jaką obejmę Ci chodzi ?
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#384679 Wysłany:
01 Sie 2010, 19:55; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
No właśnie, jaka obejma? A co do reszty, to upg musiała być źle położona albo źle skręcona skoro się poci, no i pewnie spala płyn chłodniczy i stąd biały dym.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
miro2318 |
#384685 Wysłany:
01 Sie 2010, 20:33; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Jaworzno Rejestracja: 01 Maj 2007, Posty: 37
|
obejma jak na fotce 
|
|
Góra |
|
 |
Garand |
#385028 Wysłany:
03 Sie 2010, 08:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa - Bemowo Rejestracja: 06 Sty 2009, Posty: 113 Pomógł: 1
|
Ja już mam problem z głowy. Dolałem płynu do chłodnicy i teraz nic się nie przegrzewa.
Powiedzcie mi tylko proszę, co muszę teraz sprawdzić po tym jak pojeździłem trochę na zbyt rozgrzanym silniku? 
_________________ Złoty Fiat Punto II SX 1.2 8v - Sprzedany 
Srebrne Renault Clio Grandtour TCe
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#385035 Wysłany:
03 Sie 2010, 08:54; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Patrz czy nie zużywa oleju albo płynu chłodniczego, czy jeden się z drugim nie miesza i kontroluj temperaturę, bo jak pisałem w innym temacie przegrzanie ma niezbyt dobry wpływ na uszczelkę pod głowicą.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|